Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

HansVV 06-12-2015

Al een paar weken in bezit van de Sonicare en tevreden. De intensiteits standen zijn erg fijn, vooral in het begin op een lager "standje"gepoetst omdat mijn tandvlees nog moest wennen. Het is ook fijn dat je twee laders hebt, een basis lader die klein is en makkelijk mee te nemen op reis en een luxere lader die je thuis kan laten met de UV reiniger.
Tot nu toe erg verbaasd hoe lang mijn tanden schoon/glad voelen in vergelijking met de oral b die ik eerst had.

mawi2015 06-12-2015

Een stevige tandenborstel die na 24 uur opladen prima poetst en mijn tanden en gebit een zeer schoon gevoel geeft. De verschillende poetsstanden en snelheden zijn ideaal.

sylliek 04-12-2015

Deze tandenborstel heeft alles wat je nodig hebt. Hij geeft een signaal na 30s zodat je van kwadrant kunt wisselen, na 2 minuten stopt hij. Wat ook erg prettig is (vooral voor de beginnende gebruiker), dat hij in 3 standen kan poetsen, in het begin stond hij in stand 3, maar daar kon ik niet aanwennen. Nu bouw ik het langzaam op naar stand 2. Mooi degelijk apparaat, goed schoon te houden door de uv reiniger en geleverd met 2 verschillende opzetborstels.

HullieSil 04-12-2015

Hij ligt fijn in de hand, maakt weinig geluid en voelt heel sonisch aan tijdens het poetsen, je voelt dat hij hard werkt. Hij is goed aanpasbaar aan mijn specifieke wensen. De timer erop is ook makkelijk dan weet je
precies dat je genoeg gepoetst hebt.
Tanden blijven langer schoon en ik heb echt het gevoel dat er ook tussen mijn tanden wordt gereinigd doordat de tandenborstel ook de pasta tussen je tanden spuit zeg maar.
Het is een fijn idee dat er een reinigingsmechanisme bij zit, of die feitelijk werkt weet ik natuurlijk niet. Het is me ook niet duidelijk om de hoeveel tijd de borstel gereinigd zou moeten worden.
Ik kan nog niet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat mn tanden witter worden of dat mn aanslag op mn tanden is verdwenen of minder is geworden, maar hiervoor zal ik blijven poetsen en wellicht over 2 weken dat het wel minder is geworden.

InsidersArno 04-12-2015

Gebruik de tandenborstel nu een paar weken, maar heb echt al het idee dat het verschil merkbaar is. Had hiervoor een oral B gewone elektrische tandenborstel. Had het idee dat dat ook gewoon een prima borstel was, maar merk nu wel dat er degelijk verschil in zit.
Ik vind het ideaal dat je een melding krijgt als je te hard poetst, ik deed dit in het begin regelmatig te hard (zonder daar iets van te merken).

Het design van de borstel vind ik er ook erg mooi uitzien, en handig en fris dat je je borstels kunt schoonmaken dmv de uv reiniging.

Firenze 03-12-2015

Ik heb sinds een week of 2 de Sonicare in huis en ik moet zeggen: het valt niet tegen! Hiervoor had ik een doodgewone Oral B elektrische tandenborstel die het op zich prima deed, maar waarmee ik toch behoorlijk lang moest poetsen voordat mijn gebit echt schoon voelde. Met de Sonicare daarentegen voelt mijn gebit echt super schoon en vooral ook erg glad, nadat ik de voorgeschreven 2 minuten gepoetst heb.
De Sonicare voelt erg anders dan een "reguliere" elektrische tandenborstel. De borstelharen trillen echt supersnel wat een hoog zoemend geluid veroorzaakt. Dit voelt in het begin echt heel gek, eigenlijk zelfs een beetje ongemakkelijk, want het kietelt, vooral in je gehemelte. Dit went echt behoorlijk snel, waarna je er geen last meer van hebt. Hierbij word je ook geholpen door de "easy start" stand die je in het begin kunt aanzetten, waardoor de intensiteit van de bewegingen gedurende 14 poetsbeurten langzaam opgebouwd wordt. Daarna heb je nog 3 verschillende standen waar je, afhankelijk van je gewenning en voorkeuren, voor kunt kiezen.
Enige nadelen: de prijs en het feit dat het oplaad station/de houder niet waterdicht is. Op de wastafel zetten is wellicht dus niet de handigste keus.

Een aanrader!

JohanH79 01-12-2015

Voelt goed in de hand en doet wat de borstel moet doen. Meegeleverde accessoires zijn erg handig. Ik vind hem wel veel lawaai maken tijdens het poetsen en merk niet veel van de verschillende poetsstanden.

Tijn84 28-11-2015

Super tandenborstel, verschillende opties voor poetsen, uv reiniger geeft extra frisheid aan de borstel.
Druksensor en tijdsindicatie is erg fijn. Schone frisse tanden.

Ronald 10-11-2015

Dit is de 2e elektrische tandenborstel van Philips , poets fijn en de accu gaat lang mee , handig op vakantie.
Borsteltjes gaan wel iets langer mee dan 3 maanden bij gebruik van 3 maal per dag

pietje puk232 10-07-2015

prima ding en vooral de drukgevoeligheid is fijn. Ik poetste voorheen altijd te hard. Geen tandvlees meer over

RonnyenHenk 02-07-2015

De oudere versie al vele jaren in gebruik, helaas gaat het instellen van de poetsmethode haperen.
Mijn tandarts is al vele jaren erg tevreden over het gebruik van de Sonicare samen met Oral B pro expert complete tandpasta.

Jean-Ph 23-06-2015

Dit is inmiddels de derde Sonicare die ik koop. Geweldig apparaat! Poetst heerlijk schoon en fris. De accu gaat lang mee en de verschillende standen zijn erg fijn.
Gebruiksgemak op 7 gezet omdat ik de bedieningstoetsen een beetje klein vind en niet zo goed kan aflezen. Dit is in t begin even wennen maar na enkele keren weet je precies welke stand je wilt en doe je het waarschijnlijk automatisch goed. Kortom weer een geweldig apparaat van Philips. Heb vroeger ook ooit Braun gehad die kan er totaal niet aan tippen.

Riekje2004 22-06-2015

Na aanbeveling van de tandarts deze aangeschaft.
De eerste indruk is zeer goed en degelijk.
Poetst fijn en hoop er veel plezier van te hebben.

Luffy 04-06-2015

De vormgeving van deze elektrische tandenborstel is cool. Verder heeft deze een goeie prijs-kwaliteit verhouding.

Dannyvt33 08-05-2015

mooie prima borstels. gemakkelijk te reiningen en pretig in het gebruik. Prima tandenborstel voor een prima prijs!

Karen_DH 08-05-2015

Een licht in de hand liggende tandenborstel. De verschillende standen zijn prettig in het gebruik. Ik hoefde niet te wennen aan de sonische manier van poetsen en de trilling van de tandenborstel. Het gevoel is prettig, mijn tanden voelen schoon aan. De oplader en UV reiniger voor de borstelkop nemen niet veel ruimte in op de wastafel.

Jaapiejo 30-04-2015

net binnengekomen met de post en dus in bezit, oogt degelijk en lijkt een fijne tandenborstel. Aangeraden door mondhygienist

j.Korthals 18-01-2015

Het gebruik is heel makkelijk en simpel te doen.
Ook het poets effect is gewoon goed.
Het geeft een gepolijst effect aan de tanden.

Linda1380 07-01-2015

Goede tandenborstel alleen helaas korte levensduur. Bij ons doet hij het niet langer dan een jaar. Wij zijn nu met het derde exemplaar begonnen.

Bartmans1966 07-01-2015

Het apparaat voelt niet zo degelijk aan als de vorige. Ik mis de antislip. verder zit de intensiteitsregeling op een plek waar je die onbedoeld in kan drukken.

DinkyToyDave 05-01-2015

De philips tandeborstels tillen tandenpoetsen naar een totaal nieuw niveau. Ik maak vaak de vergelijking dat de handtandenborstel een sopje is, mijn simpele OralB een tuinslang maar dit toch echt een krachtige hogedrukspuit. Het is zeker even wennen al die trillingen maar het voelt daarna zo goed schoon!

Chief justice 03-01-2015

Prettig instrument. Erg gebruikksvriendelijk., mede door de reisoptie. Staat fraai in de badkamer. Tandarts fris gevoel

Zwanieta 02-01-2015

Erg tevreden over de Philips Sonicare. Verschil duidelijk merkzame verbetering met vorige elektrische tandenborstel. Meerdere keuzemogelijkheden en automatische poetstijd is erg praktisch

Bouleau 31-12-2014

In het begin even wennen aan het gevoel. De verschillende functies zijn gemakkelijk te gebruiken. Het gebit voelt inderdaad de hele dag glad en schoon!

Kris95 30-12-2014

Ik heb het sinds vorige week uitgetest en deze sonicare tandenborstel werkt tot nu toe uitstekend! Handgrip is fijn.
Het poetst comfortabel door de sonische poets technologie.
Maar een klein minpuntje is dat de tandenborstel het teveel geluid geeft wanneer je op het hardste stand zet.