Sony Cyber-shot RX100 II digitale compactcamera zwart - Reviews

Optische zoom
3,6 x
Filmen in full-hd

Jan 04-06-2016 Product half jaar in bezit

Sony Cybershot-shot RX100II, kleine krachtpatser.

Een mooi klein toestel die in elke zak past en ook nog eens haarscherpe foto's maakt. Ik heb er wel een grip bijgekocht om hem beter vast te houden. Makkelijk in te stellen naar jou keuze. Echt een topper!

Lin 03-04-2016 Product maand in bezit

Sony Cyber-shot RX100 II

De camera maakt hele mooie foto's. Ik vind alleen dat de flitser op een vervelende plek zit. Verder is de camera lekker degelijk!

Lin 31-03-2016 Product maand in bezit

Motu123 17-03-2016 Product maand in bezit

7,6
Mooie foto's. Door de vele mogelijkheden kost het soms wel wat moeite om te bepalen welke setting het beste resultaat geeft.

Luite 17-03-2016 Product half jaar in bezit

Perfecte camera voor onderweg

Het formaat en de kwaliteit van de foto's maken dat de Sony RX-100 m2 een handige camera is om in je broekzak te hebben terwijl je rondreist of aan het wandelen bent. Geen gedoe met grote cameratassen en lenzen, maar toch mooie foto's.

Een ander pluspunt is de lichtgevoeligheid van de camera. Deze is erg hoog waardoor je ook in staat bent foto's te maken vanuit de hand met zeer weinig licht. Perfect als je niet van flits-licht houdt. Zelf heb ik overigens wel een mini-statief erbij gekocht (in mijn andere broekzak) voor mooie sterrennachten of groepsfoto's op afstand.

WiFi ondersteuning is basic, maar ok. Reageert af en toe wel wat traag. Kantelbaar scherm prettig, maar de hoek had wat groter gemogen.

W Staring 12-03-2016 Product kwartaal in bezit

We zijn erg tevreden

De camera maakt erg mooie foto's. Er zitten heel veel functies op en je kunt er veel mee. We zijn erg blij met onze aankoop

Marjolein 04-03-2016 Product kwartaal in bezit

De kwaliteit van de foto's zijn bijzonder goed. De kwetsbaarheid/degelijkheid van het toestel is wat fragiel. Wij adviseren om het glazen LCD scherm goed te beschermen bijvoorbeeld met een folie. Ondanks gebruik van een fototasje bleek het scherm al snel krasjes te hebben. Het toestel heeft veel functies, ondanks de aanwezige ervaring met een digitale camera bleken het nodig de functies van de camera te leren kennen en de handleiding er op na te slaan. Maar bovenaan staat de bijzonder goede kwaliteit van het fotomateriaal. Met veel plezier bekijken wij de prachtige digitaal vastgelegde herinneringen van Nieuw Zeeland terug.

Bart 28-02-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk te gebruiken toestel met veel instelmogelijkheden, ook voor de ervaren gebruiker. Past makkelijk in een jaszak om altijd bij je te hebben. Ondersteund ook RAW-formaat voor nabewerken in Lightroom.

Edwin 26-02-2016 Product maand in bezit

Prachtige camera met de mogelijkheden van een DSLR. Zijn compactheid is een voordeel en ook meteen een nadeel; hij houdt niet lekker vast als je grote handen hebt. Je hebt de neiging om je vinger op de flitser te leggen (per ongeluk) waardoor deze niet omhoog kan. Een extra grip aanschaffen zou bij deze camera niet verkeerd zijn. Vandaar een 7. Kwaliteit van het materiaal is echt Sony; top dus! een 9 voor zijn degelijkheid.

Zijn zoombereik is super, voor zo'n klein cameraatje. Alle belangrijke instellingen (witbalans, sluitertijd, diafragma, etc) zijn automatisch in te stellen of manueel, via het menu of via de draairing om de lens die meerdere functies kan vervullen afhankelijk van de gekozen modus. Op auto modus kan je bijvoorbeeld zoomen met de draairing (en met de zoomknoppen) maar op de modus waarbij je de sluitertijd regelt, kan je de sluitertijd instellen met de draairing. Het menu is niet lastig en past goed bij het niveau van de persoon die waarschijnlijk zo'n camera zal gaan kopen. Daarom een 9!

Het film-gedeelte is ook prima, ik heb het idee dat hij stabilisatie heeft want als ik schokkerige bewegingen maak dan lijkt dat een stuk minder op film. Tevens als je aan het 'pannen' bent blijft de film keurig horizontaal mee pannen.

Zeker na een cashback een super camera voor het geld!

aj van Vemde 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer lichtsterke camera en lekker klein en daardoor is het makkelijk meenemen tijdens wandelingen. Door de grote sensor en goede lens zijn de foto's super scherp. Het heeft niet veel zoom maar als je later bij het bewerken inzoomt kun je nog heel veel doen, zeker als je de raw. beeld instelling gebruikt.
De wifi mogelijkheid werkt perfect, je kan snel naar de tablet of telefoon overzetten en dan eventueel delen op sociale media.

Johan 26-02-2016 Product paar weken in bezit

Goed fototoestel, zoals je mag verwachten voor de prijs.
Een groot scala aan mogelijkheden.
Het drukknopje om een foto te maken zit echter niet helemaal lekker zodat je even moet zoeken voordat je de juiste greep hebt. Dit geld ook voor de ingebouwde flitser, die zit dan net onder je linker vinger dus als deze omhoog komt dan moet je je greep veranderen.
Al met al even wennen maar verder een uitstekend toestel

BramdB 20-02-2016 Product paar dagen in bezit

Was al een tijd opzoek naar een camera naast mijn DSLR.
Wou er eentje die ik makkelijk mee kon nemen. Had Veel reviews gelezen. Verschillende merken en modellen.
Er is best veel keuze maar uit eindelijk toch voor deze gegaan. Zat eerst nog te twijfelen voor een camera met meer zoom bereik. Maar heb toch gekozen voor deze camera omdat deze beduidend scherpere foto's maakt en de prestaties in het donker en schemer vele malen beter zijn. Door de betere lens en een diafragma van 1.8 welke ook nog leuk is voor mooie scherpte dieptes. En de extra zoom gebruik ik net al veel mensen toch maar weinig.
De camera ziet er simpel uit. Maar is een echte krachtpatser, een wolf in schaapskleren noem ik het maar. De camera voelt stevig aan. Je pakt echt iets vast. Als ik de camera eens uit handen geef zijn mensen altijd verbaast over het gewicht. (je hebt echt iets in handen) Ik heb er gelijk wel de AG-R2 grip bij gekocht. Waardoor de camera toch net wat beter vasthoud.

Voordelen:
* Bijzonder goede foto's
* Zeer goede lichtsterk lens met diafragma 1.8
* 20.2 Megapixel Exmor R-sensor. Geeft te veel voordelen om ze hier allemaal op te noemen. IS ECHT EEN TOPPER
* Valt niet zo op als een grote camera waar door je als fotograaf toch net even die foto kan maken zonder onder te doen aan kwaliteit
* Constructie voelt goed en stevig aan.
* Kantelbaar LCD scherm
* Schoen voor flitser, microfoon e.d.
* Zeer veel instelmogelijkheden geven je alle vrijheid.
* Autofocus reageert snel en goed

Nadelen:
* Jammer genoeg geen grip bijgeleverd.
* Macro fotografie kan, maar is niet zijn sterkste kant. (maar kan zijn omdat ik de camera nog niet 100% kan)
* Prijs is aan de hoge kant, maar je hebt natuurlijk wel een topper.

Zoom is beperkt. Maar voor mij meer dan voldoende

Filmen heb ik nog niet gedaan.

Peter 19-02-2016 Product paar weken in bezit

Zeer mooi afgewerkt toestel dat solide aanvoelt en dankzij zijn grote sensor vooral ook heel mooie foto's maakt.
De batterijduur is goed en opladen kan ook via een USB battery pack wat wel enorm handig is op reis.
Best prijzig maar gezien de kwaliteit van de foto's het zeker waard.
Als je de kwaliteit wilt van een DSLR wilt en niet wilt zeulen met een grote camera is dit echt een geweldig alternatief.

Marcel 19-02-2016 Product paar weken in bezit

Maakt prachtige foto's en heeft een compacte behuizing. De mogelijkheden zijn divers, het duurt even voordat je alle mogelijkheden uit de camera kunt krijgen. De bouw van de camera is goed.

PeterW 19-02-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige camera met een klein formaat, maar vele mogelijkheden. De foto's zijn van zeer goed kwaliteit, ook bij foto's met minder licht, zelfs zonder de ingebouwde flitser te gebruiken. De camera biedt een automatische stand, waarmee de camera zelf de meest optimale instellingen kiest. Voor de meer ervaren fotograaf biedt de camera een uitgebreid aantal mogelijkheden om handmatig de juiste instellingen te kiezen. Al met al ben ik zeer tevreden met deze kleine krachtpatser en neem ik'm overal mee naar toe.

Mike 16-02-2016 Product paar weken in bezit

Top toestel met veel functionaliteiten. Ook erg compact dus kan gemakkelijk worden meegenomen. Enige nadeel is de plaatsing van de flitser.

AnnaMaria 16-02-2016 Product maand in bezit

Als klein alternatief van mijn full frame spiegelreflex is dit toestel ideaal. Klein en compact. Genoeg mogelijkheden qua instellingen. Prachtige scherpte diepte. Qua instellingen zijn veel knoppen persoonlijk aan te passen.

Rob 16-02-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer handzame camera die mooie foto's aflevert, alleen de flitser is een kwetsbaar onderdeel. Zeer veel mogelijkheden met deze camera.

François 15-02-2016 Product kwartaal in bezit

7,6
Nav geboorte kleinkind uitgekeken naar fototoestel met betere beeldkwaliteit en instelmogelijkheden tov tot dan gebruikte smartphone of aut.'kies- en klik'-camera's. Daarnaast compact om makkelijk mee te nemen en zo steeds 'onverwachte' momenten te kunnen vastleggen.
Toestel beantwoordt aan deze eisen. Compact en wordt daardoor geregeld gebruikt. Wel glad en daardoor geregeld aut. uitklapflits afgedekt door linkerwijsvinger. Aangeschafte kleefhandvat-Sony helpt hiervoor, toestel dan veel handvaster te hanteren. Ook schermbeschermer-Sony is zeer nuttig.
Kwaliteit foto's duidelijk beter dan vroeger. Instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het zal ons zeker nog het nodige studie-werk vragen, maar de standen slim- en superieur automatisch geven al mooie resultaten bij onverwachte momenten. Fijn is dat bij andere standen de aanpassingen met instelringen meteen op het lcd-schermpje waar te nemen zijn.
Toestel is degelijk gebouwd. Gezien grote lens en lcd-scherm kan je moeilijk volledige schokbestendigheid verwachten.
Prijs was voor ons reden om te kiezen voor M2 versie. Is dan nog prijzig maar voor ons eerlijke prijs/kwaliteit verhouding.

Wim 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Een compact toestel dat zeer snel is en etreem lichtgevoelige lens. De beperkte zoom wordt gecompenseerd door een 20MP chip waar voldoende kan ingezoomd worden