Philips HF3520 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 198 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

J 24-10-2016

Hoe zet ik de wekker uit?

De wekker werkt prima. Knopjes boven en opzij zijn wel heel klein. Lastig in het (half)donker te bedienen.
Maar hoe zet ik hem 's morgens uit? De gebruiksaanwijzing vertelt hoe te "snoozzen" maar niet hoe ik het licht en het geluid uitzet. Ik heb een flink aantal reviews hier nagelezen en zag dat anderen dit ook wel lastig vonden. Wellicht breng ik hem toch terug vanwege de miniatuurknopjes en het lastig uitzetten van het alarm.

Pluspunten

• mooi licht bij wakkerworden en inslapen.
  • vormgeving

Minpunten

• kleine knopjes bovenop en opzij
  • Onduidelijk hoe geluid en licht uit te zetten.
  • display verlichting niet voldoende

M 28-10-2016

Hoi, vond het ook even zoeken, maar heb ontdekt dat je de wekker uitzet door op het alarmknopje te drukken (de alarmtijd gaat dan wel even knipperen, maar dat houdt al snel op), het licht moet je apart uitzetten door op de lichtknop te drukken. Zelf tik ik eerst op de lamp zelf om het geluid uit te zetten (dan komt hij dus in de snooze stand) en vervolgens op het alarmknopje om te voorkomen dat hij nog een keer afgaat.

J 30-10-2016

Ha M,
Dank, da's een goede tip!

johnjet 06-11-2013

Iedere ochtend met een zonnetje wakker worden; we hebben al een ouder model in huis. Het probleem van de lampen vervangen, speelde een tijd geleden in de media.
Nu dus goed gekeken!
Reviews lezend vraag ik me af of mijn verjaardagscadeautje wel voorzien kan worden van een nieuwe lamp (ooit). Is dit niet het geval, dan is een lampje verwisselen ineens wel erg duur geworden.

Wie weet hier het fijne van?

Wat betreft het wekken heb ik naast de opkomende zon, gekozen voor vrolijke vogeltjes met muziekje.
Ik sluimer niet, maar direct uit ........ maar dan moeten er wel twee knoppen worden ingedrukt.
Eerst het alarm eraf en dan nog de lamp uit. Toch een beetje omslachtig; zeker met die kleine knopjes.

Is dit zoals het behoort te gaan?

Ik kan nog even testen en weet dus niet of ik mijn cadeautje wel wil houden.

lie_cat 04-05-2014
  • Product half jaar in bezit

Vorig jaar oktober de wekker gekocht. Heel de winter lekker wakker geworden van de vogels en de "zon". We hadden alleen geen rekening gehouden met het voorjaar. Mijn vriend word nu elke dag voor 6.00 wakker van de vogels buiten omdat die bijna hetzelfde klinken als zijn wekker. We gaan nu de andere geluiden van de wekker maar proberen :-) Voor de rest is het een mooi apparaat met lekkere grote cijfers voor 's nachts.

Fam. Moonen 15-01-2013
  • Product maand in bezit

Het is prettig wakker worden met deze wake-up light. 20 minuten (of 30 of 40) van tevoren gaat de 'zon' op (de lamp gaat steeds feller braden), op de wektijd gaan dan bijv. de vogeltjes fluiten (natuurlijk geluid). Je wordt dan ontspannen wakker. Fijner dan mijn vorige wekkerradio, die in een keer muziek begon spelen.
- 5 natuurlijke geluiden, 1 radio geluid. Volume instelbaar, natuurlijk geluid kiesbaar. Makkelijk te bedienen. Felheid van het licht (opkomende zon) is instelbaar. Twee wekkertijden.
Een nadeel vind ik: door het wekgeluid heen (natuurlijk geluid) klink een harde ruis, alsof er een radio aanstaat, maar dus geen muziek weergeeft. Dit doet afbreuk aan het fijne wekgeluid.
Als iemand raad weet, laat het mij weten.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-01-2013

Beste Fam. Moonen,

Uit uw review begrijp ik dat u een probleem ervaart met uw Wake-up Light. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn, dat tijdens een natuurlijk wekgeluid een ruis hoorbaar is. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega kan u vervolgens verder informeren.

U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op het apparaat. Zodra het apparaat binnen de garantie valt, zullen we overgaan tot het versturen van een nieuw exemplaar.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

MBmb 19-01-2013

Wij hebben dezelfde ervaring met het 'ruisgeluid'. Andere apparaten in de winkel bleken dit ook te hebben. Ik heb hierover een klacht ingediend op deze site in dec. 2012. De reactie van Philips was deze:
"De wekgeluiden van de HF3520 zijn allemaal kwalitatief goed bevonden en bedoeld om mee wakker te worden, zonder hierna nog afgespeeld te worden."

Mocht je er een vinden zonder ruis, dan hoor ik het graag!

Helmut71 11-11-2012
  • Product maand in bezit

Via The Insiders heb ik deze Wake-up Light een aantal weken uit mogen testen. Na het lezen van de gebruikshandleiding (ietwat onhandig met 3 talen op 1 pagina) bleek het bedienen van het apparaat kinderspel; het is heel intuïtief. De Wake-up Light is ook nog eens heel aardig vormgegeven, dus hij misstaat niet op het nachtkastje. Hij is wel wat groot, maar bij mij vervangt hij zowel mijn oude digitale wekkerradio als het nachtlampje, dus dat is te overzien. Minpuntje vind ik de leesbaarheid van het display in het donker. Ondanks het instellen van het contrast in de hoogste stand blijkt de achtergrond een klein beetje mee op te lichten. Ik heb vrij slechte ogen (sterkte ongeveer -5) en het kost me erg veel moeite om in het donker (zonder mijn lenzen) de tijd af te lezen. Met mijn oude wekkerradio had ik hier veel minder problemen mee.

De eerste dagen een beetje aan het uitproberen hoe fel het licht moet zijn om lekker bij op te staan, je kunt kiezen uit 20 standen. Maar bij “20” zou je je kamer prima kunnen behangen, zoveel licht geeft dat. Ook verschillende wekgeluiden uitgeprobeerd, maar ik blijf de voorkeur aan de radio geven. Uiteindelijk blijkt dat ik prettiger wakker word dan met mijn wekkerradio, hierbij “schrik” je eerder wakker. Met de Wake-up Light begin je al eerder met wakker worden (terwijl je nog slaapt) en als de radio aangaat word ik echt wakker. Daarna snooze ik nog 1 of 2 keer (de lamp aanraken zou voldoende moeten zijn om te snoozen, maar in de praktijk moet ik er met mijn knokkel een tik op geven alsof je bij iemand op het raam klopt) en als ik dan opsta heb ik echt het gevoel dat ik wakkerder ben dan anders; het voelt prettiger. Als ik vertrek naar mijn werk maak ik mijn vrouw wakker en zet de Wake-up Light zachtjes aan op stand 4, net genoeg om de kamer te verlichten. Zij vindt dit fijner dan dat ik de kamerverlichting laat branden, dat is nl. veel feller.

Na 3 weken is de Wake-up Light naar de slaapkamer van mijn dochter verhuisd. Zij heeft al een aantal jaren problemen met inslapen en gebruikt sinds een aantal maanden tabletjes melatonine voor ze naar bed gaat. Wij konden onze ogen dan ook niet geloven toen zij meteen op de eerste avond al binnen 15 minuten in slaap was gevallen, en nu na 2,5 week nog steeds. Met die melatonine is ze trouwens op die eerste avond al gestopt, omdat wij het effect van die lamp wel wilden zien. De Wake-up Light bootst een zonsondergang na, waardoor je (volgens de folder) natuurlijker in slaap zou vallen. Nou, mijn dochter is het levende bewijs dat dit echt waar is. Overigens vindt zij de wake-up functie niet prettig, ze houdt meer van een donkere kamer ’s ochtends; ieder zijn meug!

Deze Wake-up Light wordt dus niet teruggestuurd, maar blijft lekker bij mijn dochter op de kamer staan, en binnenkort komt er een nieuwe op mijn nachtkastje; de feestdagen komen er aan. Al met al zou ik mensen die prettiger willen opstaan de Wake-up Light laten uitproberen, volgens mij is er een actie dat je de lamp 4 weken kan proberen en als hij niet bevalt kunt terugsturen. Mensen die moeite hebben met inslapen zou ik de lamp zeker aanbevelen, ondanks de wat hoge winkelprijs.

Golinez 28-06-2014
  • Product kwartaal in bezit

In februari 2014 gekocht. Had hiervoor een half jaar een oudere versie van Philips. De 3520 is qua design veel mooier. Led verlichting is zuiniger en beter en stiller te dimmen. Geen bijgeluiden als lamp gedimd wordt. De vele mogelijkheden zijn functioneel. Radiogeluid is niet om over naar huis te schrijven, maar het is alleen maar om je te wekken.

De manier waarop je gewekt wordt is in te stellen. Zelfs de tijd dat het licht aangaat voordat het alarm afgaat is in te stellen. Je kunt kiezen tussen radio of voorgeprogrammeerde geluiden. Volume en lichtsterkte is instelbaar. Of het opkomende licht je daadwerkelijk op een betere manier wekt weet ik niet, maar het valt mij in ieder geval niet tegen.

Kortom een zeer tevreden.

a3bergwerff 18-03-2013

Geweldig om nu uitgerust wakker te worden. We zijn er nu zelfs zo aan gewend dat we wakker worden voordat de wekker gaat. Een aanrader!!!

Gebruik is makkelijk, alleen had Philips in de handleiding wel mogen aangeven hoe je wekker uitzet. Dit was in het begin niet echt duidelijk.

Het activeren van het alarm (2 zelfs) is eenvoudig. Je drukt simpelweg het konpje van alarm 1 of alarm 2 in en het alarm is gezet. Wat ook ontzettend handig is, is dat de wakeup light niet zijn instellingen en tijd verliest als je de stekker uit het stopcontact haalt. Echter is niet duidelijk hoelang dit vastgehouden wordt.

Instellen van het alarm is eenvoudig, je kiest simpelweg 1 van 5 natuurlijke geluiden of radio en vervolgens kies je de lichtsterkte die je wilt hebben bij het ontwaken. Tevens kan je aangeven hoe lang de 'zonsopgang' moet duren. Wij hebben deze ingesteld op 20 min. Dit wil zeggen dat de lamp 20 min voor het werksignaal aan gaat en na 20 min op volle lichtsterkte is.

Inmiddels hebben we een tweede gekocht omdat de eerste goed bevalt.

MBmb 03-12-2012

6,5
Een leuk apparaat. Het is fijn wakker worden. Toch ook een aantal minpunten waarom wij de lamp retour gebracht hebben:
- een vervelende ruis in met name de soundscape met de merel-geluiden. Dat blijkt in alle apparaten met dit typenummer te zitten.
- de wektijd van minimaal 20 minuten is ons wat aan de lange kant; 10 minuten zou mooi zijn.
- de lampen kan je niet vervangen; kapotte lamp betekent dat de wekker naar de container kan verhuizen en dat is in het kader van de duurzaamheid een groot minpunt. Dat moet toch anders kunnen Philips!

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag MBmb,

Wat vervelend te horen dat u niet geheel tevreden bent met de HF3520.
Ik zal hieronder ingaan op de verschillende punten in uw review.
Wat de wektijd betreft, hier is onderzoek naar gedaan en het tijdsbestek van 20 minuten is de minimale tijd die nodig is om de zonsopgang goed te simuleren en effectief te werken.
Het licht van de HF3520 wordt geproduceerd door LEDlampen die speciaal voor dit soort apparaten ontworpen zijn en deze zijn niet in de consumentenhandel verkrijgbaar. Bovendien zitten de lampen vast aan de printplaat, waardoor deze inderdaad niet te vervangen zijn.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding hiervan dan kunt u natuurlijk altijd contact met Philips opnemen.

bw2711 18-11-2012

6,5
Hoewel deze wekker op zich bevalt, maak ik gebruik van de 30-dagen proefactie om hem terug te sturen. De redenen hiervoor zijn:
- hij is onstabiel, je kunt erop wachten tot ie op de grond valt;
- als ik mijn bedlamp weg doe en de wekker het gehele nachtkastje geef, kan ie stabieler worden opgesteld. Wanneer je hem echter als verlichting gebruikt en hij urenlang aan moet zijn, is het geen prettig idee dat de lamp niet vervangen kan worden.

Jammer, want ik vind het design een stuk beter dan de vorige generatie wake-up lights.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag bw2711,

Wat vervelend te lezen dat u toch niet geheel tevreden bent over de HF3520.

De LEDlampen zijn inderdaad niet te vervangen. Dit komt omdat deze vastzitten aan de printplaat en deze niet voor consumenten beschikbaar is.
De lampen zijn namelijk speciaal gemaakt voor de Wake-Up light en hebben een groter kleurbereik en meer intensiteit dan de standaard LEDlampen.

Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met Philips opnemen.

Anho 12-11-2012
  • Product maand in bezit

De test periode van de Philips Wake-up light is helaas ten einde. De wekker voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Vooral als we de winter periode ingaan is het lastig wakker worden, zeker als het buiten guur en donker is. De Wake-up light maakt het een stuk eenvoudiger om op te staan maar ook de inslaap functie werkt super.

De Wake-up Light is zeer gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing moet je even doorhebben, het staat in verschillende talen beschreven op een pagina. De toetsen werken zeer prettig door middel van tiptoetsen.

Er zijn maar liefst 5 verschillende wekgeluiden die allen zeer natuurlijk zijn. Met vogeltjes, met een koekoek, met rustgevende muziek (2x), met de zee en meeuwen voor ieder wat wils. En als je niet zo van deze manier van wekken houdt dan kun je ook de radio instellen. Inmiddels heb ik alle geluiden getest en de rustgevende muziek met hier en daar een vogeltje is mijn favoriet gebleken.

De zonsopgang simulatie kun je in verschillende sterktes zetten, dit is heel persoonlijk. Bij het eerste gebruik was ik wel een beetje bang dat ik niet gewekt zou worden door deze wekker maar niets is minder waar. De zonsopgang simulatie kun je zelf instellen wanneer deze start. Ik laat het beginnen zo'n 30 minuten voordat ik wakker wil worden. In deze 30 minuten merk ik dat ik langzaam wakker wordt. Na 30 minuten beginnen de vogels zachtjes aan te fluiten en weet ik dat het tijd is om uit mijn bed te gaan. Het is wel even wennen als je wakker wordt met een zonnetje en buiten blijkt het te regenen. Doordat ik op deze manier wakker wordt heb ik het idee dat ik meer energie heb gedurende de dag, direct bij het wakker worden merk je het verschil ten opzichte van het wakker worden met een zoemer. Bij het wakker worden met een normale wekker, kun je weleens schrikken en voel je je heel duf. Dat is bij deze wekker niet het geval, alles gaat geleidelijk aan.

De wekker is ook handig om als lamp te gebruiken bijvoorbeeld bij het lezen van een boek voor het slapen gaan. Of het gebruik van de radio als je aan het werk bent.

De functie om in slaap te vallen bij een nagebootste zonsondergang vind ik een aangename bijkomstigheid. Dit kun je eventueel met muziek of natuurgeluiden instellen. Bij het gebruik van deze functie dooft de lamp binnen een zelf ingestelde tijd. Het licht dooft langzaam en val je heerlijk rustig in slaap.

Mijn eindconclusie: Ik vind het heerlijk wakker worden met deze wekker, zeer handig in het gebruik en een mooi design. De prijs voor deze wekker vind ik wat aan de hoge kant.

Pluspunten:
- natuurlijke wekgeluiden
- ontspannen wakker worden
- simulatie van een zonsopgang (altijd een zonnetje)
- gebruiksvriendelijk
- mooi design
- zeer gebruiksvriendelijk
- radio functie
- meer energie gedurende de dag
- inslaap functie
- makkelijke snooze, gewoon tikken op de wekker op een willekeurige plaats.

Minpunten:
- Lamp kan niet vervangen worden
- De prijs is wat aan de hoge kant voor een wekker

s0b 05-11-2012

Positief: Alle opties en vormgeving.
Verschillende wekgeluiden (5 keuzes). Geluid en lichtsterkte zelf aan te passen (1-20 stappen). Eenvoudig te bedienen (touchscreen voor instellen, knoppen voor wekker/aan-uit). Klok te dempen (meerdere keuzes in lichtsterkte).

Negatief: Lichtwek-functie werkt niet prettig
Niet de mogelijkheid het wekritme volledig zelf in te stellen: de zonsopkomst duurt MINIMAAL 20 minuten. Verlengen kan wel, tot 40 minuten. Korter kan niet. Met als resultaat dat ik, zelfs op de lichtste lichtsterkte 1, al 10 minuten te vroeg wakker ben. Om dit te voorkomen heb ik de wake-uplight later ingesteld. Maar, als ik diep slaap, word ik niet tijdig wakker. Dus moet ik een "ouderwetse wekker" instellen, als back-up.

Joli1 05-11-2012
  • Product maand in bezit

Ik ben erg enthousiast over deze lamp! 's Ochtends wakker worden is meteen een stukje makkelijker. Elke keer wanneer het geluid afgaat (en de lamp dus al een half uur lichter aan het worden is) vraag is me meteen af: 'Huh, was ik nou net al wakker?'. Ik zou niet meer zonder de lamp kunnen!

Ook de wekgeluiden zijn erg fijn. Fijne bosgeluidjes en vogeltjes! Je kunt natuurlijk zelf kiezen welke van de 5 geluiden je wil.

Het is wel erg belangrijk dat je iets van een nachtkastje hebt, waar je de lamp op kunt zetten. Wanneer je dat niet hebt en je moet hem op de grond naast je bed zetten, dan werkt hij een stuk minder goed!

Breivrouwtje 28-03-2018

teleurstellend

1) snooze-functie werkte slecht en was binnen 1 jaar stuk
2) wake-up light maakt niet wakker
3) vogeltjes-geluid maakt niet wakker
4) helder maar niet storend verlicht display van tijd tijdens de nacht
5) groot maar fraai design

b.kokkelmans 27-11-2017

Prachtige lamp met leuke features

Ik heb de wakeup light nu een aantal dagen in gebruik en kan alleen maar positief reageren. Een mooi design, mooi licht, mooi geluid en een aantal extra features die heel handig zijn. Het feller worden van de lamp is heel mooi gedaan van heel zacht rood licht naar echt fel licht. De geluiden die te kiezen zijn, zijn van goede kwaliteit en klinken niet dof of ingeblikt. De slaapfunctie werkt ook prima en is goed in te stellen. Ik dacht in het begin dat dit een inslaapfunctie was en dat de lamp langzaamaan minder fel zou worden. Dit is echter niet het geval. De lamp valt gewoon uit na een aangegeven tijd. Heel handig is de usb aansluiting om de telefoon mee op te laden. Tot nu toe zeer tevreden over de lamp!

Pluspunten

• mooi design
  • relaxed wakker worden

Angvk1994 11-08-2017

Mooi design, eyecatcher!

Ik heb 'm besteld om het vroege opstaan wat prettiger te maken (ik moet er dagelijks rond +/- 5:15 uit).
Ik heb 'm nu pas net, maar de eerste indruk is goed! Even uit aan het proberen in de vakantie.
Mooie eyecatcher voor in m'n slaapkamer. Handig snoozen. Daarnaast is het voor mij als lezer fijn dat ik de tijd zelf niet meer zo in de gaten hoef te houden vanwege de zzzz functie, waarbij de lamp steeds minder fel wordt. Ideaal!

Franka68 21-04-2017

Kei leuk wakker worden

Deze wekker heb ik pas een paar dagen in huis, maar het is rustiger en geleidelijk aan wakker worden.
Eerste ochtend droomde ik over een bos, maar het was de koekoek van de wekker die ik in de verte hoorde ;)

Markamster 05-03-2017

betrouwbaar

product nu reeds maanden in bezit en werkt nog steeds prima. Lekker relaxed wakker worden door de ,opkomende zon, en daarna een lekker deuntje of de radio.

Scubadiver1974 03-02-2017

Heerlijk rustig

Zo lekker dat ik niet meer wakker schrik in het donker.
Rustig wakker worden door het licht en dan het rustig aanzwellende geluid die verteld dat het tijd word voor koffie.
Als bakker is dat zeer fijn

Christel 16-01-2017

Heerlijke manier van wakker worden

Wakker worden met fluitende vogeltjes in de winter is toch heerlijk. Maar het leuke is dat je ook kan kiezen voor de radio. Alleen wordt ik niet zo snel wakker van het licht, maar dat komt misschien omdat de wekker niet op mijn nachtkastje staat maar wat verderop.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Rustig wakker worden

Minpunten

• De tijd wordt niet heel fel aangegeven

Y uit friesland 17-04-2016

mooie wekker

de wake up wekker maakt me rustig waker met vogel geluiden (dit kan je zelf instellen) en door het licht dat rustig aangaat wordt je ook rustigere wakker. ik zou niet meer zonder willen.

voor heen werd ik vaak wakker met hoofd pijn en nu niet meer het voelt heel natuurlijk om zo wakker te worden ook het slapen bevalt. door dat het licht rustig uit gaat