Lenco DR-05 BT - Reviews

digitaal
Usb-aansluiting

9,1

martijn75 19-09-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb gezien dat de vergelijkbare Philips ORT7500 duurder is geworden en inmiddels ruim boven de 200 euro zit, dat is wel serieus geld. Dan zou ik lekker voor de Philips OR2300 gaan die je bij Blokker koopt voor 114 euro incl verzenden.

Maar wacht......... als je niet perse een Line-in ingang nodig hebt is er een fantastisch alternatief op de markt momenteel in de vorm van deze LENCO DR-05 BT DAB+ Radio voor 133 euro! Voor dat geld koop je een mooie retro FM en DAB+ radio mét Bluetooth en 30 watt stereo RMS vermogen.

De Lenco maakt een zeer degelijke indruk met zijn kast van echt hout. Stekker erin en de Dab+ zenders worden snel gevonden. Antenne wel even goed uitschuiven. Er zit een usb ingang op welke alleen gebruikt kan worden om je smartphone op te laden, niet om muziek af te spelen dus. Grappige is, zodra je de laadkabel aansluit op de usb ingang heb je een betere DAb+ ontvangst! De antenne hoeft dan ineens niet geheel meer te worden uitgeschoven ;-)

Met 30 watt stereo RMS vermogen geeft de Lenco een mooi warm, vol kamervullend geluid, echt niets mis mee! Middels de bluetooth heb ik hem ook nog eens verbonden met mijn laptop en ik stream muziek van Spotify eenvoudig vanaf mijn smartphone naar de Lenco. Werkt allemaal perfect!

Wel even goed opletten, er is namelijk ook een goedkopere versie zonder DAB+, dat is de Lenco SR-05 BT maar ik zou absoluut voor de DAB+ versie gaan.

En als je iemand in Duitsland hebt wonen die hem voor je kan bestellen kun je hem momenteel zelfs voor 99 euro krijgen (in het wit) bij redcoon.de (19-09-2015). Een super koopje voor deze fantastische DAB+ radio!

Hugo Zwaag 11-11-2014 Product paar weken in bezit

De klankkleur van deze DAB+ radio is werkelijk geweldig. De houten kast zal daar ongetwijfeld een bijdrage aan leveren maar ook de afzonderlijk van elkaar instelbare hoge en lage tonen. De bediening is bijzonder simpel. Dankzij de Bluetooth optie kun je via een aangekoppeld apparaat naar externe muziek en dan ook weer in een sublieme geluidskwaliteit. Wat mij wel wat tegenviel was de ontvangst van de publieke DAB zenders maar dat heeft meer te maken met het achterblijven van het zenderpark van de publieke omroep ten opzichte van de commerciële zenders. Na wat gehannes heb ik de radio wat hoger geplaatst tussen 2 ramen en dan is de ontvangst goed. De FM-ontvangst is niet geweldig maar deze radio koop je natuurlijk vooral vanwege DAB+. Mede gelet op de relatief lage prijs en de geweldige prestaties kan ik deze radio aan iedereen aanraden.