Nikon COOLPIX AW130 camouflage - Reviews

5 x
Filmen in full-hd

IngvB 06-12-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Fijne camera, makkelijk te bedienen, maakt mooie scherpe foto's. Ook onder water. De kinderen kunnen er ook goed mee overweg. Later deze maand een duikvakantie, ben beneiuwd naar de resultaten van de foto's.

Yvonne 06-12-2015 Product paar weken in bezit

Heel erg fijn apparaat. Nog niet alle mogelijkheden gevonden. Bij macro heel soms niet het hele beeld verlicht; deel wordt zwart wat overigens niet storend is maar niet altijd de bedoeling.

alleepeter 04-12-2015 Product kwartaal in bezit

Ik verwachtte niet veel in eerste instantie van de camera maar dat hij op zijn minst zou voldoen. Boven verwachting kan ik onder water heel heldere en scherpe foto's maken. Uiteraard heb je niet zoveel mogelijkheden als op bijvoorbeeld een digitale spiegelreflexcamera, maar deze neem ik dan ook niet mee het water in :-)
De behuizing is echt robuust. Kan tegen een stoot(je). Bediening is vrij eenvoudig.
Wat mij betreft een echte aanrader om mooie foto's onder water te maken voor een nog redelijke prijs

Thomas 03-12-2015 Product paar weken in bezit

9,4
We hebben deze camera nu alweer een tijd. De camera is ongelofelijk duurzaam en ziet er netjes uit. Hij is ideaal voor de actievere cameragebruiker. De fotokwaliteit is zeer goed en ook het maken van foto's en films onder water werkt boven verwachting. Al met al een veelzijdige camera.

Adelyne 02-12-2015 Product kwartaal in bezit

Foto kwaliteit is goed genoeg voor zo'n compact camera. Het start snel op.Bediening is goed. Scherm is niet echt krasbestendig.Ook jammer dat er geen manual mode op zit. Long exposure schieten (bv 30sec) is ook niet mogelijk.

MAJ1970 08-10-2015 Product paar dagen in bezit

5,2
Ik was van plan mijn onderwatercamera te vervangen en daarom wou ik deze camera proberen. De gedachte om overal dezelfde camera te gebruiken stond mij wel aan.

Kwaliteit foto: Goed beeld. Moeite met een donkere omgeving
Mogelijkheden: Goed. Diverse leuke opties. Waaronder diepte waarop de foto is genomen. Wel voor elke duik eerst nulpunt ingeven.
Gebruiksgemak: Door het plaatsen van knoppen aan de zijkant blijf je zoeken. Het schudden van de camera helpt je door het menu gaan. Tot nu toe werkt het amper. Door de plaatsing van de knoppen zijn deze met dikkere handschoenen of mensen met grote handen slecht te gebruiken
Vormgeving: Net zoals alle andere camera's.
Degelijkheid: Hier gaat het ineens een stuk slechter met de camera. Na 1 duik al krasjes op het scherm. De robuustheid die Nikon prijst is ver te zoeken.

Ik vind de camera boven water veel te lastig te bedienen. De knoppen zijn geschikt gemaakt voor onder water gebruik. Dit merk je als je boven water de knoppen gebruikt, deze gaan zeer stroef. Onder water zit alles op een plek waardoor het niet makkelijk bruikbaar is. Door de combinatie vind ik het helaas een camera geworden die het op alle fronten "net niet" is geworden. Dit was voor mij de reden om hem niet te nemen en toch maar weer voor een onderwatercamera te gaan en een aparte normale camera.