Melitta CAFFEO GOURMET ZILVER Volautomatische espressomachine E965-101 - Reviews

Soort apparaat
gemalen koffie, koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

Beoordeling op basis van 36 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

prittywim 28-05-2014

Wij hebben dit apparaat nu bijna een maand thuis. Tot nu toe zijn we heel erg tevreden. Hij is mooi, makkelijk in gebruik en maakt heerlijk koffie. Wij hebben nog niet alles geprobeerd, het komt nog wel. Koffie is lekker warm en de capuccino is ook goed ( we hebben nog niet de perfect melk gevonden )en we zijn ook met verschillend soort koffie aan het proberen. Qua gebruik gaat bijna alles vanzelf, deze machine geeft alles aan: hoeveelheid, warmte, maalgraad, reiniging, enz. Heb alleen één min puntje: Hij geeft heel snel aan dat ontkalkt moet worden. Ik moest hem al een keer ontkalken, zoveel werk is het ook niet, dus we zijn TEVREDEN!!!

Jos 13-12-2016

Top apparaat

Het is even zoeken naar de juiste bonen en de goede maling daarvan, maar een maal uitgedokterd geeft de machine een voortreffelijk bakje koffie.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Simpel te reinigen en ontkalken

Minpunten

• Maakt best wel herrie.

Danielle_Ger1 31-07-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Review na 3 jaar...

7,6
Ik heb eerder een review geschreven, hier wil ik na ruim 2 jaar een aanvulling op doen. Nog steeds geeft het apparaat lekkere koffie, ook de melkopschuimer doet het goed, al is het wel zeer bewerkelijk (kost wat tijd)
Wat ik echt een heel groot nadeel vind is dat de koffiebonen niet goed naar de maler glijden. Welke bonen we ook gebruiken (en we hebben er heel wat geprobeerd, ook zeer dure en exclusieve merken) we moeten ze altijd met de hand helpen anders hoor je de maler tekeer gaan omdat deze geen bonen heeft. Zit je weer met een lepel of snel met je hand de bonen door te duwen...erg vervelend!

Mike Slingerland 01-08-2016

Dat kun je verhelpen door de switch in het bonenreservoir er uit te halen. Je hebt dan geen gescheiden reservoir meer, maar het probleem van de bonen doorduwen heb je niet meer. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.

jamahal6219 01-08-2016

Je kan het ook oplossen door met wat persluchtspray onder de switch (plastic schuifjes )te spuiten
onder de schuifjes verzamelen zich namelijk stukjes koffie bonen waardoor deze niet meer goed naar beneden zakken

WebKlant 03-08-2016

mmmm.... lijkt een achilleshiel van de machine. Heb de machine nu 2,5 jaar en dit euvel reeds 2x gehad. Beide malen onder (verlengde) garantie uitstekend verholpen. (maar met een beperkte duur van het resultaat)
@jamahal6219: heb ik ook in eerste instantie geprobeerd. Maar er blijkt écht wat gebroken te zijn intern. (althans, is twee keer vervangen onder garantie).
Dit onderdeel is dus ondeugdelijk en voldoet niet aan een normale gebruiksverwachting. NL wet beschermt de consument hiertegen en men moet in dat geval ook buiten de garantietermijn een redelijke oplossing bieden (meestal het delen van de kosten naar rato van ouderdom op de te verwachten levensduur)

Danielle_Ger1 19-08-2016

Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik de switch er ook maar uit ga halen...zoals Mike Slingerland aangeeft. Het is inderdaad onderdeel welke alles behalve handig in elkaar steekt en waarbij inderdaad kleine stukjes onder de schuitjes gaat zitten.

Thijs 29-10-2015
  • Product jaar of meer in bezit

5,4
Los van de positieve eigenschappen zijn we na ongeveer een jaar gebruikservaring negatief over het apparaat. Koffiebonen blijven continu plakken en daarom is de koffie slap. Welke bonen we ook gebruiken, je moet ze steeds met de hand naar beneden duwen. En de melkschuimer werkt niet goed genoeg: is zeer snel afgekoeld of het werkt niet goed en dan moet je weer wachten met opwarmen.

Mike Slingerland 02-11-2015

Dat je koffie te slap is, ligt niet aan het apparaat, maar aan de bonen. Deze zijn dan te vet. Dat kun je zien aan de glimmende buitenkant. Je moet bonen gebruiken die mat zijn. Even verschillende merken proberen.
Als je opgeschuimde melk snel afkoelt, heb je deze niet lang genoeg opgeschuimd.
Je negatieve punten liggen echt niet aan het apparaat. Wij gebruiken 'm ook nu sinds anderha;f jaar, maar buitengewoon positief hierover. Zelf de service van Melitta is goed als het apparaat een mankement vertoond.

rverhaal 07-11-2015

Helemaal eens met Mike, na een zoektocht zijn e op de perfecte boon uitgekomen bij http://www.koffietheeenzo.com/onze-koffiesoorten/
Goed advies en prima koffie, en erg tevreden over machine

Bernadette56 11-05-2014

Na lang zoeken en veel reviews te hebben gelezen zijn we uiteindelijk naar de koffiediscounter in Naarden gegaan .Daar hebben wij onze Melitta Gourmet gekocht.Super lekkere koffie met een goede crème laag ,installeren is gemakkelijk,duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen heb m net .Maar het is een machine met 3 jaar garantie,en als ie stuk zou gaan hebben ze haal en breng service en een leenmachine voor je.En na de garantie periode een vaste reparatie prijs.En dat vinden wij super

BestBuy 14-03-2014
  • Product kwartaal in bezit

Ik kan kort zijn: (zeer) goede koffie en espresso voor thuis.

Verbruik van koffiebonen lijkt per portie wat meer dan vorige machine (of zijn we meer gaan drinken?).

lek- en afvalbakje TE klein. TE vaak piept dat ding dat er weer wat leeg of vol moet. Goed voor thuis. Zakelijk niet.

Het pluspunt is die melkopschuimer. Vooral omdat deze snel en makkelijk is te reinigen.

Beveel machine van harte aan (en ziet er nog mooi uit ook)

WebKlant 16-12-2013

Na 11 jaar trouwe dienst en ruim 28(!) duizend kopjes koffie heeft mijn Siemens TC55002 het begeven. Er moest dus snel een nieuwe komen.

Bij koffiediscounters.nl (Naarden) langsgereden omdat daar een grote voorraad staat opgestelt in de showroom.

Melkschuim was voor mij géén aankoop argument en alleen als dat zéér eenvoudig in onderhoud was. (zelfkennis)

Wel belangrijk:

* een plateau waarop de espresso kopjes kunnen staan (bij mijn oude siemens 16hr per dag warm gehouden... dát hoefde nou ook niet in het bijzonder ivm energierekening. maar toch aardig als met de restwarmte van de 'ketel' de kou van de kopjes af haalt)

* een aparte koffie intake voor gemaken koffie (bezoek dat je decafe wilt kunnen schenken)

* Fatsoenlijk uiterlijk (valt voor mij de saceo af)

Stel je niet te veel voor van de bonen-selector: er zit toch minimaal 1 shot voorraad in de maler. dus het omzetten van de handel heeft geen direct resultaat.
Dat gezegd hebbende, moet ik direct toegeven dat we gedurende de dag de cremekoffie gebruiken en 's avonds overgaan op espresso bonen.

Dat kan dus wel heel goed (maar niet even per individu een andere boon kiezen)

Afknapper was dat verkoopadviseur (op mijn verzoek) expliciet aangaf dat er een tweede ketel in het toestel zit (dan hoef je niet te wachten op stoom).
Helaas: als je melk wilt opschuimen oid moet je dus eerst op een knopje drukken. de temperatuur van de ketel wordt dan verhoogd, waarna je pas na het opwarmen verder kunt.

En dan.... na drie dagen wél geluid, maar geen koffie meer.... apparaat defect. Doos was al weg en koffiediscounter.nl ging dus heel moeilijk doen (lees: wilde niet omruilen). Melitta was toeschietelijk en behulpzaam. Aan ONS de keus: of het toestel laten ophalen (vervangend toesteld werd achtergelaten) en laten repareren; OF gewoon alsnog omruilen bij de winkel (koffiediscounter.nl) met tussenkomst van Melitta.

Voor dit laatste gekozen.
Overigens valt op dat dit tweede toestel meer geluid maakt met de waterpomp.

RESUMÉ

VOORDELEN:

+ goed koffie resultaat (belangrijk)

+ relatief compact

+ vooruit: dan toch die melk opschuimer (met stoom opschuimen levert altijd wat meer 'water' in de melk, maar de klopper maakt een hoop goed). Die opschuimer is zó eenvoudig in het gebruik en schoonmaken, dat ik het tóch gebruik

+ gebruikt ook gemalen (decafé) koffie (wel beetje standaard bij machines boven de 500 euro, maar niet vergeten op je wensenlijst te zetten bij het uitzoeken)

+ solide gevoel bij in- en uitnemen van de zetgroep

+ uitstraling is strak, degelijk en netjes.

+ Service en de wil om die service te verlenen vanuit Melitta.

NEUTRAAL

0 geluid acceptabel (pomp zelfs stil en ook de maler stiller dan mijn Siemens na 11 jaar)

. CORRECTIE: bij tweede toestel maakt deze pomp wel degelijk meer geluid...

MINDER

- traag (opwarmen stoom en bij twee kopjes koffie zetten, wordt de 2e maling niet voorbereid)
- héle lange en lage lekbak (loopt door de hele machine van voor tot achter). Dat is dus altijd morsen (ondanks een tussenschotje om bewegingen te dempen)

- kleine opvangbak voor koffieprut en lekwater (dus ook vaak legen)

o ja.... 50 euro cashback actie (t/m half jan 2014) bij het invullen van een review op kieskeurig.nl

Darkstar 08-04-2017

Veelzijdig apparaat

Dit is mijn tweede koffiezetter van Melitta,het eerste apparaat heeft het na 6 jaar opgegeven,(reparatie was wel mogelijk).
Ik vind dit een makkelijk te gebruiken apparaat,het display geeft voldoende en duidelijke informatie,het is wel een tamelijk luidruchtig proces..dat malen van de bonen maar het is niet wezenlijk anders dan het vorige model.
Het reinigen is goed te doen,mede door het makkelijk verwijderen van de zetgroep.
Het moet wel veelvuldig gebeuren en wat dat betreft is het wel een bewerkelijk gebeuren.
Maar..waar het om gaat is het koffie zetten..en dat gaat uitstekend..ik gebruik 2 soorten bonen en het probleem van het niet goed doorlopen van de bonen heb ik in het geheel niet.
Helaas was het apparaat defect bij aanschaf (Doa) maar dat is door Melitta snel en goed hersteld (Defect ventiel)
Alle functies van het apparaat werken naar behoren.
Dus..Ik ben zeer tevreden hier over.

RVK 18-01-2017

Lekkere kofie

Heerlijke koffie, eenvoudige bediening. Mogelijkheid om ook 1 kopje met gemalen koffie te zetten. en door gescheiden reservoir ook 2 soorten bonen te gebruiken.

Pluspunten

• Goede hete koffie
  • Simpele bediening
  • Sterkte zelf in te stellen
  • Goede opschuimer

Minpunten

• Lekbakje vaak leeg maken
  • Waterreservoir snel leeg

Mike Slingerland 23-12-2016

Voldoet nog steeds

Sinds drie jaar in het bezit van een Melitta Caffeo Gourmet. Het apparaat voldoet nog steeds aan onze verwachtingen: zet goede koffie, koffie blijft goed heet, makkelijk schoon te maken, fijne melkopschuimer, makkelijk kiezen welke koffie je wilt. Kortom: prima apparaat. Eén maal binnen de garantieperiode een reparatie moeten laten uitvoeren. Dat was het ventiel: er kwam geen koffie meer uit de uitloop, maar meteen in de lekbak. Het euvel werd aan huis gerepareerd. Super.
Ik heb wel het tussenschot door de monteur laten verwijderen, omdat de wat vettere bonen niet zelf in de vermaler vielen. Regelmatig moesten we in het reservoir door de bonen roeren. Twee aparte reservoirs heeft geen meerwaarde voor dit apparaat, omdat er maar één vermaler is en onder de vermaler is een klein reservoir met vermaalde koffiebonen.

Pluspunten

• gemakkelijk schoon te maken
  • gebruiksvriendelijk
  • duidelijk display

Minpunten

• gescheiden bonenreservoirs

Gerard 22-12-2016

Melitta Caffeo Gourmet

Nu bijna 2 jaar in het bezit van deze machine. Bevalt zeer goed.
Gemakkelijk te onderhouden.
Apparaat wordt iedere avond gebruikt voor een lekkere cappuccino en in de weekenden ook regelmatig overdag.
De opschuimer werkt prima en is gemakkelijk te reinigen door hem af te spoelen.
Voldoende grootte van reservoirs voor bonen en water voor regelmatig zetten van 2 koppen.
De lekbak en bakje voor gemalen koffie lijkt redelijk snel vol te raken maar dat komt door het vele gebruik van het apparaat. Dit is bij andere merken net zo.
We zouden hem zo weer kopen.

Pluspunten

• Gemakkelijk te reinigen
  • gemakkelijk te onderhouden

Dawn 18-12-2016

Heerlijke cappuccino

Watertemperatuur mag heter, makkelijk te reinigen en heerlijke cappuccino. Opschuimer werkt goed. Malen van de bonen luidruchtig, maar dat hoort erbij. Iedere keer een vers bakkie, HEERLIJK.

Pluspunten

• Met de juiste bonen overheerlijke cappuccino
  • Makkelijk te volgen display

Minpunten

• Wat luidruchtig met malen

Wim Rijntjes 16-12-2016

Een makkelijk te gebruiken koffiemachine met opschuimer

Een koffiemachine die je geheel naar je eigen wensen kan instellen.
Twee bonen reservoirs waardoor je altijd de goede samenstelling en sterkte bezit.
een op schuimer die een perfecte cappuccino geeft.

Pluspunten

• De manier van instellen
  • De manier van schoonmaken
  • Het duidelijke display

Minpunten

• maakt veel geluid bij het malen

Raymond 14-12-2016

Perfecte automaat!

Goede koffie. Smaakt perfect. Uiteraard wel Boon afhankelijk. Makkelijk aantepassen kwa sterktes en volumes. Goede melk opschuimer. Wel eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik na ruim een jaar een extra opschuimer heb gekocht omdat wat makkelijker is als je een grotere hoeveelheid moet maken.
Prijs kwaliteit is top. Ook de garantie is top. Kreeg toen de mijne defect was tijdelijk een andere thuis. (KOSTELOOS)

Pluspunten

• Goede garantie
  • Goede koffie
  • Goede opschuimer
  • Makkelijk bedienbaar Display
  • Dubbel bonen reservoir

Minpunten

• duurt 2 bakjes voordat bonen gewisseld zijn
  • Melkopschuimer voor veel melk

John 14-12-2016

Prima prijs kwaliteit verhouding

Heb deze machine nu 2 jaar. Wordt veel gebruikt echter nog geen enkel probleem gehad. Bestel de koffie rechtstreeks bij koffiebranderij. kunnen de bonen vanuit supermarkten niet tegen op. Heb vroeger Nespresso gebruikt, maar dit is weer hele stap lekkerder

Pluspunten

• Prima smaak en makkelijk te bedienen
  • Duidelijk menu op apparaat
  • Groot reservoir
  • Koffie temperatuur in te stellen

Minpunten

• Maakt best veel lawaai bij bonen malen

Pauel 13-12-2016

Heerlijke hete koffie

Ook wij ervaren de bonentrechter als een vervelend probleem van deze machine. Wij hadden deze machine speciaal uitgekozen omdat er een gescheiden koffiebonen keuze mogelijkheid aanwezig is, wij gebruiken een kant voor decafe en de andre kant voor espresso bonen. Helaas moeten we constant de bonen de bonen richting de trechter duwen.

wimrijntjes 07-06-2016

een fantastisch apparaat

Ik heb altijd een senseo gehad met apart opschuim apparaat.
Nu deze die doet alles vanuit een apparaat.
Schoonhouden is een fluitje van een cent.
De twee compartimenten voor de koffiebonen vind ik uniek en fantastisch
de duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen omdat ik hem tekort in mijn bezit heb.

jvanroessel 12-06-2014

Vorige week hebben we de Melitta gourmet aangeschaft.
we zijn zeer tevreden met deze machine ,de koffie is heet genoeg en de smaak is uitstekend.
Na even de gebruiksaanwijzing te lezen was de bediening zeer gebruiks vriendelijk.
Een min puntje vind ik dat bij de gourmet zilver alleen de voorkant zilver is .(waarom niet helemaal?)
Verder werkt het melk opschuimen simpel en is makkelijk schoon te maken.
Kortom zeer tevreden over onze aankoop.

Macmaat 31-05-2014

Voor echte cappuccino en Latte Machiato drinkers is dit een geweldig apparaat! De melkschuimer maakt de melk echt heet en schuimt uitstekend. De koffie smaakt ook lekker en de aroma verspreid zich in huis.

Dankzij de dubbele bonenreservoir kan je gebruik maken van 2 soorten bonen. Zo maken wij bijvoorbeeld onderscheid tussen espressobonen en koffiebonen voor cappuccino.

Machine is ook makkelijk schoon te maken en vergt weinig handelingen, dus geen gedoe.

Temperatuur van de koffie is ook erg goed, de meeste machines geven koffie die je meteen moet opdrinken anders wordt deze koud, uit deze melitta komt koffie die je gerust kan laten afkoelen.

Wat betreft duurzaamheid kan ik weinig zeggen heb het apparaat niet zo lang in huis.

Zo ver raad ik het apparaat aan iedereen aan die naast een espresso ook dol is op een goede cappuccino of Latte!

MvanDalen 13-05-2014

Je kan het apparaat zo fijn afstellen dat we nog aan het zoeken zijn naar het beste kopje koffie voor ons.
Ook de bonen soort is belangrijk. Dus wij zetten onze experiment naar het lekkerste kopje koffie nog even voort.