Canon PowerShot SX720 HS rood - Reviews

Filmen in Full-HD

mol 08-06-2016 Product paar weken in bezit

Erg blij mee

7,4
Gekocht als vervanger van Sony DSC-HX9V en erg blij mee. Hou erg van kleine bloemen fotograferen en dat lukt zeer goed door de goede macro stand. Vanaf 1 cm afstand beeldvullend scherp. Dat miste de Sony.
Handig ook bij ver inzoomen het knopje op de camera waarmee je op uitgezoomd het object zoekt en daarna snel inzoomt.
Zowel op auto als op P-stand goede kwaliteit foto's, als moet je met binnenopnamen in de autostand opletten dat de ISO waarde snel oploopt met risico op korrelige foto's. Beter om dan op P-stand te zetten.
Vanzelf ook diafragma, sluitertijd zelf in te stellen.
De superzoom van standaard 40x kan tot digitaal 80x oplopen waardoor je bijv. de kop van een meeuw zittend op een schoorsteen beeldvullend krijgt.
Ligt lekker in de hand, stelt snel scherp en verwerkt snel. Raster helpt je horizon houden.
Kan er nog niet goed over oordelen omdat we nog veel 'spelen' met de camera (terugkijken, inzoomen/ uitzoomen) maar ik vind de batterijduur wel enigszins tegenvallen. Misschien valt het mee als we op gewoon fotograferen overgaan.
Nu 2-3 weken in bezit met nog veel te ontdekken wegens de vele functies.

Adriaan 19-01-2017 Product paar dagen in bezit

Veelzijdig en gebruikersvriendelijk

Ongelooflijk veelzijdige en handzame camera. Toegankelijke handleiding zet keurig de talloze mogelijkheden op een rijtje. Met dit toestel lukt het om zowel prachtige opnamen van zeer dichtbij te maken, als het roodborstje in de berijpte boom verderop messcherp voor de lens te krijgen. De mogelijkheid om kleuren te verlevendigen maken het plezier alleen maar groter. Erg tevreden over deze aanschaf!

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Toegankelijk geschreven handleiding
  • Talloze mogelijkheden

Minpunten

• Batterijduur

SimonT 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/prestatie

Gekozen ter vervanging van oude Canon IXUS-950-IS om meer zoom te hebben, na aanbeveling van een fotograaf die Canon al jaren gebruikt.

Pluspunten

• Klein, ideaal voor op reis.
  • Groot zoombereik.

Minpunten

• Canon heeft geen klein tasje voor aan broekriem.

Henk 30-12-2016 Product paar weken in bezit

handig in gebruik en compact

Kleine handige camera met 40 maal optische zoom, welke handig in jaszak of handtas is mee te nemen. En welke makkelijk te bedienen is en zeer goede mee te maken.

Pluspunten

• klein
  • hoge kwaliteit foto's
  • makkelijke en duidelijke bediening

Mathot 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Canon heb ik altijd gehad en vooral de optische zoom en de compactheid van de camera gaven de doorslag om deze camera aan te schaffen

Pluspunten

• zoom 40X
  • bediening

Minpunten

• gewicht

Ed 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede camera

Nadat mijn SX 700 HS problemen had heb ik deze SX720 er voor terug gekregen. Ben er zeer blij mee. Ten opzichte van de 700 heeft de camera meer zoom 40x (ipv 30) De beeldsensor is vergroot naar 20,3 Mega pixlels en de behuizing is toch even compact gebleven.
Maak ook (rock) concertfoto's met de camera (= moeilijke lichtomstandigheden) En heb met de 700 al super goede foto's gemaakt.
Kortom een super camera voor dit geld zeker een aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • Grote zoom 40X
  • Goede video kwaliteit