Logitech M560

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech M560 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

berend 09-02-2017

logitech muizen.

Geschreven voor: Logitech M560

Muis is te gevoelig waaraan je nooit zal wennen wat ook opvalt dat logitech muizen wel heel slecht zijn dat was vroeger wel anders deze muizen zijn de prijs niet waard.
Had hier voor
een M705 was na 2 dagen al stuk.

Pluspunten

• vromgeving

Minpunten

• is onhandig
  • schuift te licht
  • is gammel

arnoudz 05-01-2014
Geschreven voor: Logitech M560

Lekkere muis. Gemaakt voor links- en rechtshandigen, daardoor iets minder gevormd naar de handpalm dan vergelijkbare 'gecurvde' muizen voor rechtshandigen, maar de muis ligt desondanks toch wel lekker in de hand.
Vreemd dat de muis als laptop muis wordt verkocht, de muis heeft de grote van een gemiddelde 'desktop'-muis, zodat ook mensen met een grotere hand er tamelijk goed mee uit de voeten zullen kunnen (lengte ca. 11,5 cm en dat is niet bepaald een omvang voor mobiel gebruik).

Standaard functies werken prima, prettig links/rechts klikken, en de sensor reageert prima op muisbewegingen.

Lekkere en gevoelige browse forward/backward toetsen bij de duim. Ze zijn ook goed (=niet te ver naar voren) geplaatst en steken iets uit, wat het gebruik zeker ten goede komt.

Het scrollwiel verbergt een extra optie: door stevig te drukken op het scrollwiel, schakelt het wieltje tussen traploos ('hyperscrollen') en getrapt ('normaal') scrollen. Ik vind dat zelf erg fijn, ik gebruik hyperscrollen voor websites, en voor het scrollen door lange documenten, en getrapt scrollen voor kleinere documenten, windows explorer etc. Het schakelen werkt in de praktijk goed, al scroll je bij/door het drukken al snel een klein stukje, dat is haast niet te voorkomen, doordat je je vinger nooit zuiver uitsluitend naar beneden kan drukken, maar ook een beetje naar voren of achteren drukt, maar in de praktijk vind ik het geen onoverkomelijk probleem, zeker aangezien ik zelf niet vaak omschakel, en als het toch nodig is, kan je altijd wel een klein stukje lege ruimte vinden om te schakelen zonder dat dit ongewenste gevolgen heeft.
Realiseer je wel, dat je door de schakelfunctie, de middelste-knop functie mist, maar die wordt amper meer gebruikt in toepassingen, en je kunt bovendien (zie onder) desgewenst het extra knopje op de muis als middelste-knop functie instellen.

Het extra knopje vóor het scrolwiel is standaard ingesteld als toepassingsschakelaar, maar kan met de gratis setpoint software van logitech ook een andere functie krijgen. Jammer en vreemd dat het niet is in te stellen als dubbelklik, dat zou ik zelf graag willen, maar is dus niet mogelijk. Het knopje werkt fijn/licht.

Gewicht van de muis is prima, met 1 AA-batterij. Persoonlijk vind ik muizen met 2 AA-batterijen te zwaar. Muizen met 2 AAA-batterijen zijn wel weer goed te doen. Tegenwoordig zijn er steeds meer muizen op de markt die weliswaar gemaakt zijn voor 2 AA-batterijen (zodat de muis extra lang meegaat met 1 lading), maar die ook probleemloos kunnen werken met maar 1 AA-batterij erin.

Al met al een fijne muis, ben er blij mee, en kan 'm iedereen aanraden, behalve misschien mensen die een kleine laptop-muis willen (tot ca. 10 cm lengte), daarvoor is deze muis net te groot, en mensen met hele grote handen, die hebben waarschijnlijk meer plezier van een muis die minimaal 12,5 cm lang is. Verder m.i. voor iedereen geschikt.

arnoudz 05-01-2014

Excuus, 2e alinea: grootte i.p.v. grote...