Philips Sonicare HX8431 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Timer
Laadstation

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

MaggieGee 07-06-2018

Doet wat ik ervan verwacht

Het werkt heel anders dan mijn oude WaterPik, en dat was even wennen. Het apparaat is veel kleiner en handzamer en dat is fijn.
Het uiteindelijke oordeel zal moeten komen van de tandarts - kijken of ik inderdaad minder tandsteen heb na een paar maanden gebruik van de Sonicare.

Roelant 31-05-2018

Dit nieuwere model heeft een mindere goede sproeikop

Een prima product.
Helaas is mijn oude model stuk gegaan en daarom heb ik voor het nieuwe model gekozen, de Ultra. Het opzetstuk heeft minder goede positionerings mogelijkheid tussen de kiezen. Het vorige model had een uitstekend kopje, waarmee je gemakkelijk de positie kon bepalen van sproeien. Natuurlijk zijn de opzetstukken weer niet compatibel gemaakt...
Misschien even wennen, anders maak ik gebruik van de ‘30 dagen niet 100% tevreden, geld terug’.

IenB 29-05-2018

Goede aanvulling op een gezonde mondverzorging

De AirFloss Ultra ligt goed in de hand, reservoir is eenvoudig te vullen en sluit goed. Afhankelijk van de instelling; 1, 2 of 3 "pufjes" kan je met een gevuld reservoir 2 dagen vooruit.
Maakt de AirFloss geluid? Ja, maar deze is zeker niet hinderlijk/storend. Algehele gebruiksgemak is zeer goed.
De AirFloss Ultra is een zeer goede aanvulling voor een gezonde mondverzorging. Gebruik de AirFloss nu ongeveer 3 weken en heb nog geen moment spijt. Kwaliteit is goed (zoals je mag verwachten van Philips).

Tweety47 27-05-2018

Uitstekend product

De sonicare airfloss bevalt mij uitstekend. Ik gebruik het met mondwater en het geeft een heerlijk schoon gevoel.

duckfiles 22-05-2018

makkelijk in gebruik

Zeer handig apparaat.
Lastig schoonmaken
Binnen 6 maanden al stuk.
Dit is echter zeer netjes door Philips opgelost.

Polar46 26-04-2018

Prima apparaat

Mijn vorige water flos was kapot gegaan. Ook een Philips. Dus wilde ik graag weer een airfloss. Na eventjes zoeken heb ik de airfloss ultra gekocht.
Prima apparaat, fantastisch eigenlijk.
Je moet wel eventjes wennen aan de verschillende instellingen. Maar na even uitvogelen is het erg duidelijk. Fantastisch apparaat om kort te zeggen. Philips maakt goede kwaliteit, ik kan het goed vasthouden, het apparaat.
Nadelen zijn er niet, alleen voordelen.

marianne57 23-04-2018

JAMMER DAT HIJ ZO SNEL KAPOT GAAT

Het is een prima product als hij het doet maar is bij dagelijks gebruik snel kapot..dit is mijn derde alweer.

Anoniem 20-02-2018

Uitstekend schoon vooral wanneer houtje/touwtje niet lukt

Dit apparaat is voor mij een uitkomst aangezien het flossen tussen de tanden bij mij niet goed lukt met het bekende houtje of flosdraadje.
Houtje breekt af evenals het flosdraadje.
Mijn mondhygiëniste is zeer tevreden over het feit dat ik maar heel weinig tandplak heb.

Evert1997 13-11-2017

Geweldig!

Het is hét apparaat dat je nodig hebt wanneer je in de vroege morgen geen zin hebt om de ‘echte’ flosdraden erbij te pakken. Snel, compact en makkelijk in de hand

Rick13 24-10-2017

Werkt echt

Ik heb deze sinds een half jaar en moest vanochtend naar de Mondhygienist. Er was aanzienlijk minder tandsteen. Een duidelijk resultaat dus.
Af en toe is het wel wat knoeien... je moet wel met je gezicht in de wasbak hangen zeg maar.

Suusje 28-05-2017

Een zeer goed flos apparaat!

De eerste keren in gebruik leek het wel een slagveld in me mond maar naar een paar keer had ik al geen bloedend tandvlees meer en voelt me mond een stuk frisser!

AnneTuin 27-05-2017

Flossen wordt een feestje!

Voorheen was ik altijd bang voor het flossen. Dat gepor met stokjes of draad tussen mijn tanden.. die angst is nu verleden tijd. Dit apparaat doeltreffend, snel, pijnloos en mijn tandvlees is er goed van opgeknapt. De stress is nergens meer te bekennen. Even flossen is nu zo gedaan. Heel fijn!

Pluspunten

• Snel
  • Efficient
  • Professioneel
  • Pijnvrij

Minpunten

• Klein resevoir

Anoniem 27-05-2017

Flossen wordt een feestje!

Ik had voorheen een hekel aan flossen. Dat gepor met van die stokjes of draad tussen je tanden. De eeuwige angst om je gebit kapot te maken. Die angst is nu verleden tijd. Met dit apparaat blaas je letterlijk de viezigheid tussen je tanden vandaan. Het is een eenvoudige klus. Mijn tandvlees is er na weken gebruik ook een stuk beter uit gaan zien. Kortom; minder stress, minder tijd & meer effect: een feestje!

Amica Nova 26-05-2017

Geweldig apparaat, alleen 1 nadeel

Ik ben helemaal weg van het apparaat, er is alleen 1 nadeel. Onder het reservoir zit een scheur, ik verwacht dat dit komt doordat deze de druk niet aankan. De eerdere versie van de Airfloss had dit ook helaas. foto's kan ik helaas niet toevoegen maar van 14 mei heb ik een foto met een klein scheurtje en 24 mei zie je duidelijk dat deze dikker is. Verder een top product als je het mij vraagt. Vandaag bij de tandarts geweest en die gaf aan dat ik een perfect schoon gebit heb.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • werkt echt

Minpunten

• apparaat kan de druk niet aan.

cillatje 26-05-2017

Makkelijk in gebruik

Ik ben vanaf dag 1 erg blij met mijn Airfloss. Het is even een uitgave maar ik denk dat hij het geld absoluut waard is. Het is inmiddels helemaal toegevoegd aan mijn dagelijkse routine.

ik blijf ernaast wel mijn tandenstokers gebruiken maar sinds ik de airfloss gebruik voelt het allemaal in ieder geval een stuk gladder en frisser aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • schoon
  • frisheid

Minpunten

• eenmalige uitgave

Arno82 26-05-2017

Super apparaat

Wat een geweldig apparaat! Deze airfloss heeft mij echt verrast!
Het gebruik is erg makkelijk. Flosdraadjes of stokjes houd ik niet lang vol. Sinds ik het apparaat in huis heb, gebruik ik het iedere dag 2x! Het is snel gedaan, en je merkt gelijk verfrissing door het mondwater

Pluspunten

• snel gedaan
  • fris resultaat
  • lange batterijduur

Mark2305 23-05-2017

Tandplak verdwijnt deels

Ik had aardig wat tandplak en kreeg van een vriendin te horen dat de airfloss daar een goede oplossing voor was. In het begin is het even zoeken hoe je het in je mond moet houden zodat je niet alles onder spetterd maar dat heb je al snel door. Na enkele dagen zag ik inderdaad de tandplak verdwijnen. Ook heb ik het getest met listerine en dit geeft een fris en fijn gevoel. Wel merk ik dat het na enkele dagen gebruiken de interesse wat af zwakt en je het minder vaak gaat doen omdat 'even snel tandenpoetsen' nu er eenmaal in zit.

MomMandy 22-05-2017

Flossen met luchtstootjes

Ik heb het idee dat flossen met flossdraad toch beter werkt. Dan zie je goed wat je doet en kom je ook onder het tandvlees. Wanneer je geen zin hebt om te flossen maar toch je tanden goed wilt verzorgen is dit een goeie oplossing. Je vult het reservoir met mondwater en 'schiet' tussen al je tanden. Zeer makkelijk te gebruiken. Perfect voor luie en onregelmatige flossers.
Het gebruik van mondwater zorgt voor een fijne, frisse smaak. Je moet wel je mond sluiten (anders zit heel de spiegel onder de spetters) waardoor je niet ziet wat je doet.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken

Minpunten

• minder effectief dan flossdraad

Veenstra 22-05-2017

Fijn product zeker in combinatie met ragertjes en mondwater!

Na drie weken gebruik is de Airfloss niet meer uit de badkamer weg te denken. Voorheen gebruikte ik alleen ragers en deze blijf ik gebruiken maar dan wel in combinatie met de Airfloss. Met de ragers lukt het niet om tussen alle tanden komen.

De Airfloss is een mooie aanvulling voor mijn mondverzorging. Doordat hij water en lucht pulseert ( keuze uit 1,2 of 3 pulsjes) verwijdert hij tandplak en restjes tussen de tanden. Ik dacht dat hij een continue straal zou produceren, maar dit bleek een misvatting van mij. Als er echt iets vastzit, zoals een stukje vlees dien je meerdere malen 3x te pulseren. Anders wil het er alsnog niet tussenuit. Een tandenstoker werkt dan efficiënter.

De eerste keren bloedde mijn tandvlees hevig, maar na een aantal dagen werd dit al minder. Je dient wel goed tussen de tanden te richten, vooral bij gevoelig tandvlees beschadig je dit anders.
Voor mij werkt de Airfloss het beste boven de wasbak. Als je niet oplet spuit de flos de hele badkamer door. Hij is vooral niet geschikt om voor de spiegel te gebruiken, aangezien deze dan vol spetters komt.

Mijn man en dochter (6) gebruiken de Airfloss ook en samen kunnen we, nadat hij volledig is opgeladen er ongeveer 10 dagen gebruik van maken. Zij zijn beide niet gewend om te flossen, waardoor de Airfloss zeker bijdraagt aan een betere mondverzorging!

Het reservoir kan gevuld worden met water of mondwater. Mijn favoriet is 50/50 voor een lekker fris gevoel. Om dit frisse gevoel te bereiken, ga ik meerdere keren mijn tanden bij langs. Het reservoir is hiervoor helaas niet groot genoeg waardoor ik het tussendoor bij moet vullen.

De Airfloss verwijdert het loszittende vuil, maar ik weet niet of het op langer termijn ook effect heeft voor het voorkomen van tandsteen. Ik zal de Airfloss blijven gebruiken, maar wel in combinatie met de ragertjes. Door het gebruik van het borsteltje heb ik het idee dat echt alles weggepoetst wordt. De Airfloss zorgt daarna voor het lekkere frisse tandartsgevoel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lage batterijduur
  • Fris en schoon gevoel
  • Krachtige straal

Minpunten

• Best prijzig
  • Klein waterreservoir
  • Sputtert de hele badkamer onder

MomMandy 20-05-2017

Flossen met lucht

De eerste keer dat ik de Airfloss gebruikte was wel even schrikken; wat een stoot lucht kwam er uit zeg! Maar dat zorgt er wel voor dat de plak tussen mijn tanden verwijderd wordt.
Er komt ook best wat (mond)water mee tijdens het airflossen. Dit verfrist mijn mond maar zorgt ook voor veel gespetter. Vanavond ga ik het nog eens proberen. Tot nu toe heb ik alleen de stand met 1 burst gebruikt. Je kunt ook nog kiezen voor 2 en 3 bursts.

Het (mond)waterreservoir is vrij klein, ik ben benieuwd hoe lang ik met 1 keer vullen doe.
Airflossen gaat snel en is makkelijk te gebruiken.