Philips AE8000/10 zilver, zwart - Reviews

Fabrikant kleur(en)
zilver, zwart
Soort tuner
digitaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AE8000/10 zilver, zwart op Kieskeurig.nl.

7,1

Bert Schouten 05-11-2015

Dit toestel doet alles waarvoor ik het gekocht heb met speels gemak. Ik gebruik het vooral als vervanging voor de lange-, midden- en kortegolfzenders waar ik altijd naar luisterde, maar die een voor een zijn verdwenen (Deutschlandfunk, BBC World Service, etc.). De muziekkwaliteit is ook heel goed, zeker als je er een koptelefoon op aansluit (de uitgang is stereo). Heel klein minpuntje is dat het onvoorspelbaar is hoe lang het duurt voordat verbinding is gemaakt met het netwerk: dat kan een paar seconden duren, maar ook een minuut. Omdat ik nogal veel heen en weer loop met het toestel en er dus telkens de netspanning even afhaal, is dat wel eens lastig.

MaartendB1978 13-01-2016

Kleine radio met groots geluid.
Daar was ik aangenaam door verrast. Het geluid van zo,n klein radiootje. Helemaal top!
Er zijn draadloze speakers die veel minder klinken.
Verder zit hij goed degelijk in elkaar, alleen de 2
draaiknoppen voor volume en om af te stemmen voelen wat fragiel aan.
Je kan naar internetradio luisteren, maar ook DAB, en
zelfs nog de oude FM.
Echter is het grootste nadeel de gebruiksaanwijzing.
Dit is echt een ramp. Het Nederlands staat tussen alle andere talen in. Philips doe hier iets aan.
Ik zou dit radiootje zeker aanbevelen.
Ben er dik tevreden mee. Een klein maar fijn ding :)

Officiele reactie van Philips Nederland 21-01-2016

Beste MaartendB1978,

We zijn blij te lezen dat u zo geniet van uw Philips AE8000. Om het u nog makkelijker te maken hebben we een Nederlandstalige handleiding voor u beschikbaar. U kunt deze downloaden op http://philips.to/1JkvafF

Als u liever een ouderwetse papieren handleiding in de hand wilt hebben dan zorgen we daar ook voor. Een telefoontje naar Philips is genoeg om u gratis hiervan te voorzien.
Gaat u naar http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en kiest u voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Webcare

Toon van Kroonenburg 12-10-2015

We hadden in onze (open) keuken een FM radio die vaak aan stond als achtergrond muziek in keuken en kamer. Echter vaak ruis, storing door allerlei oorzaken. Zou bij DAB+ niet het geval zijn, als je tenminste DAB+ ontvangst hebt. Deze radio aangeschaft omdat hij ook internetradio heeft, voor het geval Dab+ ontvangst onvoldoende is. Blijkt inderdaad dat we niet alle NPO zenders via Dab+ kunnen ontvangen. Via wifi wel. Geluidskwaliteit is, in relatie tot prijs en dit kleine kastje, prima. Echt genieten. Er zit een extra antenne op de radio voor de wifi ontvangst. Heel de wereld op je radio. Radio werkt via een adapter op netstroom. Er kunnen geen batterijen in (zouden we ook niet gebruiken) Er zit een afstandsbediening bij, je kan hem dus ook op een hogere kast zetten en dan met de afstandsbediening gebruiken. Op internet is een uitgebreide gebruiksaanwijzing te vinden. In de doos zat een verkorte gebruiksaanwijzing die tussen alle talen lastig vinden is. Het toestelletje ziet er keurig uit, bediening en instelling is simpel. Wij zijn er erg tevreden over. (Bij Mediamarkt gekocht)

Marius 10-01-2017

Philis Radio DAB+ 8000

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Leuk toestel, vormgeving. Als-t-ie het doet prima geluid. Gebruiksaanwijzing absoluut niet te doen voor senioren die geen affiniteit hebben met al die technische kreten. Wil je er wat van snappen dan moet je als senior minstens HTS Electronica hebben gestudeerd of Academisch. Phillips ga je schamen dat je het allemaal zo ingewikkeld maakt. Gebruiksaanwijzing in het Nederlands moet je downloaden en mag je het printen ! Hoezo 10-tallen vellen uit je printer laten komen, kan dat niet klantvriendelijker? Toestel aangeschaft september '16 en inmiddels hebben we 'n 2e apparaat en de meneer van de servicedienst (Philips) adviseerde om het toestel maar weer om te ruilen in de winkel ! ? Philips ga je schamen, ongeletterde senioren tellen ook mee !! Dus voor bediening een 0 !

Henkhne22 27-11-2018

Goede radio. Philips AE8000

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Goede radio, Internet radio, DAB+ en FM radio, met fantastisch geluid, mooi uiterlijk, makkelijke bediening.
Een aanrader voor iedereen.

knutselhenk 02-10-2018

Leuke internet radio

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Het is een leuke kleine internetradio.
Hij is heel gemakkelijk in testellen en een hele ruime keuze aan zenders van binnen en buiten land. Mijn voorkeur ging uit voor lokale muziek zenders. Nou ik kan mijn hart ophalen zoveel.

Govaarts 10-06-2018

Niet geschikt voor betrouwbare tijdsaanduiding.

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Fijn produkt, alleen verandert de tijdsaanduiding onverwachts.
Dus niet geschikt voorwekkerfunktie.
De reden waarom ik het produkt heb teruggebracht.

henkzn47 21-05-2018

klein brommetje hoorbaar

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

prima gevoeligheid op FM en goede ontvangst op DAB+ en internet radio.
Bij aangesloten hoofdtelefoon is een klein brommetje hoorbaar.

Sjaak 10-03-2018

Tijd word veel te klein bij luisteren

Wekker radio.
Alleen is tijd schijnbaar niet belangrijk als de radio aan is.
Dan worden de cijfertjes zo klein dat is echt niet handig.
Verder werkt alles wel prima.
Maar heb m toch terug gebracht.
Zou bijna een leesbril bij grleverd moeten worden.

Anoniem 07-12-2017

Prachtige sound voor een tafelradio

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Ik vind het jammer dat Philips niet meer in de stijl van de AE2790 heeft ontworpen.
Dat is een goede en mooie radio maar die moesten we vervangen omdat we DAB wilden.

TCJvolta 01-05-2017

bevalt mij goed heb er nu al 2

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Hij is makelijk te instaleren de afstand bediening is er zeer geschikt voor
hand leiding kon beter maar is te downlaoden

Japi67 13-01-2017

Prima radio, wekkerradio werkt niet helmaal goed

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

De radio voldoet zonder meer en heeft goede ontvangs, helaas werkt DAB in Nijmegen (nog) niet. Internetradio heeft even nodig om verbinding te maken maar dit kan ook aan het wifi signaal liggen. De wekkerradio biedt verschillende instellingen als alleen werkdagen, aleen weekend dagen, eenmalig, etc. De eenmalige functie werkt NIET. Wij hebben 2 radio's en bij beide radio's werkt het niet. Dit is een softwarefout. Jammer, het is nl wel van belang dat je erop kunt vertrouwen.

LJBE 06-11-2016

Uitstekende vervanger van de ouderwetse wekkerradio

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Ik wilde af van mijn slecht klinkende en moeilijk te bedienen wekkerradio. De Philips AE 8000 internetradio is een uitstekende vervanger en voldoet aan mijn verwachtingen. Voor de initiële installatie moet je even de tijd nemen, maar als dat achter de rug is blijkt de radio goed te klinken en eenvoudig te bedienen. De DAP+ radiostations klinken perfect (in de regio Den Haag) en het aantal internetradiostations is eindeloos. Drie voorkeuzezenders voor DAP+ en drie voor internet blijken voor mij in de praktijk voldoende, waardoor ik de afstandsbediening nagenoeg niet gebruik. Wellicht had ik extra willen betalen voor weergave in stereo, maar dat is met een koptelefoon te ondervangen.

Nadeel is dat je diep in het menu moet graven om de wekfunctie uit te zetten. Graag had ik met een druk op de knop de wekfunctie uit kunnen zetten als ik de volgende dag niet vroeg op hoef.

Johanna 19-10-2016

Mooi geluid en mooie design

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Omschrijving installatie was even zoeken. Waarom niet een eenvoudige en duidelijke gebruiksomschrijving?
Maar na installatie een prima product met een goed en mooi geluid.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • redelijke prijs
  • mooi design

NJB23 26-08-2016

prima product

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

De radio is prima in gebruik en heeft een fantastische ontvangst. Enige minpunt is de korte gebruiksaanwijzing. Een gigantisch uitvouwbaar vel waar gemakshalve in vele talen de opstart wordt begeleid. Typisch iets waar de techneut tevreden mee is maar waarbij de eenvoudige consument wordt vergeten.Philips dat kan echt beter. Er is overigens een goede Nederlandse handleiding te vinden op internet. Verwijs ernaar als mensen niet meer uit dat grote vel met info komen!

Jandj 19-08-2016

al 2x stuk

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

1e falen functieknop werkte niet,meteen bij ontvangst.
2e falen .valt in slaapmodus na enkele ogenblikken.
is daarna alleen aante krijgen dmv de voeding los en aan te koppelen.

Wadje 10-08-2016

Prima Geluid

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Gemakkelijk te installeren en af te stemmen en een prima geluid.
Wij zijn er heel blij en tevreden mee.
Gemakkelijk te bedienen met de afstandbediening.

Oost75 24-07-2016

Je krijgt geen spijt van deze aankoop!

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Was al een tijd opzoek naar een nieuwe wekkerradio.
Verschillende mogelijkheden bekeken tot mijn aandacht ook op de Philips AE8000 viel. In eerste instantie werd gesuggereerd dat het alleen een radio betreft maar naar wat verder zoeken bleek dat deze zelfs twee wek-mogelijkheden heeft. Gisteren de keuze gemaakt en deze AE8000 aangeschaft.
Hoewel veel gelezen dat de handleiding "moeilijk" te lezen was deel ik deze mening niet, het gaat stapsgewijs en heb hier niets geen moeite mee gehad.
De installatie was met een half uurtje geregeld.
De wifi (wps connectie) was ook met een paar minuten geregeld.
Het zoeken en pre-setten van de stations wordt goed in de handleiding uitgelegd.
Het geluid is formidabel, de volume knop eens goed open gezet, geen vervorming en een mooie bas.
Overigens wel wenselijk om ook de mogelijkheid te hebben voor het instellen van de bass (meer/minder).
Waar aandacht aan gegeven mag worden:
Het licht van de klok geeft 'snachts teveel licht (opgelost door (tijdelijk?) een transparant rood plakband te plakken)
(is dit software matig op te lossen?)
De uitleg voor de updates/upgrades mag ietwat duidelijker worden omschreven.
Aansluiting voor kabel zou mooi zijn. (opgelost door de kern van de coax om de telescoopantenne te wikkelen (even omwikkelen met een stukje ducktape) en het stekkertje naar de kabelaansluiting)
DAB-ontvangst is hier prima.
Lang verhaal in het kort: Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen.

Rob63 29-05-2016

prima apparaat en mooi geluid

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

prima apparaat en mooi geluid. Ook fijn om radio via internet te kunnen beluisteren.
Gebruiksaanwijzing wel erg summier!

MrBellamy 16-05-2016

Goed geluid, werkt prima, ziet er prima uit

Geschreven voor: Philips AE8000/10 zilver, zwart

Ik gebruik de radio in mijn slaapkamer. DAB+ werkt meteen goed. Aansluiten op Wifi is geen probleem. Het inprogrammeren van de internetradio vergt wat onderzoek, maar na een uurtje lukte het me bijvoorbeeld om de streams van CalmRadio (waar ik op geabonneerd ben) in de radio te zetten. De radio wordt niet als wekkerradio gepresenteerd. Maar dat is het wat mij betreft. Inclusief sleepfunctie. Het geluid vind ik heel behoorlijk voor zo'n apparaat. Het ontwerp (daar let ik doorgaans minder op) vind ik ook zeker acceptabel. Het voelt allemaal stevig aan.