Philips AJL308/12 - Reviews

Kleuren
zwart
Type/soort
radio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,4

lugdunum 23-06-2013

Mooie klok, geeft echter te veel achtergrond licht en is niet te maken.

Mooie klok, leuk om met foto's te bekijken. Echter achtergrond licht is niet aan te passen, al snel een sjabloontje er op gezet. En nu is het scherm al lang kapot en niet te maken.

Hermanusjevanalles 16-06-2013

Geen aanrader

Vooral het gebruikers gemak laat te wensen over.
Het is niet zo dat je in een oogopslag als je van modus wilt wijziging welke handelingen je moet verrichten.
Ook de lichtopbrengst snachts in de laagste stand is te veel. Storend zelfs.

Blue4719 14-10-2011

zeer tevreden

Wij hebben twee clockradio's in ons bezit ik vindt het alleen een minpunt dat de adapters vrij snel stuk waren we hebben ze alle twee al moeten vervangen en ik vindt de adapters vrij duur het had wel iets goedkoper gekunt

blacky 09-10-2011

uiterlijk en qua mogelijkheden een mooi product, technisch niet in orde

Bij gebruik in de slaapkamer wordt deze door de diplay te fel verlicht, ook bij de laagste lichtintensiteit.
Er treedt een brom in het radio- en MP3 geluid op bij de laagste lichtintensiteit. stelt je de lichtintensiteit hoger in, dan verdwijnt de brom, maar het wordt nog lichter in de kamer.
Na twee jaar flikkert de lichtinsiteit en valt regelmatig de radio uit.
schitterend design, maar technisch niet goed.

Rinske 07-01-2010

Heb zelf de Philips Klokradio AJL 308 D in bezit. Optisch hetzelfde als de /12 (en ik neem aan ook de rest van de functies.

Zelf voorzien van een SD kaart die netjes in een sleuf zit (en niet uitsteekt). Zelf in gebruik als radio / music player (MP3) in de keuken. Ontvangst FM radio prima. Geluid van de MP3 ook. Je kan zelf een map of submap van de MP3's selecteren die dan afgespeeld wordt. Hetzelfde zou ook met de foto's moeten kunnen, maar ook al doe ik wat de handleiding zie, ik kan geen map foto's selecteren; het apparaat laat steeds dezelfde foto's zien waaruit je kunt selecteren (die van onze vakantie). Toch weet het apparaat de andere foto's die er op staan te vinden, want zichtbaar door het "random" afspelen.
Dit vind ik toch wel een nadeel.

Ook een nadeel is dat het apparaat vrij veel "inlees" tijd nodig heeft om foto's respectievelijk MP3's in te lezen als je switcht tussen foto's en music.

De bromtoon herken ik niet. Licht is dimbaar tussen 0/1/2/3/4.
Bij het scherm "clock" zie je ook altijd de alarmtijden (vind ik een nadeel - want wij willen alleen de tijd + datum zien - we gebruiken het alarm niet.

ThdeBot 15-11-2009
  • Product jaar of meer in bezit

4,8
Slecht product, indien het toestel enkele dagen niet in gebruik is geweest verzwakt het contrast dermate tot 0 dat het onherstelbaar is. Na 1 jaar garantie is het onverbiddelijk afgelopen met de levensduur. Philips is dan niet genegen iets te doen aan coulance, ook niet na een goede argumentatie. Te korte levensduur / niet voldoende uitontwikkeld.

Cbor 28-01-2009

Heb het een en ander gelezen van beoordelers. Heb dit apaaraat vandaag binnen gekregen, en beoordeeld...
1/ De hoge pieptoon hoor ik nog niet echt!
2/ De 7 lichtfuncties v/h display zijn in het donker van licht tot zeer licht! Maar dat is op te lossen door de timerinstelling v/d display in te geven: hij turnt dan naar donker. met een lichte druk op de bovenste 'repaeat alarm'-knop licht hij ongeveer 5 seconden zwak op, om daarna weer in de nacht te verdwijnen!
3/ Wél ééécht jammer dat je niet met je mp3-nummer kunt wakker worden!!! (dus alleen maar met dat armetierig alarm-geluidje!!!). Daar kunnen ze wel iets aan doen, lijkt me!
4/ Het kader v/d te showen foto komt het best tot zijn recht - hint - als het 't beste past in het betreffende fotkader op de display!
5/ En zo kan ik nog wel enkele hints méér geven...

Groet, Cbor

Eize O 09-09-2008
  • Product maand in bezit

Ook ik kan helaas het relaas van de irritante hoge pieptoon bevestigen.
Dit is nu mijn 2de .. in de 1ste zat zelfs een rottige bromtoon tijdens de radio als je het geluid heel zacht had (wat je 's-avonds dus hebt) maar ook die had al een ittitante hoge piep. Gelijk ingeleverd ter omruil. Het omruilmodel vertoonde hetzelfde (in de winkel getest) en dus dan maar ter reparatie aangeboden. Je wilt toch wat.

Het ding is nooit gerepareerd retour gebracht maar na een paar weken mocht ik opnieuw een nieuwe meenemen. De bromtoon was weg, maar de hoge pieptoon is nog steeds daar.
Die hoor je stevig op de laagste 2 dimstanden en juist die wil je 's-nachts gebruiken.
Her is dus kiezen tussen een gigantische lichtbak die je ogenleden nutteloos maken, of een hoge pieptoon die je botten doen splijten.
Ik ga er nu na een paar weken op mijn tanden bijten toch ook maar weer mee terug want het apparaat voldoet gewoon niet daar waar hij voor bedoeld is, namelijk als wekker radio.
Qua design vind ik het wel een heel mooi apparaat, al is het wel een beetje lastig met slechts 1 hand de hogere knopjes te bedienen zonder het apparaat te doen laten kantelen.
Ook vind ik het jammer dat je niet in de tijds/radio modus een slideshow kunt hebben, alleen maar een vast plaatje uitkiezen.

Mrs naam 58 04-09-2008

Display geeft veel te veel licht en op de donkerste dimstand is de tijd niet meer te lezen 's nachts.
Kortom waardeloos!!!

AgnesA 26-07-2008
  • Product kwartaal in bezit

Ik dacht een artikel met alles wat ik me maar wenste in huis gehaald te hebben, maar na 5 keer omruilen (!!!) bleken ze allemaal dezelfde bug te hebben. Een hinderlijk hoge pieptoon bij bepaalde instellingen. Contact met Philips zeer onbevredigend, 'maar de helft van de consumenten hoort die toon. Dan vráág ik je!! Maar de helft.....Zonde van het geld deze radio, zolang ze bij Philips die bug er niet uit gekregen hebben!!

paard-dood 29-03-2008

4,5
het is weer echt iets van philips vormgeving een 9 de rest waar het voor bedoeld is een dikke 0 piep geluid als de radio aanzet of als je gewekt wordt licht niet goed te dimmen foto niet op te slaan moet permanent een stick in zitten koop het niet waardeloos het is voor philips moelijk om iets goed te maken het is alleen bedoeld voor handel ik ben weer diep teleur gesteld in philips voor de zoveelste keer leesbaar heid een 1 wand je moet s'nachs het licht uit doen

Konrad Goegebeur 18-03-2008

Leuke klokradio maar:
1. zelfs bij volledig dimmed scherm, nog te fel om te slapen
2. zeer storend hoog geluid bij eigen muziek, radio, sleepmuziek, etc dus onmogelijk om daarmee in slaap te geraken

Darcy 24-01-2008
  • Product maand in bezit

Ik heb al een kleine maand deze wekkerradio en ik ben er wel tevreden mee. Hij geeft wel redelijk veel licht in het donker (zelfs in dimstand) maar dat is een kwestie van gewend komen vind ik. Wel heb ik last van zo een hoog 'piep'geluid wanneer ik naar natuurgeluiden aan het luisteren ben in de 'sleepmodus'. Daar erger ik mij toch wel aan.

Arie Bakker 03-12-2007

5,2
En dan vergat ik nog te vermelden dat er een irritant geluid hoorbaar is als je 's avonds in bed naar bijv. muziek of een radiostation luistert als je het scherm een beetje gedimd hebt. Ik baal er eigenlijk van dat ik het apparaat niet heb teruggestuurd.

Philips, je stelt ons teleur!

rbeug 22-11-2007

Leuk apparaat,

Alleen foto kwaliteit is maar redelijk (zeker als je wat dichterbij kijkt).
heeft geen geheugen qua onthouden van datum/tijd als je de adapter eruit haalt.
Licht kan niet 100% gedimt worden, dus hij blijft licht uitstralen 's-nachts. (kan ook niet anders, want anders kon je de tijd nooit meer zien)

Tis gewoon een leuk apparaat met veel verschillende applicaties die een anders merk voor de zelfde prijs heeft. Daarom kan je hem ook gewoon als digi-lijst kan gebuiken, met een leuk achtergrond muziekje of radio.

Slaper 20-11-2007

6,5
Paar dagen geleden aangeschaft. Ziet er mooi uit. Geluid leek goed totdat de wekkerradio/sleeptime functie gebruikt werd en er een hoge piep te horen is.

Corinne1 17-11-2007

6,2
Het leek me een superding, dus meteen aangeschaft. Dat er geen geheugen bij zit was een tegenvaller, maar goed, dat kan los worden gekocht. Het geluid is super en de fotoweergave ook. Maar ja, toen ik ging ik slapen. En zelfs in de allerlaagste schemerstand wordt je hele slaapkamer verlicht. Geen oog dichtgedaan dus. Hij gaat vandaag retour....