Trebs Broodrooster 99320 - Reviews

9,0 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

James 15-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn broodrooster, goede bruining, mooie glazen zijkant

Dit broodrooster is iets duurder dan veel anderen, maar dan heb je ook wat. Ik gebruik het voor het roosteren van normaal brood. Dat kan goed, door de lengte van het rooster.
Eén van de zijkanten bevat een glazen venster waardoor je redelijk goed kunt zien hoe bruin het is. Het venster bestaat uit twee lagen glas. De buitenste laag is vast bevestigd, de binnenste laag is eenvoudig uitneembaar om te kunnen reinigen.
Bijzonder aan dit rooster is de techniek om het brood te verhitten. In de meeste broodroosters wordt gebruik gemaakt van een vlechtwerk van metaaldraden die gaan gloeien. In dit rooster worden in plaats daarvan vier verwarmingsbuisjes gebruikt (bekend van straalkachels), die in de vier hoeken in de lengterichting van het rooster (horizontaal dus) bevestigd zijn. Je zou denken dat dit een minder egale verwarming geeft, maar dit blijkt niet zo te zijn. Het brood wordt duidelijk gelijkmatiger gebruind dan ik gewend was (bij diverse andere apparaten, waaronder een Philips van 45 euro).
Het apparaat heeft nog een paar andere functies (defrost, reheat, bagel), maar die gebruik ik niet.
Ik heb tot nu toe maar één nadeel ontdekt: de bovenkant van het apparaat is van zwart kunststof met in het middel de roestvrijstalen gleuf waardoor je het brood erin doet. Naast deze gleuf zit een forse kier waar makkelijk kruimels invallen. Deze kruimels blijken 'buitenom' naar beneden te vallen. Met buitenom bedoel ik: het rooster heeft een binnenwerk van metaal dat heet wordt bij gebruik en een buitenwerk van zwart kunststof en roestvrij staal. De kruimels die in de kier naast de bovengleuf vallen, komen tussen dit buitenwerk en binnenwerk. Het broodrooster heeft aan de onderkant kleine gleufjes in het kunststof buitenwerk en daardoor kunnen de kruimels dan, met een beetje geluk, het apparaat weer verlaten. Het lijkt er trouwens op dat je de onderkant los kunt schroeven, wat handig kan zijn voor een grotere reinigsbeurt. Ondanks dit nadeel ben ik heel tevreden en raad ik dit apparaat aan. Overigens heb ik hem nog niet lang, dus over de levensduur kan ik niets zeggen.

Pluspunten

• Bruint mooi gelijkmatig
  • Glazen zijkant

Minpunten

• Kruimels kunnen in het binnenwerk vallen