Remeha Calenta 28c - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
14 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 197 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Leo 09-01-2016

7,3
Compacte stille ketel. Voldoende warm water, goed warmtecomfort. I-Sense makkelijk te bedienen. Moest wel vervangen worden (barst in scherm). Wens: I-Sense met toegang via Internet.

ben schuit 10-01-2016

Een berichtje wat ik 'vond' in éen van de andere reviews..

Wij zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een slimme thermostaat. Naar verwachting komt deze begin/voorjaar 2016 op de markt.
Remeha B.V.
Team Customer Care

arnoudj 11-01-2016

Kan die dan ook overweg met twee sensoren? Een buiten en een in de woonkamer?

ben schuit 12-01-2016

Een buitensensor kan je al aansluiten op de ketel

jan hage 07-12-2015

3,5
IK heb meerdere avanta s hangen ( kamerverhuur) . ketel is te eenvoudig uit balans te brengen druk op een paar knoppen en je kan een installateur bellen om de boel te herprogrammeren . ketel gaat c.a 7 jaar mee dan is hij af ketel is erg duur in verhouding met andere ketels . veel storingen veel onderdelen vervangen . bv deze ketel is een vervanging van een ketel uit 2008 waar elk jaar onderhoud aan gepleegd is en in die in die jaren voor ruim 1400 aan nieuwe onderdelen geplaatst is.o.a printplaat ontluchter warmtewisselaar startmodule . das te gek . Hopelijk werkt deze beter langer en vooral goedkoper .kosten op een rij onderhoud 75 x 6 = 450 kosten reparaties 1400 kosten aanschaf 950 = €2390 afschrijven in 7 jaar ...das te gek das bijna 1 euro per dag afschrijven !! .. das meer dan het dubbele tov andere ketels .

Officiele reactie van Remeha 08-12-2015

Beste Jan,

Wat vervelend dat je al zoveel kosten hebt gemaakt. Zou je ons je naw-gegevens en telefoonnummer kunnen mailen naar customercare@remeha.nl zodat wij contact met je kunnen opnemen?

Remeha BV
Team Customer Care

Stansat 08-12-2015

Over welke ketel heb je het nu?
Avanta? Je zit nu op de revieuws van de Remeha Calenta te schrijven.
Is toch een ander model.
Maar je heb er buitegewoon veel pech mee dat is duidelijk!

K. Etel 26-04-2017

Waardeloze ketel...

Na 4 jaar zijn nu beide hydroblokken vervangen met de hoop dat de lekkage opgelost zou zijn maar nee hoor...: ook de warmetewisselaar blijkt zo lek als een zeef. Dure reparaties... eigenlijk vervang je ook de volledige ketel op een 'printplaat en de pomp' na (beter nieuwe ketel kopen? Problemen meet hydroblokken en wisselaar zijn niet opgelost!). Blijkbaar ookbekende problemen bij dit type en de Avanta.

Marius 26-02-2016

fijne ketel, snel warm huis en warm water. Bij opwarmen vanaf 15 graden naar kamertemperatuur lijkt de ketel wat laat te reageren zodat het wat te warm wordt.

A. van der Spek 14-10-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Ik ben nu ruim 4 jaar in het bezit van deze ketel en tot nu toe zeer tevreden met de ketel. De temperatuur van de verwarming is erg constant en kent geen grote schommelingen. Ook is er vrij snel warm water beschikbaar. Helaas heb ik nu ook een lekkend hydroblok, het vervelende is dat het water in de ketel blijft staan en niet te zien is dat er een lekkage is. Het hydroblok is nog niet vervangen, omdat de installateur die niet op voorraad heeft en die eerst moet bestellen.

A. van der Spek 05-11-2015

Inmiddels is het hydroblok vervangen, tevens zijn 2 slangen vervangen, omdat die ook kunnen gaan lekken. Alles is door een monteur van Remeha vervangen, omdat het een fabrieksfout is.

Warm1968 29-01-2015

Sinds een weekje de Remeha Calenta in bezit en het word veel sneller heerlijk warm in huis. En met de Isense ook zeer makkelijk te bedienen. Snel warm water op de badkamer en in de keuken. Dusssss helemaal top

PJacob 04-06-2013

6,8
Ketel nu 3 jaar in gebruik. Lekker stil en t.o.v. onze vorige ketel een stuk zuiniger. Ketel heeft erg veel problemen met lekkage van het hydroblok. Vorig jaar beide blokken vervangen en nu wederom weer lekkage van het linker hydro blok. Hoop dat ze bij Remeha het probleem nu echt opgelost hebben en dat dit probleem zich volgend jaar niet meer voordoet.

Officiele reactie van Remeha 18-06-2013

Beste PJacob,

Fijn om te horen dat je de ketel stil en zuinig vindt. Wel erg vervelend dat je wederom lekkage hebt gehad. Wij hopen dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ons bereiken op telefoonnummer 055-5496900.

Groet Marriët
Remeha

WildRover1965 13-01-2011

6,2
Heb sinds kort deze ketel hangen. Qua warmte en comfort prima. Enige nadeel is het lawaai zodra de ketel aan/af -slaat. Dan komt er een iritante zoem (stijgend en dalend) vrij via de ventilator. Monteur is er al bij geweest. Heeft hier en daar wat afstellingen gecheckt en bijgesteld. Helpt nog niet echt! Jammer!

WildRover1965 08-01-2013

Is alweer een tijdje geleden. Was ik vergeten te melden. Service monteur van Remeha was langs geweest. Deze heeft er een andere warmte wisselaar ingezet met een andere afstelling. Probleem verholpen.Blijkbaar komt dit vaker voor. Nogmaals top service van Remeha ! Dank hiervoor..

Staps 25-10-2017

Hydroblok

Na paar jaar deze ketel na behoren te hebben gewerkt kom ik thuis van vakantie en na contact met mijn installateur blijkt mijn hydroblok papot te zijn. Vocht achter het schermpje en niets werkt meer. Ik lees nu dat dit probleem bij Remeha bekend is, alllen nooit aan kun klanten doorgegeven. We aan nu kijken wat te doen. Mogelijk heeft Remeha zelf een oplossing?

Tim duursma 28-08-2017

Veel lekkage

Eigenlijk alleen maar problemen gehad vanaf begin aanschaf hydroblok links en rechts 2 x drieweg klep en nu weer hydroblok links lek allemaal gepaart gaande met lekkage naar verdieping eronder ben het helemaal zat slecht de eerste keer onder coulance gerepareert omdat ze geen terugroepactie willen betalen laten ze je eerst lekkage krijgen en dan pas repaperen wat een slechte service voor mij dus nooit meer een remeha

• Genoeg warm water

Minpunten

• Veel lekkage
  • Slechte service

G Habets 27-08-2017

Als hij werkt doet hij het goed!

Nu 5 jaar in gebruik de Remaha Calenta 28 c en tot een maand terug perfect gewerkt.
Ineens onder het douchen koud water code E 14 en soms code E36.
Installateur erbij en na veel zoeken printplaatje vervangen . We dachten probleem opgelost. Dus niet.
Wat opvalt is dat hij afslaat als er ergens anders in huis water word gepakt, wc ,keuken .
Heeft iemand dezelfde klachten, wat is eraan te doen.
Als hij werkt is het een perfect apparaat.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • stil

Minpunten

• ineens uitval onder douchen

Bor 26-07-2017

Voor tweede keer hydroblok links moeten vervangen

Calenta doet het goed als ie niet lekt. Ketel is uit 2009 en heeft alleen maar problemen gegeven. Nu net hydroblok links voor tweede keer moeten vervangen. Hoop dat het nu goed gaat. Lekkages en steeds water moeten bijvullen de afgelopen jaren omdat de druk afneemt. We zijn helemaal klaar met Remeha. Ik begrijp niet waarom deze ketel zo hoog scoort.

Pluspunten

• Is wel stil

Minpunten

• al jaren steeds lekkages
  • Druk neemt steeds af en dus weer water bijvullen.

KweetNiet 16-08-2017

Ook ik snap de hoge score niet. Waardeloos produkt. Binnen 4 jaar zowat de hele ketel vervangen (hydroblok, wisselaar, 3-weg klep...) en wat over 4 jaar? Moet dan weer alles vervangen worden? Men roept m,i. over de service en niet het (waardeloze) product. Nou ja... als ze die service niet gaven (wettelijk ook wel (deels) verplicht en niet meer dan normaal) zouden ze morgen failliet zijn...

Jan Lagerwaard 05-05-2017

Zeer goede ketel

Heb deze ketel in 2010 aangeschaft ter vervanging van een oude staande Nefit ketel (formaat Hoogovens). Sinds dien gasverbruik met 3/4 terug. Ketel werkt perfect icm de draadloze ISence thermostaat. Onlangs problemen met het warmen van het huis en warm water voorziening (lekkend hydroblok en defecte 3 weg klep). Installateur heeft in de ochtend contact op genomen met Remeha, en in de middag was er al een monteur om het probleem (kosteloos) op te lossen. Top service, en dat nog na bijna 7 jaar.

Pluspunten

• Heel zuinig in gebruik
  • Handig met een draadloze ISence
  • Goede service van de fabricant

Minpunten

• Standaard Hydroblok en 3 weg klep hebben problemen

frans didden 21-03-2017

remeha calenta 40L cw6

Ik heb deze ketel 6 jaar en nu is het hydroblok rechts defect. na urenlang vervanging schakelen we in brandt de print uit. Dus ik ben op slopershoogte. Toch denk ik dat remeha heeft geleerd van de slechte kwaliteit hydroblokken en daar op gestuurd heeft om een verbeter proces door te voeren. Desondanks koop ik toch weer een calenta 40 L, met de hoop dat er eea verbeterd is.

Pluspunten

• echt voldoende warm water

Minpunten

• hydroblokken
  • service vriendelijkheid

Jo 23-12-2016

Garantie

Warmtewisselaar lek na 7 jaar, is kosteloos vervangen door remeha hulde daarvoor ook de snelheid waarmee dat is gedaan 2 dagen

ghaveresch 12-07-2016

Gevoelig en compact

Voor mij een vervanging van een Nefit HR. Ketgel is compact en stil in huis. Buitenshuis hoor ik bij tapwater afname de luchtstroom door de dakdoorvoer duidelijk. Erg gevoelig voor storing in de brander (E14 E27).

Wouter 22-04-2016
  • Product kwartaal in bezit

Erg blij mee

Ik ben blij dat eindelijk onze oude ketel is vervangen voor deze nieuwe Remeha. Hij is een stuk stiller, zuiniger en het comfort is beter

twee kachels reijntjesblaauwstraat 22-04-2016

maakt weinig geluid is erg stil.

Ik had een ketel dat leek wel of er een vliegtuig op steeg en deze is zo stil.pijpen mooi weggewerkt. En heerlijk warm. Makkelijk in gebruik

Sidney Hickinson 18-04-2016

Hoogwaardige ketels

prima ketel met heel veel heet water om met z,n 2n te kunnen douchen na het sporten. En ook in het dagelijks gebruik snel en erg heet water!!!!!

Reint Gaastra 05-04-2016

Degelijke warmtebron

We zijn erg blij met deze krachtpatser! Het comfort in ons huis is onmiddellijk na installatie toegenomen. Het huis is ook sneller verwarmd.