Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro

10,0 (1)

Oral-B PRO Smart Series 4000 Elektrische Tandenborstel

• Pulserende bewegingen 40000 per minuut
Oral-B PRO Smart Series 4000 Elektrische Tandenborstel

Beoordeling op basis van 261 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Janssen 12-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Schoon gebit, slechte kwaliteit

Apparaat aangeschaft toen 1e generatie net op de markt kwam op aanraden van mijn tandarts. Werkt fijn om implantaten / brug goed schoon te houden (naast poetsen!). MAAR: dit apparaat en z'n 4 (!) opvolgers hebben het nooit langer dan 4 maanden uitgehouden. Door handig gebruik te maken van garantievoorwaarden heeft vervanging en upgrade naar latere versies me nooit veel gekost. Ook de nieuwste apparaten zijn van inferieure kwaliteit. Het laatste apparaat is nu ook kapot, deze keer omdat hij gevallen is. Dit was te voorspellen want deze producten lijken ontworpen om zo snel mogelijk van de wastafelrand af te vallen. Philips, de maat is vol. Het product is al die jaren niet verbeterd, ondanks reviews van andere gebruikers die deze problemen al vanaf het begin melden. De mondhygiëniste adviseerde me vorige week om ragers te gebruiken en geen apparaat.

Pluspunten

• Maakt goed schoon, ook na het poetsen

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Slecht ontwerp, valt om

Wilbert 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Het gevoel ná een tandartsbezoek maar dan iedere dag!

M'n indruk na twee dagen flossen met de AirFloss Ultra is zeer positief. Ben onder de indruk van het gemak en het frisse gevoel na een "AirFloss"-beurt.

In de verpakking: een oplaadstation, twee opzetstukken en de AirFloss zelf. Na de aanbevolen 24 uur opladen kun je starten met flossen. Je klikt het opzetstuk op het apparaat en kunt na het vullen gelijk aan de slag.

FLOSSEN VS. AIRFLOSSEN

Ik heb een gebit waarbij de kiezen vaak moeilijk bereikbaar zijn met gewoon flossen, en ook staan mijn tanden redelijk dicht op elkaar. Dat maakt flossen met een flosdraadje vaak pijnlijk zoniet onmogelijk. Met de Airfloss gaat dit gemakkelijker. Je hebt het apparaat alleen maar tussen twee tanden of kiezen in te zetten en 1x op de knop te drukken. Vrijwel direct gaat er een luchtstroom met microwaterbolletjes tussen je tanden wat een schoon gebit oplevert.

Opgepast! Airflossen kan verslavend werken ;-) Ik was geen hele regelmatige flosser maar nu wordt het leuk (en makkelijk) om te flossen dus ik zal dit zeker vaker gaan doen. Daar zal mijn tandarts ook blij van worden.

MONDWATER

Ik heb de AirFloss Ultra ook met mondwater geprobeerd. Dat werd aanbevolen voor een nog frisser effect. Dat bevalt ook zeer goed! Al met al ben ik zeer lovend over de werking, het gemak en het frisse gevoel van de AirFloss Ultra. Het reservoir is makkelijk te vullen met mondwater of water, maar is wel snel vol. Ook is het maar genoeg voor 1 flosbeurt. Je kunt het aantal spuitjes instellen op 1, 2 of 3. Ik heb 'm standaard op 3 voor het maximale effect. Volgens de handleiding is de batterij dan wel sneller leeg, maar de AirFloss gaat standaard terug in de oplader dus dit zal je niet merken.

TIP VOOR PHILIPS

Soms komt het eens voor dat je per ongeluk op de bovenste knop drukt terwijl het opzetstuk niet in je mond zit. Dat levert humoristische situaties op waarbij het water even alle kanten opspuit :-) 't Is even wennen om het apparaat eerst uit te zetten voordat je het aan de bovenkant vasthoudt. Wellicht kan een sensor die ziet of je het apparaat in je mond hebt dat oplossen. Of een andere plaatsing van de knop op het apparaat. Al met al niet hinderlijk, maar wel even wennen.

CONCLUSIE

Iedereen die regelmatig wil flossen maar er niet altijd aan toekomt - een no-brainer, gelijk aanschaffen! Het kost maar maximaal 60 seconden per dag. Al met al maakt dit apparaat z'n beloftes waar. Ik flos nu vaker en heb een schoner gebit!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Handig en simpel in gebruik
  • Fris gebit

Minpunten

• Positie van de flosknop

Mloes 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Perfect voor gevoelig tandvlees!

Allereerst is de Airfloss een super mooi, chique en erg opvallend ding voor in de badkamer! Na het opladen direct in gebruik genomen. De keus is met water of mondwater flossen, nu met water begonnen. Moet zeggen, het werkt voor gevoelig tandvlees perfect, doet geen zeer en bloed ook niet na het flossen, echt heel fijn! Anderzijds heb ik nog niet echt het idee dat het zo goed werkt, echt schoon voelt zeg maar als bij een tandenstoker of flossdraad. Wie weet is dat wel het geval met gebruik van mondwater. Al met al zeker positief, zeker omdat het flossen nu geheel pijnloos is!

• Pijnloos
  • Keuze water of mondspoeling

Minpunten

• Klein reservoir

cassilenelopes 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 geen succes

Ik heb veel producten van Philips in mijn huis, deze zijn kwalitatief, functioneren prima met een net design maw
deze producten zijn naar mijn volle tevredenheid!

Maar dan nu de Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 na ruim een week testen,

Het product wordt geleverd in een nette doos, alles is goed en netjes verpakt in plastic en de set is compleet. Het product oogt kwalitatief en robuust.

Alvorens gebruik heb ik de handleiding gelezen, de video op de website van The Insiders bekeken, het apparaat volledig opgeladen en (mint) mondwater in het reservoir gedaan zoals voorgedaan op de promotie video.

Maar dan nu de werking,

Ik heb hem ingesteld op maximaal vermogen, de 3 voudige burst en de spuitkop geïnstalleerd conform de handleiding.

Uw mond openhouden (conform de promotievideo) tijdens het Airflossen in stand 3 is Not Done, want u kunt vervolgens uw badkamer reinigen!
Het mondwater spuit echt alle kanten op.

Ik ben dan ook blij dat ik het product voor de eerste keer onder de douche heb gebruikt.

En ik kan u verzekeren mint mondwater op uw gezicht en over uw lichaam is geen prettig gevoel,
ik moet er niet aan denken als ik mijn kleren nog aan zou hebben, dit zou aardig wat vlekken genereren.

Een ander nadeel is het reservoir want het is erg compact, inhoudelijk heb ik het 3 keer moeten bijvullen met mondwater
voor een volledige gebitsreiniging, buiten dat dit enigszins kostbaar is, is het ook tijdrovend.

Na een volledig gebitsreiniging met de Philips Airfloss heb ik nog steeds niet het "schoon" gevoel als met gewoon flossen.

Ook moet de spuitkop om de 6 maanden vervangen worden.

Resumerend,

Dit is absoluut geen aanrader, het product is kostbaar in aanschaf en onderhoud (spuitkop), tijdrovend, onhandig,
en heeft een te klein reservoir en geeft mij geen schoon gevoel na een volledige behandeling.

Ook heb ik niet ervaren dat de Philips Airfloss effectief is tegen bloedingen en het tandvlees versterkt.

Minpunten

• Het mondwater spuit echt alle kanten op
  • Kostbaar
  • Tijdrovend
  • Te klein reservoir
  • Weinig effectief

annemarie2u 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Een innovatie in flossen!

De Sonicare Airfloss: Wat een prachtig apparaat voor een simpele handeling als flossen. Philips laat zien dat ze innovatief aan de slag zijn gegaan om op dit gebied een doorbraak te creëren.

Het eerst wat opvalt is het simpele maar mooie slanke design van het apparaat. Met de toevoeging van twee borstelkopjes kunnen mijn man en ik ieder hygienisch gebruik maken van het apparaat. Na 24 uur opladen kun je aan de slag.

Het apparaat is te gebruiken met water en mondwater naar eigen keuze. Mijn persoonlijke voorkeur heeft het gebruik van water, omdat ik direct merkte dat dat uitstekend schoonmaakt. Als gevolg van het iets wat klein reservoir heb je dan geen probleem van het vullen van het vakje als je wat water knoeit.

Het apparaat is eenvoudig in het gebruik. Door het aanzetten van de aanknop en het drukken op de actieknop komt er direct een krachtige straal uit de flosser. Dat is wel even opletten want het water spuit er krachtig uit. Het is van belang bij gebruik goed je mond te sluiten, om te voorkomen dat alles uit je mond spuit.

De eerste keer had ik door de Airfloss best veel last van bloedend tandvlees, des te meer een teken dat ik het apparaat goed kon gebruiken. Echter dit bloeden nam af na iedere keer dat ik het apparaat gebruikte. Nu heb ik helemaal geen last meer van bloedend tandvlees. Je merkt dus echt: ik ben goed bezig voor mijn tanden!

Het belangrijkste punt: de ruimte tussen mijn tanden is schoon geworden, het werkt echt als een goede flosser die mijn tanden grondig reinigt, zonder schade aan te richten (iets wat met andere flostechnieken wel vaak het geval is). Het apparaat is handzaam, eenvoudig in gebruik en ziet er mooi uit.

Concluderend: Het is een prettige flosser, mooi en gemakkelijk in gebruik. Het doet wat het beloofd en is een perfecte aanvulling op het tandenpoetsen voor een complete mondverzorging. Ik ben bijzonder tevreden over het resultaat en ben heel erg blij met deze aanschaf. De prijs is wel wat aan de hoge kant vind ik, maar dat is het zeker waard als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Pluspunten

• frisse mond
  • schoon gevoel

Minpunten

• prijs

Termi 10-11-2016 Product paar maanden in bezit

Ultrafloss!

M'n tandarts zegt me bij elk bezoek dat ik tussen m'n tanden elke dag moet flossen, maar dit is toch altijd een hele opgave en een gepruts met flossdraad. En toen Airfloss Ultra van Philips!
Ook al was ik in het begin sceptisch, toch mag ik zeggen dat dit toestel doet wat het beloofd! Het spuit alle vuiltjes en tandplak vantussen de tanden met redelijke kracht, zonder pijnlijk te worden ervaren. Ook m'n vrouw is een grote fan, zij heeft een tandimplantaat en het volledig rein krijgen hiervan was toch een hele opgave. Maar met de Airfloss ging dat dus vlot.
De eerste keren had ik veel last van bloedend tandvlees, maar ik had wel indruk dat dit keer na keer beterde. Mijn vrouw had hier geen last van.
Alletwee hebben we een properder gevoel en ook is dit duidelijk te zien al de properheid tussen de tandjes. Van wittere tanden op zicht hebben we geen verschillen opgemerkt.
Na twee weken heeft het toestel spijtig genoeg de geest gegeven en weigerde het dienst. De Airfloss maakt een tuutend geluid en het lijkt alsof het pompje binnenin niet meer draait.
Na wat nalezen en online de troubleshooter van Philips te lezen kwam ik er op uit dat aan het bijvulklepje een miniscule luchtinlaat was, die ten alle tijden vrij moest zijn van verontreinigingen. Ik deze dus voor de zekerheid even proper gemaakt en... waarempel, hij werkte terug.
Vrij gevoelig dus, maar gelukkig was alles op te lossen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • doet z'n werk heel goed
  • mooi design

Minpunten

• reservoir voor 1 beurt, 2 kleine beurten max
  • apparaat valt redelijk groot uit
  • Vrij gevoelig voor storingen, wel te verhelpen

Andries Zuid Nederland 19-04-2016 Product paar dagen in bezit

Doet wat het beloofd

Gemakkelijk in gebruik, intern reservoir voldoende voor 2 reinigingsbeurten met 2-shots per keer.
Duidelijk verschil na enkele dagen gebruik.

Noortje 02-04-2016 Product paar dagen in bezit

sonicare air floss

Makkelijk en snel flossen. Makkelijk in de hand en neemt heel weinig tijd in beslag om goed te flossen. Tevens ook erg geschikt voor oudere kinderen en voor hun is het ook makkelijker om te flossen dan met de draad omdat de drempel erg laag is en zo gedaan is.

GdR38 15-04-2017

Werkt op zich goed maar zeer snel defect.

Na enkele maande is het gebeurt met het apparaat, slaat vast en doe gewoon niets meer. Dit is niet wat je van een bedrijf als Philips verwacht. Het is nu al de tweede die benen enkele maanden het begeeft.

Kees 13-03-2017 Product paar maanden in bezit

Helaas snel kapot

Het apparaat werkt best aardig. Vergeleken met het normale stoken met een tandenstoker komt het resultaat wel in de buurt. Het voelt ook niet onprettig aan hoewel ik wel mijn mond wat gesloten moet houden anders zit mijn hele spiegel onder het mondwater. Het grote nadeel van de airfloss pro vind ik de levensduur. Bij mij was hij binnen een maand defect! Dat is toch wel een teleurstelling. Hopelijk wordt de garantie goed uitgevoerd en krijg ik een nieuwe die langer mee gaat.

Pluspunten

• Flost best goed.
  • Voelt prettig aan
  • mooi model

Minpunten

• Levensduur erg kort bij mij, 1 maand
  • mondwater spuit alle kanten op

JJDD 01-03-2017

Top, maar vaak defect

Top, werkt goed, flink van genoten. Elektrish flossen is gewoon veel fijner dan met flosdraad. De drempel om het te doen is veel lager.
Totdat.... stuk stuk stuk. Dit apparaat gaat gewoon te snel stuk. Hij begeeft het al rond de 2-3 weken.
Zoals ook in veel reviews gezegd wordt: Hij maakt een hoge piep, maar er komt geen water/lucht meer uit.
Ik had ermee kunnen leven om elke 6 maanden een defecte om te ruilen, maar 2 keer per maand is iets te gortig ;)
Hopelijk hebben ze het bij de nieuwe generatie opgelost! Die komen bijna op de markt, ben benieuwd, ik ga het in ieder geval weer proberen.

Soraya1201 22-12-2016

fijne manier om te flossen

Prettig dat je nu kunt kiezen tussen 1, 2 of 3 pulsen in een keer, of zelfs ingedrukt houden met een seconde tussen de pulsen.
Lijkt iets minder hard te spuiten dan zijn voorganger (die ik jaren gebruikt heb), maar ik vertrouw erop dat dat genoeg is.
Voor bevestigen spuitkop is een beetje kracht nodig. Doe je dat niet goed, dan vliegt die eraf.

Marcel59 18-11-2016

werkt prima, maar erg korte levensduur

De eerste begaf het na 6 maanden, de tweede na 2 maanden. Erg korte levensduur nog. Ik ga maandag kijken of ik mijn geld terugkrijg.

Ramonaw04 18-11-2016

Een heerlijk fris gevoel!

Fijn product in gebruik. Het is net alsof je in de tandartsstoel ligt en je gebit gereinigd wordt.
Alle tandplak verdwijnt naarmate je het apparaat al wat langer gebruikt.
In mijn geval bloedde het tandvlees, maar na de eerste keren verdwijnt dat al snel.
Je mond voelt heerlijk fris en schoon!!

Mariposa 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Flossen wordt een makkie

De eerste keer voelt het wat vreemd aan. Maar je gaat al snel merken dat het een schoon en fris gevoel geeft in je mond. Het apparaat is ook zeer makkelijk te bedienen. Hopelijk hoef ik nu niet meer zo'n pijn te lijden bij de mondhygienist

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Linds0910 16-11-2016

Fijn apparaat!!

Mooi en prettig apparaat! Het gebruik went snel en je tanden voelen heel glad aan na gebruik. Mijn tandvlees is verbeterd sinds het gebruik!!

Els79 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima eigenschappen mits rekening te houden met enkele items

Toestel heeft prima eigenschappen:
-leuk design
-vlot in gebruik
-doeltreffend
Wat jammer is is dat als je de mond niet voldoende sluit bij het gebruik van deze Airfloss Ultra het water in het rond spat. Voordat ik met het toestel aan de slag ging zocht ik een filmje op youtube om het gebruik te demonstreren. Daar werd het gebruiken van deze Airfloss heel leuk voorgesteld maar in realiteit zag het er iets anders uit.
Verder frisse mond en minder tandplak, omwille van regelmatig gebruik met mondwater.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• rondspattend water

Stephanie 13-11-2016 Product paar weken in bezit

mijn vaste partner in dagelijkse routine

Bij het begin was ik nogal terughoudend tegenover de Sonicare Airfloss Ultra, bij het uitpakken van de doos heel benieuwd. De eerste keer dat ik hem gebruikte was het even zoeken maar na het bekijken van het filmpje ging het een pak vlotter. Ik heb het gevoel dat ik dagelijks zal flossen met dit super handige toestel!! Nadat ik het toestel een week gebruikt had, merkte ik dat mijn tandvlees veel minder bloedde tijdens het poetsen, mijn mond voelde frisser aan en mijn man is het zelfs ook beginnen gebruiken! Ik zou mijn toestel voor geen geld van de wereld kunnen missen!!

Pluspunten

• snelle hantering
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• even zoeken naar juiste werkwijze
  • redelijk duur

Anoniem 11-11-2016

Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 geen succes

deze producten zijn naar mijn volle tevredenheid!

Maar dan nu de Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 na ruim een week testen,

Maar dan nu de werking,

Het mondwater spuit echt alle kanten op.

Ook moet de spuitkop om de 6 maanden vervangen worden.

Resumerend,

Anoniem 11-11-2016

Makkelijk in gebruik!

Elke keer krijg ik van de tandarts op m'n kop dat ik weer niet goed genoeg geflost heb. Flossen kost veel tijd en doet vaak zeer. De AirFloss daarentegen, is de perfecte oplossing voor mij. Het apparaat is makkelijk in gebruik en nog belangrijker, het is pijnloos en duurt slechts een minuutje. Ik gebruik 'm elke avond voor ik ga slapen.
Het apparaat heeft 3 verschillende standen en is te gebruiken met water en met mondspoelmiddel. Ik geef hierbij de voorkeur aan mondspoelmiddel omdat je daarna nog een frisser gevoel in je mond hebt. Nu ik de AirFloss dagelijks gebruik merk ik ook dat mijn tandvlees minder bloed (het bloedt zelfs niet meer!) en dat mijn tandvlees minder rood is dan voorheen. Een klein nadeel vind ik het kleine reservoir. Deze moet ik dagelijks vullen. Het was fijner geweest als dit wat langer mee ging. Kleine tip: Doe wel je mond dicht als je 'm gebruikt, anders zit heel je spiegel onder :-)