Bosch TES50129RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie+melk)

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

markwat 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat oktober 2012 gekocht.
Altijd naar behoren gewerkt.Nu defect 3 maanden uit de garantie .
Kosten 199 euro en Bosch wil niets doen.
je mag er toch wel vanuit gaan dat iets langer mme gaat.

WD 27-01-2016

Prima apparaat, prima koffie. Maar het lijkt wel net als met printers: paar maanden na afloop garantie stopt het ding ermee. Servicebeurt bij Bosch kost E 170,- exclusief eventuelen onderdelen. Doei, Bosch

esam 42 02-02-2016

misschien kan ik je helpen

Piet5632 10-06-2013 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat gekocht ivm goede recensies en kwaliteit van Bosch.
De koffie smaakt perfect en is goed op smaak instelbaar.
Echter de melkopschuimer werkt niet, het lukt mij alleen maar gekookte melk te krijgen maar totaal geen schuim. Diverse instructie video's bekeken, de juiste melk en melkkan genomen maar het wil maar niet lukken. Heel erg jammer want de keuze op deze machine was genomen mede door de aanwezige melkopschuimer. Dit terwijl er op de machine iets vermeld staat van gegarandeerde werking om melk te schuimen.

Piet5632 11-06-2013

Update op mijn review: het opschuimen is uiteindelijk wel gelukt. Bodem melk van 2 a 3 cm in een kopje. Schuimpijpje erin en opschuimen. Dit lukt dus wel en is eigenlijk vrij simpel.

Piet5632 31-07-2013

Nogmaals een aanvulling op mijn review na deze machine 1,5 maand in gebruik te hebben. De onderdelen van het schuimpijpje moeten na schoonmaken weer echt goed in elkaar gezet en vastgedraaid worden want anders geeft hij geen schuim. Alles van het pijpje moet dus goed aangedraaid worden. Verder valt mij op dat deze machine te vaak aangeeft dat hij gereinigd moeten worden. Al 3 x in 1,5 maand. De tabletten hiervoor zijn nou niet echt goedkoop te noemen.

De kwaliteit van de koffie is gewoon perfect. Na jaren senseo te hebben gedronken nu verwend aan deze koffie is senseo dus echt niet lekker meer. Dit product raad ik aan maar hou er wel rekening mee dat hij (te)vaak gereinigd moet worden met tabletten.

Officiele reactie van Bosch 01-08-2013

Beste Piet5632,

Voor het goed functioneren van uw Bosch TES50129RW is het van belang dat u op tijd ontkalkt. Uw espressoapparaat geeft automatisch aan wanneer dit dient te gebeuren. Dit is onder andere afhankelijk van de ingestelde waterhardheid. De waterhardheid is door de fabriek ingesteld op 4 wat overeenkomt met waterhardheid 22-30dH. Waarschijnlijk is deze instelling voor u te hoog. Bij uw waterbedrijf kunt u de plaatselijke hardheid opvragen. Hoe u een andere waterhardheid instelt kunt u nalezen in de gebruiksaanwijzing.

Consumentenzaken Bosch

Pabo 01-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede koffie

Eenvoudige bediening en overzichtelijk.
Tevens eenvoudig in te stellen voor verschillende inhouden en koffiesterkte.
Duurzaamheid enorm slecht. Er zijn in het zet apparaat onderdelen gemonteerd welke na verloop van tijd stuk MOETEN gaan. De houdertjes van het asje hebben inkepingen waardoor deze op ten duur breken. (lees : een scheurrand van een verpakking) Dit kan niet heel blijven.
Onderzoekskosten € 60,- Garantie € 0,00. Op basis van duurzaamheid absoluut NIET aanbevolen. Geen Bosch kwaliteit wel Bosch prijzen.

Pabo 29-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede koffie

Eenvoudige bediening en overzichtelijk.
Tevens eenvoudig in te stellen voor verschillende inhouden en koffiesterkte.

Henk 21-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goede machine.

Goede koffie maker eenvoudige bediening met een goed resultaat. Alleen jammer dat er niet aangegeven dat je reservoir bijna leeg is. Krijg je maar een half bakje koffie.

Pluspunten

• Snel
  • Eenvoudig

Minpunten

• Water reservoir.

mirotosca 03-11-2016

mooie koffie zetter

we hadden er eeen van bosch die na drie jaar stuk ging maar deze is eenvoudiger in gebruik en makkelijk van sterkte te wissellen ook maakt hij minder lawaai

Knarfmans 31-07-2016

Maakt een heerlijk bakkie koffie ?

Hij doet wat hij moet doen hij maakt een heerlijk bakkie koffie en is zeer gebruiksvriendelijk.
Mooi design en ook de prijs is voor de normale consument redelijk aan de prijs.
Meer kan ik er niet van maken en ben er heel blij mee.

Frank 23-07-2016

Werkt perfect

Ik ben er blij mee en hij maakt ook nog een lekker bakkie koffie .
Hij werkt heel makkelijk en ook de handleiding is duidelijk .
Het Design is ook mooi ik kan er niet anders van maken

mvandommelen 05-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Bosch TES50129RW nu al kapot.

5,8
Ik heb dit apparaat nu 2,5 jaar in mijn bezit en is nu al kapot en echt kapot, helemaal vastgelopen en niet te repareren. vind ik te snel voor zo'n dure aanschaf, geen Bosch meer dus

Peter 19-04-2016

Uitstekend apparaat

Zeer goed apparaat, eenvoudig en makkelijk te bedienen en in te stellen. Koffie smaak goed regelbaar. Zetmodule zeer goed te reinigen. Eenvoudig te verwisselen.

leendwg 28-03-2016

zet lekkere koffie

De espressoautomaat zet lekkere koffie, jammer is dat het binnenwerk snel vervuild raakt en de ontkalkings-schoonmaak procedure een tijdrovende bezigheid is waarbij je er goed op moet letten dat je de juiste procedure volgt.

G.A. 12-03-2016 Product paar dagen in bezit

Temperatuur

Ik heb heden dit apparaat aangeschaft. Tot nu toe teleurstellend. Ik krijg met geen mogelijkheid de temperatuur goed. En ja, ik doe dit volgens de beschrijving. Ik houd van warme koffie. De koffie die ik krijg is gewoon lauw tot koud. Niet te drinken.

pieter 69 29-11-2015

De lekkerste koffie

Een goede keuze mooi ontwerp gemakkelijk te bedienen zo geplaatst en na 40 jaar gewone koffie nu echte koffie we zijn helemaal om

paulenbrigitte 28-09-2015

Het is gewoon de allerbeste koffiemachine

Ik vind de koffiemachine helemaal super kan geen ander merk tegenop
en bosch heeft zeer goede service

Diana 24-09-2015

Lekkere koffie

De koffiemachine is aanmerkelijk stiller, makkelijk schoon te houden, energie zuiniger en levert lekkere koffie.

John1955 24-09-2015

Voor het volgende type

Er zouden een paar programmeerbare knoppen op moeten zitten, bij het vorige model had je 2 knoppen met 1 en 2 bonen, nu moet je voor iedere kop de instellingen wijzigen.

RiCoRe 27-09-2014 Product paar weken in bezit

Wij gebruiken deze espressomachine ter vervanging van een Senseo.

en Ik moet zeggen dit apparaat werkt uit de kunst de smaak is erg goed te noemen!.

er was wel 1 dingetje wat eerst even niet goed ging dat was het melk opschuimen dat lukte mij eerst niet maar mijn vrouw zet regelmatig koffie bij haar ouders die hebben ook een espressomachine die wis al ongeveer hoe je het moet doen!, en nu dus ook perfecte opgeschuimde melk met de lekkere koffie erbij.

de sterkte en hoeveelheid is allemaal apart in te stellen water en koffie, ook de temperatuur.

deze espressomachine is ook zeer snel op temperatuur (binnen 30 seconden) doordat er geen boiler aanwezig is maar via een verwarming's spiraal waardoor het water loopt daardoor kan het water zeer snel verwarmt worden en bespaart energie.

Philip2 15-11-2013

Simpel en goed

Niet al te duur apparaat welke gewoon simpel is. Druk op de knop na keuze en het apparaat doet alles. Zo nu en dan wat onderhoud verrichten om zonder problemen weer lekkere koffie te zetten. Met de juiste koffieboon de perfecte koffie.

GRoest 08-11-2013

Slechte Machine

Vandaag weer voor de 5e keer opgestuurd wegens defect. Waarschijnlijk een maandag morgen machine ! Binnen werk was al vervangen. Nu weer Maalgedeelte def.. Aanschaf dec 2102. Wel goed service. te vaak naar service i.v.m. defecten

sander3 01-07-2013

waterfilter vervangen

Een mooie en goede koffiemachine ,makkelijk instelbaar en voor ons lekkere koffie. Alleen de laatste tijd geeft hij aan dat het waterfilter vervangen moet worden , maar we hebben geen waterfilter dus dit is volgens mij een rare melding. Contact gezocht en misschien lag het aan de water hardheid, deze opnieuw ingesteld en nu maar afwachten of dit het is.