Braun Silk-expert 3 IPL BD 3003 - Reviews

Oplaadbaar
Werkt op batterijen
Kleuren
paars, wit

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Summer 17-08-2017

Handig apparaat voor thuisgebruik

Ik heb het apparaat een paar weken in gebruik en zie de haren nu al een minder. Ik ben benieuwd na het resultaat als ik het apparaat al een paar maanden in gebruik heb. Je moet het boekje wel goed doorlezen voordat je het apparaat gebruikt. Na het gebruik mag je nog 24 uur niet zwemmen of in zon zitten. Als je toch in aanmerking komt met de zon dan moet je echt beschermingsfactor 15 of meer insmeren. Het doet geen pijn. Als je te lang op een plekje blijft gaat het wel branden. Dan kan je gevoelige stand kiezen als je niet tegen de pijn kunt. Ik vind echt jammer voor zo'n prijs dat er geen veiligheidsbril erbij zit. In boekje staat echt duidelijk in dat flitsen schadelijk is voor je ogen. Vooral als je in je gezicht gaat behandelen. Bij normale laserbehandeling krijgt je ook altijd zo'n bril op!

Pluspunten

• past zich aan aan de kleur van je huid
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijs

Backdoor1976 24-07-2017

Snel en makkelijk definitief ontharen

De Braun ipl D3003 heb ik inmiddels 4 weken in huis. Het apparaat werd geleverd in een doos met daarin het handige handapparaat en daaronder de adapter evenals een Venus scheermesje. In de gebruikers handleiding staat een duidelijk schema voor welk type huid en haarkleur het apparaat geschikt is erg handig. Ikzelf ben wel iets rossig van haarkleur en de sensor gaf op mijn huid toch de hoogste sensiteit aan van flitsen. Nu na 4x gebruiken (max 1x per week) gaat het nog steeds goed en heb nergens last van. Van het flitsen zelf voel ik niets, het wordt alleen een klein beetje warm. Ik merk wel al dat het haar minder snel terug groeid dan voor het gebruik van de Braun ipl! Het apparaat werkt erg makkelijk... op de huid plaatsen, wachten op indicator aan de zijkant tot die wit brand en dan op de activeer knop drukken. Dit is alles 😀 Voor grotere oppervlakken zoals mijn benen houdt ik de activeer knop continu ingedrukt en verplaats ik het apparaat over mijn been. Zeer tevreden tot nu dus ga hier zeker mee door!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• mag maar 1x per week

dtccindy 16-07-2017

Ideaal apparaat

Als er iets is waar ik een hekel aan heb , dan is het wel lichaamsbeharing !
Maar iets waar ik een nog erger vind is het scheren ervan.
Voornamelijk mijn benen, aangezien ik dikke stugge donkere haren heb.
Toen ik de Silk-expert zag, dacht ik meteen ; dat moet ik proberen !
Op het moment dat ik mijn Silk-expert binnen kreeg, was ik meteen verkocht door het design.
Lekker licht in de hand, en een mooi elegant ontwerp.
Nadat ik de gebruiksaanwijzing door had gelezen ging ik meteen aan de slag,
eerst me benen ( hopelijk voor de laatste keer ) scheren, en laseren maar !
Ik had ergens verwacht dat het echt pijn zou doen, maar het enige wat je voelt is een beetje warmte, verder niks.
Het apparaat is echt makkelijk in gebruik, je hoeft alleen de stekker maar in het stopcontact te doen, eventueel de gevoelige stand aanzetten , en gaan !
Ik moet zeggen dat het me wel tegenviel hoe lang ik er mee bezig was, vooral met mijn benen.
Maar ach, als dat er voor nodig is om nooit meer te scheren :)
Ook heb ik mijn oksels, en gezichtshaar gedaan.
Daar is een speciale gevoelige stand voor.
Ik kan merken dat het haar onder mijn oksels en gezicht minder snel en hard terug groeit dan mijn benen.
Stiekem had ik gehoopt dat het maar even 1 keer nodig was, en dat dan de haren nooit meer terug zouden komen, maar zo werkt het helaas niet.
In de gebruiksaanwijzing staat ook duidelijk een plan wat wel tot 12 weken kan duren voor perfect resultaat.
Ik heb hem nu 3 weken in gebruik, en kan het verschil echt al goed merken.
Elke week ga ik er met mijn Silk-expert even overheen, en ik kan na elke keer gebruik merken dat de haren echt een stuk minder snel, of juist helemaal niet terug komen.
Je moet wel goed opletten dat je elk stuk wat je wilt doen goed mee pakt, want dat ga je wel zien !
Tot zover ben ik echt super enthousiast, en ik ben benieuwd of ik helemaal van mijn scheermesjes afkom na de volledige 12 weken behandeling,

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • pijnloos

Minpunten

• je bent er wat langer mee bezig

Anne 16-07-2017

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik

In de zomer is het een dagelijks tafereel. Iedere dag mijn benen scheren om toch goed voor de dag te komen. In de ochtend extra vroeg opstaan om er nog snel een scheermesje langs te halen, maar in de avond alweer schuurpapier voelen. Om al die pijn en moeite te besparen heb ik de Braun Silk-expert IPL BD3003 in huis gehaald.
Mijn verwachtingen van het product zijn na twee weken in gebruik nog niet helemaal uitgekomen. Ik had verwacht (gehoopt) dat er redelijk snel resultaat zou zijn, maar dat kost natuurlijk gewoon meer tijd. Het product is wel erg makkelijk in gebruik, mede vanwege de vorm. Ook moeilijke plekjes, zoals je knieschijf of bikinilijn zijn makkelijk te behandelen. De intensiteit van de flits is heel goed! Ik vind niet dat het pijn doet en mijn huid gaat ook niet irriteren.
Nadeel van deze manier van ontharing is dat moeilijk te zien is waar je bent geweest.
Of ik het product aan zou raden bij vrienden, vind ik moeilijk te zeggen omdat ik het product daar nog niet lang genoeg voor gebruik. Als er over paar weken een duidelijk resultaat is, zal ik dat zeker doen!

Pluspunten

• Het design
  • Intensiteit van de flits
  • De bijgeleverde informatie

Minpunten

• Er is geen snel resultaat

Tineke 14-07-2017

Makkelijk te gebruiken!

Ik heb het apparaat nu een aantal weken in huis, eerst was het even zoeken naar hoe het te gebruiken. Er zit gelukkig een duidelijke beschrijving bij. Wat ik wel mis in de beschrijving is hoe vaak je het moet gebruiken, het is mij niet duidelijk of het 1x per week of vaker wenselijk is. Het apparaat ligt makkelijk in de hand. Het flitsen doet geen pijn, is wel even wennen aan het gevoel bij de gevoelige zones zoals bikinilijn. Wel heb ik het idee dat de haartjes al minder snel terug komen. Nog even door blijven doen dus om te zien of het echt helemaal haarloos kan worden.

Pluspunten

• Makkelijk in de hand
  • Maakt geen geluid
  • Krijgt er geen afval van

Minpunten

• niet duidelijk hoevaak te gebruiken per week

Enthousiast78 14-07-2017

Fantastisch! Echt een aanrader.

Sinds kort ben ik in het bezit van dit apparaat en ik ben echt verbaasd over de werking. In het begin was ik nogal sceptisch, maar ik moet mijn mening bijstellen.
In de eerste plaats is het echt makkelijk in gebruik. Ik was een beetje bang dat ik het teveel werk zou gaan vinden en dat het daarom zou versloffen. Niets is minder waar: in 15 minuten heb ik mijn benen, oksels en bikinilijn gedaan.
De reden dat ik het waarschijnlijk ook niet laat versloffen is omdat ik echt wel resultaat zie. Het haar komt nog wel terug (ben nu 4 weken bezig en Braun geeft aan dat het 12 weken kan duren voordat het weg blijft), maar echt veel minder snel. Ik heb afgelopen maandag bijvoorbeeld alles geschoren en voor de 4e keer geflitst en ik verwacht dat ik morgen (zaterdag) pas weer voor de eerste keer hoef te scheren. Ik merk ook dat het dunner wordt en dat er op minder plekken haar zit.
Qua pijn valt het ook reuze mee. Eerlijk gezegd doet het helemaal geen pijn. Soms voelt het wat warm en als je echt op de gevoelige zones zit, dan kun je soms een soort gevoel hebben dat er een elastiekje tegen je huid komt. Maar echt pijnlijk vind ik het niet.
Ik ben enthousiast!

Pluspunten

• Het gaat snel
  • Minder haar, minder vaak scheren

Minpunten

• Het is toch duurder dan een scheermes