Melitta CAFFEO Gourmet - Reviews

Type
espresso machine

Jacobi69 21-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Gebruik na 5 jaar

Binnen 5 jaar 2 x stuk geweest. Eerste keer na 3 jaar, kosten €175 . Dit jaar weer stuk.
Had al besloten weer een eenvoudig koffiezetapparaat te kopen. Mijn partner besloot toch zelf maar eens te kijken of hij het apparaat kon repareren. En ja hoor. De zetgroep zat nl. vast en hij heeft de zetgroep er met geweld uit moeten halen. Het bleek dat het tandwiel binnen in het apparaat iets verdraaid was. Het weer iets gedraaid zodat de zetgroep weer past.
Het apparaat doet het nog steeds.
De koffie is erg lekker, valt steeds weer op. De koffie is warm, ook niet onbelangrijk.
Wel merk ik dat er meer water in de lekbak komt en bij het schoonmaken valt op dat er zich best veel gemalen koffie in het apparaat bevindt.
Met de waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddelen wordt het toch een duur kopje koffie. Deze artikelen zijn behoorlijk aan de prijs.
Verder is het apparaat heel makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Warme koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Lawaai
  • Duur onderhoud

Danielle_Ger1 31-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Review na 3 jaar...

7,6
Ik heb eerder een review geschreven, hier wil ik na ruim 2 jaar een aanvulling op doen. Nog steeds geeft het apparaat lekkere koffie, ook de melkopschuimer doet het goed, al is het wel zeer bewerkelijk (kost wat tijd)
Wat ik echt een heel groot nadeel vind is dat de koffiebonen niet goed naar de maler glijden. Welke bonen we ook gebruiken (en we hebben er heel wat geprobeerd, ook zeer dure en exclusieve merken) we moeten ze altijd met de hand helpen anders hoor je de maler tekeer gaan omdat deze geen bonen heeft. Zit je weer met een lepel of snel met je hand de bonen door te duwen...erg vervelend!

wimrijntjes 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

een fantastisch apparaat

Ik heb altijd een senseo gehad met apart opschuim apparaat.
Nu deze die doet alles vanuit een apparaat.
Schoonhouden is een fluitje van een cent.
De twee compartimenten voor de koffiebonen vind ik uniek en fantastisch
de duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen omdat ik hem tekort in mijn bezit heb.

Rita 28-01-2016 Product paar dagen in bezit

We hebben de Melitta Gourmet nog maar een paar dagen in ons bezit dus kunnen we de duurzaamheid niet beoordelen. Ben vooralsnog zeer enthousiast, met name omdat ik zelf cafeïnevrije koffie drink en mijn man gewone koffie prefereert. Door middel van de hendel is omzetten naar de cafeïnevrije bonen een fluitje van een cent. Ook de melkopschuimer is zeer handig en zeker niet onbelangrijk zeer makkelijk schoon te maken. Enige minpuntje is het lawaai, maar dat heb je bij alle volautomatische espressoapparaten.

Thijs 29-10-2015 Product jaar of meer in bezit

5,4
Los van de positieve eigenschappen zijn we na ongeveer een jaar gebruikservaring negatief over het apparaat. Koffiebonen blijven continu plakken en daarom is de koffie slap. Welke bonen we ook gebruiken, je moet ze steeds met de hand naar beneden duwen. En de melkschuimer werkt niet goed genoeg: is zeer snel afgekoeld of het werkt niet goed en dan moet je weer wachten met opwarmen.

Anneke van Donselaar 03-11-2014 Product paar weken in bezit

Heb de Melitta Caffeo Gourmet nu 3 weken in gebruik.
Een geweldige machine,5 varianten voor een lekker kopje koffie,wat wil je nog meer.En dat je de zetgroep kunt reinigen super.
Heb voorheen een Jura gehad,maar deze machine heeft veel meer mogelijkheden,ben er helemaal happy mee.Een echte aanrader.

jvanroessel 12-06-2014 Product paar weken in bezit

Vorige week hebben we de Melitta gourmet aangeschaft.
we zijn zeer tevreden met deze machine ,de koffie is heet genoeg en de smaak is uitstekend.
Na even de gebruiksaanwijzing te lezen was de bediening zeer gebruiks vriendelijk.
Een min puntje vind ik dat bij de gourmet zilver alleen de voorkant zilver is .(waarom niet helemaal?)
Verder werkt het melk opschuimen simpel en is makkelijk schoon te maken.
Kortom zeer tevreden over onze aankoop.

Macmaat 31-05-2014 Product paar dagen in bezit

Voor echte cappuccino en Latte Machiato drinkers is dit een geweldig apparaat! De melkschuimer maakt de melk echt heet en schuimt uitstekend. De koffie smaakt ook lekker en de aroma verspreid zich in huis.

Dankzij de dubbele bonenreservoir kan je gebruik maken van 2 soorten bonen. Zo maken wij bijvoorbeeld onderscheid tussen espressobonen en koffiebonen voor cappuccino.

Machine is ook makkelijk schoon te maken en vergt weinig handelingen, dus geen gedoe.

Temperatuur van de koffie is ook erg goed, de meeste machines geven koffie die je meteen moet opdrinken anders wordt deze koud, uit deze melitta komt koffie die je gerust kan laten afkoelen.

Wat betreft duurzaamheid kan ik weinig zeggen heb het apparaat niet zo lang in huis.

Zo ver raad ik het apparaat aan iedereen aan die naast een espresso ook dol is op een goede cappuccino of Latte!

prittywim 28-05-2014 Product paar weken in bezit

Wij hebben dit apparaat nu bijna een maand thuis. Tot nu toe zijn we heel erg tevreden. Hij is mooi, makkelijk in gebruik en maakt heerlijk koffie. Wij hebben nog niet alles geprobeerd, het komt nog wel. Koffie is lekker warm en de capuccino is ook goed ( we hebben nog niet de perfect melk gevonden )en we zijn ook met verschillend soort koffie aan het proberen. Qua gebruik gaat bijna alles vanzelf, deze machine geeft alles aan: hoeveelheid, warmte, maalgraad, reiniging, enz. Heb alleen één min puntje: Hij geeft heel snel aan dat ontkalkt moet worden. Ik moest hem al een keer ontkalken, zoveel werk is het ook niet, dus we zijn TEVREDEN!!!

Hans 1234 27-05-2014 Product paar weken in bezit

Wij waren al enige tijd op zoek naar een machine die op een eenvoudige manier lekkere koffie maakt.
Bij de koffiediscounter was er een demonstratie van de
Melitta gourmet. Wat meteen opviel was de simpele bediening vaan het apparaat,1 draaiknop voor de melkschuimer en 1 draaiknop voor de menu instellingen. Daarnaast viel het op hoe warm de koffie maar ook tevens de melk was! In de vulopening kunnen 2 verschillende koffiebonen apart worden geplaatst, tevens is er een extra mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. De zetgroep is makkelijk te reinigen 1x per week.
Kortom een betaalbaar apparaat die gewoon prima koffie maakt.

RoyPipoloy 26-05-2014 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben onze Melitta Caffeo Gourmet nu al sinds 30-03-2013 en hij bevalt uitstekend!
Ik heb naar meerdere machines gekeken maar deze sprong er uit.
Mijn vriendin houd bijvoorbeeld van een milde boon terwijl ik hou van een boon met wat meer pit. Dat kan nu dus gewoon omdat je er twee type koffiebonen in kan doen.
De melk opschuimer is ook een puntje van aandacht geweest bij de aanschaf van de machine, vele merken hebben dit opgelost met een slangetje, dat vind ik persoonlijk niets.
Die slangetjes worden altijd smerig van binnen en om nu een la vol te leggen met nieuwe slangetjes kan niet de bedoeling zijn.
De melk opschuimer van de melitta is perfect, ff opschuimen, eraf klikken, schoonspoelen en KLAAR!
Water tank is ook groot genoeg en dus niet om de 4 bakken koffie leeg, wij geruiken wel netjes een waterfilter alleen heb ik het binnen werkje in de tank gebroken waar het waterfilter in moet.
(Was niet veel kracht voor nodig) daar heb ik nu dus even een nieuwe water tank voor besteld.
Reiniging geeft de machine zelf aan en de stappen die je moet doorlopen komen duidelijk in het scherm te staan....... zo kan ik nog wel even door gaan maar ik ben er gewoon blij mee!!

Groeten Roy

addikted 25-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de machine net ontvangen,de smaak is zeer goed,ook de mogelijkheden met de caffeo gourmet zijn voor mij ook ruim voldoende.De machine is zeer makkelijk in gebruik,en misstaat absoluut niet op het aanrecht.Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet echt over oordelen maar als melitta er in totaal 3 jaar garantie op geeft dan zit dat wel goed.kortom ik ben een tevreden mens.

MvanDalen 13-05-2014 Product paar dagen in bezit

Je kan het apparaat zo fijn afstellen dat we nog aan het zoeken zijn naar het beste kopje koffie voor ons.
Ook de bonen soort is belangrijk. Dus wij zetten onze experiment naar het lekkerste kopje koffie nog even voort.

Bernadette56 11-05-2014 Product paar dagen in bezit

Na lang zoeken en veel reviews te hebben gelezen zijn we uiteindelijk naar de koffiediscounter in Naarden gegaan .Daar hebben wij onze Melitta Gourmet gekocht.Super lekkere koffie met een goede crème laag ,installeren is gemakkelijk,duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen heb m net .Maar het is een machine met 3 jaar garantie,en als ie stuk zou gaan hebben ze haal en breng service en een leenmachine voor je.En na de garantie periode een vaste reparatie prijs.En dat vinden wij super

Gourmet 07-05-2014 Product maand in bezit

Heerlijke koffie en de beste cappuccino! Hele hete koffie. Na 1 jaar problemen met een zelfde soort machine van ander goed merk mochten we een nieuwe uitkiezen van wehkamp. Geen spijt van wat betreft de lekkere koffie en goed geschuimde melk. Nu wel problemen helaas, maar ze komen gelijk gratis halen en ik krijg een machine te leen. Hopelijk is het 1-malig. Kijk weer uit naar mijn heerlijke cappuccino.

G.A.M. 07-05-2014 Product paar dagen in bezit

Was al een tijdje op zoek naar een volautomatisch koffiezetapparaat met de mogelijkheid van 2 bonensoorten. Vele apparaten vergeleken en uiteindelijk op de Melitta Caffeo Gourmet uitgekomen.
Het apparaat is een echte aanrader, zeer eenvoudig te bedienen en het zet een heerlijke bak koffie af te stemmen op ieder zijn smaak door de (vele) instellingsmogelijkheden.
Ook de opschuimer zorgt voor stevige warme melk voor de perfecte cappucino's en latte macchiato's.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Daarvoor heb ik het apparaat nog te kort.

Thijs_1975 27-04-2014 Product paar dagen in bezit

Net gekocht bij de KoffieDiscounter. Had eerst Nespresso. Veel reviews gelezen en wilde niet meer klooien met melkschuim. Dit apparaat is echt een must voor cappuccino's en latte machiato's.

Maar moet wel eerlijk bekennen dat ik nog moet wennen aan de smaak of ik moet het beter afstellen want tot nu vind ik Nespresso toch lekkerder.

Mijn buurman heeft een Delonghi met bonen van de Lidl (best getest) en als ik dat met mijn nespresso vergelijk dan was het echt veel beter dan mijn nespresso. Dus ik denk : Haal ook een volautomaat met zelfde bonen maar krijg het toch niet zo lekker als bij hem. Dus ik denk dat ik nog meer moet proberen om de smaak te evenaren. Aan de bonen kan het dus al niet liggen.

Cremelaag is ook niet zo als bij Nespresso.

Wellicht moet ik er nog aan wennen.

Melkopschuimen is wel geweldig.

M.P.M. 25-04-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen zijn wij in het bezit van dit apparaat en ik moet zeggen, het bevalt ons prima. Het is na enig bestudering in de gebruiksaanwijzing vrij gemakkelijk om mee om te gaan.
De koffie is heerlijk maar dat ligt uiteraard ook aan de bonen. Verder is het zeer gemakkelijk om melk op te kloppen en om alles weer schoon te houden. Al met al, volgens ons een goede keus!

Hilgen 12-04-2014 Product paar dagen in bezit

Zet goede, hete koffie en makkelijk in gebruik. Daarnaast een mooi strak design. Ideaal dat de zetgroep uit het apparaat kan om schoon te maken.

henkvanderplas 28-03-2014 Product paar weken in bezit

ik heb deze machine gekocht omdat ik van kennissen hoorden dat het zo een goede machine is en daar ben ik inmiddels achter hij maakt heerlijke koffie- en espresso en melkschuim goed heet en goed stevig en onderhoud zeer eenvoudig ik ben er heel blij mee ik hoop dat hij lang meegaat . Henk