Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro - Reviews

Timer
Laadstation

8,1

Mloes 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Perfect voor gevoelig tandvlees!

Allereerst is de Airfloss een super mooi, chique en erg opvallend ding voor in de badkamer! Na het opladen direct in gebruik genomen. De keus is met water of mondwater flossen, nu met water begonnen. Moet zeggen, het werkt voor gevoelig tandvlees perfect, doet geen zeer en bloed ook niet na het flossen, echt heel fijn! Anderzijds heb ik nog niet echt het idee dat het zo goed werkt, echt schoon voelt zeg maar als bij een tandenstoker of flossdraad. Wie weet is dat wel het geval met gebruik van mondwater. Al met al zeker positief, zeker omdat het flossen nu geheel pijnloos is!

• Pijnloos
  • Keuze water of mondspoeling

Minpunten

• Klein reservoir

Mariposa 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Flossen wordt een makkie

De eerste keer voelt het wat vreemd aan. Maar je gaat al snel merken dat het een schoon en fris gevoel geeft in je mond. Het apparaat is ook zeer makkelijk te bedienen. Hopelijk hoef ik nu niet meer zo'n pijn te lijden bij de mondhygienist

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Els79 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima eigenschappen mits rekening te houden met enkele items

Toestel heeft prima eigenschappen:
-leuk design
-vlot in gebruik
-doeltreffend
Wat jammer is is dat als je de mond niet voldoende sluit bij het gebruik van deze Airfloss Ultra het water in het rond spat. Voordat ik met het toestel aan de slag ging zocht ik een filmje op youtube om het gebruik te demonstreren. Daar werd het gebruiken van deze Airfloss heel leuk voorgesteld maar in realiteit zag het er iets anders uit.
Verder frisse mond en minder tandplak, omwille van regelmatig gebruik met mondwater.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• rondspattend water

Stephanie 13-11-2016 Product paar weken in bezit

mijn vaste partner in dagelijkse routine

Bij het begin was ik nogal terughoudend tegenover de Sonicare Airfloss Ultra, bij het uitpakken van de doos heel benieuwd. De eerste keer dat ik hem gebruikte was het even zoeken maar na het bekijken van het filmpje ging het een pak vlotter. Ik heb het gevoel dat ik dagelijks zal flossen met dit super handige toestel!! Nadat ik het toestel een week gebruikt had, merkte ik dat mijn tandvlees veel minder bloedde tijdens het poetsen, mijn mond voelde frisser aan en mijn man is het zelfs ook beginnen gebruiken! Ik zou mijn toestel voor geen geld van de wereld kunnen missen!!

Pluspunten

• snelle hantering
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• even zoeken naar juiste werkwijze
  • redelijk duur

Janssen 12-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Schoon gebit, slechte kwaliteit

Apparaat aangeschaft toen 1e generatie net op de markt kwam op aanraden van mijn tandarts. Werkt fijn om implantaten / brug goed schoon te houden (naast poetsen!). MAAR: dit apparaat en z'n 4 (!) opvolgers hebben het nooit langer dan 4 maanden uitgehouden. Door handig gebruik te maken van garantievoorwaarden heeft vervanging en upgrade naar latere versies me nooit veel gekost. Ook de nieuwste apparaten zijn van inferieure kwaliteit. Het laatste apparaat is nu ook kapot, deze keer omdat hij gevallen is. Dit was te voorspellen want deze producten lijken ontworpen om zo snel mogelijk van de wastafelrand af te vallen. Philips, de maat is vol. Het product is al die jaren niet verbeterd, ondanks reviews van andere gebruikers die deze problemen al vanaf het begin melden. De mondhygiëniste adviseerde me vorige week om ragers te gebruiken en geen apparaat.

Pluspunten

• Maakt goed schoon, ook na het poetsen

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Slecht ontwerp, valt om

cassilenelopes 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 geen succes

Ik heb veel producten van Philips in mijn huis, deze zijn kwalitatief, functioneren prima met een net design maw
deze producten zijn naar mijn volle tevredenheid!

Maar dan nu de Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 na ruim een week testen,

Het product wordt geleverd in een nette doos, alles is goed en netjes verpakt in plastic en de set is compleet. Het product oogt kwalitatief en robuust.

Alvorens gebruik heb ik de handleiding gelezen, de video op de website van The Insiders bekeken, het apparaat volledig opgeladen en (mint) mondwater in het reservoir gedaan zoals voorgedaan op de promotie video.

Maar dan nu de werking,

Ik heb hem ingesteld op maximaal vermogen, de 3 voudige burst en de spuitkop geïnstalleerd conform de handleiding.

Uw mond openhouden (conform de promotievideo) tijdens het Airflossen in stand 3 is Not Done, want u kunt vervolgens uw badkamer reinigen!
Het mondwater spuit echt alle kanten op.

Ik ben dan ook blij dat ik het product voor de eerste keer onder de douche heb gebruikt.

En ik kan u verzekeren mint mondwater op uw gezicht en over uw lichaam is geen prettig gevoel,
ik moet er niet aan denken als ik mijn kleren nog aan zou hebben, dit zou aardig wat vlekken genereren.

Een ander nadeel is het reservoir want het is erg compact, inhoudelijk heb ik het 3 keer moeten bijvullen met mondwater
voor een volledige gebitsreiniging, buiten dat dit enigszins kostbaar is, is het ook tijdrovend.

Na een volledig gebitsreiniging met de Philips Airfloss heb ik nog steeds niet het "schoon" gevoel als met gewoon flossen.

Ook moet de spuitkop om de 6 maanden vervangen worden.

Resumerend,

Dit is absoluut geen aanrader, het product is kostbaar in aanschaf en onderhoud (spuitkop), tijdrovend, onhandig,
en heeft een te klein reservoir en geeft mij geen schoon gevoel na een volledige behandeling.

Ook heb ik niet ervaren dat de Philips Airfloss effectief is tegen bloedingen en het tandvlees versterkt.

Minpunten

• Het mondwater spuit echt alle kanten op
  • Kostbaar
  • Tijdrovend
  • Te klein reservoir
  • Weinig effectief

annemarie2u 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Een innovatie in flossen!

De Sonicare Airfloss: Wat een prachtig apparaat voor een simpele handeling als flossen. Philips laat zien dat ze innovatief aan de slag zijn gegaan om op dit gebied een doorbraak te creëren.

Het eerst wat opvalt is het simpele maar mooie slanke design van het apparaat. Met de toevoeging van twee borstelkopjes kunnen mijn man en ik ieder hygienisch gebruik maken van het apparaat. Na 24 uur opladen kun je aan de slag.

Het apparaat is te gebruiken met water en mondwater naar eigen keuze. Mijn persoonlijke voorkeur heeft het gebruik van water, omdat ik direct merkte dat dat uitstekend schoonmaakt. Als gevolg van het iets wat klein reservoir heb je dan geen probleem van het vullen van het vakje als je wat water knoeit.

Het apparaat is eenvoudig in het gebruik. Door het aanzetten van de aanknop en het drukken op de actieknop komt er direct een krachtige straal uit de flosser. Dat is wel even opletten want het water spuit er krachtig uit. Het is van belang bij gebruik goed je mond te sluiten, om te voorkomen dat alles uit je mond spuit.

De eerste keer had ik door de Airfloss best veel last van bloedend tandvlees, des te meer een teken dat ik het apparaat goed kon gebruiken. Echter dit bloeden nam af na iedere keer dat ik het apparaat gebruikte. Nu heb ik helemaal geen last meer van bloedend tandvlees. Je merkt dus echt: ik ben goed bezig voor mijn tanden!

Het belangrijkste punt: de ruimte tussen mijn tanden is schoon geworden, het werkt echt als een goede flosser die mijn tanden grondig reinigt, zonder schade aan te richten (iets wat met andere flostechnieken wel vaak het geval is). Het apparaat is handzaam, eenvoudig in gebruik en ziet er mooi uit.

Concluderend: Het is een prettige flosser, mooi en gemakkelijk in gebruik. Het doet wat het beloofd en is een perfecte aanvulling op het tandenpoetsen voor een complete mondverzorging. Ik ben bijzonder tevreden over het resultaat en ben heel erg blij met deze aanschaf. De prijs is wel wat aan de hoge kant vind ik, maar dat is het zeker waard als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Pluspunten

• frisse mond
  • schoon gevoel

Minpunten

• prijs

Carcoke 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Spectaculair

Algemene indruk:
Spectaculair, ik sta versteld.

Pluspunten:
Ik heb vaak last van voedselresten die tussen mijn tanden blijven steken, en moest dus regelmatig flossen. Dit kwam er echter niet altijd van, wat regelmatig tandpijn of bloedend tandvlees veroorzaakte. Al na mijn eerste gebruik (altijd 's avonds) stond ik versteld dat ik 's morgens met frisse mond opstond, alsof ik mijn tanden al gepoetst had. De vieze ochtendsmaak is al vanaf dag één totaal verdwenen. Het bloeden is na enkele dagen gestopt, en ik voel ook geen pijn meer op de vroeger soms gevoelige plekken.
Verder appreciëer ik het "generieke" design. Ik gebruikte de Sonicare tandenborstel al, en ben erg blij dat deze dezelfde oplader gebruikt als de Airfloss (geen gedoe met een hoop laders in een kleine badkamer).
Ook het feit dat er geen specifieke, dure "Philips-vloeistof" in moet, maar dat gewoon mondwater van gelijk welk merk volstaat is een opsteker.

Minpunten:
Het design is een beetje ongelukkig: als de onderkant wat vlak was bleef deze beter liggen bij het vullen met mondwater. Nu die ergens tegen leunen, of hij rolt omver. Een onhandigheidje, maar zeker niet onoverkomelijk.
Soms sputtert de jet, alsof hij niet genoeg mondwater kan aanzuigen, ook al hou ik deze mooi recht. Hopelijk zorgt dit niet voor snelle slijtage.
Al na anderhalve week gebruik kwam een aansluitringetje los aan de aansluiting tussen het toestel en het vervangbaar buisje.
Ik heb slechte ervaringen met de levensduur van de Philips Sonicare. Het product zelf is érg goed, maar mijn vorige tandenborstel ging twee jaar en een maand na aankoop stuk, toevallig nét buiten de garantieperiode... Hopelijk is dit hier niet het geval

Pluspunten

• vanaf dag 1 resultaat ('s morgens ook frisse mond)
  • zelfde lader werkt voor alle Sonicare producten
  • werkt met alle soorten mondwater

Minpunten

• beetje onpraktisch design
  • jet sputtert soms
  • aansluitring kwam los na anderhalve week
  • Andere Philips tandenborstel kapot net na garanti

Michelle 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Snel en makkelijk flossen

Elke keer dat ik bij de tandarts kom, krijg ik op m'n kop dat ik weer niet dagelijks geflost heb. Gewoon flossen kost veel tijd en doet zeer. De AirFloss daarentegen, is de perfecte oplossing voor mij. Ik gebruik 'm elke avond en is ontzettend makkelijk in gebruik. Het apparaat heeft 3 verschillende standen en is te gebruiken met water en met mondspoelmiddel. Ik geef hierbij de voorkeur aan mondspoelmiddel omdat je daarna nog een frisser gevoel in je mond hebt. Ik merk ook echt dat mijn tandvlees minder rood is nu ik dagelijks de AirFloss gebruik. Kleine tip: Doe wel je mond dicht als je 'm gebruikt, anders zit heel je spiegel onder :-)

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • kost slechts een minuutje

Eva 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Snelle, grondige flosbeurt

Ik was zeer tevreden dat ik geselecteerd werd om De Philips Airfloss te testen. De installatie en het eerste gebruik van het toestel was zeer eenvoudig. Het vullen van het toestel met mondwater verliep ook vlot, enkel bij het gebruik de eerste keren was de tank telkens onmiddellijk leeg na éénmaal mijn tanden geflost te hebben, daarna verbeterde dit precies, maar het is toch nog vrij snel leeg, het toestel moet na een gebruik van 2-3 keer bijgevuld worden en dan gebruik ik niet eens de hoogste stand/frequentie. Op zich ben ik het tevreden van het toestel en ik kan mijn tanden veel sneller flossen dan op de traditionele manier. Voordien floste ik ook niet veel, omdat ik het echt niet leuk vond die met een flosdraad te doen en ik telkens bloedend tandvlees kreeg. Dit is met de Airfloss niet het geval, wat het moeilijk maakt om correct in te schatten hoe goed en gronding het apparaat werkt. Ondanks dat ik niet volledig kan inschatten of het apparaat even grondig flost als bij de traditionele wijze, ben ik zeer tevreden met het apparaat door de snelle en verfrissende manier van flossen met mondwater. Een nadeel is wel dat dit niet gecombineerd is met een tandenborstel, waardoor je twee toestellen hebt en twee houders wat het iets minder aangenaam maakt en wat meer plaats inneemt.

Pluspunten

• Snel
  • Batterijduur

Minpunten

• Reservoir snel leeg

Termi 10-11-2016 Product paar maanden in bezit

Ultrafloss!

M'n tandarts zegt me bij elk bezoek dat ik tussen m'n tanden elke dag moet flossen, maar dit is toch altijd een hele opgave en een gepruts met flossdraad. En toen Airfloss Ultra van Philips!
Ook al was ik in het begin sceptisch, toch mag ik zeggen dat dit toestel doet wat het beloofd! Het spuit alle vuiltjes en tandplak vantussen de tanden met redelijke kracht, zonder pijnlijk te worden ervaren. Ook m'n vrouw is een grote fan, zij heeft een tandimplantaat en het volledig rein krijgen hiervan was toch een hele opgave. Maar met de Airfloss ging dat dus vlot.
De eerste keren had ik veel last van bloedend tandvlees, maar ik had wel indruk dat dit keer na keer beterde. Mijn vrouw had hier geen last van.
Alletwee hebben we een properder gevoel en ook is dit duidelijk te zien al de properheid tussen de tandjes. Van wittere tanden op zicht hebben we geen verschillen opgemerkt.
Na twee weken heeft het toestel spijtig genoeg de geest gegeven en weigerde het dienst. De Airfloss maakt een tuutend geluid en het lijkt alsof het pompje binnenin niet meer draait.
Na wat nalezen en online de troubleshooter van Philips te lezen kwam ik er op uit dat aan het bijvulklepje een miniscule luchtinlaat was, die ten alle tijden vrij moest zijn van verontreinigingen. Ik deze dus voor de zekerheid even proper gemaakt en... waarempel, hij werkte terug.
Vrij gevoelig dus, maar gelukkig was alles op te lossen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • doet z'n werk heel goed
  • mooi design

Minpunten

• reservoir voor 1 beurt, 2 kleine beurten max
  • apparaat valt redelijk groot uit
  • Vrij gevoelig voor storingen, wel te verhelpen

Isabelle 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Verrassende kracht!

Ik gebruik de Airfloss nu al een paar weken en ik sta wel versteld van de kracht van het toestel. Bij het eerste gebruik bloedde mijn tandvlees wel, maar dat is beter geworden op termijn. Mijn tanden voelen in alle geval glad en tandplakvrij aan.
De Airfloss in mijn badkamer staan hebben stimuleert mij wel om op regelmatige basis te flossen. Daarvoor had ik die gewoonte niet. Maar of er nu een zichtbaar verschil is, dat kan ik moeilijk zeggen.
Het toestel is handig in gebruik. Weinig handelingen, niets ingewikkeld en je bent klaar. De handleiding is dan ook kort en duidelijk. Ik heb hem de eerste keer volledig laten opladen zoals aangegeven werd en de batterij gaat heel lang mee. Bovendien staat hij ook mooi op onze badkamerkast, een eenvoudig design dat past in een moderne omgeving.

Pluspunten

• krachtig
  • batterij gaat lang mee

McLaura78 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Flossen is geen straf meer!

k was neutraal tegenover de AirFloss, maar heel benieuwd. Ik heb last van tandplak en van geïrriteerd tandvlees en moest van de mondhygiënist interdentale ragers gebruiken. Vreselijk vind ik dat, en ik ben blij met de AirFloss. Geen pijn, en kan gelijk mondwater gebruiken. De verschillende standen maken het makkelijk meerdere keren te "spuiten", waardoor het lekker efficiënt is. Het reservoir is makkelijk te vullen door de grote opening. Wel het opzetstuk goed aandrukken, anders gaat het mondwater alle kanten op! De handleiding is duidelijk.
Na enkele weken gebruik voelt mijn tandvlees gezonder! De Tongue Care kit heb ik nog niet gebruikt.
Volgende week mag ik weer naar de mondhygiënist, ik ben benieuwd of hij ook tevreden is :)

StefB 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Schieten maar!

Flossen is niet voor mij weggelegd. Het geknoei met zo'n draad of borsteltje ... Ik word er moe van als ik eraan denk.
De Airfloss Ultra werkt wel vlotjes. Je vult hem met water of mondwater en start met het 'schieten' op je tanden. Ik moet er wel elke keer aan denken om m'n mond toe te houden, anders spat het water in het rond.
Ook als ik hem wil afzetten, druk ik nog iets te vaak op het verkeerde knopje waardoor m'n spiegel ondertussen ook vrij is van tandplak! :-)

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Veel handiger dan flossen met draad

Minpunten

• Mond toehouden anders spattend water

Lovelylinde 09-11-2016 Product paar maanden in bezit

snel en handig

Mijn tandarts rade me steeds aan om toch niet te vergeten flossen want hierdoor kan je de restjes verwijderen waar je met je gewone tandenborstel / elektrische tandenborstel niet aan kunt! Maar hij vertelde me ook een "horror verhaaltje" over een oudere patiënt van hem die perfect mooie tanden had en fier iedere dag zijn tanden floste zo "goed " dat hij zijn tanden aan de basis bijna had afgezaagd door steeds heel hard op de zelfde plaats te flossen. Dit beeld schrikte me toch af en ik probeerde wel af en toe te flossen zoals de tandarts me aanbeveelt maar had wel schrik dat mij hetzelfde zou overkomen... Ook al was ik een iets minder frequente flosser want zeg nu zelf het is toch vaak een heel gedoe en niet zo een aantrekkelijk zicht ! Maar toen ik de airflos leerde kennen dacht ik waarom proberen we deze niet. De plaats tussen de tanden word gereinigd door een luchtstroom met water en/of mondwater, dus dat kan je tanden zeker geen kwaad doen! Toen ik het product uit de verpakking haalde viel me al snel op dat het een mooi design had want het oog wilt natuurlijk ook wat ! Maar wat me ook opviel dat zelfs zonder naar de handleiding te kijken ik het apparraat helemaal in elkaar kon steken! Dan natuurlijk nog even de handleiding checken en ja ik deed het zoals het hoorde! De handleiding is ook super beknopt niet een hele boek van 10000 bladzijden. Dan eerst het toestel even laten opladen zoals het hoort en testen maar! Bij het eerste gebruik was ik al helemaal verkocht! ik had een fris en proper gevoel in mijn mond! het toestel werkt super vlot en snel en word nu steeds in mijn tanden poets routine verwerkt! Poetsen, flossen en klaar! Ik heb geen schrik dat ik iets fout doe, het gaat super snel en ik heb direct een fris gevoel wat wil je nog meer! In december ga ik terug op controle zoals ik voorbeeldig 2 maal per jaar doe :) en ik ben heel benieuwd of ik ook daar zo een goed rapport krijgt als van mezelf! Over een nadeel moest ik even denken want ik ben zo blij met deze flosser, maar op reis zou ik hem niet meenemen (hij is een beetje te groot net als mijn electrishe tanden borstel) maar of ik dat heel erg vind?... mijn airflosser heeft ook wel eens recht op een welverdiende vakantie hé :) ! en even een paar daagjes zonder zal zijn harde werk zeker niet verloren laten gaan :) Voor mij is deze een echte aanrader!

Pluspunten

• super snel
  • veilig
  • fris gevoel
  • super snel
  • proper gebit

Minpunten

• beetje tegroot om op reis mee te nemen

Nikita 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Nooit meer flossen

Voor de eerste keer de Philips sonicare airfloss gebruikt. Het apparaat ziet er groot uit maar ligt goed in de hand. Is niet ingewikkeld in het gebruik maar is zeker wel even wennen. De duidelijke gebruiksaanwijzing helpt je in ieder geval goed op weg.
Het spuitmondje moet je tussen de tanden plaatsen en als je dan op de knop drukt komt er met druk water en lucht uit het spuitmondje. Dit moet ervoor zorgen dat het gebied tussen de tanden gereinigd wordt. Of dit op langer termijn net zo goed werkt als de traditionele flosdraad weet ik nog niet maar het voelt alsof de ruimte tussen mijn tanden goed gereinigd wordt.
Ik ben nu al fan van de Airfloss! Het is velen malen eenvoudiger in gebruik dan het flossen met een draad of borsteltje. Het bespaart veel tijd, en dat vind ik persoonlijk erg prettig aangezien ik voor het slapen geen zin heb in een uitgebreid poets en flosritueel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

ridsel 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Duur voor het verkregen resultaat.

Het is een makkelijk toestel dat goed in de hand ligt en handig is in gebruik. Zeker je achterste tanden bereik je ook makkelijk. Ik stel me wel de vraag of je hetzelfde resultaat bereikt vergeleken met flossen.
Daarom vind ik het toch een duur product in functie van het bekomen resultaat bij je tanden.

Pluspunten

• grondige reiniging

Minpunten

• duur

Elsemiek 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk flossen!

Wij poetsen al een tijdje met de Philips Sonicare. Daarbij gebruiken wij nu ook de Philips Sonicare Airfloss Ultra. Een heel gebruiksvriendelijk apparaat om snel tussen je tanden te 'flossen'. Je bent echt binnen een minuut klaar en het geeft een schoon gevoel. In het begin is het even wennen. Het water spuit met een hoge druk tussen je tanden door. Wanneer je het spuitstukje niet helemaal goed afsluit tussen je lippen, spat het alle kanten op wanneer je tussen je voortanden flost. Dat is dus even een puntje van aandacht. Verder een mooi en makkelijk apparaat!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Esther 07-11-2016 Product paar weken in bezit

handig alternatief voor flossen!

Ik gebruik nu enige tijd de Airfloss, als alternatief voor gewoon flossen. Daar ben ik nooit zo goed in, ook niet om consistent bij te houden. Met dit apparaat is alles veel makkelijker! Ik vind het nog lastig om het resultaat te beoordelen (tandplak is immers niet meteen weg...) maar het apparaat is supermakkelijk in gebruik en past goed in mijn dagelijkse poetsroutine, waardoor ik het ook niet meer vergeet. Na het flossen een fris gevoel, en steeds minder last van bloedend tandvlees. Zeker dus het idee dat het helpt. Blij mee. PS Na een paar dagen deed het apparaat het niet meer, dan zit er waarschijnlijk 'lucht' in. Een paar keer het kopje ervan af halen en het is opgelost.

Pluspunten

• fris gevoel
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• waterreservoir zou groter mogen zijn

Brpaauw 04-11-2016 Product paar maanden in bezit

Goede aanvulling op mondverzorging hele gezin

Ik heb de Sonicare Airflosh nu twee weken in gebruik. Voorafgaande aan de testperiode was ik een onregelmatige flosser. Vond het ook vaak een (bloederig) gedoe. Maar nu...ik durf wel te stellen dat de airflosh het meest favorite apparaat in huis is. Meerdere keren per dag gebruiken mijn man en ik het apparaat. Het geeft, met name met gebruik van mondwater, een heel schoon en fris gevoel. De kracht van de lucht is goed en effectief en het bijvullen is eenvoudig. Ik merk zelfs dat mijn tandvlees gezonder is doordat het niet meer bloed. Ik gebruik zelf alleen stand drie. Bij stand 1 en 2 voelt het alsof het niet voldoende doet.

Minpunten zijn dat je eerst een goede houding met je mond moet vinden. In het begin "schoten" we overal mondwater naar toe. Daarnaast zou het prettiger zijn als er een uitknop op zou zitten. Nu spuit het mondwater nog wel eens rond bij het schoonmaken of opbergen. Een reisettui zou er aan bijdragen dat het apparaat makkelijker mee te nemen is. Dit zou tot de standaard uitrusting moeten behoren.

Al met al ben ik enthousiast over de airflosh. Zelfs mijn kinderen gebruiken hem regelmatig waardoor zij dus meteen een goede basis hebben om hun tanden en tandvlees gezond te houden. Het is een goede aanvulling op de persoonlijke verzorging en ik raadt iedereen aan hem te gebruiken.

Pluspunten

• draagt bij aan gezond tandvlees
  • stimuleert tot flossen
  • tanden voelen schoon

Minpunten

• geen aan- uit knop
  • zeer gevoelige spuitknop
  • geen reisettui