Jabra Tour - Reviews

Rob Tinga 30-01-2014 Product kwartaal in bezit

Na een goedkope Chinese variant gebruikt te hebben welke vaker leeg was(vergeten uit te schakelen) en niet automatisch verbinding met mijn toestel maakten, heb ik deze Jabra Tour besteld.

Na twee eerdere positieve ervaringen met Jabra producten wist ik dat het met de kwaliteit wel goed zal zitten.

De tour wordt geleverd met een micro usb kabel en 750mA USB auto lader.

Bij het uit de verpakking halen van het product kun je zien dat echt rekening gehouden is met de ergonomie van het apparaat bij het ontwerp, hij beschikt over maar 6 knoppen dit zijn de: aan/uit schakelaar op de ene zijkant, op de andere een microfoon mute knop, een telefoon toets om op te nemen het aantal verbonden apparaten en de accustatus op te vragen welke het meeste gebruikt wordt en het makkelijkst bereikbaar is, de twee volume toetsen plus en min en toetst om spraakcommando’s te geven.

De Jabra Tour wordt via de geïntegreerde visorklip aan de zonneklep bevestigd, dit zit stevig en de microfoon zit op deze manier vlak bij je mond.

Bij de eerste keer inschakelen vertelt een Nederlands sprekende mevrouw precies welke handelingen je uit moet voeren om het apparaat aan je mobiele telefoon te koppelen. Om een extra toestel toe te voegen dient men de telefoon toets gedurende een paar seconden ingedrukt te houden en begint het verhaaltje weer opnieuw.

Het apparaat kan met meerdere apparaten gekoppeld worden, van deze apparaten kunnen er twee tegelijk verbonden worden, dit word ook bevestigd door de stem “twee apparaten verbonden” wat erg handig is als je vaak met zijn tweeën onderweg gaat, de bestuurder is altijd verbonden.

De Tour ondersteund zowel het bluetooth telefoon als audio (A2DP) protocol waardoor je ook muziek vanaf je smartphone en natuurlijk gps instructies en de flitslocaties via bijvoorbeeld de flitsmeister app via de Tour kunt afspelen, onderweg in de auto valt muziek luisteren helaas wat tegen, de gps stemmen en telefoon gesprekken zijn daarentegen wel perfect te verstaan en kunnen hard genoeg.

Na het apparaat één maal volledig opgeladen te hebben doe ik ongeveer een maand met de accu welke in het dagelijkse woonwerk verkeer ongeveer anderhalf uur per dag gebruikt wordt. Via de bijgeleverde usb kabel is de Tour in een paar uur ook makkelijk op de zaak via de computer op te laden, dit kan uiteraard ook met de bijgeleverde auto lader.

Dit lage energie verbruik komt door het automatisch uitschakelen, na een paar minuten als het voertuig niet meer rijd en de verbonden toestellen buiten bereik zijn. Op het moment dat weer wordt ingestapt klinkt vrijwel meteen “verbonden” wat er voor zorgt dat je het Tour altijd stand-by is zolang je de bluetooth op je toestel maar ingeschakeld laat staan.

Als je ‘s avonds in een donkere auto gebeld wordt ligt de telefoon toets op zodat je deze zonder problemen kunt vinden.

De spraakcommando toets heb ik nog niet getest, ik heb hem eigenlijk alleen in gebruik om op te kunnen nemen als ik gebeld word en de flitsmeister waarschuwingen goed te horen en heel af en toe voor navigatie via de smartphone.

Als je gebeld wordt verteld de stem in de Tour wie je belt maar dit is helaas met een buitenlandse spraak-engine waardoor het heel moeilijk te verstaan is.

Ik vind het een super apparaat met lange gebruiksduur wat niet alleen zorgt voor echo vrij telefoneren maar zoals beschreven ook nog de nodige extra functionaliteiten toevoegt. De prijs kwaliteit verhouding is erg goed de boete voor niet handsfree bellen is velen malen duurder en je kan hem ook nog in elke auto met je meenemen.
P-NL 28-01-2014 Product maand in bezit

Deze speaker gebruik ik in de auto en laat het daar ook altijd achter. Kwaliteit van geluid en microfoon is voldoende. Accu gaat echt heel lang mee (3-5 weken), ook tijdens de koude dagen. Detectie van mijn iPhone 4 middels Bluetooth gaat automatisch verrassend goed en vlot, eigenlijk vrijwel direct als ik de auto instap. Drukknop aan de zijkant is wat irritant, omdat ik het soms per ongeluk indruk. Eenen schuifschakelaar voor in de plaats zou beter zijn geweest.
papasnoopy 25-01-2014 Product kwartaal in bezit

Beste Jabra tour fans,
Wij hebben de Jabra tour eigenaardig genoeg niet gekocht om in de wagen te gebruiken, maar wel voor op de elektrische rolstoel van mijn echtgenote te plaatsen.
Even verduidelijken !
Mijn echtgenote lijdt aan MS,een ziekte die zich manifesteert op de zenuwbanen. Hierdoor vallen geleidelijk aan alle functies ivm bewegen uit.Aangezien ze hierdoor geen gsm meer kan bedienen leek de Jabra voor ons de oplossing. En ja hoor, daar ze nu handenvrij kan bellen en opnemen is ze weer zelfstandig bereikbaar.Hij schakelt zichzelf in en uit wat erg handig is. Enkel bij het inschakelen zegt er steeds een stem wat er gebeurd. Dit begint op den duur te vervelen en zou op een of andere manier moeten kunnen uitgeschakeld worden.Wij vinden het alvast een super ding met veel kwaliteiten voor een kleine prijs.
schilder1956 24-01-2014 Product kwartaal in bezit

werkt echt heel goed en lang op een oplading, dus houd goed stroom en pakt meteen je gsm op als je instapt dik tevreden!!
Gab Franken 24-01-2014 Product maand in bezit

De Jabra Tour is een uitstekende handsfree set met zeer goede geluidskwaliteit. De bevestiging aan de zonneklep is prima. Instellen via het bluetooth is echt zo gebeurd, kortom, waar voor je geld!
Ronald Steegmans 24-01-2014 Product maand in bezit

5,7
Beste,
de geluidskwaliteit is wel OK maar het volume is niet luid genoeg. Het volume staat op maximum maar toch moet ik moeite doen om het belsignaal te horen. Ook de nummerherkenning is niet heel goed, het nummer dat de Jabra meegeeft is niet verstaanbaar en onduidelijk gebrabbel. Wanneer ik aan het bellen ben hebben de mensen aan de andere kant van de lijn moeite om mij te verstaan. Ik moet luid babbelen, radio stil en vensters dicht. Luid babbelen wordt roepen wanneer de persoon aan de andere kant op een luidruchtige plaats staat of zelf ook met een carkit belt.
Spijtig eigenlijk want de reviews op I Bood waren zeer goed en hebben mij overtuigd tot de aankoop hiervan.
Ik was vorige week in de winkel en daar werd hetzelfde product aangeboden + in-ear toestel van Jabra voor dezelfde prijs als ik betaald heb?
Mijn eerste aankoop via I Bood waar ik niet tevreden van ben, gebruik het toestel dus ook niet meer.
De andere aankopen zijn wel 100% zoals voorgesteld.

Groeten.
mardones 24-01-2014 Product maand in bezit

Prima apparaatje, 't doet perfect wat moet doen.
Het was voor mij een nieuw auto met bluetooth voorziening
of ....juist, de Jabra.
JakkeQ 24-01-2014 Product kwartaal in bezit

Fantastisch toestel. Ik heb dit apparaatje gekocht via iBood en was eerder sceptisch omdat ik meestal eerder negatieve commentaren gehoord had, maar vond het wel belangrijk om er een te hebben want gewoon bellen in de wagen vond ik toch maar gevaarlijk.
Maar ik was super verrast door de kwaliteit van het geluid. Het overtreft mijn stoutste verwachten. Als mijn partner mij opbelt vanuit de wagen hoor je wel dat ze in de wagen zit, maar enkel aan het achtergrondgeluid, ze klinkt zelfs duidelijk dan als we vroeger gewoon met de telefoon in de hand belden in de wagen.
Ook het geluid van de luidspreker zelf is goed en duidelijk. Dusdanig goed dat we nu regelmatig muziek afspelen van de telefoon op de Jabra ipv een cd’tje te branden voor in de wagen.
Je hoort ook helemaal geen echo wat mij absoluut verraste voor een dergelijk klein toestelletje.
Ik schakel het toestel nooit uit omdat de batterij zo lang meegaat. Ook dat was een groot pluspunt. Ik had verwacht minimaal 1 keer per week te moeten opladen, maar ondanks het feit dat we nu regelmatig vanuit de wagen bellen gaat de batterij toch gemakkelijk rond de 5 weken mee.

Als ik dan toch een opmerking moet geven is dat de aankondiging van de persoon die belt. De mooie vrouwenstem spreekt de naam vaak onherkenbaar uit waardoor je dus niet weet wie belt, maar dat stoort mij dus helemaal niet aangezien dat voor mij maar een bijzaak is.

Alles bij elkaar geteld, meer dan 200% meegevallen.