Panasonic SD-2500WXE - Reviews

13 uur
Geschikt voor cakedeeg

MC 31-08-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke bediening

Ik heb deze broodbakmachine pas gekocht en pas een broodje ermee gebakken met een kant en klaar mix om het uit te proberen. Het resultaat was heel goed. Perfect gebakken. Ik had vantevoren allerlei reviews en goede tips gelezen over verschillende machines. Over deze machine waren veel mensen tevreden en omdat de mogelijkheden aansluiten bij mijn wensen heb ik voor dit apparaat gekozen. Ik kan er nog niet veel over vertellen maar het is een vrij stil apparaat. Tijdens het kneden verschuift hij heel iets op een gladde ondergrond. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

gert 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

broodbakmachine

7,3
vanmiddag gekocht en direct uitgeprobeerd. ik had nog kant en klare meel liggen. na het instellen ging alles vanzelf en het resultaat, het broodje, zag er goed uit.

Marieke 31-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Een super broodbakmachine

Omdat we deze broodbakmachine thuis ook gebruiken heb ik nu een tweede gekocht voor op de camping ik bak ca 3 keer in de week zoutarm brood deze machine doet dit perfect in tegenstelling tot diverse andere merken die ik heb gehad. ander groot voordeel is dat je bijna geen gat in je brood hebt en het brood er heel gemakkelijk uit komt

irijsdijk 14-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Na zo'n 2000 broden te hebben gebakken heeft onze oude Panasonic SD-2500WXE het uiteindelijk begeven. Zonder nadenken meteen weer hetzelfde type gekocht. Top apparaat.
Diverse bakprogramma's, een normaal brood duurt 4 uur om te maken, maar er zit ook een snel programma op waarmee je na 2 uur al een vers brood op tafel zet. Ook uitstekend geschikt om krentenbrood mee te bakken. Met het deeg programma maak je in een handomdraai een luchtig brooddeeg voor bijvoorbeeld een stokbrood of italiaanse bollen.

kintzand 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

na het lezen van de reviews op deze pagina over gegaan tot de koop van deze machine. Een superapparaat! Hiervoor had ik een goedkoop onbekend merk en het is een groot verschil. Brood komt goed uit het bakblik zonder de kneedhaak, het is luchtig en blijft lang vers. Ik gebruik de kant en klare mixen van aveve, deze gebruikte ik voorheen ook al en daar ben ik erg tevreden over. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat ik de machine pas een week in bezit heb maar het voelt en ziet er degelijk uit. Al met al ben ik superblij met deze aankoop!

Nicosd2500 10-02-2015 Product paar dagen in bezit

17 jaar geleden ben ik begonnen met het broodbakken met een Panasonic broodbakmachine met goede resultaten. Slechts 1 maal heb ik een storing gehad en heb zelfstandig de aandrijfriem verwisseld. Maar nu is de machine toch op en uiteraard wordt dit weer een Panasonic. De SD-2500 is voor mij voldoende om 3 broden in de week te bakken(2 volkoren en 1 witbrood)en af en toe een rozijnenbrood. Het handmatig toevoegen van de rozijnen is geen extra moeite en geen overweging om de duurdere versie te kopen. Dit model voldoet prima waarbij ik blij ben dat het bakblik groter is geworden voor maximaal 6oo gram meel. Ik gebruik geen kant-en-klare mixen maar gebruik gistkorrels/(6-granen)meel/suiker/weinig zout/ water/plantaardige olie en een ei voor een mooi resultaat! Hier kan geen(warme)bakker tegen op met zijn opgeklopte luchtbaksels.! Ik geniet dagelijks van mijn eigengemaakte verse mik en hoop met deze machine nog vele jaren bakplezier te hebben. Nico

L- Derksen 09-12-2014 Product paar dagen in bezit

heb deze broodbakmachine gekocht en heb al meteen meerde broden ermee gebakken en het bevalt meteen goed, gemakkelijke bediening en de programma's zijn simpel uit te stellen , zodat je s'morgens bij het ontwaken een heerlijke broodgeur in huis heb.
duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen , maar als ik de materialen bekijkt dan zal dat wel goed zitten.
moet er wel bij zeggen dat we voordat we gingen bakken de kneedhaak en de bakvorm hebben ingesmeerd met olijfolie !!! misschien dat het hierdoor komt dat het brood ook gemakkelijk uit de bakvorm komt !!

jhblom 13-09-2014 Product maand in bezit

Het brood is nogal slap. De baktijd ( 50 minuten) is naar mijn mening te kort. Als je na het rijzen zelf baktijd instelt op 1 uur of 65 minuten dan krijg je een goed brood.
Verder is het naar mening niet goed mogelijk om een brood te bakken met extra ingrediënten omdat de pieptoon die aangeeft dat je de bv krenten bij moet voegen vrijwel niet te horen is.

grun93 19-03-2014 Product paar dagen in bezit

Prima machine waarmee ik tot nu toe 5 broden gebakken heb. De eerste met een kant en klare volkorenmix, de overigen met losse ingredienten voor speltbrood. Alle broden zijn prima gelukt en zeer smakelijk. Kortom, ik ben zeer tevreden.

De volgende stap is om de programma's nog wat beter te leren kennen. Voorlopig is alleen nog maar programma 12 gebruikt, en ik vraag me af of bij kortere programma's de rijstijd wel lang genoeg is.

graat.bouwens 09-09-2013 Product maand in bezit

Dit is een prima en degelijk broodbakmachine! Kneedt het deeg goed en mogelijkheden zijn geweldig. Het brood is na 3 dagen nog goed vers (gebruik de all-in producten van Aveve, die zijn wel prijzig maar erg lekker). Verder wordt de buitenkant van het apparaat niet warm (dus veilig voor eventueel kids) en mooie bijkomstigsheid is dat het ('s morgens) heerlijk ruikt.

colline 03-08-2013 Product maand in bezit

6,7
Deze machine is een miskoop. Na twee maanden proberen is het me nog niet gelukt om er een behoorlijk zuurdesembrood te bakken. Mis inderdaad een zelf in te stellen programma. Vandaar de 4 voor mogelijkheden.
Gistbrood, voor de rest van het gezin, komt er overigens wel prima uit.

trolletjes 04-07-2013 Product paar weken in bezit

Wat een gave machine is dit! Hiervoor een Tefal gehad. Deze machine is veel stiller! De kneedhaak blijft gewoon in het bakblik zitten als je het brood eruit haalt. De antiaanbaklaag van het bakblik is perfect, blijft amper iets aan hangen, even onder de kraan en schoon! Broden komen er prachtig uit. Het enige wat even wennen was, om mijn weg te vinden in al die verschillende mogelijkheden (25 programma's. Erg tevreden over dit apparaat. Ook blij dat ik op Kieskeurig las dat het verschil met model 2501 alleen een zwaardere deeghaak en een toevoegbakje was. Die heb ik dus niet nodig en daardoor toch dit apparaat gekocht wat 50 euro scheelt. Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding echt prima! Conclusie: een perfect apparaat voor een goede prijs.

Aronspa1 07-03-2013 Product paar weken in bezit

Het goede nieuws.... Ernstig stil vergeleken bij mijn vorige broodbakker. Een prachtig ontwerp, 99% mooie broden.
Het slechte nieuws..... Waarom nou geen vrij te programmeren programma. Dat ik kies hoelang er gekneed, gereisd en gebakken wordt. Moet toch geen probleem zijn lijkt me in 2013. En de bakpan begint onderin al cirkelvormige krasjes te vertonen door het kneden na een paar weken gebruik. Wat is dan die diamant protectie binnenpan waard? Degelijkheid zet ik derhalve op een 7.... Daar kom ik vast nog op terug. Tot nu toe een fijne broodbakker waar muisstil heerlijk brood uitkomt. Hopelijk blijft dat nog een hele tijd zo.... Zal om de drie maanden een update geven, bak 6x per week een brood.

AnneMin 15-02-2013 Product paar dagen in bezit

Ik lees bij de beoordeling: bakblik versleten: mijn broodbakmachine is nu 2 jaar oud. Na 1,5 jaar kwam de telfal laag van het kneedmes los te zitten. Nu zit de tefallaag van mijn bakblik los. Er komen stukken van in je brood. Zeer ongezond dus. Klagen bij Panasonic heeft geen zin.
Kortom voor mij nooit meer een pansonic!

m.p.j. kok 09-01-2013 Product half jaar in bezit

Eerder een Panasonic gehad (met dosseerbakje). Bakblik was versleten en dan is het aantrekkelijk om voor een gering bedrag meer een geheel nieuwe te kopen. Ik raad aan er een te nemen zonder dosseerbakje want die is namelijk erg klein en de vorige ging nogal snel stuk (het heveltje).
Ik bak om de dag en het apparaat doet al maanden wat die doen moet: een lekker broodje bakken met een lekker kortsje.

miesje1959 31-12-2012 Product kwartaal in bezit

Update van mijn vorige bericht uit oktober

Ik sta nog helemaal achter mijn vorige review.
Prachtige speltbroden komen uit dit apparaat
Voor mij geen ander merk meer.
Zag dat er gevraagd werd wel meel ik gebruik.
Ik bestel het meel bij voedingswaar.nl.
Gebruik half witbroodbakmix en half bruinbroodbskmix (wordt standaard broodbakmix genoemd op de site)
Eitje erbij, 310 ml water en een scheut olijfolie

Het is een heel gezond en smakelijk brood d
Ik bak niet meer anders

miesje1959 09-10-2012 Product paar dagen in bezit

Een week geleden deze panasonic binnen gekregen.
Voor dit type gekozen omdat ik het noten/rozijnen bakje toch niet ga gebruiken.
Verder i de machine gewoon hetzelfde dan de SD-2501WXY

We bakken sinds 3 jaar speltbrood.
Per week 5 broden.
Mijn brood is nog nooit zo mooi en lekker geweest sinds ik brood in deze machine bak
Het rijst prima en de structuur van het brood is precies goed.
Lekker luchtig en blijft ook lang vers.
Leuk om eens een brood kado te geven.

Ik ben erg blij met deze aankoop.
Om speltbrood te bakken het perfecte aparaat.
Maar ik neem aan dat ook andere broden er prima uitkomen.
Wanneer ik de machine langer gebruik zal ik een update plaatsen.

Het de piepjes (wanneer het brood klaar is) is wel erg zacht.
Nu zet ik een keukenwekkertje om de piep niet te missen

famMeijer 09-09-2012 Product half jaar in bezit

We hebben de machine nu wat langer in gebruik. Hij is ook mee op caravanvakantie geweest. (Dit kan omdat ie maar max. 500W nodig heeft, dus op iedere camping te gebruiken) We hebben er zeer van genoten tijdens onze vakantie!
We gebruiken het ding voornamelijk voor volkoren- en witbrood met de timer. Daarnaast maken we tegenwoordig zelf pizza's, want pizzadeeg kan ie ook maken.
Het brood is niet altijd even goed gelukt, maar we weten nu dat we erop moeten letten niet teveel water en honing/suiker te gebruiken. En dan hebben we een heel mooi brood.
We zijn nog steeds even tevreden met ons machientje als in het begin!

banaanchinees 06-06-2012 Product paar dagen in bezit

Naar aanleiding van de reacties hier op kieskeurig deze broodbakmachine aangeschaft. Deze versie is het zelfde als de 2501WXE, maar dan zonder noten-/rozijnenbakje. Apparaat voelt degelijk aan. De bakvorm is licht rechthoekig met twee kleine bulten aan de zijkant waardoor het brood aan iedere kant een hele kleine deuk krijgt. Dit ziet er wel mooi uit, hierdoor lijkt het brood meer op een brood van de bakker. Heb 'm pas 2 keer gebruikt maar ben nu al zeer tevreden over de kwaliteit van het brood. Ligt natuurlijk ook aan de ingrediënten die je gebruikt.

kieskeurig1969 28-05-2012 Product paar dagen in bezit

Ik was al lang op zoek naar een broodbakmachine en wist dat Panasonic een betrouwbaar merk was. Vond het zonde om het duurdere type te nemen met apart vakje voor noten en rozijnen aangezien ik dat toch meestal niet nodig heb. Deze bevalt heel erg goed. Vanaf het eerste brood al meteen gelukt. Ben er erg blij mee!