Philips Sonicare HX8431 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Timer
Laadstation

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Evert1997 13-11-2017

Geweldig!

Het is hét apparaat dat je nodig hebt wanneer je in de vroege morgen geen zin hebt om de ‘echte’ flosdraden erbij te pakken. Snel, compact en makkelijk in de hand

Rick13 24-10-2017

Werkt echt

Ik heb deze sinds een half jaar en moest vanochtend naar de Mondhygienist. Er was aanzienlijk minder tandsteen. Een duidelijk resultaat dus.
Af en toe is het wel wat knoeien... je moet wel met je gezicht in de wasbak hangen zeg maar.

Suusje 28-05-2017

Een zeer goed flos apparaat!

De eerste keren in gebruik leek het wel een slagveld in me mond maar naar een paar keer had ik al geen bloedend tandvlees meer en voelt me mond een stuk frisser!

Suusje1982 28-05-2017

Een zeer goed flos apparaat!

AnneTuin 27-05-2017

Flossen wordt een feestje!

Voorheen was ik altijd bang voor het flossen. Dat gepor met stokjes of draad tussen mijn tanden.. die angst is nu verleden tijd. Dit apparaat doeltreffend, snel, pijnloos en mijn tandvlees is er goed van opgeknapt. De stress is nergens meer te bekennen. Even flossen is nu zo gedaan. Heel fijn!

Pluspunten

• Snel
  • Efficient
  • Professioneel
  • Pijnvrij

Minpunten

• Klein resevoir

Anoniem 27-05-2017

Flossen wordt een feestje!

Ik had voorheen een hekel aan flossen. Dat gepor met van die stokjes of draad tussen je tanden. De eeuwige angst om je gebit kapot te maken. Die angst is nu verleden tijd. Met dit apparaat blaas je letterlijk de viezigheid tussen je tanden vandaan. Het is een eenvoudige klus. Mijn tandvlees is er na weken gebruik ook een stuk beter uit gaan zien. Kortom; minder stress, minder tijd & meer effect: een feestje!

Amica Nova 26-05-2017

Geweldig apparaat, alleen 1 nadeel

Ik ben helemaal weg van het apparaat, er is alleen 1 nadeel. Onder het reservoir zit een scheur, ik verwacht dat dit komt doordat deze de druk niet aankan. De eerdere versie van de Airfloss had dit ook helaas. foto's kan ik helaas niet toevoegen maar van 14 mei heb ik een foto met een klein scheurtje en 24 mei zie je duidelijk dat deze dikker is. Verder een top product als je het mij vraagt. Vandaag bij de tandarts geweest en die gaf aan dat ik een perfect schoon gebit heb.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • werkt echt

Minpunten

• apparaat kan de druk niet aan.

AmicaNova 26-05-2017

Geweldig apparaat, alleen 1 nadeel

De eerdere versie van de Airfloss had dit ook helaas. foto's bijgevoegd van 14 en 24 mei.

cillatje 26-05-2017

Makkelijk in gebruik

Ik ben vanaf dag 1 erg blij met mijn Airfloss. Het is even een uitgave maar ik denk dat hij het geld absoluut waard is. Het is inmiddels helemaal toegevoegd aan mijn dagelijkse routine.

ik blijf ernaast wel mijn tandenstokers gebruiken maar sinds ik de airfloss gebruik voelt het allemaal in ieder geval een stuk gladder en frisser aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • schoon
  • frisheid

Minpunten

• eenmalige uitgave

Arno82 26-05-2017

Super apparaat

Wat een geweldig apparaat! Deze airfloss heeft mij echt verrast!
Het gebruik is erg makkelijk. Flosdraadjes of stokjes houd ik niet lang vol. Sinds ik het apparaat in huis heb, gebruik ik het iedere dag 2x! Het is snel gedaan, en je merkt gelijk verfrissing door het mondwater

Pluspunten

• snel gedaan
  • fris resultaat
  • lange batterijduur

Arnovh 23-05-2017

Geweldig!

Wat een geweldig apparaat! Deze airfloss heeft mij echt verrast!

Ik ben sinds ik deze flos , ook goed geworden in de spiegel zemen. Daar moet ik wel erg goed op letten, ik spetter vrij veel.

Mark2305 23-05-2017

Tandplak verdwijnt deels

Ik had aardig wat tandplak en kreeg van een vriendin te horen dat de airfloss daar een goede oplossing voor was. In het begin is het even zoeken hoe je het in je mond moet houden zodat je niet alles onder spetterd maar dat heb je al snel door. Na enkele dagen zag ik inderdaad de tandplak verdwijnen. Ook heb ik het getest met listerine en dit geeft een fris en fijn gevoel. Wel merk ik dat het na enkele dagen gebruiken de interesse wat af zwakt en je het minder vaak gaat doen omdat 'even snel tandenpoetsen' nu er eenmaal in zit.

MomMandy 22-05-2017

Flossen met luchtstootjes

Ik heb het idee dat flossen met flossdraad toch beter werkt. Dan zie je goed wat je doet en kom je ook onder het tandvlees. Wanneer je geen zin hebt om te flossen maar toch je tanden goed wilt verzorgen is dit een goeie oplossing. Je vult het reservoir met mondwater en 'schiet' tussen al je tanden. Zeer makkelijk te gebruiken. Perfect voor luie en onregelmatige flossers.
Het gebruik van mondwater zorgt voor een fijne, frisse smaak. Je moet wel je mond sluiten (anders zit heel de spiegel onder de spetters) waardoor je niet ziet wat je doet.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken

Minpunten

• minder effectief dan flossdraad

Veenstra 22-05-2017

Fijn product zeker in combinatie met ragertjes en mondwater!

Na drie weken gebruik is de Airfloss niet meer uit de badkamer weg te denken. Voorheen gebruikte ik alleen ragers en deze blijf ik gebruiken maar dan wel in combinatie met de Airfloss. Met de ragers lukt het niet om tussen alle tanden komen.

De Airfloss is een mooie aanvulling voor mijn mondverzorging. Doordat hij water en lucht pulseert ( keuze uit 1,2 of 3 pulsjes) verwijdert hij tandplak en restjes tussen de tanden. Ik dacht dat hij een continue straal zou produceren, maar dit bleek een misvatting van mij. Als er echt iets vastzit, zoals een stukje vlees dien je meerdere malen 3x te pulseren. Anders wil het er alsnog niet tussenuit. Een tandenstoker werkt dan efficiënter.

De eerste keren bloedde mijn tandvlees hevig, maar na een aantal dagen werd dit al minder. Je dient wel goed tussen de tanden te richten, vooral bij gevoelig tandvlees beschadig je dit anders.
Voor mij werkt de Airfloss het beste boven de wasbak. Als je niet oplet spuit de flos de hele badkamer door. Hij is vooral niet geschikt om voor de spiegel te gebruiken, aangezien deze dan vol spetters komt.

Mijn man en dochter (6) gebruiken de Airfloss ook en samen kunnen we, nadat hij volledig is opgeladen er ongeveer 10 dagen gebruik van maken. Zij zijn beide niet gewend om te flossen, waardoor de Airfloss zeker bijdraagt aan een betere mondverzorging!

Het reservoir kan gevuld worden met water of mondwater. Mijn favoriet is 50/50 voor een lekker fris gevoel. Om dit frisse gevoel te bereiken, ga ik meerdere keren mijn tanden bij langs. Het reservoir is hiervoor helaas niet groot genoeg waardoor ik het tussendoor bij moet vullen.

De Airfloss verwijdert het loszittende vuil, maar ik weet niet of het op langer termijn ook effect heeft voor het voorkomen van tandsteen. Ik zal de Airfloss blijven gebruiken, maar wel in combinatie met de ragertjes. Door het gebruik van het borsteltje heb ik het idee dat echt alles weggepoetst wordt. De Airfloss zorgt daarna voor het lekkere frisse tandartsgevoel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lage batterijduur
  • Fris en schoon gevoel
  • Krachtige straal

Minpunten

• Best prijzig
  • Klein waterreservoir
  • Sputtert de hele badkamer onder

MomMandy 20-05-2017

Flossen met lucht

De eerste keer dat ik de Airfloss gebruikte was wel even schrikken; wat een stoot lucht kwam er uit zeg! Maar dat zorgt er wel voor dat de plak tussen mijn tanden verwijderd wordt.
Er komt ook best wat (mond)water mee tijdens het airflossen. Dit verfrist mijn mond maar zorgt ook voor veel gespetter. Vanavond ga ik het nog eens proberen. Tot nu toe heb ik alleen de stand met 1 burst gebruikt. Je kunt ook nog kiezen voor 2 en 3 bursts.

Het (mond)waterreservoir is vrij klein, ik ben benieuwd hoe lang ik met 1 keer vullen doe.
Airflossen gaat snel en is makkelijk te gebruiken.

melike1986 20-05-2017

Doet wat het moet doen, ideale vervanger voor flossdraad.

Mijn man en ik hebben de Philips Airfloss Ultra nu ruim 3 weken in gebruik en in het begin was het even wennen qua gevoel, het voelt een beetje vreemd aan en als de luchtstoot tegen je tong komt voelt het onprettig aan. Je hebt de mogelijkheid om de luchtstroom in 3 standen in te stellen. Ik ben inmiddels aardig gewend aan het gebruik en gebruik de Airfloss op de hoogste stand en vind het heerlijk. Mijn man heeft gevoeliger tandvlees en gebruikt daarom de tweede stand. Met water voelen je tanden al frisser aan na het gebruik, maar vooral na het gebruik met mondwater voelen mijn mond en tanden heerlijk fris aan. Mijn man had last van bloedend tandvlees maar dit is dankzij het regelmatig gebruik de afgelopen 3 weken verholpen. De tank gaat enkele dagen mee en het kost weinig moeite om het bij te vullen. Enig minpunt is dat het een waterballet kan worden, maar als je eenmaal went aan het gebruik valt dit reuze mee.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel en effectief

Minpunten

• had compacter gemogen

melike1986 19-05-2017

Doet wat het moet doen, ideale vervanger voor flossdraad.

Kuipert 17-05-2017

Tandarts schoon gevoel.

De Philips Airfloss zorgt voor een tandarts schoon gevoel en is zeer makkelijk in gebruik.

Het water wordt met een kracht tussen de tanden geblazen. Het is even wennen maar al snel leer je hoe je het product in gebruik kan nemen.

De vormgeving is iets aan de grote kant, maar ligt even goed makkelijk in de hand.
Het water reservoir is binnen 2 keer gebruik leeg, maar is gemakkelijk bij te vullen.

Een voordeel is dat het apparaat opgeladen kan worden op de oplader van de elektrische tandenborstel van Philips.
De batterij gaat lang mee, inmiddels 10 keer gebruikt en de batterij is nog niet leeg.

Fallon83 17-05-2017

Verrassend schoon en fris

Ik was nogal sceptisch over de Philips Airfloss Ultra. Ik heb al jaren last van geïrriteerd tandvlees en tot nu toe was dit met flossen niet opgelost. Ik heb verschillende draden geprobeerd, maar ook tandenstokers en zelfs borsteltjes. Niets mocht baten. Ook met speciale tandpasta's van dure merken verbeterde mijn tandvlees niet. Ik zag de oproep om de Philips Airfloss te proberen, en eigenlijk was het meer een vorm van laatste hoop.

Toen ik de Airfloss ontving was ik er niet meteen enthousiast over. Het is namelijk een heel simpel ding, met een reservoir voor (mond)water. Ging dit nu mijn probleem met bloedend tandvlees oplossen?

Ik ben het nu iets meer dan 2 weken aan het testen en ik moet zeggen er zit zeker verbetering in. Mijn mond voelt erg schoon en fris aan na het flossen, en dan moet ik mijn tanden nog poetsen.

De eerste paar keren bloede mijn tandvlees juist extra erg dus toen was ik helemaal geschrokken. Maar ik denk dat er gewoon veel vuil uit moest, want nu na een week of 2 bloed het al een stuk minder tot bijna niet. Ik heb erg goede hoop dat dit mijn tandvleesproblemen gaat oplossen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Voelt fris na gebruik
  • Voelt fijn in de mond

Minpunten

• Erg simpel design

4ever2 17-05-2017

goed zolang hij werkt ...

Ik heb 6 maanden een airfloss gebruikt. Het fijne vond ik dat ik er mondwater in kon gebruiken. Hij maakt ook goed schoon tussen de tanden en door het mondwater geeft het een nog frisser gevoel. Echter: de airfloss raakt steeds verstopt en werkt dan niet meer. Ik heb hier een paar keer contact over gehad met Philips, die me steeds een nieuwe stuurden, omdat de oude niet meer werkte. Toen dit voor de 3e keer gebeurde binnen 6 maanden heb ik het hele apparaat geretourneerd.

Pluspunten

• fris
  • grondige reiniging
  • past op Philips tandenborstel oplader

Minpunten

• snel verstopt / defect
  • relatief dure opzetstukjes
  • lastig te vullen doo relatief kleine opening