Logitech Gaming Mouse G500

W. Zirkzee 18-02-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Een -op het eerste gezicht en gevoel- prettige muis om mee te werken, in dat opzicht is er niets mis met deze muis.
Ik gebruik inmiddels echter al m'n tweede G500 (onder garantie vervangen door Logitech), ik was hier toen niet van op de hoogte, maar deze muis heeft een serieuze ontwerp fout: er treedt bij een lage luchtvochtigheid een opbouw van statische elektriciteit op tussen de hamers en de schakelaartjes van de linker en rechter muisknoppen.
Het gevolg is dat clicks niet worden geregistreerd of als multiclicks worden geregistreerd. Dit is met name een probleem bij drag&drop: Bij een ingedrukte muisknop komt het regelmatig voor dat er een "release" wordt geregistreerd terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt.
Sinds een week treedt dit euvel ook op met de 2e G500 (die dus al vervangen was door Logitech, vanwege dit euvel).
Logitech heeft serieus steken laten vallen met het ontwerp van deze muis en goedkoop prul materiaal gebruikt.
Mocht je tegen dit probleem aanlopen, er is een oplossing: http://youtu.be/dWJk4EWfyOA . Ik heb dit zelf niet geprobeerd overigens, ik ga over tot aankoop van een andere muis. Mijn G500 gaat in de vuilcontainer... (bij wijze van).

nick1993 22-06-2010

gewldige muis alles maar dan ook alles is in te stellen ik heb er 21.4 gram in zitten dit is niet het zwaarst want ik wil niet dat ie te zwaar is, voor de rest is kun je alle knoppen in stellen de dpi het muiswieltje en jekunt alles opslaan

Nightmar3 31-10-2009

Wat een verschil met mijn vorige muis. Ligt lekker in de hand en is net als de G5 ook aanpasbaar met gewichtjes.

Het scroll wieltje heeft een optie om op webstites te scrollen (scrollen zonder klikjes) de andere optie is bijv. om wapens te selecteren in games(met klikjes)
Scroll wieltje ging bij de g5 nogal snel kapot, daar is bij deze muis aan gewerkt. Het is nu een aluminium wieltje die ook horizontaal scrollen.

Dpi is geheel naar eigen keuze instelbaar, je kan 5 instellingen maken van langzaam tot heel snel.

Mijn kill/death ratio stijgt snel sinds ik de muis hebt.

enigste minpunt is de prijs.