Philips HX9992 bruin - Reviews

• Best Reviewed mei 2021
  • Test panel 8,1 mei 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9992 bruin op Kieskeurig.nl.

r**p@a**r.nl 10-09-2021

Ook na maanden gebruik een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik gebruik de Sonicare nu een paar maanden. Ben nog steeds zo enthousiast als in het begin. De borstel werkt nog steeds prima. Groot voordeel vind ik dat je de borstel niet vaak hoeft op te laden. Kan hem zeker een week of 8 gebruiken zonder op te laden. Met de verschillende standen kan iedereen de gewenste draaisnelheid kiezen. Gewoon een goed product dat ik iedereen aanraad.

Pluspunten

• Esthetisch mooi
  • Ligt prettig in de hand
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• iets te luidruchtig

Frank vdS 24-05-2021

Tanden poetsen 2.0; een tandenborstel met bluetooth..

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Een prachtige tandenborstel met veel mogelijkheden.
Als eerste het uitpakken van de verpakking: de tandenborstel is verstuurd in een stevige doch exclusieve verpakking. In 1 oogopslag zie je de luxe uitstraling van de tandenborstel en het reis-etui. Alle toebehoren zijn bij geleverd zoals een 5 volt USB lader, standaard met laadstation, reis-etui met laad mogelijkheid en bijbehorende kabel en natuurlijk de tandenborstel en opzetstuk.
Na het uitpakken als eerste de tandenborstel opgeladen tot vol, de software gedownload wat eenvoudig ging via een QR-code zodat je gelijk de juiste applicatie hebt. Na het downloaden en installeren van de software dien je nog in te loggen wat kan naar keuze met je Googleaccount of e-mailadres. Het koppelen via Bluetooth gaat eenvoudig.

Tijdens de initialisatie van de software worden de standaard waardes ingesteld die je als je wil eenvoudig in de app kan aanpassen, zoals bv de felheid van het poetsen, masseren tandvlees, 'witheid' en extra aandachtsgebieden.

De eerste keer poetsen; direct na de eerste keer poetsen werd ik door de tandenborstel i.c.m. de software gewezen op de niet juiste manier van poetsen op sommige plekken van mijn gebit. Ik was op sommige plekken aan het schrobben als of ik een handtandenborstel gebruikte in plaats van een elektrische. Grappige is dat ik al jaren elektrisch poets maar nu voor het eerst gewezen wordt op de verkeerde manier van poetsen.

In het verloop van de week merkte ik dat je wel rechtop moet staan in plaats van voorovergebogen boven de wasbak; de tandenborstel registreert anders niet goed in welk kwadrant van je gebit je aan het poetsen bent en dat zie je in de app. Dit is even wennen.
Het stroomverbruik is na anderhalve week ongeveer 50%. De sonische bewegingen van de tanden borstel zijn sterker als dat ik mij weet te herinneren van mijn vorige Philips tandenborstel. Wanneer je te hard drukt tijdens het poetsen wordt je gecorrigeerd door een korte trilling in het handvat die duidelijk anders is als de trilling voor het wisselen van kwadrant.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de automatische aanpassing van intensiteit maar heb gekozen voor de beste reiniging van mijn gebit (op aanraden van de app) waardoor de tandenborstel drie minuten op de hoogste intensiteit poetst.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat deze tandenborstel mijn gebit gladder maakt als mijn andere elektrische borstel. Dit zou te maken kunnen hebben dat de tandenborstel in combinatie met de app je wijst op gebieden die je niet voldoende gereinigd heb en daar door langer als twee minuten aan het poetsen bent en dat dit het gladdere effect geeft.

Ik weet niet of ik deze tandenborstel zou kopen voor het bedrag wat nu gevraagd wordt. Ik zie wel de meerwaarde van de app in combinate met de app, maar zou dit langer moeten gebruiken om te kijken of het de euro's waard is.

Pluspunten

• algehele uitstraling
  • bluetooth en app; controle van poetstechniek.
  • aanpassen in app
  • gladder gevoel van gebit.

Minpunten

• kost best veel geld..

Juliette Peperkamp 23-05-2021

Echt een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik ben zeer tevreden over deze elektrische tandenborstel. Ik had al een elektrische tandenborstel, deze kost wel meer maar werkt ook vele malen beter dan mijn huidige tandenborstel. Om te beginnen met het uiterlijk van de tandenborstel, deze ziet er heel chic en strak uit ook vanwege de champagnekleur. Je krijgt ook nog een mooi oplaadreisetui meegeleverd zodat je je luxe tandenborstel veilig kunt vervoeren. Dit is alleen nog maar het uiterlijk van de tandenborstel. Maar wat een fijne tandenborstel is het! Het maakt mijn tanden veel beter schoon en ze voelen heerlijk glad aan na een poetsbeurt. De tandenborstel zelf is niet rond maar heeft de vorm van een gewone tandenborstel en bereikt daardoor moeiteloos alle lastige plekken. De tandenborstel is heel makkelijk in het gebruik en ligt lekker in de hand. De tandenborstel past zelf de intensiteit en de poetsstand aan en dat is echt heel erg prettig en makkelijk. Ik heb niet eerder een tandenborstel gehad met zoveel mogelijkheden en snufjes maar het werkt echt perfect. Het downloaden van de app is ook heel makkelijk en niet veel werk. En echt ongelooflijk wat voor feedback je krijgt na je poetsbeurt. Het is echt een aanrader!! Het heeft mij echt geholpen om mijn tanden nog beter te poetsen. Ik dacht al dat ik dat deed maar door het gebruik van deze tandenborstel met bijbehorende app word je nog beter gewezen op je poetsgedrag. Kortom deze tandenborstel is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • reinigt grondig
  • mooi uiterlijk
  • handige app

a72 23-05-2021

Super tandenborstel, zeker een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik mocht deze tandenborstel testen via Kieskeurig. De tandenborstel heeft een luxe uitstraling en de kleur is mooi. De bijgeleverde beschrijving is kort, dus het is handig om de volledig handleiding online te bekijken/downloaden. Hier staat alles duidelijk in beschreven, zodat je direct kan beginnen. De app die je kan downloaden en gebruiken is heel duidelijk en super om te gebruiken. Je ziet hier je poetsgedrag en geeft verbetertips. De tandenborstel ligt goed in de hand en is licht. Je kan kiezen uit verschillende standen, wat prettig is. Deze tandenborstel maakt het gebit heel goed schoon. het geeft een fris en schoon gevoel na de poetsbeurt. Ik zou deze tandenborstel zeker aanraden!

Pluspunten

• schoon gebit
  • resultaat
  • makkelijk in de hand
  • app

Robert Peperkamp 23-05-2021

Aanrader voor een mooi gebit

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Wat een uitstekende tandenborstel! De prijs is zeker niet laag, maar is het het meer dan waard. Buiten het feit dat de sonicare 9900 er esthetisch mooi uitziet, ligt deze ook nog eens heel fijn in de hand.

De sonicare is zeer krachtig, je hoeft de borstel maar heel losjes vast te houden en deze doet zijn werk. Heel handig dat er verschillende standen op zitten en dat na elke 20 seconden de borstel heel eventjes stopt, zodat je niet hoeft te tellen hoe lang je aan het poetsen bent.

Makkelijk dat de sterkte en intensiteit van het poetsen automatisch wordt afgestemd op je poetsgedrag. Wat hierbij kan helpen is de Philips Sonicare App. Ontzettend handig om tijdens het poetsen al tips te krijgen over je poetsgedrag. Als je klaar bent met poetsen zie je het resultaat in de app. Alle onderdelen komen hierin terug. Qua tijd, poetsdruk, dekking, greep, schrobben etc.

Zoals gezegd is dit een krachtige borstel. De batterij werk prima tnt. Ik heb hem 2 weken geleden na ontvangst opgeladen en is nu nog net zo krachtig als in het begin.

Om de borstel mee op reis te nemen zit er een praktische etui bij met usb aansluiting.

Het enige minpuntje vind ik het geluid. Deze is wat mij betreft aan de harde kant.
Verder een uitstekende borstel die ik iedereen zou aanraden.

Pluspunten

• Krachtigheid
  • Gebruikersopties
  • Langdurig krachtige batterij
  • Handige App met tips

k**l@r**l.com 14-09-2021

Mooie tandenborstel met matige werkende app

Geschreven voor: Philips HX9992 blauw

Philips heeft mij gevraagd om een review te plaatsen op hun website.
Philips geeft aan dat ze zowel positieve als negatieve reviews plaatsen.
Helaas weigert Philips de onderstaande review te plaatsen omdat deze niet voldoet aan hun richtlijnen.
Dan maar hier de review.

Mooie tandenborstel met matige werkende app

De tandenborstel ziet er mooi uit en poetst ook fijn. De app waar deze tandenborstel flink op leunt is echter verre van perfect. De app detecteert welk deel van je tanden je aan het poetsen bent, maar dit werkt niet lekker. Wanneer ik mijn voortanden van mijn boven of ondergebit poets, maakt het niet uit hoe ik de tandenborstel houdt, hij detecteert dat nauwelijks. Kortom de app geeft aan dat je na het poetsen je voortanden opnieuw moet poetsen. Wat ik nu dus doe is mijn tandenborstel zo houden dat de app het wel detecteert. Maar dan poets ik dus niet mijn voortanden,maar andere tanden. Niet handig voor een tandenborstel die volledig op de app leunt. Kan nergens een optie vinden om de tandenborstel te calibreren. Blijkbaar is dat er niet. De accuduur is redelijk, maar ik haal net 2 weken met 2x per dag 2 minuten poetsen. Op internet lees ik mensen die 2x zo lang halen met de accu. Hoe ze dat doen is mij een raadsel. Mooie tandenborstel maar zoals ie nu werkt echt het geld niet waard.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Poetst goed
  • Mooie oplader

Minpunten

• Leunt enorm op de app die maar matig werkt
  • Detecteert niet goed waar je poetst
  • Slechte prijs kwaliteit verhouding

LindavLeeuwen 14-07-2021

Geweldige tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

De eerste keer samen met de app op de telefoon, gepoetst zoals ik altijd heb gedaan, schrok van het resultaat, zo slecht
Ik heb altijd gepoetst met de eerste Sonicare, maar de techniek is er 1000% op vooruit gegaan, wat mijn huidige tandenborstel niet voor elkaar kreeg, krijgt deze Sonicare Prestige 9900 met SenseIQ wel voor elkaar
Met behulp van de app die je gratis kan downloaden heb ik weer opnieuw goed leren poetsen.
En het resultaat was verbluffend, mijn tanden voelden na 1x goed poetsen superglad aan, en zijn ginger witter geworden
Door verschillende standen te hebben geprobeerd van sensitive , clean tot deep clean tot white heb ik mijn favoriete stand gevonden. De tandenborstel ligt lekker in de hand en is superlicht, het design is super vrolijke kleur en past in iedere badkamer, neemt weinig plaats in, omdat de oplader rond van vorm is
De app geeft precies aan welk gebied je moet poetsen, en waar je beter kan poetsen je kan ook je gevoelige delen aangeven op je telefoon.Druk je te hard dan geeft hij dat aan door middel van een rode ring op je telefoon en een piepje .je verbind de app makkelijk met bluetooth.
Alle standen op je tandenborstel zijn te regelen via de app, ook wanneer je tandenborstel vervangen moet worden of je tandenborstel opgeladen moet worden, wat supersnel gaat, ook de poets snelheid is te regelen.Ik ben 100% tevreden met deze tandenborstel, eenmaal 1 x gebruikt wil je niks anders meer
Zelfs de tandarts was helemaal tevreden

Anoukp 12-06-2021

Top! Hele andere ervaring van poetsen

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi design met goed resultaat.
Tanden voelen veel schoner en dat zijn ze ook.
Geen na trillend gevoel zoals met andere borstels.

Dame boven de 60. 11-06-2021

Poetsen prima app niet geweldig.

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Het poetsen is prima. Echter de app via i-phone weet slecht met contact maken. Zodat overzicht ontbreekt. De tandarts is zeker tevreden over het onderhoud. Per saldo dus goed.

De tester 05-06-2021

Werking, design en batterij is uitstekend

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] In het algemeen goed toestel, snelheid, werkzaamheid

HYUE 04-06-2021

Fijne Sonicare met een sjieke uitstraling

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Sonicare 9900 Prestige Elektrische tandenborstel is super in gebruik. Samen met de app kan je goed bijhouden waar je mee begint en je ook aan de tijd bijhoudt. Je kan steeds aan het geluidje ook horen dat je de andere kant moet poetsen. Je poetst naar mijn gevoel je tanden ook beter schoon. Ik heb de roze versie wat een mooie uitstraling heeft.

Lnijs 04-06-2021

Geweldige tandenborstel voor gevoelig tandvlees!

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben iemand met vaak ontstoken en gevoelig tandvlees. De Philips prestige sonicare 9900 sluit erg goed aan bij mijn behoeften. Door de drie verschillende standen kan ik beter aansluiten bij wat mijn gebit nodig heeft. Omdat mijn tandvlees in het begin, met name de voortanden boven, erg ontstoken was en veel bloedde ben ik begonnen op de laagste stand bij het poetsen aan de voorzijde. Tijdens het poetsen kan ik de standen aanpassen en heb ik de kiezen op de tweede stand gepoetst. In de app kon ik aangeven waar mijn probleemgebieden liggen. Tijdens het poetsen kreeg ik zo tips om deze gebieden aan te pakken. Na 1,5 week ben ik mijn voortanden op stand 2 gaan poetsen en mijn kiezen op stand 3. Voor mij is dit nu extra belangrijk, omdat ik zwanger ben. Hierbij heb je meer kans op gevoeligheden in de mond, waardoor infecties kunnen worden opgelopen. Ik had een afspraak bij de tandarts, waarbij standaard eventueel tandplak verwijderd wordt. De tandarts gaf aan dat het poetsen erg goed gaat en er weinig tandplak te zien is.
Wat voor mij in het begin wennen was, was de vorm van de tandenborstelkop. Ik had voorafgaand aan deze tandenborstel een tandenborstel met een ronde kop. Met name aan de achterkant van de snijtanden was het even wennen hoe ik de tandenborstel het best kon richten. De app gaf hierbij goede aanwijzingen. Ik heb nog een keer gepoetst met mijn vorige tandenborstel, maar zou niet meer naar een ronde kop teruggaan. Deze kop lijkt beter langs de randen van het tandvlees af te gaan en de tand beter te omvangen

Rooijakkers 04-06-2021

Luxe tandborstel met goed poetscomfort

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is een zeer fijne tandenborstel waarin je zelf 3 standen kunt instellen. De tandenborstel zelf past zich vervolgens aan aan jou poetsgedrag. Er zit een luxe reiskoker bij waarin je de tandenborstel kunt opbergen. De tandenborstel wordt in deze koker ook opgeladen.

Mamatan 03-06-2021

Philips Sonicare Tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijne tandenborstel die super resultaat geef. Tanden worden goed gepoetst zonder kracht te geven en ook glad

Melissa 03-06-2021

Geweldig poetsresultaat

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben bij de gelukkige om deze slimme elektrische tandenborstel te mogen testen, ik kan zeggen dat ik uitermate verrast ben door het poetsresultaat. Na enkele poetsbeurten merkte ik dat mijn tandplak al uitermate verminderd was. De Sonicare app helpt ook met je poetsbehhoefte en geeft aan als je ergens niet lang genoeg gepoetst hebt of je de druk moet verminderen en of je te snel poetst. Mijn gebit is Philips dankbaar, top product !

PR_LJ 03-06-2021

unieke poetsevervaring

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Handig in het gebruik. Aangepast programma aan eigen poetsstijl. Tanden worden grondig gepoetst. Door het individueel aangepast programma, druk-intensiteit wordt er ook aandacht besteed aan het tandvlees. Door de aanwijzingen van de app, en de indicatorlampjes bekom je een perfecte reiniging van je gebit. Het handige transportdoosje met lader zorgt ervoor dat je je tandenborstel overal mee naar toe kan pakken en vlot kan opladen.

Drossy 02-06-2021

Geweldige tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds ik met deze tandenborstel poetst voelen mijn tanden schoner aan, het verschil is echt merkbaar in vergelijking met mijn vorige tandenborstel. In het begin is het even wennen omdat de kop zo krachtig poetst maar hier raak je snel aangewend.

Combinatie met de app op je telefoon werkt prettig en door de app word je gecorrigeerd indien je niet alle gebieden goed genoeg hebt gepoetst en daarbij kun je in de app verschillende scenario's op de tandenborstel instellen.

Tijdens het installeren van het laadstation, per ongeluk de gekleurde kant aan de onderkant geklikt wat dus andersom erin moest. Het onderdeel was er bijna niet meer eruit te krijgen dus tijdens het installeren van het laadstation hier even goed op letten.

Al met al een geweldig fijne en goed poetsende tandenborstel!

Colson 01-06-2021

Het product is zeer goed voor gevoelig tandvlees

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het product is een echte meerwaarde als je gevoelig tandvlees hebt. Ik heb er sinds veel minder last van.

Snowboardergrun 01-06-2021

Luxe stijlvolle Tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb deze tandenbostel nu twee weken in mijn bezit en wat ben ik hier blij mee wat ik niet had verwacht.
Ik heb hiervoor meerdere elektrische tandenborstels gehad met ronde borstel maar dit bevalt veel beter.

Deze Tandenborstel ziet er zeer luxe uit met een strak design, er zitten twee knoppen op en daarnaast nog een aantal leds.
De aan en uit knop, daaronder de sence iq, de leds voor de standen en daar onder de knop om tussen diverse snelheden te kunnen schakelen.
Onderin zit de accu status led en helemaal onderin de status ring voor poets feedback en feedback door trilingen.

Daarnaast kan je nog een app instaleren voor android of apple waarna je nog veel meer mogelijkheden hebt.
Tijdens het poetsen krijg je feedback waar je moet poetsen en hoe je poetst, en of er eventueel nog iets extra gepoetst moet worden. Je kunt ook op de app zien hoe je hebt gepoetst de afgelopen week of maand.
Dan zijn er nog instelingen voor de intensiteit; laag, medium en hoog. Ook zijn er nog 5 modussen om te poetsen; Clean, White+, Gum health, Deep clean en Sensitive.
De app laat ook instelingen voor feedback, intensiteit, schrobben de status van de accu zien.
Deze app is zeer uitgebreid en goed opgebouwd maar de tandenborstel is gelukkig ook zonder de app te gebruiken.

De tandenborstel word geleverd met 1 borstel, een losse thuis lader en een zeer luxe reis houder waar de borstel in meegenomen kan worden (en ook nog opgeladen kan worden).

CillaMi_Tryit 01-06-2021

Primeur

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb nooit een elektrische tandenborstel gebruikt, dus dit was een primeur voor mij. De Philips Sonicare 9900 Prestige Elektrische tandenborstel met SenseIQ, heeft mijn tandhygiëne tot nieuwe hoogtes gebracht. Om deze elektrische tandenborstel optimaal te benutten, is de Philips Sonicare app essentieel.

De Sonicare-app is een geweldig hulpmiddel, die u helpt een schonere en gezondere gebit te krijgen. De app geeft je nodige tips om jouw poetsbeurten te verbeteren, door je te laten weten of je veel druk en beweging toepast op jouw tanden. Je krijgt ook tips over welke poetshouding te houden om je tanden en je tandvlees schoon te maken. De Sonicare-app houdt stand van de toestand van jouw opzetborstel, zodat je weet wanneer het tijd is om jouw opzetborstel te vervangen. Alle tips kun je terugvinden in de verschillende videos, die de app ter uw beschikking stelt. Dit is vooral handig voor gebruikers die nooit gebruik hebben gemaakt van een elektrische tandenborstel.

Dankzij de app kan je ook de intensiteitsinstelling van de opzetborstel regelen, waardoor je de kracht van jouw poetsbeweging kan aanpassen. De tandenborstel kan je regelen op een lage, medium en hoge stand, de hoogste stand is de meest effectief. De tandenborstel kan je instellen op verschillende reinigingsmodi, waaronder je de keuze hebt tussen Clean Mode, Whitening, Gum Health, Deep Clean en Sensitive met lagere intensiteit.

Bij mijn eerste poetsbeurt, was ik verrast door de trillingen op mijn tanden. Het deed me denken aan de apparaten, die de tandarts gebruikt. Het was raar. Ik moest hier echt aan wennen, en ik was niet direct op mijn gemak. De ongemak verdwijnt snel. Het is heel gebruiksvriendelijk om te gebruiken, de handvat is praktisch en de opzetborstel is van geweldig kwaliteit. Het heeft een deftig levensduur.

De Philips Sonicare 9900 Prestige Elektrische tandenborstel met SenseIQ wordt geleverd met travelcase, de concept en de nut van de travelcase is geweldig. Spijtig genoeg, sluit de travelcase niet als je zowel de handvat en de opzetborstel erin zet. Eveneens, heb je geen plaats voor de lader.