Remeha Avanta

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Avanta op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Janus 13-03-2024

Werkt na 14 jaar nog prima

Geschreven voor: Remeha Avanta 28C

Prima ketel. Deze is in 2010 geplaatst in mijn woning, maar ik kocht de woning pas in 2016 dus over de eerste jaren weet ik niet veel.

Ketel werkt nog steeds prima. Is vrij stil (zeker in vergelijking met de nieuwe Avanta Ace modellen), verwarmt goed en geeft voldoende warm water voor douche, wastafel of in de keuken.
Bij onderhoudsbeurt in 2023 isolatiemateriaal vervangen want dat was totaal verdroogd en in hetzelfde jaar ook de driewegklep.

Zoals gezegd, ketel werkt prima, maar gezien de leeftijd gaat-ie toch voor 2026 vervangen worden.

Pluspunten

• compact model
  • vele functies goed in te stellen
  • weiniig service nodig

Minpunten

• onderdelen duurder dan andere merken

j********@z************ 18-12-2022

Display kapot na 4 jaar en geen coulance

Geschreven voor: Remeha Avanta 28c CW4

Ketel in 2018 gekocht , na jaarlijks onderhoud dit jaar wilde de monteur de cv watertemperatuur die standaard ingesteld staat op 75 graden , terugstellen naar 65 graden ivm zuiniger stoken.
De monteur kon op het display de temperatuur naar 74 graden wijzigen, maar niet lager.
De monteur melde dat dit de derde ketel was waar hij dit defect had gekonstateerd die dag.
Kontakt opgenomen met Remeha , ze hadden er nog nooit van gehoord?
Hij zou het melden bij het installatie bedrijf Poppe, na enkele keren navraag , en enkele maanden verder krijg je het antwoord om het display vervangen moet worden a € 48 excl montage, ze vinden het blijkbaar normaal dat het display na 4 jaar niet meer werkt, wel 60 ketels leveren in appartementen , maar service leveren door installateur Poppe en Remeha ?????

Minpunten

• Slechte kwaliteit display

a*********@g******** 13-01-2022

Slecht product en slecht service

Geschreven voor: Remeha Avanta 28C

3 jaar geleden remeha avanta voor mijn zaak aan geschaft alleen de eerste jaar goed gebruik van kunnen maken daarna heeft hij nooit aan een stuk door gewerkt. Contact gezocht met onze installateur die heeft gasbrander vervangen probleem niet op gelost uiteindelijk moest hij het melden bij de hoofdkantoor de hoofdkantoor zou binnen week bellen zo gezegd zo gedaan na een week telefoontje ontvangen en de monteur zou binnen 2 weken langs komen ( ondertussen elke dag in koude winkel werken). Na twee weken niets gehoord weer gebeld de eerste 10 minuten moest uitleggen dat door hun een monteur gestuurd en die is niet opkomen dagen na de monteur was langs geweest weer de brander vervangen en ik zit nog steeds met niet goed werkende cv Ketel en remah wilt niet eens moeite doen om te verhelpen want het moet Perse weer via installateur gaan

Minpunten

• Werkt maar een jaar
  • Werkt daarna niet meer

r**********@g******** 04-11-2021

Geluid valt tegen

Geschreven voor: Remeha Avanta 28C

O.a. naar aanleiding van de reviews en de informatie van de installateur, deze cv ketel gekocht. Wat anderen vinden van het geluid, daar ben ik het niet mee eens. Onze 15 jaar oude Vaillant was stiller. Hij blijft brommen en bij het opstarten, m.n. bij afname warm water is hij alles behalve stil. Aspirant kopers zouden zich daarover goed moeten laten informeren.
Verder is het een uitstekende ketel en ook de bijgeleverde etwist thermostaat voldoet aan de verwachtingen.

Pluspunten

• Snel warm water

Minpunten

• Alles behalve stil

H.J.W.A 18-03-2021

Remeha i sense na 3 jaar stuk display

Geschreven voor: Remeha Avanta

Remeha en leverancier op de hoogte gebracht van het defecte display...... uitslag gewoon een nieuwe kopen,jammer dat ik destijds voor een Remeha ketel met een bijgeleverde isense thermostaat heb gekozen.Er zijn merken die betere service geven. Een thermostaat van 3 jaar met een defect display kan toch niet?

Minpunten

• Service
  • Coulance

Jef 17-03-2021

Slechte service

Geschreven voor: Remeha Avanta

Mijn Nefit Turbo 32 cv ketel was na 28 jaar trouwe dienst aan vervanging toe. Op aanraden van de cv installateur werd als vervanging een Remeha Avanta 28C cv ketel geadviseerd. Wij hebben deze cv ketel inmiddels 5 jaar. De cv ketel werd in eerste instantie d.m.v. een Honeywell thermostaat met potentiaalvrij contact aangestuurd. Deze was destijds bij de Nefit ketel geleverd en functioneerde nog steeds. Omdat er destijds bij de Remeha ketel een ISense thermostaat was geleverd en mijn cv installateur hiervan op de hoogte was, raadde de installateur mij aan om de ISense thermostaat te gebruiken omdat het tot een beter stookgedrag van de cv ketel zou leiden. Ik heb dus op advies van mijn cv installateur de thermostaten omgeruild. Na omruiling bleek dat de cv ketel meer gas ging verbruiken als voorheen. Toen ik mijn cv installateur hiervan op de hoogte bracht wist hij in eerste instantie ook niet waar dit aan zou kunnen liggen. Ik kwam er echter achter dat de thermostaat de cv ketel al op een heel vroeg tijdstip deed opstarten. Navraag bij de installateur bleek dat deze mij niet kon verklaren wat hier de oorzaak van was. Navraag bij de fabrikant leverde echter een verassend antwoord op. Het blijkt dat ISense thermostaten af fabriek zodanig worden ingesteld dat zij al 180 minuten voor de ingestelde kloktijd de ketel activeert om de gewenste ingestelde temperatuur te kunnen garanderen. Omdat de gehele woning van vloerverwarming is voorzien is het absoluut niet noodzakelijk dat de verwarming al 3 uur eerder opstart dan de gewenste inschakeltijd die in het klokprogramma is geprogrammeerd. Voordat ik een reactie van de fabrikant had gekregen heb ik de thermostaat weer door de oude thermostaat vervangen. Bij het vervangen zijn er bij de ISense thermostaat enkele vergrendelingen van de behuizing afgebroken waardoor de thermostaat niet meer goed vastklikt. Navraag bij Remeha om een bestelnummer en prijsopgave te krijgen voor nieuwe behuizing leverde als antwoord op dat dit onderdeel niet los kon worden geleverd en dat ik maar een nieuwe ISense thermostaat a € 125,00 moest aanschaffen. Dit staat in mijn optiek in geen enkele verhouding tot het defect aan de thermostaat. Ik neem hier dan ook geen genoegen mee. Om terug te komen op de cv ketel die inmiddels inschakelt overeenkomstig de geprogrammeerde tijden, wil ik nog opmerken dat dit type ketel eigenlijk ontoereikend is om een woning met vloerverwarming te verwarmen. Duurde het met de Nefit ketel gemiddeld 1 uur voordat de woning op een temperatuur van 19 graden was gebracht, de Remeha ketel doet daar meer dan twee keer zo lang over. Ik denk dat dit type alleen geschikt is voor kleine appartementen en zeker niet voor een vrijstaande of geschakelde woning. Daarnaast levert de cv ketel van dit type te weinig warm water. Douchen en gelijktijdig warm water uit de kraan tappen is niet mogelijk zonder een koude douche te krijgen zolang als de warmwaterkraan is geopend. Conclusie: Dit type ketel is uitsluitend geschikt voor kleine appartementen en eenpersoons huishoudens. De bijpassende thermostaat is kwalitatief beduidend slechter dan bijvoorbeeld een type van het fabrikaat Honeywell.

Pluspunten

• compacte cv ketel
  • redelijk stil

Minpunten

• te kleine capaciteit voor verwarming
  • te kleine capaciteit voor warmwater
  • slechte kwaliteit behuizing thermostaat

Boudewijn Kiers 24-09-2020

remeha avanta

Geschreven voor: Remeha Avanta

Ik heb de ketel gekocht in 2007 via Warmte Service en zelf geplaatst met een installateur. Na 2 jaren veel kosten gehad na jaarlijkse controle. Problemen met de brander en isolatie.. Installateur De Jong Zwijndrecht.
Verder ben ik redelijk te vrede. Ik vind de ketel qua verbruik voor mijn gevoel te hoog.
Desondanks ben ik tevrede en wil een nieuwe kopen.

nicodemus 06-01-2020

remeha avanta 28c cw4

Geschreven voor: Remeha Avanta

1e avanta heeft nu 15 jaar zonder problemen gewerkt. zeer energie zuinig en super stil.
voordat ie een keer stopt nu een nieuwe geplaatst, kan ik weer 15 jaar probleemloos voorruit.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • zeer klein.

Minpunten

• geen bekend

Piet Meijerink 17-12-2019

Compacte ketel, kamerthermostaat met goed leesbaar scherm.

Geschreven voor: Remeha Avanta

Gekocht ter vervanging van eenNefit ecomline van 20 jaar oud. Vervanging was simpel, hij is kleiner en compacter. Bestaande Rookgasafvoer Kon met kleine aanpassing zo aangesloten worden op de kleinere Remeha Avanta. De bijgeleverde Remeha isense kamerthermostaat kon ook zo opgehangen worden op de plaats van de oude thermostaat, bediening hiervan heel simpel.

Pluspunten

• Ruim voldoende water voor o.a. Regendouche.
  • Compact, past op plaats van oude ketel

Nederpel 28-11-2019

Remeha Avanta C4

Geschreven voor: Remeha Avanta

Goede compacte HR warmwater / CV ketel heb er enkele in gebruik en nooit storing. Ik heb wel jaarlijks onderhoud maar nooit hoge onderhouds kosten.

AMW .kleyn 24-05-2019

Prima ketel

Geschreven voor: Remeha Avanta

4 jaar geleden gekocht, prima ketel , voldoet uitstekend en zeker in combinatie met de toon van Eneco . Zeer geruisloos

Pluspunten

• Geruisloos
  • Werkt uitstekend

Rob de Rooij 07-05-2019

Fijne mooie krachtige ketel.

Geschreven voor: Remeha Avanta

Mooie fijne kleine ketel, en maakt weinig geluid. Je hebt zowel boven als in de keuken snel warm water.
Deze ketel is echt een aanrader had ook niets anders verwacht van Remeha. Hoop er nog lang plezier van te hebben, . Wat een wereld van een verschil met mijn oude ketel van Agpo. Verwacht dat ik met mijn nieuwe ketel een lagere gasrekening heb.

Pluspunten

• Klein
  • Stil

Minpunten

• geen
  • geen

jan 26-03-2019

prima

Geschreven voor: Remeha Avanta

dit is mijn tweede remeha avanta en bevalt prima, de eerste kreeg na 13 jaar wat lekkage problemen in de warmte wisselaar,heb toen besloten een nieuwe te kopen in plaats van een reparatie.

Joop 26-01-2019

Betrouwbaar

Geschreven voor: Remeha Avanta

Nu 8 jaar in bezit. Voldoet voor 2 onder 1 kap huis al je weinig eisen stelt. Wil je meer douchewater en douchen en tegelijk warmwaterkraan gebruiken, neem dan zwaardere uitvoering.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Stil

Minpunten

• Net voldoende voor douchen
  • 1 tappunt tegelijk gebruiken

J. de Wolf 11-01-2019

Compacte ketel, snelle verwarming van de CV-installatie

Geschreven voor: Remeha Avanta

Strakke compacte ketel die zowel naar de CV als naar het water goede verwarming afgeeft. Installatie van de ketel verliep vlot door een vakbekwame, geroutineerde monteur met Remeha-certificering! Oude ketel en restmaterialen werden keurig afgevoerd. Wij zijn tot dusverre zeer tevreden.

Pluspunten

• omvang
  • snelle verwarming
  • zuinige ketel

Minpunten

• nvt

piet 11-01-2019

zeer stille cv ketel

Geschreven voor: Remeha Avanta

Ik had al een Remeha ketel , weinig problemen mee gehad. Nu ivm kosten een Avanta aangeschaft. Prima prijs/kwaliteitsverhouding, bovendien zeer stil als hij in werking is. levering warm water prima in orde en snel.

Pluspunten

• stille ketel
  • klein in omvang
  • goede warmwaterlevering
  • vult snel een bad.

Minpunten

• niets

Bruinhorst 27-02-2017

C.v.-toestel Remeha Avanta

Geschreven voor: Remeha Avanta

Mooi stil toestel voor een scherpe prijs nu met de a-labelpomp die qua snelheid eenvoudig in te stellen is. Hiervoor had ik er een toestel dit dat miste

Pluspunten

• stil
  • scherpe prijs

l wolters 26-01-2017

Compacte ketel.

Geschreven voor: Remeha Avanta

Na mijn vorige ( al oude ketel) is dit een verademing! Zo goed als geruisloos. Prettige warmte door het hele huis. Een week is wellicht nog te kort om echt te kunnen oordelen, maar deze week voelt als FEEST. Gewoon een ketel die doet wat ie moet doen! Blij mee!

Casiraghi 30-04-2015
Geschreven voor: Remeha Avanta 28C

Mooie kleine cv-ketel. Heel stil en snel warm water. Dik tevreden. Daarnaast ook een mooie actie vanwege 80 jaar actie van Remeha. Aankoopprijs van de ketel terug gewonnen.