Medion LIFE P85295 WiFi DAB+ Internet Radio zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medion LIFE P85295 WiFi DAB+ Internet Radio zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Femkes 24-02-2022
  • Product gekregen

Heel gaaf

Ik heb de Medion gekregen en luister er op kantoor altijd mee naar https://radiostations.nl moet zeggen dat de kwaliteit wel super is. Ik ben zeer tevreden, ook met de design.

Folkert 17-01-2022

Goede internet radio

Uitstekende radio. Makkelijk instelbaar door een erg logisch menu. Goed geluid.

Pluspunten

• Makkelijk instelbaar
  • Goed geluid

Minpunten

• niks tot nu toe

Peter J. 07-01-2022

Top internet radio

Door het stoppen van Ziggo met analoge radio hebben we deze internet radio gekocht ook omdat we hier een slechte ontvangst van FM en DAB hebben.
Draadloos over de wifi is geweldig en muziek afspelen van eigen server werkt perfect. Voor de meeste apps moet je een abonnement hebben en daar heb je met internetradio geen last van. Enige min puntje is dat er maar 10 internet radio zenders opgeslagen kunnen worden. Maar met de handige optie laatst beluisterde zenders kun je zo weer terug vinden.
Je kan ook je favorieten voor je internetradio zoeken en vastleggen, kijk op: https://calmradio.com/nl/internetradio-nl/3577-medion
Bediening is lekker makkelijk. Door display ook goed te zien welke menuopties er zijn en welke zender er op staat en welk nummer er wordt gedraaid.
Ik ben verrast door de zeer vele mogelijkheden van het toestel.
Het geluid is prima, vooral door 3 boxen (2 aan de zijwanden en 1 onderaan voor de bass) en vermogen is voldoende zonder vervorming.
Erg handige app waardoor ook je smartphone als afstandsbediening gebruikt kan worden.
Ook de prijs kwaliteit verhouding is erg goed.
Zeer snelle levering vandaag besteld en morgen in huis. Dinsdag 28 dec. 2021 om 13:59uur besteld en wo 29 dec. 2021 om 10:22uur is de internet radio bezorgd.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Noel 21-12-2021

Echt een super Internet radio met veel opties!

Prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Het geluid is prima, vooral door de luidspreker onderin de radio.

Het vastleggen van zenders of favorieten is omslachtig, maar als je de livestream II app download is het werkelijk waar een eitje,en hoef je bij wijze van spreken de radio nooit meer aan te raken. Alle functies zijn er in verwerkt.

Nog een tip: Als je de favorieten voor je internetradio wil zoeken en vastleggen, Ga dan via een webbrowser naar Frontier Nuvola smart Radio. Hier kun je alle radiostations zoeken en vastleggen en via de Medion Internetradio afspelen. Ik heb nu 2 Medion Internet radio's gekocht, en je kunt alle internet radiostations gelijk delen over meerdere Medion Internetradio's.

Hiervoor had ik internetradio's van Music Pal wat voor die tijd perfecte radio's waren, maar deze is echt een aanrader. Ook het feit dat je met je Spotify of Deezer account al je content kunt afspelen.

Echt een aanrader.

• Solide
  • Prima geluid
  • Goede app om alles via je telefoon te bedienen

Minpunten

• Dimmer op laagste stand geeft nog veel licht

F.N. Bijl 25-12-2020

Goede internetradio

1 dag te vroeg gekocht, koste mij 20 euro, maar dat is nu eenmaal het risico als je iets koopt en ja ik had van m'n koop af kunnen zien en hem dan alsnog later kunnen bestellen, maar dat heb ik niet gedaan. FM en DAB heb ik niet getest omdat de ontvangst in ons appartement nu eenmaal niet geweldig is. Draadloos over de wifi is geweldig, wel het wachtwoord bij de hand houden dat scheelt een boel tijd. Gelukkig hebben ze bij het instelmenu zowel kleine als hoofdletters, wat je allemaal instelt met de grote draaiknop aan de rechterkant. Met alle respect voor de apps die getoond worden, voor de meeste moet je een abonnement hebben en daar heb je met internetradio geen last van. Een puntje van aandacht vind ik zelf het opslaan van de zenders. Eerst een lege plaats opzoeken en het opslaan van de zender met de OK knop werkte bij niet goed. Veel beter gaat het als je de App download op je telefoon en daarmee je favoriete zender opslaat door simpel op het plusteken te drukken achter een lege plaats. Het scrollen van de zenderlijst vanuit het hoofdmenu is best een dingetje, het kost nu eenmaal tijd. Veel van de zenders kende ik niet, maar door op OK te drukken, kun je er gelijk naar luisteren. Ook al sla je de zender niet op, je kunt hem via de handige optie laatst beluisterde zenders hem zo weer terug vinden. Ik heb hem zelf als wekkerradio aangeschaft en vind de optie dat je de datum op kunt geven om je te wekken super handig. Ik ben zelf brildragend, maar ik kan nog net de tijd aflezen in het donker. Toch wel een aandachtspuntje voor de heren onderzoekers en wellicht kunnen ze dat meenemen bij een volgende systeem upgrade.

Pluspunten

• mooi geluid en aanpasbaar in 3 kwaliteiten
  • strak ontwerp (erg persoonlijk)
  • voelt solide aan

Minpunten

• tijdweergave moet groter worden
  • opslaan zenders via radio omslachtig

paasneis 05-01-2022

Welke app heb u gedownload ik kan ook de zenders niet vast zetten van alles geprobeert maar helaas het gaat niet volgens de beschrijving .
Gr Paul

F.N.Bijl 05-01-2022

Download de Medion Lifestream 2 app via google play op je telefoon, zet je radio aan, zoek een zender die je leuk vindt en druk op het plusteken van een lege plaats bij favoriete zenders.

EV 11-12-2020

Mooi en fijn!

Radio ziet er mooi uit, werkt goed en heeft mooi geluid. De eerste, eenmalige installatie is gemakkelijk uit te voeren mbv de handleiding. Ons wifi internet is prima waardoor de radio ook helemaal niet ruist of stottert oid. Gewoon FM of DAb+ nog niet uitgeprobeerd maar lijkt me een goede optie wanneer de wifi er niet of niet goed is. Aansluiting met spotify op je telefoon gaat ook perfect. Ik ben er heel blij mee!
Het bestelproces via de Medion website vond ik niet heel duiddelijk en het was niet zo duidelijk wanneer de radio bezorgd zou worden. Dat is mijn enige minpuntje

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede kwaliteit van internetradio
  • Door FM, DAB+ en internetradio veel opties
  • Veel zenders beschikbaar

Minpunten

• Bestelproces via medion website

Marja 23-07-2020

Mooi geluid

Een FM/DAB/Wifi radio die mooi geluid geeft, ook bij klassieke muziek. Handige app waardoor ook je smartphone als afstandsbediening gebruikt kan worden. Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Handige app
  • Gemakkelijke installatie (Engels/Duits)

Marcel 05-07-2020

Review

Een prima radio met diverse luister ongelijkheden zoals internet dab en fm. Prima geluid, mooi design en heel simpel in te stellen. Kortom: een perfecte radio.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Geluid

Minpunten

• Nog geen kunnen vinden

Tieske 27-04-2020

Multifunctioneel

Super handige internetradio. Eenvoudige installatie. Doet ,wat ie moet doen. Verschillende aansluitingen. Top product.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Eenvoudige installatie
  • Gemakkelijke bediening
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Nog niet gevonden