Philips AE8000/10 - Reviews

Type tuner
digitaal
Kleuren
zilver, zwart

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

Bert Schouten 05-11-2015

Dit toestel doet alles waarvoor ik het gekocht heb met speels gemak. Ik gebruik het vooral als vervanging voor de lange-, midden- en kortegolfzenders waar ik altijd naar luisterde, maar die een voor een zijn verdwenen (Deutschlandfunk, BBC World Service, etc.). De muziekkwaliteit is ook heel goed, zeker als je er een koptelefoon op aansluit (de uitgang is stereo). Heel klein minpuntje is dat het onvoorspelbaar is hoe lang het duurt voordat verbinding is gemaakt met het netwerk: dat kan een paar seconden duren, maar ook een minuut. Omdat ik nogal veel heen en weer loop met het toestel en er dus telkens de netspanning even afhaal, is dat wel eens lastig.

MaartendB1978 13-01-2016

Kleine radio met groots geluid.
Daar was ik aangenaam door verrast. Het geluid van zo,n klein radiootje. Helemaal top!
Er zijn draadloze speakers die veel minder klinken.
Verder zit hij goed degelijk in elkaar, alleen de 2
draaiknoppen voor volume en om af te stemmen voelen wat fragiel aan.
Je kan naar internetradio luisteren, maar ook DAB, en
zelfs nog de oude FM.
Echter is het grootste nadeel de gebruiksaanwijzing.
Dit is echt een ramp. Het Nederlands staat tussen alle andere talen in. Philips doe hier iets aan.
Ik zou dit radiootje zeker aanbevelen.
Ben er dik tevreden mee. Een klein maar fijn ding :)

Officiele reactie van Philips Nederland 21-01-2016

Beste MaartendB1978,

We zijn blij te lezen dat u zo geniet van uw Philips AE8000. Om het u nog makkelijker te maken hebben we een Nederlandstalige handleiding voor u beschikbaar. U kunt deze downloaden op http://philips.to/1JkvafF

Als u liever een ouderwetse papieren handleiding in de hand wilt hebben dan zorgen we daar ook voor. Een telefoontje naar Philips is genoeg om u gratis hiervan te voorzien.
Gaat u naar http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en kiest u voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Webcare

Toon van Kroonenburg 12-10-2015

We hadden in onze (open) keuken een FM radio die vaak aan stond als achtergrond muziek in keuken en kamer. Echter vaak ruis, storing door allerlei oorzaken. Zou bij DAB+ niet het geval zijn, als je tenminste DAB+ ontvangst hebt. Deze radio aangeschaft omdat hij ook internetradio heeft, voor het geval Dab+ ontvangst onvoldoende is. Blijkt inderdaad dat we niet alle NPO zenders via Dab+ kunnen ontvangen. Via wifi wel. Geluidskwaliteit is, in relatie tot prijs en dit kleine kastje, prima. Echt genieten. Er zit een extra antenne op de radio voor de wifi ontvangst. Heel de wereld op je radio. Radio werkt via een adapter op netstroom. Er kunnen geen batterijen in (zouden we ook niet gebruiken) Er zit een afstandsbediening bij, je kan hem dus ook op een hogere kast zetten en dan met de afstandsbediening gebruiken. Op internet is een uitgebreide gebruiksaanwijzing te vinden. In de doos zat een verkorte gebruiksaanwijzing die tussen alle talen lastig vinden is. Het toestelletje ziet er keurig uit, bediening en instelling is simpel. Wij zijn er erg tevreden over. (Bij Mediamarkt gekocht)

TCJvolta 01-05-2017

bevalt mij goed heb er nu al 2

Hij is makelijk te instaleren de afstand bediening is er zeer geschikt voor
hand leiding kon beter maar is te downlaoden

Japi67 13-01-2017

Prima radio, wekkerradio werkt niet helmaal goed

De radio voldoet zonder meer en heeft goede ontvangs, helaas werkt DAB in Nijmegen (nog) niet. Internetradio heeft even nodig om verbinding te maken maar dit kan ook aan het wifi signaal liggen. De wekkerradio biedt verschillende instellingen als alleen werkdagen, aleen weekend dagen, eenmalig, etc. De eenmalige functie werkt NIET. Wij hebben 2 radio's en bij beide radio's werkt het niet. Dit is een softwarefout. Jammer, het is nl wel van belang dat je erop kunt vertrouwen.

Marius 10-01-2017

Philis Radio DAB+ 8000

Leuk toestel, vormgeving. Als-t-ie het doet prima geluid. Gebruiksaanwijzing absoluut niet te doen voor senioren die geen affiniteit hebben met al die technische kreten. Wil je er wat van snappen dan moet je als senior minstens HTS Electronica hebben gestudeerd of Academisch. Phillips ga je schamen dat je het allemaal zo ingewikkeld maakt. Gebruiksaanwijzing in het Nederlands moet je downloaden en mag je het printen ! Hoezo 10-tallen vellen uit je printer laten komen, kan dat niet klantvriendelijker? Toestel aangeschaft september '16 en inmiddels hebben we 'n 2e apparaat en de meneer van de servicedienst (Philips) adviseerde om het toestel maar weer om te ruilen in de winkel ! ? Philips ga je schamen, ongeletterde senioren tellen ook mee !! Dus voor bediening een 0 !

LJBE 06-11-2016

Uitstekende vervanger van de ouderwetse wekkerradio

Ik wilde af van mijn slecht klinkende en moeilijk te bedienen wekkerradio. De Philips AE 8000 internetradio is een uitstekende vervanger en voldoet aan mijn verwachtingen. Voor de initiële installatie moet je even de tijd nemen, maar als dat achter de rug is blijkt de radio goed te klinken en eenvoudig te bedienen. De DAP+ radiostations klinken perfect (in de regio Den Haag) en het aantal internetradiostations is eindeloos. Drie voorkeuzezenders voor DAP+ en drie voor internet blijken voor mij in de praktijk voldoende, waardoor ik de afstandsbediening nagenoeg niet gebruik. Wellicht had ik extra willen betalen voor weergave in stereo, maar dat is met een koptelefoon te ondervangen.

Nadeel is dat je diep in het menu moet graven om de wekfunctie uit te zetten. Graag had ik met een druk op de knop de wekfunctie uit kunnen zetten als ik de volgende dag niet vroeg op hoef.

Johanna 19-10-2016

Mooi geluid en mooie design

Omschrijving installatie was even zoeken. Waarom niet een eenvoudige en duidelijke gebruiksomschrijving?
Maar na installatie een prima product met een goed en mooi geluid.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • redelijke prijs
  • mooi design

NJB23 26-08-2016

prima product

De radio is prima in gebruik en heeft een fantastische ontvangst. Enige minpunt is de korte gebruiksaanwijzing. Een gigantisch uitvouwbaar vel waar gemakshalve in vele talen de opstart wordt begeleid. Typisch iets waar de techneut tevreden mee is maar waarbij de eenvoudige consument wordt vergeten.Philips dat kan echt beter. Er is overigens een goede Nederlandse handleiding te vinden op internet. Verwijs ernaar als mensen niet meer uit dat grote vel met info komen!

Jandj 19-08-2016

al 2x stuk

1e falen functieknop werkte niet,meteen bij ontvangst.
2e falen .valt in slaapmodus na enkele ogenblikken.
is daarna alleen aante krijgen dmv de voeding los en aan te koppelen.

Wadje 10-08-2016

Prima Geluid

Gemakkelijk te installeren en af te stemmen en een prima geluid.
Wij zijn er heel blij en tevreden mee.
Gemakkelijk te bedienen met de afstandbediening.

Oost75 24-07-2016

Je krijgt geen spijt van deze aankoop!

Was al een tijd opzoek naar een nieuwe wekkerradio.
Verschillende mogelijkheden bekeken tot mijn aandacht ook op de Philips AE8000 viel. In eerste instantie werd gesuggereerd dat het alleen een radio betreft maar naar wat verder zoeken bleek dat deze zelfs twee wek-mogelijkheden heeft. Gisteren de keuze gemaakt en deze AE8000 aangeschaft.
Hoewel veel gelezen dat de handleiding "moeilijk" te lezen was deel ik deze mening niet, het gaat stapsgewijs en heb hier niets geen moeite mee gehad.
De installatie was met een half uurtje geregeld.
De wifi (wps connectie) was ook met een paar minuten geregeld.
Het zoeken en pre-setten van de stations wordt goed in de handleiding uitgelegd.
Het geluid is formidabel, de volume knop eens goed open gezet, geen vervorming en een mooie bas.
Overigens wel wenselijk om ook de mogelijkheid te hebben voor het instellen van de bass (meer/minder).
Waar aandacht aan gegeven mag worden:
Het licht van de klok geeft 'snachts teveel licht (opgelost door (tijdelijk?) een transparant rood plakband te plakken)
(is dit software matig op te lossen?)
De uitleg voor de updates/upgrades mag ietwat duidelijker worden omschreven.
Aansluiting voor kabel zou mooi zijn. (opgelost door de kern van de coax om de telescoopantenne te wikkelen (even omwikkelen met een stukje ducktape) en het stekkertje naar de kabelaansluiting)
DAB-ontvangst is hier prima.
Lang verhaal in het kort: Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen.

Rob63 29-05-2016

prima apparaat en mooi geluid

prima apparaat en mooi geluid. Ook fijn om radio via internet te kunnen beluisteren.
Gebruiksaanwijzing wel erg summier!

MrBellamy 16-05-2016

Goed geluid, werkt prima, ziet er prima uit

Ik gebruik de radio in mijn slaapkamer. DAB+ werkt meteen goed. Aansluiten op Wifi is geen probleem. Het inprogrammeren van de internetradio vergt wat onderzoek, maar na een uurtje lukte het me bijvoorbeeld om de streams van CalmRadio (waar ik op geabonneerd ben) in de radio te zetten. De radio wordt niet als wekkerradio gepresenteerd. Maar dat is het wat mij betreft. Inclusief sleepfunctie. Het geluid vind ik heel behoorlijk voor zo'n apparaat. Het ontwerp (daar let ik doorgaans minder op) vind ik ook zeker acceptabel. Het voelt allemaal stevig aan.

AaleB 15-05-2016

Internetradiowekker met veel mogelijkheden

Simpel en eenvoudig te bedienen met overzichtelijke menu's. Online je favoriete zenders zoeken en selecteren. In realtime verschijnen ze in het menu. Fantastisch. Display is op helderheid laag al best helder, dat zou iets zwakker kunnen. In de software-upgrade blijft de radio hangen met de melding: waiting for PC-wizard .... Die wizard slaapt waarschijnlijk nog, want dan moet eerst de stekker er uit. Wellicht kan Philips aangeven wat dit betekent?

hansijsselstein 06-05-2016

Zeer tevreden, kleine minpuntjes

Anderen schreven het al, de twee draaiknoppen op het apparaat zelf zijn niet echt fijn. De "kliks" gaan vrij zwaar en omdat de knoppen glad zijn schiet je makkelijk door. Ik had er stroevere knoppen op gedaan. Echter de afstandsbediening maakt veel goed en bedient alle functies probleemloos. De snelstartgids is erg onoverzichtelijk maar de downloadbare volledige handleiding is prima en duidelijk. Ik had deze echter niet nodig om het toestel aan de gang te krijgen, het wijst zichzelf. Wel ERG handig is de online website (via de handleiding gevonden) om je favoriete Internet stations makkelijk te zoeken en favorietenlijst te maken. Wat wel weer jammer is is dat de lijsten niet gesorteerd worden. Maar misschien moet ik dat nog even uitvinden.

Wel zit er een verwarrende fout in de Nederlandstalige menustructuur. Bij het opslaan van een station onder de snelkeuzetoetsen, 5+, wordt er in het nederlands aangegeven 6 t/m 12 en dat moet 6 t/m 10 zijn. In het Engelstalige menu klopt dit wél. Hopelijk kan dit in een software-update worden gecorrigeerd.

Hasche 19-03-2016

Apparaat start niet op

Uit de doos een fraai degelijk apparaat. Stekker in het stopcontact: niets. Ander stopcontact proberen, niets.

Dan nog maar eens in de volstrekt onleesbare Quick Guide gedoken. Ook geen verdere handvatten.

Terug in de doos, terug naar de webwinkel.

Gevalletje Death On Arrival. Jammer Philips.Eindcontrole is niet heel erg goed

Ouweseun1940 02-02-2016

Klein toestel maar goede prestaties.

Dit toestelletje levert een goed geluid. Bediening vooral met de bijgeleverde afstandbediening ideaal. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing zeer moeilijk te ontcijferen maar de te downloaden gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk.
Nog wat te wensen over? Ja, een antenneaansluiting voor de kabel en naast de aux in een aux uit aansluiting.

Maarten37 10-01-2016

klein formaat, groots geluid.

Mooie kleine radio.
Voelt degelijk aan. Beetje jammer dat op de draaiknoppen bezuinigd is.
Deze voelen een beetje fragiel aan.
Door het geluid was ik aangenaam verrast.
Dat uit zo'n klein radiotje zo'n groots geluid komt. Helemaal top.
Er zijn grotere draadloze speakers die veel minder klinken.
Je kan naar internetradio luisteren, maar ook DAB, en luisteren via de oude FM kan ook.
De oude FM zal op radio's wel in de loop der jaren wel verdwijnen, omdat internetradio de toekomst heeft.
Dit is zeker een radio om aan te bevelen. Ik ben er heel erg tevreden mee.
Topproduct van Philips.

Anoniem 10-01-2016

Radio of nachtlamp?

Vooropgesteld: sec als digitale radio is het een OK apparaat. Het geluid is kraakhelder, en de build quality lijkt redelijk. Het design vind ik persoonlijk niet geweldig, maar dat is uiteraard zeer subjectief. Ik kocht hem voor de functionaliteit en op basis van de vele positieve reviews.

De reden dat hij vandaag terug gaat naar de winkel is dat ik hem heb gekocht als klokwekradio, en dus voor gebruik naast het bed. De hoeveelheid licht die van het display (in gedimde toestand) komt is echter bizar en niet regelbaar. Ik zou er een boek bij kunnen lezen. Dat is dus niet acceptabel. Daarnaast is de bediening niet helemaal 100%: de select-knop draait per gevoelsmatige klikstand regelmatig door twee opties op het display, zodat er een optie wordt overgeslagen. Dat is irritant. En tot slot zijn er dan de spelfouten in de Nederlandse taalversie, zoals bijvoorbeeld "Handm. Afstmmen" en "Systeeminstellngen". Sorry hoor, Koninklijke Philips, maar dit aspect van de afwerking kan zonder veel moeite echt beter.

Met een beetje geluk is een en ander met een softwareupdate te verhelpen... kijk er eens naar. Als jullie de software open source hadden gemaakt had ik jullie er graag mee geholpen (en had de radio niet terug gehoeven).