Philips Sonicare FlexCare+ HX6972 - Reviews

standaard/clean
Timer
Poetsbewegingen
31000 per minuut

Beoordeling op basis van 100 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Lieveke 30-01-2016

Het is de eerste elektrische tandenborstel die ik koop, maar ik vind de trillingen van dit apparaat helemaal niet aangenaam. Ik heb redelijk gevoelige tanden en tandvlees en de trillingen veroorzaken een onaangenaam gevoel aan mijn tanden op het randje van pijnlijke trillingen zelfs.

Nathalie1979 25-10-2017

Om de 2.5 jaar stuk

Ik ben onwijs fan van de Sonicare tandenborstel qua prestatie maar dat deze elk 2,5 jaar aan vervanging toe Is, vind ik een kwalijke zaak.. de borstels zijn prijzig en moet nu weer een nieuwe..twijfel om over te stappen puur ivm de duurzaam heid, is dit probleem ook met de diamond clean?

Aadjoos58 10-09-2017

fijn apparaat.

Dit is mijn tweede, de eerste (hx9140) ging na precies 3 jaar stuk, batterij is vol, alle lampjes branden, alleen hij trilt niet meer ,dus van duurzaamheid geen sprake, want repareren is te duur. Altijd voorzichtig mee geweest. Philips, maak een beter produkt! Lees van meerdere mensen dat zo'n apparaat vaak veel te snel kapot gaat. Ik geef het nog een kans, omdat het een geweldig fijne manier van tanden poetsen is. Philips, wordt duurzamer met dit soort apparaten! Ik snap dat de verkoop door moet gaan, maar denk ook aan het milieu dan.

wilempie 06-04-2017

De sonicare is een prima tandeborstel

Deze tandenborstel is een prima apparaat.
Maakt het gebit prima en goed schoon.
Vooral het ontsmetting kasje doet het prima.
Het apparaat ligt goed in de hand en de trillingen worden
goed overgebracht op de borstel.
Ook de vele verschillende standen van trillen gaat goed.

consument 09-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Poets fantastisch maar stuk voor je het weet

Deze tandenborstel poets fantastisch maar gaat bijzonder kort mee. Na precies 2 jaar begaf de eerste handset het. De tweede na 2 jaar en een paar maanden. En ja hoor... standaard reactie: het is economisch niet verantwoord het product te repareren.

Een technische levensduur van krap aan 2 jaar is ronduit belachelijk voor zo'n Philips product.

zonneke79 26-02-2016
  • Product maand in bezit

zeer prettig toestel. makkelijk in gebruik en prima resultaat. even wennen aan de vorm van de borstel, maar voelt wel fijn aan.

Iklinda 26-02-2016
  • Product maand in bezit

Prima tandenborstel met meerder 'programma's' en geeft even een seintje als het tijd is voor de volgende kwadrant om te poetsen. het reinigen van de borstels met UV geeft een extra fris idee

Willem Verwijs 23-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

fijne tandenborstel. poetst prima. na 2,5 jaar is de batterij op, dus niet degelijk. ik verwacht een technische levensduur van 6 jaar of meer

ballooning 21-02-2016

mooi poetsresultaat, wel even aanpassen in het begin met de trillingen, nogal raar gevoel als je een andere elektronische tandenborstel gewend bent

Roodkapje12 19-02-2016
  • Product maand in bezit

we gebruiken deze tandenborstel nu ongeveer een maand en ik moet eerlijk tpegeven dat ik hem werkelijk niet meer zou willen afgeven!
De eerste dagen waren wel even aanpassen daar deze met sonische bewegingen werkt. Als je al 10 jaar een roterende tandenborstel gewend bent dan is dit werkelijk een wereld van verschil, positief dan! Mijn tanden zijn glanzend en glad, lichte verkleuringen zijn ondertussen verdwenen en ook ontstoken tandvlees is verleden tijd. Handig bij dit toestel is ook dat er een uv reiniger bij voorzien is, waar ik voorlopig niet echt het nut van inzie, maar je kan er wel 2 borsteltjes in kwijt. Dus kunnen we deze tandenborstel met z'n twee kunnen gebruiken. Ook heb je de keuze tussen 5 verschillende "programmatjes" . Van snel tot intensief, zelfs met massage. Ook is hij voorzien van een functie waarbij je een zwak signaal hoort wanneer het tijd is om te over te gaan tot de andere kant van je gebid. Een hele goede tandenborstel alleen jammer dat het toestel en ook de borsteltjes nogal duur zijn.

Lieveke 16-02-2016

De trillingen van deze tandenborstel zijn veel te hard. Het is zelfs licht pijnlijk de trillingen.
Hij ligt wel goed in de hand en hanteert wel makkelijk. Hij is zeker gemakkelijk in het gebruik, maar ik heb nogal gevoelige tanden en de trillingen zijn hiervoor niet aangenaam

saranne 16-02-2016

Wat een ontzettend fijne elektrische tandenborstel! Mijn tanden voelen super schoon en glad na het poetsen. Ook mijn tandvlees ziet er beter uit.

Xenia1881 15-02-2016

De Philips Sonicare FlexCare+ 6 series heeft een hele moderne uitstaling, 5 poetsstanden (clean, gum care, refresh, sensitive and massage), een batterijduur voor 3 weken poesten, een quadpacer (stimuleert grondig poetsen van alle tanden) en een smartimer (ondersteunt de aanbevolen poetsduur van tenminste 2 minuten). Een van de beste optie aan de tandenborstel is de UV-reiniger voor de opzetborstel-na de poetsbeurt kun je het opbergen in de UV reiniger en UV licht maakt de opzetborstel droog en vrij van bacterien. Heel handig dus.
Poetsen met deze andenborstel geef me een heel schoon gevoel. Ik ben zeer tevreden.

Xenia1881 14-02-2016

Ik ben zeer tevreden.

Marincke 14-02-2016

Goede tandenborstel. Diverse opties erop. Geeft duidelijk aan hoe lang je moet poetsen. Uv reiniger voor extra hygiëne. Normaal heb ik altijd bloedend tandvlees. Tot nu toe is dat met deze borstel nog niet gebeurd. Zelfs niet op de gewone clean stand.

Marincke 14-02-2016

hele goede tandenborstel

Veel gebruiksopties. Normaal altijd last van bloedend tandvlees. Met deze borstel tot nu toe nog niet gebeurd. Zelfs niet op de gewone clean stand niet.

Uv reiniger zorgt voor extra hygiëne. Top!

beezeke15 13-02-2016

heel tevreden over de Philips soni care , je tanden voelen glad aan en supermooi gepoetst ;het toetel is ook zeer gebruiksvriendelijk , batterij gaat hel lang mee;

zonneke79 12-02-2016

zeer handig in gebruik. gewoon een druk op de startknop en daar gaan we :-) eerst was het wat vreemd dat het een langwerpige borstel is, maar poetst wel aangenaam. ik merk niet veel verschil tussen de verschillende programma's, maar dat hoeft ook niet voor mij.

lena29 12-02-2016

Een supergoede tandenborstel met een mooi poetsresultaat. Je hebt verschillende mogelijkheden met de tandenborstel: een massage voor het tandvlees of een stevige poetsbeurt. Super!

Kicky 12-02-2016

Komende van een manuele tandenborstel is het een groot verschil. Eerst vond ik de trillingen echt onaangenaam, maar na een tijdje raak je er aan gewend. Enkel aan het gehemelte vooraan blijf ik het een vervelend gevoel vinden. Mijn man vindt het echter geen probleem, dus het lijkt persoonsgebonden.

In het begin kan je moeilijk inschatten aan welk tempo je moet rondgaan om elk kwadrant af te werken binnen de tijd, maar na enkele dagen heb je dit onder de knie en zijn de piepjes erg handig. Wel jammer dat de maalvlakken eigenlijk niet voorzien zijn in het poetsschema: ik doe ze ofwel samen met de binnenste kwadranten ofwel start ik een nieuwe cyclus.

Het doorzetten loont wel de moeite: vanaf de eerste poetsbeurt voelen mijn tanden schoner en gladder aan (net een reclame-zinnetje maar het is gewoon zo). Ik heb bovendien geen enkele keer bloedend tandvlees gehad, in tegenstelling tot met mijn manuele borstel. Ik ga niet meer terug... De tandenborstel is niet van de goedkoopste maar voelt wel heel degelijk aan, voor deze prijs gaat hij hopelijk lang mee.

De tip die je ook in andere reviews leest is nuttig: tandenborstel in de mond houden (liefst gesloten) en dan pas aanzetten om te vermijden dat de tandpasta rond spettert.