Olympus STYLUS Traveller SZ-31MR iHS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus STYLUS Traveller SZ-31MR iHS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Mary N 08-03-2014

Kan hem helaas niet installeren op windows 8
Hij werkte prima op xp, lekker cameraatje.
Mooie fotoos!

Popocatepetl 19-06-2014

Ik stop gewoon het kaartje in de PC of een kaartlezer, laad de foto's in en heb geen probleem met Windows 8 of 7. De meegeleverde software gebruik ik niet en dat hoeft ook niet. Wat willen jullie precies doen?

Sassefras 18-06-2014

Jeetje hebben meer mensen hier ervaring mee, want ik heb geen XP meer op mijn computer maar Windows 8. Klopt het echt dat het niet draait op Windows 8?

R.Boersen 14-10-2013

Een zeer vrouwvriendelijke camera. Ik heb de camera gekocht via Cameranu.nl en mijn vrouw heeft er alleen maar plezier van gehad. Mooi beeld en zeer scherpe foto's. Prettige bediening.

Wendela 16-07-2013

Ik vind het een geweldige camera: veel mogelijkheden, licht in gewicht. Prima kwaliteit foto's enz enz.
Er zijn maar 2 nadelen, te weten: de film-knop zit op een plek waar ik de camera met de duim vast houd. Soms druk ik per ongeluk de film-knop in.En er zit een erg kort kabeltje bij om de foto's op de computer over te zetten.

rejtuo 21-07-2013

Hallo Wendela. Ik heb dezelfde camera.Ik ben erg tevreden over de mogelijkheden en de kwaliteit.Bij iedere handeling kan de camera je vertellen wat de instelling doet en wat je verwachten kan. Erg handig.Wat ik je vragen wil, hoe is jouw ervaring met de accu. Ik vind de levensduur hiervan niet bijzonder.

Notoria 10-06-2013

Erg handbare camera. Mooie stevige behuizing.

Ik krijg in verlichte ruimtes met bewegende mensen geen goede foto,s Alle foto's mislukken!!! Niet scherp en onduidelijk en bewogen. Foto's zijn groen rood blauw!!! Dus geen foto's van een feestje (met dansende mensen) of waar kleurspotjes (Circus) gebruikt worden.

Ik kan er dus met bewegend mensen en binnenverlichting geen goede foto uitkrijgen. Ik had hiervoor nog een oud toestel van Samsung nv11. Die maakte perfecte foto,s binnen!!

Beauty stand is erg leuk. Filmen gaat goed en de foto's die je dan gelijk kan maken is erg handig.

Het dichtbij fotograveren is perfect.(teksten)

vierheuvel 24-05-2013

Eindelijk een fotocamera die mij bevalt (daarvoor Canon en Sony).
Afgelopen weken veel vakantiefoto’s gemaakt met de Olympus SZ-31MR. En ik ben er erg tevreden over.
Scherpe foto’s en prachtige kleuren. De camera kan goed inzoomen en dan nog heb je prima en scherpe foto’s.
Ook de panorama foto’s en de filmpjes zijn prachtig.
(ik moest wel even zoeken hoe je moet filmen, maar het is eigenlijk heel eenvoudig.)
De camera heeft vele mogelijkheden. Maar de camera op de “automatische stand” geeft voor mij al prima foto’s.
Ik vind de accu-duur prima. Het is wel lastig dat de accu alleen via de camera kan worden opgeladen.
Een aanrader.Ook gezien de prijs.

SWP 25-05-2013

Hallo, vierheuvel.
Dat opladen via de camera dat kan maar hoeft niet, je kan er een aparte oplader bij kopen, heb ik ook en is ideaal.
Gr SWP

martijn75 26-09-2013

Ik vind het ook echt een super toestel, ook de video functie a 60fps is fantastisch goed. Foto's ook, maar niet in Auto stand vind ik. Je moet echt wel even per situatie bekijken wat de beste foto's oplevert. Soms in stand P, maar soms moet ik echt specifieke scenes kiezen voor het beste resultaat. Voor foto's in huis (half donker) is Avondscene bijvoorbeeld een stuk beter dan de iAuto stand bij mij waarbij teveel ruis optreedt. Nog een vraagje; Ben ik de enige waarbij de ontspanknop soms even blijft hangen/ingedrukt blijft? Hij schiet wel weer los na een paar seconden, maar vind het wel vreemd. Nog meer mensen hier last van?

evie1985 16-03-2013

Vind het een ontzettend fijne camera. Vooral omdat je reperterend kan fotograveren. Dit is vooral handig omdat ik vaak foto's maak bij concerten. Ook de kwaliteit is perfect

Thunderflash 15-03-2013

Deze camera heb ik vorig jaar juli gekocht ter vervanging van een Sony cybershot DSC-85W die we al weer 5 jaar in gebruik hadden en mankementen begon te vertonen.
De keuze voor de Olympus is onder meer gemaakt door veel zoekwerk op het internet en zeker ook op deze site. Twee andere camera's die ook in overweging meegenomen zijn: Panasonic TZ30 en de Sony DSC-HX20V. Door diverse gebruikers ervaringen heb ik uiteindelijk voor deze Olympus camera gekozen.
De camera is de afgelopen periode veel gebruikt tijdens de zomervakantie en de wintersport. Point en shoot foto's zijn van goede kwaliteit. De Olympus is in staat om zeer mooie foto's bij weinig licht te maken. Meestal maak ik een foto in "I-auto" stand en eentje in "P" stand, waarbij je instellingen kunt aanpassen naar de situatie. Zodat je achteraf op de pc de juiste foto kunt uitkiezen.
Eén klein minpuntje vind ik dat het scroll wieltje bovenop de camera snel van positie verandert. Als je de camera uit je zak of hoesje haalt moet je eerst checken of de camera op de juiste instelling staat. Je begint zomaar spontaan te filmen terwijl je juist een foto wilt maken.
Verder maakt de camera een ratelend geluid als je maximaal inzoomt, dit is het motortje dat scherp blijft stellen. Flitsen lukt alleen als de flitser open geklapt staat en op "P" staat. Als de camera in de "I-auto" mode staat flitst de camera niet.
Alles met alles een super camera, mooie foto's met een super zoom functie.

Mevr. Aegten 11-03-2013

We zijn juist terug van Holzgau en hebben daar vele leuke fotootjes gemaakt met deze olympus-camera.De camera is licht en makkelijk mee te nemen.De bedieningsknoppen bevinden zich op de juiste plaatsen.Met de lens kan je van heel dichtbij voorwerpen van lange afstanden toch goed naar je toe halen zonder kwaliteitsverlies.Te weinig licht is ook geen probleem daar deze via een speciale technologie er voor zorgt je fotos toch genoeg belicht zijn.De landschappen lijken net echt.Zeer goede kwaliteitsfotos en meer moet dat niet zijn.

noefel2 05-03-2013

Die hebben we nu een week.
Gekocht als vervanging voor een Canon 10MP en veel minder zoom, waarvan de aan- uitknop soms hapert.
Hoge verwachtingen: meer megapixels, meer, veel meer zoom. Dat kan niet stuk. Dachten wij.
Helaas zijn de fotos's van onze oude Canon beter. Tegenvaller dus. Hoe kon dat nou?
Meer megapixels, meer optische zoon, een gedegen merk (ik heb de eerste Olympus spiegelreflex (analoog) nog in de kast liggen en die doet het na ?? 35 jr ?? nog prima.)
Dus hoe komt dat nou?
De foto's worden in een klein (5mb) formaat opgeslagen. Gevolg: kwaliteitsverlies in pixels.
Ja, als je 16mp hebt en die worden niet opgeslagen, dan schiet dat ook niet op. Toch?

Wel: de foto's zijn redelijk als je ze niet "cropt" (verder uitvergroot).

Als compact kiekjes apparaat goed hoor (voor de kleinkinderen enzo)
Als FOTO-toestel minder geslaagd.

Shakabon 24-02-2013

Het is een leuke camera met veel mogelijkheden. Ik ben vooral blij met de macro opties. Je kan suikerkorrels scherp in beeld krijgen. :)
De opties om gezichten slanker te laten lijken of mensen te laten glimlachen zal ik niet veel gebruiken schat ik zo in, maar grappig om es te proberen.

Het is een leuke balans, zowel in prijs als formaat tussen een simpel kiekjes apparaat dat je in je borstzakje overal mee naar toe neemt, en een duur groot, meer professioneel toestel.
Ik ben er blij mee iig.

Derk.D 22-02-2013

Ik heb de Olympus SZ31MR online gekocht en toen deze werd geleverd kon ik mij niet voorstellen dat een camera met 24 x zoom in zo'n klein doosje paste.
De camera heeft een metalen behuizing en voelt mede daardoor erg stevig aan, de bedienings knoppen zitten op de juiste plaats de camera is daardoor erg gemakkelijk te bedienen.
De door mij gemaakte foto's vond ik er erg goed uit zien , zeker in vergelijking met mijn vorige camera
een Sony DSH-H2 .
Een minpunt is het ontbreken van een optische zoeker ,wat voor mij als leesbril drager dus steeds bril op, bril af betekent.

evertbrink 21-02-2013

Ik heb het nog maar net en nog niet buiten gebruikt. Binnen gaat prima. Vanwege de verre zoom gekocht en daar word ik niet teleurgesteld.
Filmen gaat vrij eenvoudig. Nog wel leren mijn hand stil te houden.

marcogs 20-02-2013

Mooie camera die lekker compact is. Wat mij opviel tijdens het op de pc afspelen van een opgenomen filmpje, is dat je het motortje van de beeldstabilisator constant hoort werken. Heel vreemde gewaarwording.
Verder als hij op de stand P staat, en je scrolt naar beneden naar de functie " meerdere foto's per keer" dan blijft hij soms hangen in de functie erboven"ISO AUTO". Zal wel aan mij liggen misschien.
Verder een erg mooi afgewerkte camera, en zeker waar voor het geld.

Gilbertop123 20-02-2013

Eenvoudig mooie foto's
Heel eenvoudig in gebruik.
Zeer veel mogelijkheden.
Binnen foto's ook met tegenlicht heel mooi door krachtige flitser.

lbleumer 20-02-2013

Ga altijd voor Olympus vanwege de lenzen. Deze aangeschaft omdat hij makkelijk meeneemt in je jaszak, helder scherm heeft, waardoor gemis zoeker geen probleem is en voor de prijs uitzonderlijk veel mogelijkheden. Zette hem op mijn bureau (waar ook onze kat lag) op de stand katherkenning (geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen)en hij maakt prompt een (mooie) foto. Binnenshuis heldere lichte foto's (was een probleem met mijn vorige camera) en ben heel benieuwd naar vuurwerkfoto's, maar moet nog even op vuurwerk wachten. Nog pas net in mijn bezit, maar nu al erg blij met dit mooie speeltje.

Notoria 20-02-2013

Handbaar model Mooie scherpe foto's Kan alles perfect dichtbij halen. Het filmen en tussendoor de foto kunnen maken is ideaal. Batterij gaat lang mee. Ik ben blij dat Ik deze gekocht heb door de goede reviews. Daar moest ik het van hebben. Ben zelf niet zo handig maar alles lukt en dat is voor mij erg belangrijk. voor de wat oudere mensen die alles niet meer zo goed begrijpen is het ook een perfect toestel.

martijn75 24-09-2013

Lijkt me dat eens even goed de instellingen bij langs moet of het toestel ter reparatie moet aanbieden. Vrijwel iedereen is laaiend enthousiast over dit toestel namelijk.

will.claase 20-02-2013

Ik heb deze camera ten eerste aangeschaft, vanwege het merk, waarvan ik enigszins zeker van was, dat dit kwalitatief goed zou moeten zijn. Na ontvangst direct uitgeprobeerd en heb daarmee goede tot zeer goede kwalitatieve foto's en films mee gemaakt. Zijn nog steeds druk met het uitproberen ervan.
Ik ben er uitgesproken blij mee.

Popocatepetl 20-01-2013

Geweldige camera. Zeer ruime zoom met behoud van beeldkwaliteit vermoedelijk door dubbele stabilisatie. Kwaliteit van de foto's is zeer goed. Vooral fotografie bij weinig licht (zonder flits) vind ik geweldig. Ik was op zoek naar een camera met WiFi maar die zijn € 150,- duurder. Toen ik de camera had gekocht kwam ik er achter dat hij Eye-Fi heeft. Dat betekent een Eye-Fi kaartje (SDHC) kopen (niet goedkoop) en de camera is een WiFi-toestel geworden. Naast deze optie heeft de camera nog diverse andere mogelijkheden (die je ook bij andere camera's ziet). Echter de mogelijkheid om te fotograferen met Fisheye heb ik nog niet met een andere camera gehad, maar met deze camera kan het.

Popocatepetl 27-01-2013

In de camera zit een LI-50B lithium-ionbatterij. Ik heb inmiddels al aardig wat gefotografeerd met de SZ-31MR en ik moet zeggen dat de batterij zich prima houdt, vergelijkbaar met andere camera's. Ik maak geen video's met de camera en gebruik op dit moment ook nog geen Eye-Fi kaartje. Ik vind ze nog te duur. Het is bekend dat gebruik van Eye-Fi kaartjes meer energie consumeert. Het kan nooit kwaad een extra batterij aan te schaffen. Voor de 18 euro hoef je het niet te laten. Er zijn genoeg tasjes voor de camera op de markt. Ik heb zelf de Lowepro Ridge 35 cameratas aangeschaft bij bol.com. Prima tasje met opbergvakjes etc.

SWP 26-01-2013

Hallo Hein.
Ook ik ben van plan deze camera aan te schaffen, maar ik lees weinig over de batterij( hoelang gaat deze mee?). Als ik de camera bestel wil ik graag een 2e batterij er bij welk type is dit? En Tasje. BVD

Vr.Gr SWP

Boeier 29-12-2012

Super.

het is even wennen maar dat gaat snel.
had hiervoor een panasonic TZ30.
deze heeft zeer veel last van ruis.
uiteindelijk via een verkoopsite weer verkocht.
na lang zoeken en vergelijken vond ik de olympus SZ31MR.
wow.
wat een top camera.
zelfs binnenhuis is de fotokwaliteit zeer goed.
de zoom is werkelijk ongekend.
het touchtscreen hoef je gelukkig niet te gebruiken,ga liever voor real buttons!
stevige behuizing van metaal.
nu veel foto's gemaakt en doen niet onder voor mijn nikon D3100.
heb wel het idee dat de panasonic TZ serie meer naamsbekendheid geniet en dat mensen dan snel denken van die maakt mooie foto's.
de olympus past ook nog eens makkelijk in je binnenzak!
kortom een echte all rounder in zeer solide compacte behuizing!

Elsje Staats 06-01-2013

Hoi, ik twijfel heel erg tussen deze Olympus en de Canon sx 260 HS maar ik wil liever de Olympus want die heeft meer mogelijkheden, maar... In verschillende tests staat dat de scherpte van de foto's van de Olympus toch wat minder is en ik vind het allerbelangrijkste van een foto dat hij scherp is! Vind jij de scherpte echt goed (of vind jij dat misschien van minder belang)? Verder klagen veel mensen over het ratelende geluid tijdens het filmen, veel compactcamera's schijnen dat te doen maar de Olympus scoort wel heel slecht op geluid, is dit erg storend (op filmpjes op Youtube wel namelijk)? Ik wil zowel kunnen filmen als fotograferen met één camera die ik altijd bij me heb en dus niet altijd die grote spiegelreflex én mijn videocamera mee hoef te sjouwen. Ik hoop dat je m'n vragen kunt beantwoorden want ik ken niemand die de Olympus heeft en ben ook nog geen winkels tegengekomen waar in ik hem "live" kan testen. Alvast bedankt! MVG Elsje Staats

Elsje Staats 09-01-2013

Hoi, bedankt voor je reactie maar mijn vraag is nog steeds zijn de foto's scherp genoeg? Ik ben er al achter dat alle compactcamera's herrie maken tijdens het filmen dus dat is misschien wat minder belangrijk maar die scherpte vind ik dus heel belangrijk.
Bedankt, elsje

Boeier 10-01-2013

@Elsje Staats.
De foto kwaliteit is echt super voor een compact camera.
als ik ze naast mijn nikon D30 leg zie ik amper verschil.
moet zeggen dat de sony hx10V die ik ook enkele weken heb geprobeerd ook echt een top toestel is.
en deze is ook nog een goedkoper.
De sony is wel veel stiller tijdens focus en film.
op Nederlands grootste verkoopsite kun je ze beiden voordelig vinden zag ik net.

Boeier 08-01-2013

@Elsje Staats.
zou zeker voor de olympus gaan,anders is de sony HX10V ook een zeer fijne camera.
beide zijn op de grootste verkoop site soms voordelig te vinden.

nico1812 06-12-2012

de tot nu toe gemaakte foto,s zijn van een geweldige kwaliteit.camera ligt ook goed in de hand.zoem bereik is fantastisch,daarbij ziet hij er ook nog eens goed uit,echt een topper.

Pucci 12-11-2012

Wauw, wat een camera, wij hadden een Sony systeemcamera en we wilde graag 1 die we ook in onze jas, ,makkelijk mee kunnen nemen. Voor de rest was het zoom bereik erg belangrijk en ook dat je een goede flitser hebt, deze heeft een bereik van 13mtr!
Ondertussen reeds wat foto's gemaakt....gaat erg makkelijk alleen zijn we er nog niet uit waarom de flitser soms niet werkt op de auto stand, ondanks dat we hem aan hebben staan.
Als je hem op "P" zet flitst de camera wel.
Overigens geweldige groothoeklens, erg gebruiksvriendelijk, en maakt dus ook wel mooie foto's in het donker zonder flits!!
De panorama foto en beauty foto's zijn leuk,,,maar zullen we niet al te vaak gaan gebruiken. Handig is tijdens het filmen foto's maken op het touchscreen..werkt erg makkelijk.
En de scene foto's zijn ook erg leuk en snel ingesteld.
Al met al een goede keus, ik twijfelde nog om de Panasonic te nemen, maar toch voor de Olympus gegaan en absoluut geen spijt van.
Overigens bij Booms in A'dam gekocht...erg vriendelijk en behulpzaam personeel!!

Remco2307 26-04-2012

Zeer mooi camera!
Compact en toch heel veelzijdig!
Zeer makkelijke bediening, bij alles wat je doet of instelt verschijnt direct Nederlandstalige uitleg op het scherm.
Heel duidelijk dus.

Ik heb al heel mooie foto's gemaakt.
Camera voelt ook degelijk aan met de metalen behuizing. Is niet zwaar.

AlfonsoNl 09-04-2012

Ik zocht een camera die past in het heuptasje van mijn Canon Powershot S40 die beide tien jaar oud zijn. Belangrijkste reden is de behoefte aan veel meer zoom (24x), meer groothoek (25mm equiv.)in combinatie met bescheiden dikte i.t.t. tot veel van de concurrentie.
Ik denk dat de Olympus SZ-31MR gaat bevallen. Ok, geen zoeker, geen RAW en ook de sensor is kleiner (hoewel wel veel meer pixels). Het zoombereik is indrukwekkend.
Zo kon ik in Rotterdam vanaf het perron van metrostation Rijnhaven zien waar het schip is geregisteerd dat aangemeerd ligt aan de Parkhaven bij de noordelijke voetgangersingang van de Maastunnel.
De beeldstabilisatie en scherpstelling werken goed in fotostand. HDR is ook een welkome aanvulling. Wat betreft video -waarvoor ik hem niet gekocht heb- ben ik voorlopig wat minder positief; wat bijgeluiden, windruisgevoelig en uiteraard moeilijker te stabiliseren en te laten focussen.