De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AB81A2DG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

RdeTuinder 19-05-2024

Mooie stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Wat een geweldige stofzuiger is de AEG AB81A2DG Animal 8000! Vanaf het moment dat ik hem in gebruik nam, was ik onder de indruk van zijn prestaties. Hij glijdt soepel over de vloer en heeft een krachtige zuigkracht die zelfs het hardnekkigste vuil en dierenharen probleemloos verwijdert. De verschillende opzetstukken zijn heel handig, vooral de turboborstel die perfect werkt op tapijten en bekleding. Ik merk ook dat de luchtkwaliteit in huis verbeterd is dankzij het geavanceerde filtersysteem. De bouwkwaliteit voelt solide en duurzaam aan, en de stofzuiger is verrassend licht, waardoor hij makkelijk te hanteren is. Wat ik vooral fijn vind, is hoe stil hij is; ik kan stofzuigen zonder het hele huis wakker te maken. De AEG AB81A2DG Animal 8000 is een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar een efficiënte en gebruiksvriendelijke stofzuiger.

Leonth 18-05-2024

Fijne sterke stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Wat ik fijn vind aan deze stofzuiger, is hoe stil de stofzuiger is in vergelijking met mijn oude model. Ik kan zelfs stofzuigen terwijl de kat in dezelfde kamer ligt te slapen, zonder dat ze schrikt. Erg goed resultaat bij kattenharen, een aanrader!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dieren

Minpunten

• Snoerlengte

Ginaaa 15-05-2024

Hele fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Heb deze stofzuiger mogen testen, en ik ben er erg tevreden over. Wij hebben 2 katten en 2 jonge kinderen dus ik stofzuig iedere dag. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht die je zelf kan instellen en werkt perfect op de kattenharen. Wel heb ik er een andere stofzuigermond bij gekocht eentje speciaal voor harde (laminaat) vloeren, deze vind ik persoonlijk veel fijner zuigen. De stofzuiger zelf is vrij zwaar maar wel heel wendbaar, en er zit een extra lang snoer aan, wat erg prettig is. aan de stofzuigermond zit een lampje, hierdoor zie je goed wat je opzuigt.
Ik ben erg blij met deze stofzuiger.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Stille stofzuiger
  • Extra lang snoer

Minpunten

• Zelf een andere stofzuigermond erbij gekocht

o*************@h********** 15-05-2024
Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Het ontwerp van de stofzuiger viel als eerst op. Ik vond de stofzuiger heel cool uitzien. Het gebruik ervan is ook fijn! Bij het eerste gebruik viel de hoge zuigkracht meteen op zowel door mij als mijn man. De knopjes op de handvat zijn heel handig, maar soms kan je per ongeluk de stofzuiger uitdoen of de stand hoger of lager zetten. De stofzuiger is wendbaar en dat is fijn. Maar soms kan het te wendbaar zijn waardoor de stofzuiger soort van 'wegvliegt'. De stofzuiger past zich aan op de vloersoort, als je bijv de tapijt moet stofzuigen, wordt de zuigkracht automatisch op een lagere stand ingesteld. Je kan zo nodig ook handmatig aanpassen. De lamp van de borstel is ook handig
Wij zijn zeer tevreden met de stofzuiger en raden het zeker aan voor mensen met of zonder huisdieren

wildhoney 15-05-2024

krachtpatser voor het hele kasteel

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Na vele jaren trouwe dienst hebben we onze zakloze stofzuiger vervangen door deze AEG (met zak).

Het wennen was simpel en snel: deze AEG is heel fijn in gebruik.
Op steel bij de handgreep kan je de zuigkracht instellen in zuigkracht of voor auto stand kiezen. Die past dan aan aan de ondergrond. Ook aan en uit kan ook op de steel. Heel handig.

De stofzuiger in geheel is behoorlijk licht. En voor ons heel belangrijk: maakt niet zo'n irritante herrie. Het geluid is op een zeer acceptabel (bijna comfortabel) laag niveau.

De zuigkracht is in een aantal stappen instelbaar. En bovendien op een autostand te zetten. Heel handig. En gemakkelijk bedienbaar.

De zuigkracht is meer dan goed. Trekt zelfs rondom de zuigmond losliggend vuil aan.

De vormgeving is mooi (Het blijft natuurlijk een stofzuiger, maar toch...) - het oog wil ook wat...

Voorals nog enig, maar wel groot MINpunt: er zit in deze (niet goedkope) stofzuiger set GEEN parketborstel. Dat vind ik echt onbestaanbaar en ronduit slecht. We hebben deze zelf los bijgekocht en gebruiken deze het meest, ook op de kleden en tapijt.
Voordeel van de parketborstel is dat deze heel veel lichter is dan de 2 bijgeleverde zuigborstels.
Die doen ook hun werk goed, maar zijn onnodig veel zwaarder...
AEG - leer hier iets van!

Helemaal top is, dat bij uitpakken van de doos blijkt, dat er GEEN plastic verpakkingsafval overblijft. Alles zit in karton of papieren zakken verpakt, waardoor alles in de papierbak kon. Hiervoor groot compliment.

Conclusie: behalve de parketborstel helemaal super. Maar die parketborstel ontneemt wel de 10 - nu is het een goede 9.

Pluspunten

• zuigkracht
  • vormgeving
  • gewicht
  • bedienin op steel
  • geen plastic verpakkingsmateriaal

Minpunten

• ontbreken van parketborstel

Amber 14-05-2024

De moeite waard!

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

De stofzuiger is kampioen, ook op vloerbedekking.
Sterke zuigkracht die zich automatisch aanpast op vloertype, maar je kan het ook zelf instellen via de handgreep. Ook kan je daarmee de stofzuiger aan en uit zetten. Ideaal, want het scheelt bukken. Het geluid is ook goed, veel minder luid dan vorige stofzuigers. Op vloerbedekking kan ik op maximale kracht stofzuigen terwijl mijn kinderen slapen.
Minpunt is de prijs - die vind ik hoog, maar goed welke stofzuiger is nu niet meer duur? En de speciale stofzuigerzakken vind ik ook jammer. Voordeel van de zakken is wel dat de stofzuiger langere levensduur heeft!

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Geluid
  • Wendbaarheid
  • Handgreep met opties

Minpunten

• Prijs
  • Stofzuigerzakken specifiek

wesselvdwaa 14-05-2024

Goede stofzuiger, maar erg duur in aanschaf

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Via reviewclub kreeg ik de kans om deze AEG AB81A2DG Animal 8000 Stofzuiger te testen. Een geweldige stofzuiger die wendbaar is en hoge zuigkracht bezit.

De steel ligt prettig in de hand door zijn gebogen handvat. Op het handvat zitten knoppen waarmee je de zuigkracht kunt aanpassen. Geweldig dat dit via de steel aan te passen is. Dat scheelt je veel bukken.

Er zit een automatische zuigkracht functie op, die ik minder prettig vond. Dit omdat hierdoor de motor te veel moet switchen in zuigkracht. Hierdoor zuigt het niet zo goed. Ik vond het prettiger werken door zelf de zuigkracht in te stellen en aan te passen aan de ondergrond waarop je zuigt.

Wat erg fijn is, zijn de lampjes op de zuigmond. Hierdoor kun je ook bij slecht licht goed stofzuigen. Bijgeleverd krijg je ook een turboborstel en een 3-in-1 tool.

De stofzuiger zelf weegt 5,79 kg. Echter merk je dit door de soepele wielen niet. De stofzuiger rolt moeiteloos achter je aan. Ook het snoer is lang genoeg om niet telkens van stopcontact te hoeven wisselen, namelijk 9 meter. Hierdoor krijg je ongeveer 12 meter aan lengte om stof te zuigen.

Het geluid van de AEG is gezien de zuigkracht redelijk. Het produceert niet overdreven hard geluid en toch levert het hoge zuigkracht. Erg netjes. Deze stofzuiger heeft een stof zak met een inhoud van 5 liter.

Een minpunt vind ik echt de prijs. 379 is de vraagprijs. Dit vind ik vrij hoog aangezien het een stofzuiger betreft.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Wendbaar
  • Bedieningsknoppen op steel
  • Led verlichting op zuigmond

Minpunten

• Duur in aanschaf

reviewjam83 13-05-2024

Fijne stofzuiger met super zuigkracht!

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Deze stofzuiger werkt fantastisch.
Op de steel zitten knopjes op de stofzuiger aan te zetten en de zuigkracht te regelen. Hij rijd goed en de slang beweegt soepel. De zuigkracht is heel goed te regelen en door de verschillende opzetstukken wordt elk oppervlak schoon bijna zonder moeite. We hebben tapijt en langharige katten, de stofzuiger werkt nog beter dan verwacht, haren worden zonder moeite verwijderd. Zeker het opzetstuk met de draaiende borstel is een Super uitvinding.

Pluspunten

• Zuigkracht te regelen op het handvat
  • Rijdt goed en de slang beweegd soepel
  • Supergoede zuigkracht
  • Goede opzetstukken

Minpunten

• Geen ik vind het een geweldige stofzuiger

c*************@g******** 10-05-2024
Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Fijne stofzuiger, waarvan de stang lang uit te schuiven is. De stofzuiger is een stuk stiller dan de gemiddelde stofzuiger die ik hiervoor heb gehad. Het is fijn dat er een mondstuk voor het meubilair bij zit en deze kun je handig vastklikken aan de achterkant van de stofzuiger, zodat je hem niet kwijt raakt. Er zit bij de stofzuiger ook een borstel die roteert speciaal voor tapijt en kleden. Er had voor de prijs wel een speciale parketborstel bij mogen zitten, zodat je een optimalere zuigkracht ervaart op een harde vloer. Je kunt via de stofzuiger stang de stofzuiger op verschillende standen zetten en de zuigkracht aan passen. Je hebt ook een automatische stand waarbij de stofzuiger zichzelf steeds uit zichzelf aanpast. Ik weet echter nog niet op dit wel zo optimaal werkt. Een pluspunt aan deze stofzuiger vind in de lamp op de zuigmond. Hierdoor kun je goed het stof zien liggen en ook zien of je alles al weg hebt gezogen.

petje1991 10-05-2024

Top kwaliteit stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Ik ben heel blij dat ik deze stofzuiger mag testen.

De zuigkracht van de stofzuiger is echt top.
Hij past zijn eigen echt aan aan de ondergrond waar de rotzooi zich bevind om ze de juiste kracht te gebruikt om het op te zuigen. De slag is ideaal kwa lengte.
Echt een top appartaat!

Pluspunten

• Past automatich de zuigkracht aan
  • steel in goede hoogte instelbaar

Minpunten

• duur

TimvP 10-05-2024

Prijzig maar meer dan waard

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

Hele fijne stofzuiger die doet wat hij moet doen met een hele goede zuigkracht. Verder super fijn dat het een lang snoer heeft waardoor je veel bereik hebt. De verlichting op de stofzuiger leek me een overbodige luxe maar is toch wel heel fijn. Nadeel is dat hij prijzig is en best groot als je hem mee de trap op neemt. Maar overall ben ik er super blij mee en is hij heel handig in gebruik. Echt een aanrader als je wat meer geld aan een stofzuiger wilt besteden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lang snoer
  • Extra luxe zoals verlichting en handvatbediening

Minpunten

• Prijzig
  • Groot

ALIE 07-05-2024

Deze stofzuiger laat je niet in de steek!

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

De Animal 8000 stofzuiger met zak is een fijne stofzuiger. Mijn huis is tegenwoordig gestofzogen in een handomdraai. De haren van mijn hond zijn binnen no-time van het kleed verdwenen, zonder dat ik hier enorm kracht voor hoef te zetten. De stofzuiger past uit zichzelf de zuigkracht aan aan de ondergrond. Van plavuizen naar een vloerkleed met de roterende borstel pwt-xl voor haren van je huisdier gaat soepel en gemakkelijk! Inmiddels is het ook geen uitdaging meer om alle stopcontacten in het huis te zoeken vanwege dat het snoer te kort zou zijn. Deze stofzuiger heeft namelijk een 12m lang snoer ideaal! Er zitten diverse mondstukken/hulpstukken bij de stofzuiger wat zelfs de ingewikkelde plekken stofzuigen gemakkelijk maakt. Dan nog het opzetstuk met verlichting wauw. Deze stofzuiger maakt het haast een feestje om je huishouden te gaan doen. En volgt je moeiteloos en draait alle kanten met je mee door het roterende wieltje. Kortom ik ben super blij dat ik overstag ben gegaan om deze stofzuiger aan te schaffen.

MissButterfly 30-04-2024

Ideale hulp in het dagelijkse huishouden!

Geschreven voor: AEG AB81A2DG

De Animal 8000 stofzuiger met zak is een topper onder de stofzuigers. Het geoptimaliseerde luchtstroomsysteem zorgt voor een sterke zuigkracht en de automodus welke zichzelf regelt en het vermogen automatisch aanpast aan de ondergrond maakt dat je niet als een malle kracht hoeft te zetten of vast komt te zitten. Om fijn stof en vuil effectief van tapijten en harde vloeren te verwijderen is er tevens het mondstuk met verlichting, dit lijkt nutteloos, maar met de verlichting heb je goed zicht om onder de stoelen door te stofzuigen zonder alles van de plek te halen dus helemaal ideaal.
Het Pet XL-mondstuk die door een turbine aangedreven borstels word aangedreven verwijderen effectief en moeiteloos het haar van je huisdieren van vloerkleden, trap en tapijten zonder hier zelf veel kracht voor te moeten zetten. En de haren dwarrelen dus niet langer vrolijk rond.
En uiteraard het handvat wat ervoor zorgt dat je de zuigkracht en powerknop direct kan aanpassen tijdens het stofzuigen is super! De stofzuiger heeft een mooi design en is erg functioneel, er is goed nagedacht over de lengte van het snoer maarliefst 12m! Deze stofzuiger is voor mij een enorme aanwinst en maakt dat ik snel en functioneel door het huis kan zonder de frustratie van steeds weer vastzitten of krachtzetten. Deze stofzuiger draait ook gewoon moeiteloos alle kanten op door het 360 graden wieltje in het midden.Erg blij met deze aankoop en mijn beste vriend inmiddels in het dagelijkse huishouden

Pluspunten

• Lang snoer
  • Diverse mondstukken.