Bookeen Cybook OPUS zilver

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,1

cvdriel 06-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Plus:
- zeer lange batterijduur (4 weken dagelijks 2 uur lezen en nog niet leeg)
- goed leesbaar in de zon
- handige knoppen aan de zijkant voor volgende/vorige pagina
- snelle opstart
- prima te gebruiken i.c.m. calibre

Verbeterpunt(je):
- die handige knoppen ook aan de linkerkant plaatsen

HB1953 25-08-2011 Product kwartaal in bezit

5,7
Het instrument heeft maar een paar mogelijkheden en dat was voor mij genoeg. Ik gebruikte hem uitsluitend als reader en niet voor muziek o.i.d.
De leesbaarheid van het scherm is op zich goed maar het lukte niet altijd om de lettergrootte aan te passen. heb niet kunnen achterhalen waardoor dat kwam. De gebruiksaanwijzing gaf daarover geen uitsluitsel. Ook vond ik het apparaat traag en was het scrollen door het menu geen onverdeeld genoegen. Spoms viel het hele ding uit en was hij alleen maar weer aan de praat te krijgen door de batterij er uit te halen.

Vervolgens kwam erna twee maanden spontaan een barst in het scherm.Althans volgens de shop waar ik het ding heb gekocht. Zelf heb ik dat niet kunnen constateren.Er zat een witte vlek op het scherm en daarom had ik hem opgestuurd. Dit viel niet onder de garantie.De reparatie kostte meer dan het apparaat als geheel, dus van die reparatie heb ik afgezien.
De verkoper nam geen enkele verantwoordelijkheid voor het defect.
Mijn conclusie is dat het apparaat te weinig degelijk is om te kopen. Helaas een miskoopp dus. Mijn schade 150 euro. Jammer

leesbeest7 17-06-2011 Product paar weken in bezit

5,3
Deze e-reader voldeed helemaal niet. Erg traag, loopt vaak vast. Bleef maar resetten. Verbinding met computer verliep slecht, aan en uitzetten moeizaam. Kortom ik stuur hem terug.

xMariekex 13-01-2011 Product paar weken in bezit

Ik vind de Opus een fijne ereader. Hij is goed geprijsd en licht in gewicht. Als je er meer dan 10 boeken op wil zetten dan is het aan te raden om de firmware te downloaden (via de website van Cybook). Anders loopt hij snel vast. Om in het donker te lezen heb ik een lampje van Belkin gekocht, past perfect en leest lekker. Beschrijving in het NL is kort, maar zelfs een digibeet al ik kon er mee overweg.