Canon Digital IXUS 960 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 960 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

russo 05-07-2009

ik heb de ixus 960 nu ruim een jaar, en ben over de kwaliteit van de fotos erg te spreken, er zijn veel instel mogelijkheden en ook in het donker zijn redelijk goede fotos te maken (met en zonder flits) de filmpjes + geluid zijn ook van erg goede kwaliteit voor een compact camera.
helaas zit er nu wel 1 dode pixel midden op de sensor, net na de garantie, maar heel erg storend is dit niet, en dit is op fotos gemakkelijk weg te retoucheren.
het enige minpuntje is dat de camera redelijk groot/breed is, en niet echt gemakkelijk in je broekzak mee gaat, maar verder een top dingetje.

Gijs G 7 20-11-2008

prima toestel met zeer scerp lensje aalround inzetbaar
Heb dit cameratje 2 keer meegehad en vakantie door USA en Canada vele mooie opnames gemaakt. Voor het groothoek werk schiet ik veelal 2 of 3 fotos en in het stitch programma maak je hier leuke afbeeldingen van,
Super klein om altijd mee te nemen

naam 231 25-07-2008

super , wat maakt deze canon goede foto's zeg ,
ik zie weinig verschil met de reflex camera nikon d200.
mensen die zeer goede foto's willen niet twijfelen hoor.

Visotron 04-07-2008

Een Olympus 1010 omgeruild in de winkel omdat ik hierover heel ontevreden was- iets bijbetaald voor een Canon Ixus 960 IS. Wat is deze Canon een fijne camera. Haarscherpe foto's en makkelijk in gebruik. Point and shoot. Altijd raak. Filmpjes maken gaat ook mooi.

peter196 04-07-2008

Wat een goede camera zeg: Ik had eerst een Panasonic TZ5 om naast de Canon 450D te gebruiken. maar k'heb hem na een maand weggedaan want ik vond er veel te veel ruis in zitten met name schaduwpartijen bevatten erg veel ruis.
Toen heb ik de IXUS-960 gekocht en wat een verbetering; tot iso 200 zie ik bijna geen verschil met de 450D. Misschien ook wel een beetje logisch want er zit dezelfde DIGIC III-processor in.
Standaard is het beeld wat zacht maar dit kun je naar behoefte aanpassen, ik heb zelf de scherpte op +1 staan.
Ben erg tevreden over deze camera die voor een compactcamera en dus een snapshot erg veel instelmogelijkheden heeft.

dirk2006 08-05-2008

Pro's
- gecombineerde zoom tot 15 X HEEL GOED. De foto's wordt iets minder scherp maar is nog steeds heel mooi. Deze camera is een goed alternatief voor de kopers van de Panasonic TZ serie die genoeg hebben van alle ruis die waanzinnig slechte sensoren van Panasonic produceren.
- de zoom werkt onder andere goed door de uitstekende image stabilisation. Zonder statief(je) fotograferen met veel zoom is goed mogelijk!
- de Video is onovertroffen! Ik heb veel digitale camera's geprobeerd en ik draag de Ixus 960 voor als winnaar videokwaliteit voor de compactcamera.
- makkelijk in gebruik. Eigenlijk kiezen tussen zon, schaduw en lamplicht en de ISO-waarde. Iso waarde makkelijk bereikbaar.
- goede prestaties met weinig licht. ISO 1600 is bruikbaar . Camera heeft dan ook een 1/1,7 CCD sensor maar helaas ook 12,1 megapixels.
(bij de scene modes zit zelfs een ISO 3200)
- degelijk: in het tasje verdween de camera een keer per ongeluk helemaal onder water. Er zaten zelfs waterdruppels in het batterij compartiment. Laten drogen en hij deed het weer zonder enig merkbaar defect!! Hulde Canon!
- handzaam formaat.
- ideaal bijbehorend tasje van Canon. Met dat tasje kun je de camera aan je riem dragen en merk je amper dat je 'm bij je hebt. Naar de disco met de 960 aan je ceintuur.

Con's
- grote afdrukvertraging en ik had er nog een wel 8 GB Sandisk Extreme III (drie) memory card bij gekocht!
De snelst mogelijke kaart en daar heeft het niet aan gelegen. De Fujifilm F30 met een kaart met één tiende (!!!) van die snelheid, heeft amper een afdrukvertraging.
- door die afgeronde hoeken 'staat' de camera heel wankel op vier puntjes en valt heel snel om. Ik heb me aangewend om de camera steeds in het tasje te doen.
- 12,1 megapixels. Zonde en jammer! Wanneer houdt die megapixel ratrace eens op? Wat moet een amateur met meer dan zes megapixels? Laat staan acht of twaalf? Posters afdrukken van twee meter hoog? Hoe vaak doet iemand dat? Op de hoogste stand produceert de camera foto's van 5 MB! Ik fotografeer normaliter op 5 megapixels. Veel gebruikersfora melden aan het einde van de review: veel ruis door te veel megapixels op een te kleine sensor.
- geen instellingen voor sluitertijd en diafragma.

Gelukkig heeft de volgende Ixus (970) 'maar' tien megapixels, maar daar is de sensor meteen verkleind naar 1/2,3.

De voornoemde F30 heeft zes megapixels en een 1/1,7 sensor en is sinds de introductie de master of low light pictures met heel weinig ruis. Deze F30 is niet in het nadeel bij vergrotingen.

willy wartel 17-04-2008

Prima camera maakt uitstekende opnames en deze zijn tot op a3 ragfijn met veel detail.
gebruik veel al op vakantie en rond het huis
exta flitser mee aangeschaft voor binnen opnames werkt zonder problemen zelf op 4 mtr vanaf de camera
al met al tevreden over deze kleine topper

Verootjuh 09-04-2008

Echt een super mooie camera!
In het begin heb ik nog wat lopen rommelen met instellingen, maar nu ik heb door heb maakt ie echt super mooie foto's :)

Echt een aanwinst!

diego Jac 01-04-2008

Heb de canon al een half jaar in me bezit. Bevalt me tot op heden enorm goed. Zeer makkelijk te gebruiken, vele opties en zeer scherpe foto's. Ook het filmen bevalt prima, dit is op een normale tv (geen 70+ cm) nog zeer scherp te volgen. Nadelen heb ik niet echt, binnenkort ben ik van plan het onderwaterhuis voor mijn vakantie in Egypte aan te schaffen.

martin54 11-03-2008

Naast mijn D200 die ik voor het serieuze werk gebruik, heb ik de IXUS 960 IS voornamelijk aangeschaft voor vacantie snapshots en videoclips. Hij is compact, degelijk afgewerkt en de bediening is erg intuitief.
De beeldkwaliteit is zeer goed voor zo'n kleine compact en het minuscule lensje pikt een heleboel detail op. Ruis is zichtbaar vanaf 200 ISO maar voornamelijk bij opnamen met weinig licht en dan hoofdzakelijk in de schaduwpartijen. Neat Image filtert ruis er heel gemakkelijk uit en is te gebruiken als Photoshop plug-in.

Kleuren en scherpte zijn super en ook de automatische witbalans doet wat hij moet doen. Afdrukken (wat ik overigens zelf doe) zien er fantastisch uit en doen niet onder voor die van mijn Nikon D200 die 5 maal zo duur was. Uiteraard heb je niet de instellingen en creatieve mogelijkheden die je met een spiegelreflex wel heb, maar daar koop je de IXUS dan ook niet voor. Ik kan iedereen aanraden om de M-modus te gebruiken omdat die wat meer mogelijkheden geeft m.b.t. kleurvariaties en witbalans. De videokwaliteit is heel redelijk. De hoge resolutie instelling ziet er super uit, alleen zorgt de langzame frame-rate van 15 fps voor wat schokkerige beelden als je de camera te snel beweegt.

Concluderend kan ik zeggen dat ik de IXUS met een gerust hart mee op vacantie neem en ik weet zeker dat ik met mooie plaatjes thuis kom.

Frans 2001 06-03-2008

Na twee weken een berg foto`s te hebben gemaakt, waarbij ik allerlei mogelijke instellingen hed gebezigt, kan ik nu volmondig concluderen: deze camera maakt prachtige, kleurrijke opnamen.
Pluspunten:
1) Met digitale macro maak je geweldig mooie close-ups.
2) De Printknopkun je voor veel functies instellen.
Ik heb hem ingesteld op FILM. Door op dit knopje te drukken start gelijk de filmopname, zonder dat je eerst via de knopjes de film-modus moet kiezen !
3) De films zijn zeer mooi op STANDAARD, 30 fps.
De 1024 films zijn ook mooi, maar vanwege het feit dat ie dan maar 15 fps draait, wordt het beeld al gauw schokkerig bij verplaatsen.
Een zwaarwegend minpunt kan ik eigenlijk niet vinden.
Hetzij dan het volgende: Bescherm het LCD-scherm.
(dat geldt overigens voor voor veel camera`s)
Hiervoor heb ik een folie aangebracht, merk: CARAT-electronics. (geen kleefmiddel, anti-statisch)
Je bent dan gevrijwaard voor krassen en vervelende vingerafdrukken. Tip: gebruik niet de folie van HAMA.
Bescherming is op zich goed, doch de doorzichtigheid lijkt dan op eenlelijk pixelbeeldje
Ben uiterst tevreden met de aankoop van deze camera!

Affaire765 03-03-2008

Cannon EOS400d verkocht, Canon IXUS960Is gekocht!!! Klinkt wellicht bizar, maar toch gedaan.
Wat een heerlijke camera is die IXUS 960Is, wat een mogelijkheden en wat een foto's! Wat een handzame camera en alles spreekt voor zichzelf! Een verademing om met deze camera te werken! Een absolute aanrader!!

bertus43 18-02-2008

Wat een fijne camera is dit. Omdat ik met de Ixus familie bekend ben zijn alle knoppen en functies gemakkelij te vinden. Voor de niewue gebruikers zal het even wennen zijn. Gebruik zelf alleen de stand M (handmatig) en heb de print knop gekoppeld aan de belichtings compensatie. Zo maak je snel goede foto's. Uiteraard ook de diverse scenes geprobeerd. Vooral portret en flora vind ik persoonlijk een toegevoegde waarde hebben. Kortom, een fijne camera, ligt goed in de hand, gemakkelijke bediening, klein genoeg om overal mee naar toe te nemen, goede software !! Prijstechnisch misschien niet de goedkoopste maar dan toch zeker wel één van de beste. Verschillende tests en reviews op internet bewijzen dit. Helemaal geen negatieve klank dan ? Ja hoor, het klepje van de usb poort ziet fragiel uit

Jaap2039 18-02-2008

de camera is 1 cm dikke dan mijn oude powershot SD300 en dus wel iets logger. De snelheid van mijn oude powershot heb ik nog geen andere camera zien overtreffen razend snel maar deze is echter ook niet slecht. De kwaliteit van deze Powershot SD960 ( Ixus 960 ) is uiteraard beter (4 MP vs 12 MP). De Foto's zijn een stuk scherper. De stabiliteit van foto's goed en ook een stuk kleurrijker. Toevallig was een familielid in de VS en heeft hem meegenomen ( powershot ). Ik ben er zeker tevreden mee! De filmpjes van 1024 zijn HAAR scherp en zien er goed uit. Wel heeft de camera geen 60 frames/seconden filmpjes maar dat ter zijde. Ook een leuke toevoeging is de kleuren filter. Alles wat bijvoorbeeld rood is zal op de foto rood zijn echter alles wat niet rood is is dan zwart / wit. de mogelijkheden zijn prima in orde echter wat ook andere melden: zorg voor een goede instelling en je hebt dan super goed foto's! De lichthoeveelheid is inderdaad tricky bij canon camera's: Je wilt GEEN flits maar wel een sneller sluitsertijd om geen veeg te krijgen op foto's Dit doet ie dus niet! Liever scherpe donkere foto's dan aardig belichten veeg foto's ( SD300 heeft dit probleem ook, je kan de sluitertijd niet vast instellen)
Ook met ISO 3200 doet ie dit niet.

Echter al met al een goede aankoop voor zo weinig euro's ( dollars ;) )

TJF 09-02-2008

Erg fijn toestel! Makkelijk om foto's te maken, stelt goed scherp, en veel functies. Ontzettend scherpe foto's! Echt heel fijn toestel. Ziet er ook mooi uit, en is mooi klein, erg handig.

hvdh 06-02-2008

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van deze fantastische camera.
Prachtige foto's in verschillende omstandigheden. Ook bij minder licht maakt deze camera uitstekende plaatjes.

Het apparaat is makkelijk in gebruik. Omdat ik hiervoor ook een ixus had zijn alle functies bijna blindelings te vinden. Ook voor mensen die voor het eerst met deze camera werken zal dit bijna zonder inzien van de handleiding kunnen.

Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze camera.

Nebar 15-01-2008

Als echte Sony fanaat ben ik naar lang wikken en wegen toch overstag gegaan en heb een Ixus 960IS gekocht. (het touchscreen van Sony sprak met niet zo aan)
Ik gebruik de camera veel zakelijk en ook privé en maak zo'n 2500foto's per jaar. Tijdens de kerst heb ik de camera uitgeprobeerd in Afrika en na 1000foto's kan maar één ding zeggen: SUPER. Image stabilisor werkt echt. Zoom is super. Speciale programma's werken echt. De camera is bijzonder gebruiksvriendelijk en snel. (ook de kinderen kunnen er uitstekend mee overweg) Een ding begrijp ik nog niet goed (of doe ik fout): ondanks dat de red eye reduction aan staat zijn de ogen toch rood. Je kunt het er meteen als de foto gemaakt is op de camera al uithalen. Dit gaat goed maar kan toch niet de bedoeling zijn.

henkdenon 28-12-2007

Ik heb de Panasonic fx100 en nu dan de Canon ixus 960 is.
De fx100 is wat kleiner, heel makkelijk in gebruik, maar de foto kwaliteit is wat minder, zeker met uitvergroten veel ruis!
Met de flits zijn vaak de gezichten overbelicht.

De Canon doet het beter, de foto,s zijn mooier je kan zelf in de schemer zonder flits foto,s maken.
Het filmen overtreft mijn verwachting, heel goed voor een fotocamera.
De body is heel stevig en heel mooi afgewerkt.
Ja mijn keus is de Canon 960!

Rednas 10-10-2007

Deze camera oevrtreft mijn verwachtingen. Wat een mooie, strakke foto's! Elk detail is zichtbaar, tot de porien toe! En die macrstand is verbluffend! Ik heb hem gekocht omdat ik niet meer geheel tevreden was over mijn 4 MP camera. Mijn niet-zo-vaste-hand leverde veel onscherpe foto's op. Vooral de image stabilizer op de 960 IS is voor mij dus een genot; Geheel inzoomen en toch nog een strakke foto! Geweldig! Bij filmen op 1024x768 kun je niet meer inzoomen en de film 'hakkelt' iets maar de beedlkwaliteit is in orde. 1 standje lager kun je wel inzoomen met filmen, wat wel prettig is.
Al met al: gewoon een toppertje weer van Canon.

Iejoor NL 29-09-2007

Vandaag Ixus 960 is gekocht, heb ervaring met de ixus 500 (en daarvoor nog enkele ixussen) en de eos 300d. Dit toestel slaat alles. Wat een beeldkwaliteit. De afdrukvertraging is er ook uit. Vormgeving super - interface geweldig.

Ixus 500 wil mijn vrouw niet kwijt, die houden we er dus bij, is ook een fantastisch toestel.

Advies: koop wel een High speed kaart in de ixus 960is , de fotos zijn ca 3 mb groot in de 12 mp resolutie!