Braun Silk epil 7 7181 Wet & Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk epil 7 7181 Wet & Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

AnPF 15-09-2016

Snelle slijtage...

Aanvulling op vorige review: Nu drie jaar in bezit; alleen in de zomers gebruikt. Aan het begin van deze zomer kreeg ik na enkele dagen ontharen elke keer erg veel jeuk aan mijn benen. Na een paar weken viel het mij op dat het net leek alsof de epilator de haartjes niet meer 'pakte'. Na nog eens goed kijken, bleek dat de haartjes net onder de eerste huidlaag verder waren gaan groeien. Ook groeiden er veel haartjes recht naar beneden terug met ontstoken haarzakjes tot gevolg. Dit schijnt vaak te gebeuren als haartjes net iets te diep niet recht maar rafelig worden afgesneden. Conclusie; de epilator epileert niet (meer), maar trekt de haartjes heel kort op de huid kapot!

Pluspunten

• fel lampje

Minpunten

• ontharen duurt lang
  • na 3 jaar stuk

djenss 02-07-2014

Fijn apparaatje. Niet zon heggenzaag als ik voorheen had. Erg fijntjes en fijn in gebruik omdat ie draadloos is. Ook fijn is het lampje

AnPF 15-05-2013

Sinds kort heb ik de Braun Silk-epil 7 in huis via het ambassadeursschap van Lekker in het Leven. Tijdens dit project mag ik deze epilator testen en uitproberen. Vorige week epileerde ik voor het eerst mijn rechteronderbeen. Mijn linkerbeen schoor ik om optimaal het resultaat te kunnen vergelijken. Het epileren zelf vond ik lang duren. Ik was ongeveer een half uur bezig met alleen mijn onderbeen. Het andere been had ik in 3 minuten geschoren. Het deed veel minder pijn dan ik verwacht had. Sommige stukken, bijvoorbeeld op je scheenbeen, zijn gevoeliger dan andere stukken. Maar als je even bezig bent is het grootste gedeelte van de haartjes weg en voel je nog heel weinig. Ik kreeg niet alle haartjes helemaal weg. Daar maakte ik me een beetje zorgen om, maar dat is nu, na een week, helemaal weg. Op mijn geschoren been zijn de haartjes namelijk al weer terug, maar het andere been, waarop ik de Braun Silk-epil 7 gebruikte, nog niet! Het is nog mooi glad en zacht. Dus die belofte wordt echt waar gemaakt! Al met al is het een mooi apparaat wat fijn in de hand ligt en doet wat het moet doen. Nog een nice touch is het felle lampje wat echt super handig is tijdens het ontharen.

ellendekker 15-05-2013

Wat is dit een fijn product!
Ik was van te voren nogal afwachtend of het wel echt waar was dat de haartjes langer weg bleven, dus heb ik 1 been met de Silk Epil gedaan en de andere gewoon geschoren.
En na 3 dagen zijn mijn benen nog steeds glad!
Hij is makkelijk in gebruik, ik vind het fijn dat hij 2 standen heeft.
Wat ik ook fijn vind is dat hij ook onder de douche en in bad te gebruiken is, zodat de mogelijkheden voor iedereen optimaal zijn!

HermienG 09-05-2013

Het design is stoer en vrouwelijk. Het apparaat voelt zeker degelijk aan. Er is nagedacht over de aan-uit schakelaar die je ook met natte handen (het is tenslotte een apparaat wat je onder de douche / in bad mag gebruiken) makkelijk om krijgt.
Het lampje is een grappige bijkomstigheid, maar voegt niets toe. De haartjes die het apparaat zou moeten verwijderen kunnen volgens de fabrikant wel 0,5 mm klein zijn. Zelf met het lampje kan ik die echt niet zien onder de douche.

esme79 14-05-2011

Nog maar een paar keer (4 à 5) gebruikt omdat de eerste keer zo;n slecht resultaat, dus steeds eigenlijk huiverig om m weer te gebruiken. Resultaat is wel ietsje beter als je net gedoucht hebt. Heb m nog niet onder de douche geprobeerd. Lastig dat je m na elke keer op moet laden, omdat een 2e keer de baterij het niet haalt.
Ook breken haartjes eerder af dan dat ie ze d'r uittrekt en dan zijn ze weer te kort en pakt ie ze weer niet, zandkorrelgrootte is absoluut niet waar. Moet geregeld meerdere keren over 1 haartje heen, omdat ie m dan niet pakt.
Uiteindelijk vandaag toch maar weer een vertrouwde Philips epilator gekocht, een vernieuwde versie van degene die ik voor de Braun al had.