Remeha Avanta 35C - Reviews

Gaskeur CW klasse
31 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 118 reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Avanta 35C op Kieskeurig.nl.

ramon 17-11-2016

na 9 jaar warmtewisselaar lek

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Hebben deze Remeha laten monteren eind 2007.
In het beging veel problemen gehad met brommend geluid en Remeha heeft een aantal pompen vervangen is toen wel wat minder geworden maar nooit echt weg gegaan.
Vandaag bij de service beurt ontdekt dat de warmtewisselaar lekt. Eigenlijk is de ketel nu technisch total loss en dat valt mij behoorlijk tegen van een ketel van net 9 jaar.

Pluspunten

• compact
  • warm water

Minpunten

• kwaliteit
  • veel kunstof delen
  • service Remeha

lekkerwonen 05-03-2016

3,7
in 2 jaar tijd al 2x stuk geweest storing E5 ?? moest ernstig bijgesteld worden. Ook duurt het wel 10 minuten voordat hij eindelijk een flink heet water gaat geven voor de verwarming, dus kom je in een koud huis gebeurt er de eerste 10 min. amper wat , ook de buis pal onder de CV is dan amper warm, het slome ding is dan bezig op te starten, waarderloze aankoop , andere CV in andere huizen van andere merken doen het wel snel.

hans 08-02-2017

kleine ketel. grote daden

Geschreven voor: Remeha Avanta 35c CW5

geweldige ketel. is snel lekker warm. en heeeel weinig geluid. een aanrader voor ieder huishouden.

hayco 11-07-2016

prima dingetje

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

wij gebruiken onze ketel als verwarming voor boven en voor de voorziening van warm water, we hebben een houtkachel in huis en kunnen dit prima combineren door de uitgebreide programma's van de cv ketel. echt een aanrader, we hebben hem op openhaard stand staan en dan slaat hij gewoon aan om vervolgens een ingestelde temperatuur handhaaft boven.

Hilbrand 23-01-2019

Fijne compacte combiketel

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Mijn oude Radson HR-ketel was aan vervanging toe en op marktplaats heb ik deze (nieuwe)ketel medio 2017 gekocht met de I-sense thermostaat en de Remeha Avanta 35C op 29 dec.2017 zelf (vakkundig) gemonteerd en ingeregeld.
Deze ketel kan ik prima inregelen voor mijn hoofdvloerverwarming en kan de HR-functie optimaal benut worden met een aanvoertemperatuur ingesteld op 44'C en een retourtemperatuur van ca 33'C (combinatie vloerverwarming 22'C en radiatoren ca 37'C.
Het gasverbruik was tot 2017 1800-2000 m3 en met deze ketel in 2018 1403 m3, met de hele beneden verdieping middels vloerverwarming verwarmd (vrijstaande woning).
Ik moet nu iets langer wachten op heet tapwater (oude ketel had een 60 liter boiler) maar verder alleen maar lof voor deze kleine compacte ketel. Bad snel gevuld en altijd behaaglijk warm in huis. Mooie mogelijkheden in de I-sense-klokthermostaat, zoals vakantie op datum in te vullen, waarbij een minimale instelbare ruimtetemperatuur wordt gehandhaafd en de warmwater-tapspiraal niet direct stand-by staat en dan geen gas verbruikt.
Verder nog geen storing gehad met de ketel.

Pluspunten

• compact
  • optimaal benutten HR-functie

Minpunten

• Iets langer wachten voor heet water

P. Stone 31-12-2018

STRAK ONTWORPEN KETEL AAN DE MUUR

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Wat een geweldige warmte straalt deze CV ketel uit. Ja, zowel in de leidingen die er uit komen als ook in de strak vormgegeven ketel zelf. Probleem is wel ... je hoort hem niet. O, ja natuurlijk dat is de bedoeling ... fluisterstil. Prima regelbaar op afstand, zeer gebruiksvriendelijk in de bediening. Niet nodig om aan zoonlief te vragen hoe alles werkt. Dan ook nog een automatisch navulsysteem erbij: laat de kou maar komen. In 2019 zitten wij er prima bij. Geen angst voor wat de toekomst gaat brengen, met Remeha heb ik het volste vertrouwen weer terug in een warme toekomst.

Pluspunten

• instelbaarheid
  • bediening
  • fluisterstil
  • vormgeving
  • communicatie met de ketel

Jan 27-07-2016

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Na het in bedrijfstellen van de oude CV in ons klushuis bleek dat de oude CV zijn beste tijd had gehad. Wij moesten dus op zoek naar een vervanger. Nou ja, op zoek... Bij mijn Broer en ouders draaiden de Remeha's uitstekend! De keus is dan snel gemaakt. Bij ons is de Avanta 35C geïnstalleerd, omdat wij geen tekort aan warm water wilden hebben. De CV heeft tot nu toe geen storingen gehad. Doet zijn werk goed en is vooral stil.

Bs 20-07-2016

goede ketel

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

een goeie en betrouwbare ketel zonder storingen met goeie prestaties bij verwarming en levering warm water.

Ikke 12-07-2016

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Remeha Avanta 35C is een top product.
Wij hebben deze 2 jaar geleden gekocht en hebben er zonder enig probleem heerlijke warmte van.
Mooi klein formaat en verder lekker simpel.
Zeer blij mee.

Mvg

Manus76 11-07-2016

Remeha Avanta

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Ruim twee jaar gebruik ik de Remeha Avanta CW5, naar volle tevredenheid.
De ketel bevalt prima, is klein en daardoor praktisch, met een goede en warme wateropbrengst. Alleen vind ik de bediening van het menu onhandig en niet fijn werken, omdat je alleen maar codes ziet en omdat je er niet praktisch door heen kunt scrollen.

Petra 11-07-2016

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Uitstekende cv ketel die helemaal aan onze verwachtingen voldoet. Geruisloos en betrouwbaar. Nog geen enkele storing hoeven melden, meer dan een jaar geleden geïnstalleerd. Aanrader.

Ineke 28-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Bad snel vol, veel beter dan mijn oude ketel!!

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Nooit problemen mee, bad snel vol en altijd goede temperatuur van water. Hij is ook veel zuiniger en stiller dan mijn oude ketel!! Dus ik ben er heel blij mee!! Zeker een aanrader!

Ruud 14-11-2019

nieuwe ketel

Op advies van de installateur de avanta cw5
een stille verassing de vorige ketel (Valiant) hoorde je het gas stromen en de branders blazen na de Installatie vroeg ik of hij het wel deed want je hoort NIKS....

Pluspunten

• klein/ compact
  • geruisloos

P.Wijburg 29-10-2019

Doet wat men beloofd

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Na diverse ketels te hebben vergeleken zijn wij uitgekomen op de Remeha Avanta. Onze woning (1969) is redelijk geisoleerd en beschikt over vloerverwarming als hoofdverwarming beneden en radiatoren op de andere verdiepingen. De oude ketel (ook van nederlandse makelij) was inmiddels bijna 15 jaar oud en had veel tijd nodig om de woning op temperatuur te krijgen.

Nieuwe situatie:
(Na gedegen advies en goed afregelen van de radiatoren)
- Ketel is veel kleiner
- Ketel (CV) temperatuur 54 graden.
- Ketel is vrijwel geruisloos (eigenlijk hoor je hem niet)
- Vloerverwarming is vrijwel constant.
- Verbruik is nog lastig te zeggen maar lijkt duidelijk lager (volgens Toon / Eneco)

Al met al blij met de investering!

Pluspunten

• Lager verbruik
  • Sneller opwarmen van de woning
  • Eenvoudig in te stellen (gebruikers instellingen)
  • Ketel is vrij klein
  • Snel (veel) warm water

Minpunten

• Zo stil dat je hem niet hoort. (Pomp en brander)

Bert 19-10-2019

Fijne betrouwbare ketel

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Heb na 12 jaar zonder problemen weer een nieuwe avanta aangeschaft omdat ik een lekke warmtewisselaar had helaas net na de garantie .
Hele betrouwbare stille ketel.

Pluspunten

• Compact
  • Zuinig

Richard 17-10-2019

Compact en sterk - snel warm water

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

IN 2005 hebben wij ook een Remeha compact ketel gekocht. Deze beviel prima. Na jaren ging de ketel lekken en met contact met Remeha werd er een nieuwe binnenkant geleverd zonder kosten. Voor ons houdt dit in dat Remeha ook service verleent als het even niet goed gaat. Nu weer gekozen voor Remeha 35C - snel warm water, meer waterdruk en eenvoudig te installeren op de reeds bestaande aansluiting van vorige ketel. Dus service en goed product is onze reden om wederom voor Remeha te kiezen.

Pluspunten

• Snel warm water
  • Compact voor kleindere ruimte
  • Service Remeha

Minpunten

• Duurder dan concurrent

Annek en Han Wulffraat 16-10-2019

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Deze ketel hebben wij aangeschaft op basis van kwaliteit vergelijk, garantievoorwaarden, prijs en toekomstig onderhoud. Uiteraard heeft ook het advies van onze firma onderhoud en montage HanVos te Alblasserdam. Tot op heden zijn wij heel tevreden, perfecte capaciteit en heerlijk warm water, verwarmt uitstekend en geruisarm.

Pluspunten

• zeer klein formaat
  • geruisarm

Storcken 02-10-2019

Warm water opbrengst direct verbeterd tov vorige ketel.

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Advies van installateur opgevolgd. Tot heden zeer tevreden. Warm water levering direct merkbaar verbeterd. CV gedeelte bevalt uitstekend. Tot heden geen enkele probleem. Makkelijk bedienbare thermostaat.

Pluspunten

• kleine ketel
  • goed rendement
  • makkelijk bedienbare thermostaat

H. van Wezel 29-08-2019

Compacte ketel

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Op advies van onze installateur voor deze ketel gekozen. Hij is Gebruiksvriendelijk en neemt minder ruimte in beslag.

Pluspunten

• Compact
  • Gebruiksvriendelijk

G.A.J. van Bohemen 06-06-2019

Gezinshuis

Geschreven voor: Remeha Avanta 35C

Het product staat bekend als een goed merk en ik heb in een chalet ook al 4 jaar een Remeha ketel en ik heb er nooit geen problemen mee.

Pluspunten

• warm water wordt goed bij gehouden

Minpunten

• de termostaat is niet duidelijk te instaleren