Philips Sonicare Airfloss Ultra HX 843101 Automatische flosser Wit Grijs - Reviews

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Suusje 28-05-2017 Product paar weken in bezit

Een zeer goed flos apparaat!

De eerste keren in gebruik leek het wel een slagveld in me mond maar naar een paar keer had ik al geen bloedend tandvlees meer en voelt me mond een stuk frisser!

AnneTuin 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Flossen wordt een feestje!

Voorheen was ik altijd bang voor het flossen. Dat gepor met stokjes of draad tussen mijn tanden.. die angst is nu verleden tijd. Dit apparaat doeltreffend, snel, pijnloos en mijn tandvlees is er goed van opgeknapt. De stress is nergens meer te bekennen. Even flossen is nu zo gedaan. Heel fijn!

Pluspunten

• Snel
  • Efficient
  • Professioneel
  • Pijnvrij

Minpunten

• Klein resevoir

Amica Nova 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat, alleen 1 nadeel

Ik ben helemaal weg van het apparaat, er is alleen 1 nadeel. Onder het reservoir zit een scheur, ik verwacht dat dit komt doordat deze de druk niet aankan. De eerdere versie van de Airfloss had dit ook helaas. foto's kan ik helaas niet toevoegen maar van 14 mei heb ik een foto met een klein scheurtje en 24 mei zie je duidelijk dat deze dikker is. Verder een top product als je het mij vraagt. Vandaag bij de tandarts geweest en die gaf aan dat ik een perfect schoon gebit heb.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • werkt echt

Minpunten

• apparaat kan de druk niet aan.

cillatje 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Ik ben vanaf dag 1 erg blij met mijn Airfloss. Het is even een uitgave maar ik denk dat hij het geld absoluut waard is. Het is inmiddels helemaal toegevoegd aan mijn dagelijkse routine.

ik blijf ernaast wel mijn tandenstokers gebruiken maar sinds ik de airfloss gebruik voelt het allemaal in ieder geval een stuk gladder en frisser aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • schoon
  • frisheid

Minpunten

• eenmalige uitgave

Arno82 26-05-2017 Product paar maanden in bezit

Super apparaat

Wat een geweldig apparaat! Deze airfloss heeft mij echt verrast!
Het gebruik is erg makkelijk. Flosdraadjes of stokjes houd ik niet lang vol. Sinds ik het apparaat in huis heb, gebruik ik het iedere dag 2x! Het is snel gedaan, en je merkt gelijk verfrissing door het mondwater

Pluspunten

• snel gedaan
  • fris resultaat
  • lange batterijduur

MomMandy 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Flossen met luchtstootjes

Ik heb het idee dat flossen met flossdraad toch beter werkt. Dan zie je goed wat je doet en kom je ook onder het tandvlees. Wanneer je geen zin hebt om te flossen maar toch je tanden goed wilt verzorgen is dit een goeie oplossing. Je vult het reservoir met mondwater en 'schiet' tussen al je tanden. Zeer makkelijk te gebruiken. Perfect voor luie en onregelmatige flossers.
Het gebruik van mondwater zorgt voor een fijne, frisse smaak. Je moet wel je mond sluiten (anders zit heel de spiegel onder de spetters) waardoor je niet ziet wat je doet.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken

Minpunten

• minder effectief dan flossdraad

Veenstra 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijn product zeker in combinatie met ragertjes en mondwater!

Na drie weken gebruik is de Airfloss niet meer uit de badkamer weg te denken. Voorheen gebruikte ik alleen ragers en deze blijf ik gebruiken maar dan wel in combinatie met de Airfloss. Met de ragers lukt het niet om tussen alle tanden komen.

De Airfloss is een mooie aanvulling voor mijn mondverzorging. Doordat hij water en lucht pulseert ( keuze uit 1,2 of 3 pulsjes) verwijdert hij tandplak en restjes tussen de tanden. Ik dacht dat hij een continue straal zou produceren, maar dit bleek een misvatting van mij. Als er echt iets vastzit, zoals een stukje vlees dien je meerdere malen 3x te pulseren. Anders wil het er alsnog niet tussenuit. Een tandenstoker werkt dan efficiënter.

De eerste keren bloedde mijn tandvlees hevig, maar na een aantal dagen werd dit al minder. Je dient wel goed tussen de tanden te richten, vooral bij gevoelig tandvlees beschadig je dit anders.
Voor mij werkt de Airfloss het beste boven de wasbak. Als je niet oplet spuit de flos de hele badkamer door. Hij is vooral niet geschikt om voor de spiegel te gebruiken, aangezien deze dan vol spetters komt.

Mijn man en dochter (6) gebruiken de Airfloss ook en samen kunnen we, nadat hij volledig is opgeladen er ongeveer 10 dagen gebruik van maken. Zij zijn beide niet gewend om te flossen, waardoor de Airfloss zeker bijdraagt aan een betere mondverzorging!

Het reservoir kan gevuld worden met water of mondwater. Mijn favoriet is 50/50 voor een lekker fris gevoel. Om dit frisse gevoel te bereiken, ga ik meerdere keren mijn tanden bij langs. Het reservoir is hiervoor helaas niet groot genoeg waardoor ik het tussendoor bij moet vullen.

De Airfloss verwijdert het loszittende vuil, maar ik weet niet of het op langer termijn ook effect heeft voor het voorkomen van tandsteen. Ik zal de Airfloss blijven gebruiken, maar wel in combinatie met de ragertjes. Door het gebruik van het borsteltje heb ik het idee dat echt alles weggepoetst wordt. De Airfloss zorgt daarna voor het lekkere frisse tandartsgevoel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lage batterijduur
  • Fris en schoon gevoel
  • Krachtige straal

Minpunten

• Best prijzig
  • Klein waterreservoir
  • Sputtert de hele badkamer onder

melike1986 20-05-2017 Product paar weken in bezit

Doet wat het moet doen, ideale vervanger voor flossdraad.

Mijn man en ik hebben de Philips Airfloss Ultra nu ruim 3 weken in gebruik en in het begin was het even wennen qua gevoel, het voelt een beetje vreemd aan en als de luchtstoot tegen je tong komt voelt het onprettig aan. Je hebt de mogelijkheid om de luchtstroom in 3 standen in te stellen. Ik ben inmiddels aardig gewend aan het gebruik en gebruik de Airfloss op de hoogste stand en vind het heerlijk. Mijn man heeft gevoeliger tandvlees en gebruikt daarom de tweede stand. Met water voelen je tanden al frisser aan na het gebruik, maar vooral na het gebruik met mondwater voelen mijn mond en tanden heerlijk fris aan. Mijn man had last van bloedend tandvlees maar dit is dankzij het regelmatig gebruik de afgelopen 3 weken verholpen. De tank gaat enkele dagen mee en het kost weinig moeite om het bij te vullen. Enig minpunt is dat het een waterballet kan worden, maar als je eenmaal went aan het gebruik valt dit reuze mee.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel en effectief

Minpunten

• had compacter gemogen

Fallon83 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Verrassend schoon en fris

Ik was nogal sceptisch over de Philips Airfloss Ultra. Ik heb al jaren last van geïrriteerd tandvlees en tot nu toe was dit met flossen niet opgelost. Ik heb verschillende draden geprobeerd, maar ook tandenstokers en zelfs borsteltjes. Niets mocht baten. Ook met speciale tandpasta's van dure merken verbeterde mijn tandvlees niet. Ik zag de oproep om de Philips Airfloss te proberen, en eigenlijk was het meer een vorm van laatste hoop.

Toen ik de Airfloss ontving was ik er niet meteen enthousiast over. Het is namelijk een heel simpel ding, met een reservoir voor (mond)water. Ging dit nu mijn probleem met bloedend tandvlees oplossen?

Ik ben het nu iets meer dan 2 weken aan het testen en ik moet zeggen er zit zeker verbetering in. Mijn mond voelt erg schoon en fris aan na het flossen, en dan moet ik mijn tanden nog poetsen.

De eerste paar keren bloede mijn tandvlees juist extra erg dus toen was ik helemaal geschrokken. Maar ik denk dat er gewoon veel vuil uit moest, want nu na een week of 2 bloed het al een stuk minder tot bijna niet. Ik heb erg goede hoop dat dit mijn tandvleesproblemen gaat oplossen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Voelt fris na gebruik
  • Voelt fijn in de mond

Minpunten

• Erg simpel design

4ever2 17-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

goed zolang hij werkt ...

Ik heb 6 maanden een airfloss gebruikt. Het fijne vond ik dat ik er mondwater in kon gebruiken. Hij maakt ook goed schoon tussen de tanden en door het mondwater geeft het een nog frisser gevoel. Echter: de airfloss raakt steeds verstopt en werkt dan niet meer. Ik heb hier een paar keer contact over gehad met Philips, die me steeds een nieuwe stuurden, omdat de oude niet meer werkte. Toen dit voor de 3e keer gebeurde binnen 6 maanden heb ik het hele apparaat geretourneerd.

Pluspunten

• fris
  • grondige reiniging
  • past op Philips tandenborstel oplader

Minpunten

• snel verstopt / defect
  • relatief dure opzetstukjes
  • lastig te vullen doo relatief kleine opening

jnmrtn 16-05-2017 Product paar weken in bezit

Snel, schoon en fris!

Toen ik dit product in handen kreeg was ik heel erg benieuwd naar het gebruikt en resultaat. Ik ben iemand dit altijd vergeet te flossen en daardoor altijd bij de tandarts te horen krijgt dat ik dat meer moet doen. Nu ik de Airfloss gebruik krijg ik dit niet meer te horen! Gaat snel en makkelijk! Je moet alleen wel goed je mond dicht houden anders zit je hele spiegel onder de spetters :)

Pluspunten

• snel
  • Gemakkelijk
  • mooi design
  • veel makkelijker dan gewoon flossen

Minpunten

• Goed je mond dicht houden ivm spetters

Mrspostma 03-05-2017 Product paar dagen in bezit

Eindelijk gemakkelijk flossen

Ik ben heel blij met mijn airflos. Het is even wennen maar het flossen is hiermee zo gedaan en veel minder gepriegel dan met draadjes of stokertjes. Mijn tanden voelen heel fris aan. Enigste nadeel is dat het wel behoorlijk spettert.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Schone tanden

Minpunten

• Spettert

LotteH 02-05-2017 Product paar weken in bezit

Handig apparaat

Werkt snel en effectief, sneller dan zelf stoken. Handig voor mensen die haast hebben of zelf vaak de moeite niet nemen om te stoken. Geen wennen nodig, het werkt erg simpel en je hebt het meteen door.

Pluspunten

• Snel
  • Effectief
  • Makkelijk in gebruik