Philips HX9954 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Laadstation
Snelheid instelbaar

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Litysa 20-10-2017 Product paar weken in bezit

Geen bloedend tandvlees meer!

Het uitpakken van deze tandenborstel bracht de ene verbazing naar de andere, zo luxe en aan alles is gedacht.
Het opladen is super makkelijk gewoon terug in het glas zetten, een super luxe reisetui met usb stekker om in de auto op te kunnen laden.
De app werkt makkelijk en overzichtelijk op mijn Iphone, alles wijst vanzelf ik heb uiteraard wel eerst alles netjes gelezen en ik ben begonnen aan de in 21 dagen gezonder tandvlees programma omdat ik al 2 jaar last heb van bloedend tandvlees, maar sinds ik deze borstel gebruik heb ik er vanaf dag 1 geen last meer van gehad. Mijn vorige tandenborstels maakte een ronddraaiende beweging, en deze maakt een trillende beweging....veel prettiger en blijkbaar een stuk beter voor mijn tandvlees, ik ga nu na 14 dagen beginnen aan de white clean en hoop op extra witte tanden.

Blumke 20-10-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige tandenborstel.

Via insiders mag ik deze tandenborstel testen. Het design is super mooi, een handige app legt je precies uit hoe je moet poetsen, waar je nog extra moet poetsen. In het begin wel heel erg wennen, de borstel trilt veel harder dan een gewone elektrische tandenborstel. Het ‘kietelt’ tot achter in m’n keel. Maar het resultaat is echt geweldig! Alsof je 2 keer per dag een reiniging laat door je tandarts! Meer dan tevreden over de tandenborstel! Het enige wat ik niet nodig vind, is het glas om op te laden. Deze neemt nogal wat ruimte in op m’n wastafel. Een gewone lader die je aan de muur kunt hangen zou in mijn geval fijner zijn.

Pluspunten

• Super schone tanden

Minpunten

• De lader als glas

Yves 20-10-2017 Product paar maanden in bezit

Aanrader toestel voor een schitterend poetsresultaat

Het pakket wordt geleverd met 4 verschillende opzetstukken, dit om zo grondig mogelijk de volledige mond te kunnen poetsen. Er is gedacht aan de tanden, de tong, het tandvlees en zelfs de frisse adem (er wordt een ademspray bijgeleverd).En ja, na een eerste poetsbeurt merk je wel het verschil. Het resultaat zie je direct. De tanden zijn veel gladder en mooier gepoetst dan voorheen (poetste ook al elektrisch). De app heb ik de eerste 2 weken gebruikt, nu niet meer. De verbinding werkte niet optimaal en als ik opnieuw begon te poetsen kleurden de vlakken niet mee, dus is niet individueel. Dit gadget hoeft er dus niet bij. Het gevoel aan de mond is wel wennen, gaat nu beter, in het begin was het raar. Ook je tong reinigen kriebelt enorm in het begin, na enkele keren ben je eraan gewoon. Ik vind het een toptoestel. Het opladen via het glas is ook top. Het design van het glas is heel mooi in de badkamer. Ik zou nog graag een extra set hebben voor mijn partner, zodat we niets steeds een ander borsteltje moeten opzetten.

Pluspunten

• zeer goed poetsresultaat
  • goed resultaat op enkel 2 minuten
  • mooi design
  • handig op te laden, ook op reis
  • reisetui

Minpunten

• app werkt niet altijd
  • de prijs

Rhox 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig slimme tandenborstel

Deze 'slimme' tandenborstel is echt geweldig!
Het begint al bij de verpakking, een prachtige grote doos met alle accessoires erbij:
- Premium Plaque Defense opzetborstel (2x)
- Premium Gum Care opzetborstel
- Premium White opzetborstel
- Premium TongueCare+ tongreiniger
- Oplaadglas
- USB hardcase reisetui
- Opzetborstelhouder
- Antibacteriële tongspray
- Handleiding
Op zich was dit al indrukwekkend, daarbij komt nog een (gratis) Sonicare app!
Deze slimme tandenborstel registreert exact hoe je poetst en stuurt dit door naar de Sonicare app op je smartphone.
Dit is mogelijk door de microchip in de opzetborstel die je poetsgedrag niet alleen opslaat, maar ook rechtstreeks weergeeft als je tijdens het poetsen de app gebruikt.
Verder is de chip ook in staat het type opzetborstel te herkennen en daarop automatisch de juiste poetsstand en poetsintensiteit in te stellen.
Dus alles wordt perfect opgevolgd via de app en stuurt je bij waar nodig (druk, tijd , etc...).
De verschillende opzetborstels zelf zijn geschikt voor allerlei doelen (poetsen, witten, tong).
Tevens heeft de tandenborstel zelf 3 verschillende standen (intensiteit).

Na een dikke week deze tandenborstel uitgetest te hebben, sta ik nog steeds versteld van de mogelijkheden die deze tandborstel biedt!
Nooit gedacht dat zelfs zo'n alledaagse tandenborstel zo vooruitgaat met z'n tijd.
Hij is tevens degelijk gemaakt, dat voel je gewoon aan dit toestel.
De accu van de tandenborstel is oplaadbaar via het meegeleverde reisetui en oplaadglas. Dus geen probleem om hem mee op reis te nemen.
En de resultaten zijn uitmuntend, ik ben enorm blij deze tandenborstel te gebruiken, mijn tanden en tandarts zullen dit appreciëren.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Accessoires
  • Goede werking

Minpunten

• prijs

Gerbili 15-10-2017 Product paar maanden in bezit

Vergeet de rest, dit is 'm!

Ik was eigenlijk best tevreden met mijn oude tandenborstel. Tot ik deze Philips Sonicare ging gebruiken. Deze is geruisloos, mooi, handzaam en met alle accessoires echt een pareltje.

Je krijgt een compleet pakket: tandenborstel, een mooi glas om de borstel in te zetten (wat gelijk een lader is), een mooie opbergbox voor je borstels, een reisetui (wat ook weer gelijk een lader is), mondwater en een gratis app.

Je krijgt er gelijk al 4 verschillende borstels bij. Om tandplak tegen te gaan, voor witte tanden, etc. Zelfs een voor je tong. En die doet het ook erg goed!

Bij het gebruik:
- de borstel maakt weinig geluid. Heerlijk! Geen herrie rond je hoofd tijdens het poetsen.
- met de app houd je bij of je al je tanden goed poetst. Er zit namelijk een sensor in die checkt of je de binnenkant of buitenkant van je tanden poetst.
- als je te hard drukt dan geeft de tandenborstel een signaal
- je kunt ook prima zonder app poetsen

Nog extra voordelen:
- de borstel voor je tong is heel prettig. Het maakt je tong goed schoon zonder dat je er last van hebt.
- de borstel is licht en ligt ook goed in de hand.

Nadeel:
- poetsen met de app zorgt dat de batterij snel leeg gaat. Maar als je 'm in het glas zet is 'ie ook weer zo opgeladen.

Pluspunten

• Verschillende borstels
  • Stil bij gebruik
  • Signaal bij te hard poetsen
  • Speciale app, maar niet verplicht

Minpunten

• Met de app gaat de batterij snel leeg

domi77 14-10-2017 Product paar weken in bezit

Schitterende (tanden)borstel

Vooraf eens de prijs opgezocht en was toch verschieten, maar al van bij de opening van het pakket was het een wow (mooi design, makkelijk mee te nemen doosje voor op reis, mooi oplaadglas, kortom alles op en aan). Ik had een elektrische tandenborstel maar de Philips Sonicare is niet te evenaren. Na het installeren van de app heb ik deze gevolgd en ik moet zeggen: Mijn tanden zijn glad en voelen veel verzorgder aan dan voorheen. De app is soms niet helemaal correct (qua plaatsbepaling) bij het poetsen, maar is zeker een uitstekende hulp!!! De timer en de frequentie op de wisselen naar een ander zone is perfect! Ik heb de tanden nog nooit zo efficiënt gepoetst! De opzetborsteltjes worden steeds goed herkend, maar de prijs ervan valt ietwat duur uit, maar gelet op de kwaliteit van het poetsen is dit snel vergeten. Ik poets nu al enkele dagen zonder opladen en ook hier terug een pluspunt (minder opladen). Ik kies steeds de hoogste stand van de intensiteitsniveau's, als ik de laagste neem ben ik precies niet aan het poetsen ;-) Ik vind dit een echte toptoestel! De reisetui is zeer leuk, maar enkel een USB aansluiting is misschien toch wat weinig. Nu ik het nog verder getest heb, merk ik wel weinig verschil met de verschillende opzetborsteltjes. Ik wissel af en toe, en bij allen heb ik een zeer goed resultaat, maar of je daarmee echt het verschil maakt dat weet ik niet. Het blijft hoe dan ook een toptoestel!!

Pluspunten

• accuduur
  • design
  • resultaat van het poetsen
  • reisetui

Minpunten

• prijs van het toestel en opzetstukken

johan73 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische tandenborstel

Dit is werkelijk een fantastische elektrische tandenborstel. Het apparaat laadt snel op, is krachtig en geeft een geweldig resultaat. Ik ben onlangs begonnen met dagelijks gebruik van de Philips tandenborstel, maar krijg telkens het gevoel alsof ik een bezoekje aan de mondhygiënist heb afgelegd, zo aangenaam voelt het. Ik kan dit alleen maar aanbevelen aan mensen die het belangrijk vinden om een goed en gezond gebit te hebben.

Pluspunten

• snelheid
  • krachtig
  • soepel
  • efficient
  • mooi design

Minpunten

• prijzig

kimdn 13-10-2017 Product paar weken in bezit

De vooruitgang van de tandenborstel

Technologie staat niet stil... dus ook niet in de wereld van de mondhygiëne...
Maar toen ik las dat bij de nieuwe Philips Diamondclean Smart een poetsapp zat, was ik toch wel verbaasd. Hoe gek kan je het bedenken?
Na de tandenborstel nu enige weken gebruikt te hebben vind ik het nog steeds gek. Ik zie ook de meerwaarde er niet echt van in.
De tandenborstel zelf daarentegen is, naar goede 'sonicare' gewoonte, fantastisch. Deze tandenborstel komt met verschillende nieuwe opzetstukken en borsteltjes. 1 voor elke toepassing: witte tanden, gezond tandvlees of een schone tong? Voor elke toepassing een ander borsteltje dat via bluetooth met de app geconnecteerd kan worden. Zo laat de app je ook op tijd weten wanneer het borsteltje vervangen dient te worden en wanneer de batterij van je handset opgeladen moet worden.
Alleen herkent de app niet steeds waar ik juist aan het poetsen ben. Daardoor geeft hij aan dat ik stukken overgeslagen ben en moet ik steeds zones opnieuw poetsen. Een te verbeteren puntje dus...
Zoals eerder gezegd, een beetje nutteloos. Maar dit doet niets af aan de capaciteiten van deze uitstekende tandenborstel.
Voor het eerst is het ook een tandenborstel met een kleurtje: donkerblauw. Straalt een zeker elegantie uit. Prachtig gewoon.

Pluspunten

• design
  • vele opties

Minpunten

• laadglas
  • prijs

Miiii 11-10-2017 Product paar weken in bezit

De tandenborstel van de toekomst

Met deze tandenborstel haal je echt wat in huis! Al bij het uitpakken springt de luxe er van af. De verpakking is fraai, de accessoires erg compleet en de borstel zelf is zeer mooi vormgegeven. Misschien niet het belangrijkste, maar het is stiekem toch wel erg leuk dat je mooie badkamer niet ontsierd wordt door zo'n 'ouderwets' wit gevaarte ;). Dit geldt ook voor het oplaadglas, het oogt gewoon heel sjiek. De reisetui vond ik er mooi uit zien, maar ik dacht niet deze te gaan gebruiken... Tot ik zag dat er een usb-lader in verwerkt zit, dat is top!!

Het kostte wel even wat moeite om de app aan de praat te krijgen, terwijl ik normaal gesproken best handig ben met die dingen. Het is uiteindelijk wel gelukt. Het helpt me vooral om de aandacht erbij te houden, anders wilden mijn gedachten nog wel eens afdwalen.

En dan waar het natuurlijk vooral om gaat... Het resultaat! Ik was gisteren voor controle bij de tandarts en ik heb goede vooruitgang geboekt wat betreft ontstoken tandvlees en tandplak. Ik ben hier echt heel blij mee, want ik liep hier altijd erg snel tegenaan met alle gevolgen van dien.

Het tongborsteltje is iets dat ik nog niet kende van eerdere tandenborstels. Fijne toevoeging, want ook dit draagt merkbaar bij aan de mondhygiëne. Het is nog even experimenteren met de verschillende poetsstanden, intensiteitsniveaus en opzetborstels, maar ik beschouw het als een positief punt dat je dit naar behoefte kunt wijzigen. De batterijduur is super, ik heb de borstel nu al een tijdje in huis, maar heb nog maar 1 keer hoeven opladen.

Conclusie; het is een prijzige borstel, maar als je het je kunt veroorloven zou ik de borstel zeker aanraden. Ik heb zelf het gevoel te lang bezuinigd te hebben op mijn gebit en dat is pas echt zonde!

Pluspunten

• Uitstekend resultaat
  • Fraai design
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Prijzig

Virrr 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Schone tanden

Super fijne tandenborstel. Krijg er super schone tanden mee. Ziet er ook nog een super mooi uit en poetst erg fijn!

Pluspunten

• Poetst super
  • App

Minpunten

• Duur
  • App soms wat minder overzichtelijk

Karel V. 10-10-2017 Product paar weken in bezit

Tandarts schoon gevoel!

Al bij het openmaken van de verpakking is het duidelijk dat deze tandenborstel niet te vergelijken is met mijn vorige OralB. Ik was meteen verkocht aan de matblauwe kleur en de koperen accenten, wat een prachtig design! Ook over de handige reisetui (met ingebouwde USB-lader) en het laadstation die onder het glas staat, is duidelijk goed nagedacht.

Na de eerste poetsbeurt had ik direct iets van "wow, wat een verschil met die vorige tandenborstel!". M'n tanden voelen veel gladder aan, maar dat komt ongetwijfeld door het feit dat je door het gebruik van de app, veel meer gedreven bent om meer dan 3 minuten je tanden te poetsen, iets wat ik vroeger nooit zou gedaan hebben.

Nadat ik het 18-daagse reinigingsprogramma voor beter tandvlees heb uitgeprobeerd, merk ik een enorm verschil! Mijn tandvlees bloedt niet meer, en mijn tanden voelen veel gaver aan.

Het enigste minpuntje is natuurlijk de prijs, zowel het toestel als de vervangborsteltjes (10€/stuk) zijn zeer duur, maar als ik naar het resultaat kijk, heb ik het er wel voor over. Voor mij geen ander meer!

Pluspunten

• Stimuleert om je tanden beter en meer te poetsen
  • Zeer stijlvol en mooi design

sdde 05-10-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige tandenborstel!

Ik werd al helemaal overweldigd toen ik de doos opendeed. Wat een knap design! En het mooie oplaadglas maakt het plaatje helemaal af!
Mijn enthousiasme werd nog groter na het 1ste gebruik. Wat een verschil met mijn vorige tandenborstel (ook elektrisch, niet sonisch). Zowel mijn tanden als tandvlees voelen super clean aan. En door de verschillende opzetborsteltjes, de poetsstanden en intensiteitniveaus kun je gemakkelijk uitproberen wat voor jou best is. Er zit zelfs een tongborsteltje en spray bij! En via de app wordt bijgehouden waar je wel of niet hebt gepoetst.
Is ook gemakkelijk mee te nemen op reis, er zit namelijk een oplaadetui met USB bij.
Ik vind dit zeker z'n geld waard en zou dit toestel aan iedereen aanraden!

• Grondige poetsbeurt
  • Tal van assecoires