Bosch TES50129RW - Reviews

Volautomatisch
ja (koffie+melk)

7,4

mvandommelen 05-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Bosch TES50129RW nu al kapot.

5,8
Ik heb dit apparaat nu 2,5 jaar in mijn bezit en is nu al kapot en echt kapot, helemaal vastgelopen en niet te repareren. vind ik te snel voor zo'n dure aanschaf, geen Bosch meer dus

G.A. 12-03-2016 Product paar dagen in bezit

Temperatuur

Ik heb heden dit apparaat aangeschaft. Tot nu toe teleurstellend. Ik krijg met geen mogelijkheid de temperatuur goed. En ja, ik doe dit volgens de beschrijving. Ik houd van warme koffie. De koffie die ik krijg is gewoon lauw tot koud. Niet te drinken.

markwat 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat oktober 2012 gekocht.
Altijd naar behoren gewerkt.Nu defect 3 maanden uit de garantie .
Kosten 199 euro en Bosch wil niets doen.
je mag er toch wel vanuit gaan dat iets langer mme gaat.

RiCoRe 27-09-2014 Product paar weken in bezit

Wij gebruiken deze espressomachine ter vervanging van een Senseo.

en Ik moet zeggen dit apparaat werkt uit de kunst de smaak is erg goed te noemen!.

er was wel 1 dingetje wat eerst even niet goed ging dat was het melk opschuimen dat lukte mij eerst niet maar mijn vrouw zet regelmatig koffie bij haar ouders die hebben ook een espressomachine die wis al ongeveer hoe je het moet doen!, en nu dus ook perfecte opgeschuimde melk met de lekkere koffie erbij.

de sterkte en hoeveelheid is allemaal apart in te stellen water en koffie, ook de temperatuur.

deze espressomachine is ook zeer snel op temperatuur (binnen 30 seconden) doordat er geen boiler aanwezig is maar via een verwarming's spiraal waardoor het water loopt daardoor kan het water zeer snel verwarmt worden en bespaart energie.

Piet5632 10-06-2013 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat gekocht ivm goede recensies en kwaliteit van Bosch.
De koffie smaakt perfect en is goed op smaak instelbaar.
Echter de melkopschuimer werkt niet, het lukt mij alleen maar gekookte melk te krijgen maar totaal geen schuim. Diverse instructie video's bekeken, de juiste melk en melkkan genomen maar het wil maar niet lukken. Heel erg jammer want de keuze op deze machine was genomen mede door de aanwezige melkopschuimer. Dit terwijl er op de machine iets vermeld staat van gegarandeerde werking om melk te schuimen.

Henk_ned 30-11-2012 Product kwartaal in bezit

Ook ik loop tegen het feit aan dat vaak wordt aangegeven dat de lekbak verschoond moet worden. Trucje; de lekbak 20 seconden iets uittrekken en vervolgens weer op de juiste plaats zetten. Wanneer je nu elke keer als je het water ververst ook de lekbak schoonmaakt dan is er niets aan de hand. Verder allen maar lof over dit apparaat. De vorige machine, Bosch TCA 6301, hebben wij ruim zes jaar gehad. Met dit apparaat waren bijna 14000 kopjes gezet. Als deze net zo lang meegaat dan ben ik tevreden

ArieT 01-10-2012 Product half jaar in bezit

6,2
Dit apparaat aangeschaft begin mei 2012. Onze Saeco was na 6 jaar trouwe dienst stuk gegaan. De koffie die het apparaat zet is - afhankelijk van de koffie kwaliteit - goed. De instellingen voor de hoeveelheid water zijn niet traploos in te stellen waardoor soms te weinig of teveel water bij de koffie. Maar wat heeft dit apparaat een onderhoud nodig. Iedere ochtend de lekbak en koffiedrap bakjes reinigen (kan als normaal worden beschouwt). Iedere maand de ontkalking en schoonmaak procedure, wat d.m.v. knipperende leds wordt aangegeven. Hiervoor moet men reinigings-en ontkalkingstabletten aanschaffen en steevast het onderhouds boekje bij de hand houden om de diverse functies te activeren, duur meer dan een 1/2 uur. Daarnaast dient tevens de zetmodule eruit gehaald te worden om volledig schoon te spoelen en de rubbers dienen dan van nieuw vet te worden voorzien. Er zijn vaak de volgende storingen: vanaf het begin, na 1 of 2 koppen koffie te hebben gezet - bij een schoongemaakte lekbek - volgt steevast de melding dat de lekbak vol is. Na 3mnd., de melding dat het waterfilter moet worden vervangen ook al is dit niet aanwezig. Na 4 mnd., een plotseling overgelopen koffiekom door veel te veel water. Na 5 mnd., schakelt niet meer automatisch uit ook niet na het resetten van de fabrieksinstellingen, dus niet vergeten om handmatig uit te zetten! Vergeleken met de Saeco van 6 jaar oud, daar werd 1x in de 2 mnd. de zetmodule van gereinigd, niks geen gefriemel met vet of ontkalken en uiteraard het bakje voor het lekwater en koffiedrap op tijd schoonmaken. De Bosch heeft één voordeel, hij maakt minder herrie maar dat weegt niet op tegen al het andere ongerief.