Nextbase 512GW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase 512GW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Rob 09-04-2020

In één woord: miskoop!

Geschreven voor: Nextbase 512GW

Bij deze camera, die achter de voorruit is gemonteerd, heb ik ook de achtercamera gekocht. ALS het spul het doet, werkt het prima. Maar al snel gaf hij er de brui aan. Hij loopt steeds vast, dan doet hij niets meer en moet ik hem een 'harde reset' geven. Meestal loopt hij binnen 1 of 2 dagen weer vast. Je kunt er niet op vertrouwen, want toen ik getuige was van een ongeval met blikschade vóór me, dacht ik die automobilist te helpen, want de dader reed door. Helaas bleek mijn camera niets te hebben opgenomen.
Ik heb de camera terug gestuurd voor reparatie. Na twee weken kwam hij terug: "We hebben hem helemaal getest en alles werkt OK". Twee dagen later liep hij weer vast.
Vermoedelijk zit het probleem in de elektronika, waarschijnlijk van Chinese makelij.
Trouwens, de 'parkeermode' staat aan en als hij niet vastgelopen is, neemt hij ca elke 10 minuten 3 minuten lang op terwijl er niets gebeurd is. Ook de hele nacht door wordt er elke 10 minuten opgenomen. Zonde van de geheugenkaart.
Conclusie: weggegooid geld!

Pluspunten

• Compact
  • ALS hij het doet: mooi beeld

Minpunten

• Loopt vast (werkt niet)
  • Neemt willekeurig onnodig op
  • Zuignap op ruit laat zomaar los

Diamondfan 24-03-2020

Nextbase 512 gw, aanrader

Geschreven voor: Nextbase 512GW

Online gekocht voor een mooi bedrag t.o.v. de adviesprijs. Eerdere ervaring met 312gw model heeft doen besluiten om voor de 2e auto dit model aan te schaffen. Installatie is erg makkelijk. Koop wel een goede MicroSD erbij. Hier niet op bezuinigen. Beeldkwaliteit overdag is prima, 's nachts er nog niet zo vaak gebruik van gemaakt. Erg makkelijk is de software van nextbase. Duidelijk een professioneel merk. Kan niets zeggen over duurzaamheid, pas 2 weken in bezit. Erg tevreden.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed beeld
  • Software van nextbase

Minpunten

• Techniek gedateerd, maar niet slecht

RobJ 21-12-2019

Eerst prima, maar niet robuust: na 4 maanden haperend

Geschreven voor: Nextbase 512GW

Ik heb deze camera samen met een achtercamera. Montage is prima en niet te opvallend. Hindert de chauffeur niet. Beeldkwaliteit prima en instelbaar. Door GPS kun je tijdens afspelen zien waar de opname is gemaakt, dat is een plus. Het duurt wel even voordat GPS de positie heeft gevonden. Het is allemaal wel klein en voelt niet solide aan. Ik gebruik hem altijd met 'parkeermodus aan'. Heeft misschien niet zo heel veel nut, omdat hij de eerste paar sekonden mist (als er bijv een winkelwagentje tegen je auto rijdt). Na ca 4 maanden begon de camera te haperen, dwz de elektronika. Hij neemt sinds ca twee maanden op als het niet nodig is (bijv 's nachts), waardoor mij accu eenmaal lage spanning kreeg. En vandaag was ik getuige van een ongeval en mijn camera had ca 10 minuten niets opgenomen, terwijl ik wel reed. Dus... ik kan blijkbaar niet meer op de camera vertrouwen. Goedkoop blijkt toch duurkoop te zijn. Ik heb spijt van mijn aankoop. Als je dan toch meer dan 250 euro uitgeeft voor zo'n systeem, ga dan meteen maar een kwaliteitsstap hoger.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Hindert zicht nauwelijks
  • Goede beeldkwaliteit (1440 of 1080)
  • Met GPS

Minpunten

• Voelt klein en kwetsbaar aan
  • Parkeermodus echt nuttig?
  • Begon na enkele maanden te haperen
  • 'Vergeet' soms op te nemen!

Rien 19-10-2019

Scherpe weergave.

Geschreven voor: Nextbase 512GW

Goede gedetailleerde beeld en direct te gebruiken, alleen taal en tijd goed instellen. Nachtzicht ook zeer goed. Snelheid is uit te lezen al je film download niet tijdens rijden.

Pluspunten

• scherp beeld
  • gedetailleerde video's
  • opname nacht is zeer goed
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• snelheid niet te zien tijdens rijden.

Remy 09-04-2019
  • Product gekregen

Fijne dashcam, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Nextbase 512GW

Voor onze kamperreis in Patagonië wilden we graag een dashcam meenemen om zo extra veilig de weg op te gaan. Dit model kreeg ik voor mijn verjaardag en we hebben er fijn gebruik van gemaakt tijdens onze reis. Om de dashcam in gebruik te nemen, moet je een kort menu doorlopen. Dit spreekt allemaal voor zich en ook zonder de gebruiksaanwijzing te lezen kun je gemakkelijk aan de slag gaan. Vervolgens bevestig je hem op het raam, je steekt 'm in de sigarettenaansteker (of we hebben hem ook een paar keer aangesloten op onze powerbank) en met een druk op de knop begint de dashcam met opnemen. Je kunt de beelden ook makkelijk naar je mobiel verzenden, mocht dat nodig zijn. De beelden hebben heldere kleuren en ook bij fel daglicht doet hij het prima. Gelukkig is ons niets overkomen op onze reis en hadden we geen beelden nodig voor eventuele aangifte, maar we hebben nu wel erg mooie beelden van onze roadtrip door Patagonië (incl. timelapses)!

Pluspunten

• Helder beeld
  • Makkelijk te installeren
  • Bij fel zonlicht ook goed beeld
  • Gehele weg duidelijk zichtbaar op beeld
  • Aanrader voor roadtrips