Metabo KGS254M 1800W - Reviews

17500 gram

3,7

Blijven doorzagen 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Werkpaard

In mijn kleine meubelwerkplaats ooit begonnen met een 20cm freud trekzaag. Die was veel te zwak. Toen een DeWalt 305mm dubbele verstekzaag genomen. Oersterk maar met de Freud zaagde ik grotere planken in 1x door. Daarom nu een wat grotere trekker. De Metabo loopt soepel en heeft een fijn instelbare zaaghoogte zodat je een groef overdwars kunt trekken. Ik vind 'm sterk en robuust, strak afgesteld uit de doos.
Aan de min-zijde noemt deze pietlut het stofzakje, sie is nutteloos. Na twee balkjes van 80 x 160 afgekort te hebben is hij vol.
Voor een mooie kopse zaagsnee moet je een ande blad monteren en voor het schoonmaken adviseer is het gebruik van een stofzuiger.

Pluspunten

• Loopwerk
  • Diepte afstelling zaagsnee
  • Laserlijn

Minpunten

• Stofzak

Grrmpff2 27-08-2014 Product paar dagen in bezit

Machine is scheef en moet geheel afgesteld worden. Als je het zaagblad haaks hebt afgesteld, blijkt dat als je de trekbeweging maakt, alles nog steeds scheef is. Oftewel de zaag zelf staat scheef op de trekinrichting. De laser staat af fabriek ergens scheef de andere kant open is met daglicht nauwelijks te zien. De zaagsnede heeft de kwaliteit alsof je met de hand gezaagd hebt. Schoonmaken is een ramp door vele hoekjes en openingen.
Apparaat gelijk maar teruggebracht naar de winken

nick94 25-06-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb gisteren net zo'n zaagmachine gekocht en het trekt op niks ik heb er planken mee gezaagt het staat op 90° en het staat 2 mm scheef de zaagsnede is niet eens recht