Remeha Calenta 28C CW4 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
14 liter per minuut
Kleuren
wit

Beoordeling op basis van 191 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Leo 09-01-2016 Product paar weken in bezit

7,3
Compacte stille ketel. Voldoende warm water, goed warmtecomfort. I-Sense makkelijk te bedienen. Moest wel vervangen worden (barst in scherm). Wens: I-Sense met toegang via Internet.

ben schuit 10-01-2016

Een berichtje wat ik 'vond' in éen van de andere reviews..

Wij zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een slimme thermostaat. Naar verwachting komt deze begin/voorjaar 2016 op de markt.
Remeha B.V.
Team Customer Care

arnoudj 11-01-2016

Kan die dan ook overweg met twee sensoren? Een buiten en een in de woonkamer?

ben schuit 12-01-2016

Een buitensensor kan je al aansluiten op de ketel

jan hage 07-12-2015 Product jaar of meer in bezit

3,5
IK heb meerdere avanta s hangen ( kamerverhuur) . ketel is te eenvoudig uit balans te brengen druk op een paar knoppen en je kan een installateur bellen om de boel te herprogrammeren . ketel gaat c.a 7 jaar mee dan is hij af ketel is erg duur in verhouding met andere ketels . veel storingen veel onderdelen vervangen . bv deze ketel is een vervanging van een ketel uit 2008 waar elk jaar onderhoud aan gepleegd is en in die in die jaren voor ruim 1400 aan nieuwe onderdelen geplaatst is.o.a printplaat ontluchter warmtewisselaar startmodule . das te gek . Hopelijk werkt deze beter langer en vooral goedkoper .kosten op een rij onderhoud 75 x 6 = 450 kosten reparaties 1400 kosten aanschaf 950 = €2390 afschrijven in 7 jaar ...das te gek das bijna 1 euro per dag afschrijven !! .. das meer dan het dubbele tov andere ketels .

Officiele reactie van Remeha 08-12-2015

Beste Jan,

Wat vervelend dat je al zoveel kosten hebt gemaakt. Zou je ons je naw-gegevens en telefoonnummer kunnen mailen naar customercare@remeha.nl zodat wij contact met je kunnen opnemen?

Remeha BV
Team Customer Care

Stansat 08-12-2015

Over welke ketel heb je het nu?
Avanta? Je zit nu op de revieuws van de Remeha Calenta te schrijven.
Is toch een ander model.
Maar je heb er buitegewoon veel pech mee dat is duidelijk!

Marius 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

fijne ketel, snel warm huis en warm water. Bij opwarmen vanaf 15 graden naar kamertemperatuur lijkt de ketel wat laat te reageren zodat het wat te warm wordt.

A. van der Spek 14-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik ben nu ruim 4 jaar in het bezit van deze ketel en tot nu toe zeer tevreden met de ketel. De temperatuur van de verwarming is erg constant en kent geen grote schommelingen. Ook is er vrij snel warm water beschikbaar. Helaas heb ik nu ook een lekkend hydroblok, het vervelende is dat het water in de ketel blijft staan en niet te zien is dat er een lekkage is. Het hydroblok is nog niet vervangen, omdat de installateur die niet op voorraad heeft en die eerst moet bestellen.

A. van der Spek 05-11-2015

Inmiddels is het hydroblok vervangen, tevens zijn 2 slangen vervangen, omdat die ook kunnen gaan lekken. Alles is door een monteur van Remeha vervangen, omdat het een fabrieksfout is.

Warm1968 29-01-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds een weekje de Remeha Calenta in bezit en het word veel sneller heerlijk warm in huis. En met de Isense ook zeer makkelijk te bedienen. Snel warm water op de badkamer en in de keuken. Dusssss helemaal top

PJacob 04-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,8
Ketel nu 3 jaar in gebruik. Lekker stil en t.o.v. onze vorige ketel een stuk zuiniger. Ketel heeft erg veel problemen met lekkage van het hydroblok. Vorig jaar beide blokken vervangen en nu wederom weer lekkage van het linker hydro blok. Hoop dat ze bij Remeha het probleem nu echt opgelost hebben en dat dit probleem zich volgend jaar niet meer voordoet.

Officiele reactie van Remeha 18-06-2013

Beste PJacob,

Fijn om te horen dat je de ketel stil en zuinig vindt. Wel erg vervelend dat je wederom lekkage hebt gehad. Wij hopen dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ons bereiken op telefoonnummer 055-5496900.

Groet Marriët
Remeha

WildRover1965 13-01-2011 Product paar weken in bezit

6,2
Heb sinds kort deze ketel hangen. Qua warmte en comfort prima. Enige nadeel is het lawaai zodra de ketel aan/af -slaat. Dan komt er een iritante zoem (stijgend en dalend) vrij via de ventilator. Monteur is er al bij geweest. Heeft hier en daar wat afstellingen gecheckt en bijgesteld. Helpt nog niet echt! Jammer!

WildRover1965 08-01-2013

Is alweer een tijdje geleden. Was ik vergeten te melden. Service monteur van Remeha was langs geweest. Deze heeft er een andere warmte wisselaar ingezet met een andere afstelling. Probleem verholpen.Blijkbaar komt dit vaker voor. Nogmaals top service van Remeha ! Dank hiervoor..

frans didden 21-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

remeha calenta 40L cw6

Ik heb deze ketel 6 jaar en nu is het hydroblok rechts defect. na urenlang vervanging schakelen we in brandt de print uit. Dus ik ben op slopershoogte. Toch denk ik dat remeha heeft geleerd van de slechte kwaliteit hydroblokken en daar op gestuurd heeft om een verbeter proces door te voeren. Desondanks koop ik toch weer een calenta 40 L, met de hoop dat er eea verbeterd is.

Pluspunten

• echt voldoende warm water

Minpunten

• hydroblokken
  • service vriendelijkheid

Jo 23-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Garantie

Warmtewisselaar lek na 7 jaar, is kosteloos vervangen door remeha hulde daarvoor ook de snelheid waarmee dat is gedaan 2 dagen

ghaveresch 12-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Gevoelig en compact

Voor mij een vervanging van een Nefit HR. Ketgel is compact en stil in huis. Buitenshuis hoor ik bij tapwater afname de luchtstroom door de dakdoorvoer duidelijk. Erg gevoelig voor storing in de brander (E14 E27).

Wouter 22-04-2016 Product kwartaal in bezit

Erg blij mee

Ik ben blij dat eindelijk onze oude ketel is vervangen voor deze nieuwe Remeha. Hij is een stuk stiller, zuiniger en het comfort is beter

twee kachels reijntjesblaauwstraat 22-04-2016 Product paar dagen in bezit

maakt weinig geluid is erg stil.

Ik had een ketel dat leek wel of er een vliegtuig op steeg en deze is zo stil.pijpen mooi weggewerkt. En heerlijk warm. Makkelijk in gebruik

Sidney Hickinson 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

Hoogwaardige ketels

prima ketel met heel veel heet water om met z,n 2n te kunnen douchen na het sporten. En ook in het dagelijks gebruik snel en erg heet water!!!!!

Reint Gaastra 05-04-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke warmtebron

We zijn erg blij met deze krachtpatser! Het comfort in ons huis is onmiddellijk na installatie toegenomen. Het huis is ook sneller verwarmd.

GSJ van der Weide 02-04-2016 Product paar dagen in bezit

Prima, nog maar een paar dagen in huis

Tot zover tevreden, het water is goed warm
ziet er goed uit. Fijne service van de installateur

Casey 31-03-2016 Product paar dagen in bezit

Calenta CW4

Klein, heerlijk stil en snel warm water. Makkelijk in bediening. Merkte gelijk bij het aanzetten dat de verwarming snel warm wordt.

Henk 30-03-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden over Calenta CW4

We voelden direct het verschil in huis. Stabielere temperatuur. Minder lawaai. Eenvoudige bediening vd thermostaat

Susie 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Prima Ketel Calenta

Wij slapen op zonder waar de ketel hangt, de ketel is erg stil, geeft snel warm water, warm vertrekken in ons huis snel en modulerend op en gebruiksvriendelijk.

Ronald 25-03-2016 Product maand in bezit

Mijn Remeha Avanta CW4

De Remeha Avanta CW4 valt op doordat hij niet opvalt qua formaat en geluid, bovendien warmt hij zeer snel de ruimtes op en doet dit fluisterstil.

Cools 22-03-2016 Product paar dagen in bezit

installatie

Fijne geruisloze ketel.
Heerlijk voldoende en snel warmwater.
Duurzaamheid is nog niet van toepassing.