Bosch PST 800 PEL - Reviews

6,4

• Slecht

wilfriedpetra 11-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,5
Ca. een jaar in bezit. Af en toe in gebruik om met kids te knutselen. Gisteren na een paar seconden de rode kap van de zaaghouder eraf gevallen en daardoor de geharde stalen pennen, de het zaagblad vasthouden,kwijt geraakt.kap wil niet meer vastzitten. Kassabon enkele weken weggegooid omdat de oude Bosch 15 jaar meeging!!! Vergissing. Gebruiksgemak en wattage is ok!

Anita 60 09-07-2013 Product jaar of meer in bezit

Zaagblad blijft losschieten, de zg. "zelfspanner" waar je de zaag in zou moeten kunnen bevestigen blijft kapotgaan.
Tijden klus, sla 10 cm gezaagd hebt vliegt het zaagje eruit.Fijn werken!
Enige keren teuggeweest.Was mijn 2de Bosch decoupeerzaag en koop er nu nooit meer een, vanzelfsprekend niet!
Heb ' m misschien 5 keer gebruikt.
Waardeloos! En de zg. laserstraal, was ook vast straaldronken, want die bleef er maar afvallen.
Kortom, knudde.

sdfj 18-07-2011 Product jaar of meer in bezit

5,8
zaagblad houder gaat steeds stuk een echt slecht systeem.
spijt van gekocht te hebben en na de garantie termijn doet bosch niks meer voor je ook niet als ie in het garantie termijn al 3x retour geweest is.

ook heb ik een 650 gekocht tydens me verbouwing omdat die andere stuk was en ik door moest, en je raad het al ook die geeft problemen met de zaagbladhouder.

kortom geen aanrader. kortom ik hoef nooit geen bosch meer te hebben.

jr45 31-03-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb net mijn eerste zaagklus gedaan met deze pst 800
Licht goed in de hand relatief stil. het verwijderen van het zaagblad geeft problemen en is niet handzaam, jammer!
IK had mezelf beloofd dat dit eenvoudig noest gaan bij de aanschaf van een nieuwe dec zaag. Helaas kan je dat niet testen bij een internet aankoop.

nl55 30-03-2011 Product jaar of meer in bezit

5,8
slechte machine motorisch prima maar de zaag houder is ronduit klote
elke keer stuk al 3x nu net na de garantie geen enkele coulance van bosch uit ronduit slechte machine

willempie56 09-08-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb een PST 700 PEL gekocht en daarvan doet de laser het prima. Echt ideaal om meters mee te maken op de schotten voor de zolder. Kaarsrechte lijnen, als je de zaag met zijn voet plat op de plaat houdt natuurlijk. Want als je hem scheef houdt, dan gaat de laser ook scheef. Als je dat dan weer compenseert met de zaag, dan ga je wijken van de lijn, niet doen dus. En niet vergeten hem op de pendelstand te zetten, als een mes door de boter.
Een tip voor de laminaatleggers: in combinatie met het zaagstation PLS 300 van Bosch heb je geen afkortzaag meer nodig. Je zet deze zaagbak makkelijk op de grond, decoupeerzaag door de gleuf en een kind kan de was doen. Zeer gebruiksvriendelijk, ook omdat je de zaag op de stofzuiger kan aansluiten, wat veel stof voorkomt!

BlixaSerge 02-03-2010 Product paar dagen in bezit

4,5
Bosch pst 800 gekocht maar de laserlijn stond 3mm naast de zaaglijn. Terug naar de winkel. Bij de nieuwe machine stond de laser schuin ten opzichte van de zaaglijn. weer terug. Als je de laser niet gebruikt zaagt hij prima maar een laser die je kan uitlijnen was een goed idee geweest.

albertloos 27-01-2009 Product kwartaal in bezit

ik heb deze machine 3 maanden in mijn bezit, en ben er zeer tevreden mee, elke dag moet hij toch gemiddeld 5 uur zagen , de laser werkt perfekt, de blaasfucktie is echt een aanrader, ook de instel mogelijkheden zijn goed, kortom een echt werkbeest is het.

Kees55 21-01-2008 Product paar weken in bezit

Zonder het gebruik van de laser module is de Bosch PST 800 PEL is een prettige machine om mee te werken. Zagen m.b.v. de laserstraal levert niet het gewenste resultaat. De afwijking is over een lengte van 30 cm ongeveer 5 mm. De laser module is niet instelbaar. Daarom toch een onvoldoende voor het gebruikersgemak.
Ik hoor graag of er ervaringen zijn met de PST 800 PEL zijn die wel nauwkeurig zagen met gebruik van de laser.

jan56 09-09-2007 Product paar dagen in bezit

6,3
Hallo, Ik had deze ook maar ben er niet over te spreken.
Ik heb eerst een geleend (de PST 650) en wou eigenlijk geen laser gebruiken, maar na het geprobeerd te hebben werkte het steeds fijner, kon zelfs blind op de laser zagen.
Dus besloot er ook maar een te kopen, omdat de Bosch PST 800 pel nieuw is heb ik deze genomen, alleen na de eerste plank gezaagd te hebben bleek dat ik helemaal naast de lijn zat, zaagde ging blind op de laser.
Na een paar pogingen maar de terug gebracht, want hij is waarschijnlijk stuk dacht ik, maar de 2de doet het zelfde.
Het voor deel van de PST 650 was dat je de laser kan uitlijnen en dan is beter.
Nou ga denk ik maar voor de Bosch PST 680 EL en hoop dat ik daar wel mee verder kan.
Groetjes Jan

evil.k 22-06-2007 Product paar dagen in bezit

wat een geweldig ding, super trillings arm veel power,
handig systeem voor de laser demontage, niks op aan temerken, paar dagen in bezit maar wel veel gebruikt.