Panasonic Lumix DMC-TZ25 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ25 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

walter.h 10-11-2013

Ik heb een DMC T 25 nu al een jaar of 3. De Leica lens geeft hele goede foto's. Ik heb ook een Nikon spiegelreflex maar kies er steeds voor de Lumix mee te nemen en ik laat de spiegelreflex thuis. Zoveel handzamer en werkelijk hele goede foto's; de mogenlijkheden zijn ruim genoeg. Vooral de duurzaamheid van de kamera is fantastisch - waar mijn eerdere compact kameras van Canon en Nikon het al gauw na een jaar, 2 jaar begaven, blijft deze fantastich werken terwijl hij al heel wat klappen en regen te verduren heeft gehad.

Anoniem 22-01-2014

Ik heb deze camera eind vorig jaar in een soort opruiming gekocht als opvolger van mijn TZ6.
Hierover was ik al zeer tevreden, maar vreemd genoeg is er een heel klein stofdeeltje op de sensor gekomen waardoor er met name bij lichte achtergrond zoals blauwe lucht een grijze vlek hierop te zien werd.
Na een vakantie moest ik dan met Photoshop aan de slag.
Deze TZ25 heeft meer handinstellingen, waar ik zeer blij mee ben, maar voor wie moeite heeft met soort instellingen, gewoon op iA zetten, dan moeten er goede foto's ontstaan, zeker buiten.
Binnen is een ander verhaal, bijvoorbeeld in een museum zonder flits gebruik ik minimaal ISO 800 om een redelijke sluitertijd te krijgen.
Voor mij is het dus een voortzetting van al een jaren met plezier foto's maken met deze Panasonic TZ.

jostrikske 21-01-2014

ik heb nadat ik deze side gelezen heb ook zo,n camera gekocht vorige week maar heb allen maar slechte foto,s ik zal hem wel niet goed hebben staan en ben een leek daarin hoe krijg ik dat voor elkaar groet jo

rverhoog 11-08-2013

Deze camera gekocht als snapshot camera om altijd op zak te hebben. Vervangt een Canon Ixus 220 HS black.
Deze camera heeft een ontzettend goede scherpte, snelheid van scherpstellen en batterijduur. Tel daarbij op de kwalitatief goede Leica lens en je hebt een geweldige camera om mee te nemen op trips en reizen die weinig weegt en overal is te gebruiken. De automodus is perfect! Vooral in situatie's waarbij je normaal je witbalans moet instellen (bijv TL licht) kiest deze camera de juiste mode automatisch, gevolg een geslaagde foto! Het LCD screen is prima onder alle omstandigheden. Knoppen zijn solide en degelijk. Nadeel is dat de SD card onderin moet (stel je hebt hem op statief) waar het klepje wat gebrekkig aandoet.
Filmen gaat prima met goede kwaliteit in Full HD maar snel bewegen en lopen geven trillingen.
Kortom een goede camera met prima resultaten voor de moderne traveller en hobbyist!

Pana17 10-09-2012

Ben al 2 jaar in het bezit van de Lumix FZ38 wat ik een super camera vindt.
2 weken terug de Lumix TZ 25 gekocht voor mijn vrouw en plm. 400 foto,s in diverse situatie,s gemaakt en hieruit blijkt ook weer dat Panasonic top camera,s maakt, ook de TZ 25 maakt super heldere foto,s, en is gemakkelijk te bedienen, voelt ook heel solide aan.
Ook de gemaakte HD filmpje,s zien er toppie uit.
Tot op heden buitengewoon tevreden met beide camera,s
Wat al uit een eerder review blijkt is dat de aparte filmknop erg handig is, de camera heeft zoveel mogelijkheden dat je je er wel in moet verdiepen om alles er uit te halen wat er in zit.
Wij hadden eerst overwogen de TZ 30 te kopen maar omdat de TZ 25 een stuk goedkoper was ( 214 Euro) toch de TZ 25 gekocht.
Al met al nog geen moment spijt van de TZ 25.

Makedonka 26-06-2013

Ik overweeg deze ook te kopen. Reageert de camera snel als je een foto wilt maken? Ik heb kinderen en met veel camera's ben je dan nét te laat.... En hoe zijn de foto's 's avonds of in minder goed verlichte ruimtes?

gdc02 02-12-2012

hallo,

ik had de TZ25 gekocht om dichtbij fotos te maken, binnen van kleine onderdelen
maar heb telkens een erg donkere vlek in de lonker bendenhoek ??
is het toestel defect ?
dank u guy

PatH70 05-09-2012

Prachtige camera. Houdt lekker beet, simpele bediening voor wie dat wil en heel veel mogelijkheden voor wie meer wil. De foto's zijn prachtig scherp en mooi van kleur. Films in HD zien er op een full HD tv geweldig uit.
De 16x zoom is volledig te gebruiken. De beeldstabilisatie werkt heel goed en tele foto's uit de hand zijn helemaal scherp. De autofocus stelt altijd scherp van macro tot 16x zoom en in licht en donker.

Rode ogen komen haast niet voor maar soms toch wel. Dat is bij normale flitsstand zonder de voorflits.

De camera is (nog net) compact genoeg om in de broekzak mee te nemen maar uiteindelijk draag ik hem toch liever in een riemtasje.

Foto's in het donker zijn goed voor een compact camera maar hou rekening met korreligheid en iets minder scherpte.

Deze Panasonic vervangt onze oude Konica-Minolta 4 Megapixel 3 x zoom toestel. De foto's van de Panasonic zijn duidelijk beter, scherper en kleurechter.

De 16 x zoom is echt heel fijn om te hebben.

De nadelen:

Menu. In de iA stand zijn veel instellingen weg (die in de andere standen wel in de menu's staan). Erg irriterend zolang je het niet door hebt.

Snelle bewegingen bij filmen zijn een beetje schokkerig.

De bijgeleverde PhotoFunStudio software is volkomen nutteloos.

En dan nog één pluspunt. De aparte video knop blijkt in de praktijk super te zijn. Niet eerst menu's in om van foto naar film om en terug te schakelen. Je kan direkt kiezen, foto of film. En tijdens het filmen kan je ook foto's maken. In een iets mindere resolutie maar nog volledig toereikend voor terugkijken op een full HD tv scherm.

oosterveld_m 17-01-2013

helemaal eens met de opvatting dat de bijgeleverde PhotoFunStudio software een ronduit waardeloos produsct is (overigens is de service van Panasonic Nederland ook ronduit waardeloos, maar dat is een ander verhaal).
de vraag is: wat is een goede software voor de foto's en filmpjes?? (met name deze!)

Gerben 1977 05-06-2012

Na enige jaren met de Panasonic camera's TZ 3 en TZ 7 gefotografeerd te hebben, heb ik de nieuwste uitvoering gekocht nl. de TZ 25. Inmiddels heb ik er
zo'n 350 foto's mee gemaakt en kan zeggen dat deze
camera nog betere resultaten biedt als zijn voorgan-gers. De mogelijkheden zijn nu nog meer uitgebreid en de foto's zijn nog scherper en ook het opstarten is
sterk verbeterd. Dit is beslist een topper waar men
beslist geen spijt van krijgt!

Gerben 1977 07-06-2012

Hallo Ellen,Het loont niet de moeite om deze camera te laten repareren dat zou veel te duur worden. Waarschijnlijk is er vuil of zand in de lens terecht gekomen. Zelf heb ik dit euvel ook eens gehad met een ander merk. In de garantieperiode wil men dit nog wel eens oplossen, maar daarna niet meer. Ik heb nu een extra garantie van 5 jaar genomen, dat geeft wat meer zekerheid. Overigens de nieuwe Panasonic camera's hebben een beter afsluitende metalen lens-afdichting. Advies: koop de nieuwste TZ 25, die zal je prima bevallen. Succes! mvgr. GERBEN 1977