Philips OR2000M/12 - Reviews

CD-speler
Type tuner
analoog
USB-aansluiting

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,6

• Slecht

Robert 05-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,6
Mooie radio met goed ontvangst en lekker geluid.
Echter geen ontvangst meer na 1.5 jaar bezit. Beetje jammer voor een redelijk kostbaar radiootje, voor mij geen Philips meer!

RobinFoto 19-03-2014

Kleine stijlvolle radio met matig geluid

Voor onze nieuwe landelijke keuken wilde ik een stijlvolle bijpassende radio zonder toeters en bellen. Deze radio was de enige binnen mijn budget die in aanmerking kwam.

De radio ziet er erg strak uit en de knoppen voelen goed; het geheel maakt een solide indruk.

De radio heeft een plastic behuizing, een enkele speaker (geen stereo) en versterkt de bas door middel van bass-reflex.

Het eerste wat opvalt is de diepe bas (de radio lijkt dan te resoneren waardoor het wordt versterkt). Stemmen en rustige muziek op de radio zijn helder, diep en goed verstaanbaar. Ook muziek met een goede scheiding van instrumenten klinkt goed (Rather Be van Clean Bandit klinkt erg goed). Luidere popmuziek lijkt minder goed tot zijn recht te komen; het klinkt dan als een warboel van instrumenten.

De radio heeft voldoende volume voor een keuken, slaapkamer of badkamer. Als je de radio harder (voorbij 75%) zet dan gaat het geluid vervormen; daarom is deze minder geschikt voor een grote woonkamer.

De ontvangst is uitstekend.

Er is goed over de bediening nagedacht. Als je de MW (AM) radio inschakelt dan gaat alleen de onderste frequentie-wijzer aan. Als je een externe geluidsbron aansluit (3.5mm jack plug) dan schakelt de verlichting van beide frequentie-wijzers uit.

Kortom; een mooie radio, tikkeltje duur en verwacht geen wonderen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Hans9999 20-01-2014

Mooie radio, verlichting afstemschaal ontbreekt

Leuke radio, goed geluid, fijn is ook dat je geen aparte adapter nodig hebt.
Groot nadeel is dat de afstemschaal niet is verlicht en dat je in het donker alleen een rode streep ziet waarna je op de gok een zender moet opzoeken. Hij is dus voor verbetering vatbaar!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl