Panasonic SD-2500WXE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-2500WXE op Kieskeurig.nl.

Aronspa1 07-03-2013

Het goede nieuws.... Ernstig stil vergeleken bij mijn vorige broodbakker. Een prachtig ontwerp, 99% mooie broden.
Het slechte nieuws..... Waarom nou geen vrij te programmeren programma. Dat ik kies hoelang er gekneed, gereisd en gebakken wordt. Moet toch geen probleem zijn lijkt me in 2013. En de bakpan begint onderin al cirkelvormige krasjes te vertonen door het kneden na een paar weken gebruik. Wat is dan die diamant protectie binnenpan waard? Degelijkheid zet ik derhalve op een 7.... Daar kom ik vast nog op terug. Tot nu toe een fijne broodbakker waar muisstil heerlijk brood uitkomt. Hopelijk blijft dat nog een hele tijd zo.... Zal om de drie maanden een update geven, bak 6x per week een brood.

Aronspa1 16-06-2013

Na drie maanden gebruik, elke dag een brood, blijven de krasjes onderin de pan precies hetzelfde. Het wordt dus niet erger. Lijkt dus geen probleem te zijn. Na heel veel proberen bak ik nu ieder brood met programma 2 en dat werkt perfect. 500 gram totaalmeel, water toevoegen en bakken maar. Twee uur later een prima brood. Tot nog toe geen spijt van deze aankoop.

Aronspa1 23-03-2015

Bakblik gaat precies twee jaar mee als je elke dag een brood bakt. Totaal nieuw apparaat 118 euro alleen een los bakblik 90 euro!!!! Beetje raar voor het milieu natuurlijk. Ik zou blij zijn als een bakblik rond de 30 euro zou kosten. Lijkt mij een prima prijs. Op zich een prima machine maar na 1000 broden eet je behalve brood ook de teflon die dan los gaat laten uit de binnenpan.

Marieke 31-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een super broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Omdat we deze broodbakmachine thuis ook gebruiken heb ik nu een tweede gekocht voor op de camping ik bak ca 3 keer in de week zoutarm brood deze machine doet dit perfect in tegenstelling tot diverse andere merken die ik heb gehad. ander groot voordeel is dat je bijna geen gat in je brood hebt en het brood er heel gemakkelijk uit komt

Colin 12-06-2016

Kun iemand mij vertellen de maat van het brood? Ik kan het nergens vinden.

Bert 07-07-2016

Met 500 g volkoren kant&klaar mix (soezie)kreeg ik in de 2500 panasonic een brood van ca 13x13x18cm (brxhxl)

irijsdijk 14-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Na zo'n 2000 broden te hebben gebakken heeft onze oude Panasonic SD-2500WXE het uiteindelijk begeven. Zonder nadenken meteen weer hetzelfde type gekocht. Top apparaat.
Diverse bakprogramma's, een normaal brood duurt 4 uur om te maken, maar er zit ook een snel programma op waarmee je na 2 uur al een vers brood op tafel zet. Ook uitstekend geschikt om krentenbrood mee te bakken. Met het deeg programma maak je in een handomdraai een luchtig brooddeeg voor bijvoorbeeld een stokbrood of italiaanse bollen.

paddenstoel 17-09-2017

prima broodmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Na drie eerst goedkope broodmachines gekocht te hebben , ben ik8 jaar geleden toch overstag gegaan voor een duurdere Panasonic.
Nu na acht jaar is hij er mee gestopt.
Ik bak 6x per week brood. Nooit een mislukt brood of ik nu zelf gist toe moet voegen of kant en klare mix koopt. Gaat altijd goed. Rozijnen , noten , zaden toevoegen gaat prima, daar is de duurdere in deze soort niet voor nodig. Ik ben en was zo gelukkig met deze koop .Uiteindelijk is dit de goedkoopste broodmachine geworden qua levensduur.
Ik ga gelijk de zelfde weer bestellen.

Nicosd2500 10-02-2015

17 jaar geleden ben ik begonnen met het broodbakken met een Panasonic broodbakmachine met goede resultaten. Slechts 1 maal heb ik een storing gehad en heb zelfstandig de aandrijfriem verwisseld. Maar nu is de machine toch op en uiteraard wordt dit weer een Panasonic. De SD-2500 is voor mij voldoende om 3 broden in de week te bakken(2 volkoren en 1 witbrood)en af en toe een rozijnenbrood. Het handmatig toevoegen van de rozijnen is geen extra moeite en geen overweging om de duurdere versie te kopen. Dit model voldoet prima waarbij ik blij ben dat het bakblik groter is geworden voor maximaal 6oo gram meel. Ik gebruik geen kant-en-klare mixen maar gebruik gistkorrels/(6-granen)meel/suiker/weinig zout/ water/plantaardige olie en een ei voor een mooi resultaat! Hier kan geen(warme)bakker tegen op met zijn opgeklopte luchtbaksels.! Ik geniet dagelijks van mijn eigengemaakte verse mik en hoop met deze machine nog vele jaren bakplezier te hebben. Nico

sylviabartels 11-02-2015

Hallo Nico
Ik bak ook al jaren eigen brood met molen meel en gist maar een ei was mij onbekend, geeft dat zoveel beter resultaat , mijn brood is zonder ook prima dacht ik maar zo zie je maar dat je altijd weer iets kunt leren. Bedankt . Sylvia

nellie65 21-07-2015

Hallo Nico.
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe bbm.
en mijn oog is ook gevallen gezien de reviews op de pana SD-2500
Mijn vraag is bakt U er ook wel eens speltbrood mee.
en zoja wat is dan Uw verhouding meel/bloem.
kan hij het een beetje aan.
zover vriendelijke bedankt.
groetjes Nel.

Mariëlla 14-01-2019

De Rolls Royce onder de broodbak machines.

Na 15 jaar trouwe dienst
met elke week een paar broodjes
heeft onze Panasonic er de brui aan gegeven.

Diverse andere merken uitgeprobeerd
echter helaas:
de broodjes smaakten niet,
waren te zompig, te droog of te donker
zelfs bijna aangebrand.
Soms kwam er zelfs een op een baksteen
gelijkend broodje uit de broodoven.

Daarom snel teruggekeerd naar de Panasonic,
in dit geval de SD-2500WXE .
Ons eerste broodje was een volkoren speltbroodje
gebakken met het speciale programma 12.
Het kwam er heerlijk geurend
en mooi midden bruin van korstkleur uit de oven.
Van buiten een heerlijk knapperige korst
en van binnen met een zalig smeuige kruim.

Brood als van de Meester Bakker.

Vervolgens een Toscaans broodje.
Ook al even bijzonder smaakvol
en bijzonder mooi gerezen.

En witbrood voor tosti's:
Mmmmmm heerlijk.
Een knapperige korst
en van binnen weer lekker smeuig.

Wat betreft bbm's: Panasonic
voor ons is er geen betere.

Bakt gewoonweg het lekkerste brood.

Pluspunten

• De Rolls Royce onder de bbm's
  • Bakt gewoonweg het lekkerste brood
  • Spciaal programma 12 voor Speltbrood

Ludwig 19-09-2017

Enkel maar lof

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Dit is de maschiene die men moet hebben. Maakt heerlijk brood in alle soorten. Na twee goedkopere versies van een nochtans bekend merk Inventum BM90. De ene was stuk na drie broden de andere na vier maand vloog de teflon eraf. Is deze zeker de aankoop waard, ondertussen al 3 mensen kunnen overtuigen. Goe bezig.

Pluspunten

• gemakkelijk te programeren
  • stil

Minpunten

• Het Piepsignaal om ingrediënten bij te voegen.

miesje1959 09-10-2012

Een week geleden deze panasonic binnen gekregen.
Voor dit type gekozen omdat ik het noten/rozijnen bakje toch niet ga gebruiken.
Verder i de machine gewoon hetzelfde dan de SD-2501WXY

We bakken sinds 3 jaar speltbrood.
Per week 5 broden.
Mijn brood is nog nooit zo mooi en lekker geweest sinds ik brood in deze machine bak
Het rijst prima en de structuur van het brood is precies goed.
Lekker luchtig en blijft ook lang vers.
Leuk om eens een brood kado te geven.

Ik ben erg blij met deze aankoop.
Om speltbrood te bakken het perfecte aparaat.
Maar ik neem aan dat ook andere broden er prima uitkomen.
Wanneer ik de machine langer gebruik zal ik een update plaatsen.

Het de piepjes (wanneer het brood klaar is) is wel erg zacht.
Nu zet ik een keukenwekkertje om de piep niet te missen

sylviabartels 03-11-2012

Hallo Miesje
Ik lees dat je speltbrood bakt, wat is hier zo lekker aan
normaal gebruik ik altijd meel van de molen donker mout, gemengd met wit meel heerlijk.
Maar variatie is misschien ook lekker.
Gr.Sylvia Bartels

marianne1969 22-11-2012

Inmiddels ook over gegaan tot aankoop van deze broodbakmachine .. en bakken ook veel met spelt. Wat voor recept gebruik jij??

marianne1969 05-01-2013

Grappig .. ik bestel ook bij voedingswaar.nl, doe ook half/half en krijg een heerlijk brood. Maar was op zoek naar alternatief recept. Moet soms zo lang wachten op leveringen ....

riavanderburgt 14-07-2013

Hallo
Mag ik het recept van je speltbrood en welk programma gebruik jij dan
Ik ga naar de molenaar en haal daar speltvolkorenmeel en speltvlokken,heb jij daar ook ervaring mee
Ik voeg ook vaak noten en zaden toe
Maar hij zakt vaak in
Ik hoor het wel
BVD
Groetjes Ria

miesje1959 15-07-2013

Hallo Ria.

Ik gebruik 250 gram bruin en 250 gram wit.
330 gram water, scheutje olijfolie en een eitje

Ik gebruik programma 12
De broden worden mooi en hoog.

Mijn ervaring is wanneer ik noten en zaden toevoeg het brood niet hoog wordt

shenna1234 03-02-2014

hi miesje1959,
op welk programma bak jij je speltbroden? Ik heb een mix van de molenaar volkorenspelt en witte speltbloem met gist, zout ed er al bij maar vond het op stand 12 erg droog en compact. Ik zou er ook graag wat zaden doorheen doen maar hoe werkt dat?

miesje1959 05-02-2014

Hoi shenna1234,

Het brood bak ik op programma 12.
Gebruik 250 gram bruin speltmix, 250 gram wit speltmix, 330 gram lauw water een scheut olijfolie en een flink ei.

In deze volgorde doe ik het in het blik.
Na het bakken heb ik een lekker luchtig brood.

kieskeurig1969 28-05-2012

Ik was al lang op zoek naar een broodbakmachine en wist dat Panasonic een betrouwbaar merk was. Vond het zonde om het duurdere type te nemen met apart vakje voor noten en rozijnen aangezien ik dat toch meestal niet nodig heb. Deze bevalt heel erg goed. Vanaf het eerste brood al meteen gelukt. Ben er erg blij mee!

gerrittijhuis 31-05-2012

Hallo
Wij hebben de zelfde machine gekocht,maar het brood komt er wel heel mooi uit maar het is ontzettend droog.
Heb al verschillende programma,s gebruikt,maar het brood blijft droog,welk meel en gist gebruikt u?? en waar koopt u het.
Mvg Gerrit

kieskeurig1969 22-06-2012

Beste Gerrit,
Wij gebruiken broodbakmix van de Jumbo (2 kg) en doen de hoeveelheden erbij die aangegeven worden door de gebruiksaanwijzing van de broodbakmachine.

Nicole 15-02-2019

Gewoon de beste

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Deze Panasonic SD-2500WXE bakt brood op meesterlijke wijze.
Mooie knapperige korst, van binnen goed van structuur
en bovenal bijzonder smaakvol.

Het speciale programma 12 voor speltbrood is helemaal perfect.
daardoor lukken de speltbroodjes altijd.

Ook broodbak mixen komen zeer goed uit de bus.

Terwijl andere merken bbm's vaak een teleurstellend resultaat geven
laat deze Panasonic SD-2500WXE je nooit in de steek.

Voor de aardigheid een zelfgebakken broodje meegenomen
naar de plaatselijke warme bakker om te laten zien.
zijn commentaar luidde: op meesterlijke wijze gebakken

Pluspunten

• Spciaal programma 12 voor Speltbrood
  • Bakt brood op meesterlijke wijze
  • Broden lukken altijd

Minpunten

• Geen kijkvenster
  • Deze bbm kost wat meer

Bakkertje 02-05-2018

Goed bakresultaat

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Jaren bakte ik brood in een bestronbroodbakmachine. Wat voor merk kant en klare producten en soorten ik ook gebruikte, het einresultaat was dat het brood altyijd wat ingezakt was en de korst erg hard.

na zoeken op internet en twijfelen heb ik gekozen voor voor de Panasonic SD-2500WXE.
Omdat hij niet op voorraad was moest ik een week wachten. Vandaag kwam mijn bestelling 380501 bij Bemmel en Kroon binnen. De informatie was prima en de bezorgdienst Dynalogic ook niets dan lof.
Natuurlijk probeerde ik snel om een volkorenspeltbrood te bakken programma 6.
Het resultaat was prima. Het brood een plaatje. Korst normaal en brood goed gerezen en afgekakken. Echt een aanrader.
Stef

Miny 19-12-2016

Uitstekend broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Het is mijn eerste broodbakmachine en heb deze sinds september in huis. Het bevalt zeer goed. Ik heb er al diverse broden mee gebakken van verschillende soorten broodmixen (kant en klaar en waar je zelf nog alles aan het meel moet toevoegen) met een zeer goed resultaat. De machine is heel stil en makkelijk te reinigen. De kneedhaak is nog maar één keer in het brood blijven zitten.
Ik ben dus zeer tevreden.

Pluspunten

• Heel stil
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen

kintzand 23-12-2015

na het lezen van de reviews op deze pagina over gegaan tot de koop van deze machine. Een superapparaat! Hiervoor had ik een goedkoop onbekend merk en het is een groot verschil. Brood komt goed uit het bakblik zonder de kneedhaak, het is luchtig en blijft lang vers. Ik gebruik de kant en klare mixen van aveve, deze gebruikte ik voorheen ook al en daar ben ik erg tevreden over. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat ik de machine pas een week in bezit heb maar het voelt en ziet er degelijk uit. Al met al ben ik superblij met deze aankoop!

grun93 19-03-2014

Prima machine waarmee ik tot nu toe 5 broden gebakken heb. De eerste met een kant en klare volkorenmix, de overigen met losse ingredienten voor speltbrood. Alle broden zijn prima gelukt en zeer smakelijk. Kortom, ik ben zeer tevreden.

De volgende stap is om de programma's nog wat beter te leren kennen. Voorlopig is alleen nog maar programma 12 gebruikt, en ik vraag me af of bij kortere programma's de rijstijd wel lang genoeg is.

Gijswijt 01-08-2018

Fijne machine maar helaas beperkte levensduur

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Inmiddels mijn 4e Panasonic broodbakmachine binnen 3 jaar kapot met steeds dezelfde klacht. Na het verstrijken van de 40 minuten "rest" begint hij niet met kneden. De oorzaak is volgens de technici telkens een kapotte printplaat. Vervelend hierbij is dat het steeds net buiten de garantietermijn valt. Na 4 teleurstellingen voor mij geen Panasonic meer.

Minpunten

• levensduur

Mark W 22-05-2017

Slecht in mixen

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Apparaat mixt soms in het geheel niet waardoor je een misbaksel krijgt! Erg jammer, dat je niet van het apparaat op aan kunt en dus teleurgesteld hierover. Apparaat zou beter een signaal of detectie moeten hebben zodat er ingegrepen kan worden. En ik vraag me af of het op deze manier nog brandgevaarlijk is.

Minpunten

• Slecht in mixen

gert 22-07-2016

broodbakmachine

7,3
vanmiddag gekocht en direct uitgeprobeerd. ik had nog kant en klare meel liggen. na het instellen ging alles vanzelf en het resultaat, het broodje, zag er goed uit.

AnneMin 15-02-2013

Ik lees bij de beoordeling: bakblik versleten: mijn broodbakmachine is nu 2 jaar oud. Na 1,5 jaar kwam de telfal laag van het kneedmes los te zitten. Nu zit de tefallaag van mijn bakblik los. Er komen stukken van in je brood. Zeer ongezond dus. Klagen bij Panasonic heeft geen zin.
Kortom voor mij nooit meer een pansonic!

Anneke 12-09-2020

Fijne machine, maar bakblik kwetsbaar

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Drie weken geleden deze machine gekocht, nadat mijn Inventum het na tig jaar had opgegeven. Gekozen voor Panasonic, omdat deze machines er het beste uitkomen en het bakblik sterk zou moeten zijn (geeft Panasonic zelf aan). De machine bevalt super goed, broden komen er prachtig uit, maar op het bakblik zitten helaas nu al krassen (ronde krassen, van het kneedmes). Ik heb broodmixen van de Wijchense molen gebruikt en je zou toch denken dat dat toch moet kunnen. Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben ? Zo ja, hoe ontwikkelt zich dit ? Ik heb een bloed hekel aan beschadigde teflon producten, dus ben hier niet erg blij mee. Een nieuw blik kost 91 euro (hoe idioot om daar überhaupt aan te moeten denken met een machine van 3 weken oud) en om het dan te voorkomen, zou je dus alleen maar met meel zonder enige toevoeging kunnen bakken. Is toch wel heel jammer, temeer dat ik met de Inventum hier nooit last van heb gehad. Wie heeft nog meer dit probleem ?

Pluspunten

• stil
  • lukt altijd

Minpunten

• kwetsbaar
  • blik vervangen heel duur

Martien 06-08-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Na ruim 20 jaar broodbakken met de goedkoopste broodbakmachines en met gebruik van all-in mix (alleen water toevoegen), dacht ik met deze aangeprezen broodbakker een fijne en wat duurzamer machine aan te schaffen. Helaas, misschien wel duurzaam, maar voor all-in mix is er slechts 1 menukeuze, waarbij geen timer gebruikt kan worden. Het brood is minder knapperig ondanks het inschakelen van "dark crust".

Minpunten

• menukeuze
  • resultaat

Frank en Henja 03-01-2021

Ik vond de machine ook wat tegenvallen. Inmiddels heb ik wel dingen geleerd: Deze machine wil graag wat meer water dan bij normale recepten, ondanks dat het deeg dan plakkeriger wordt kan deze machine daar heel goed mee om gaan. Doe 20 tot 30 ml meer water (bij 500g meel) dan normaal op het recept staat en het resultaat is 'n stuk beter. All-in mixen kunnen nooit via de timer omdat de gist al in de mix zit dus na toevoegen water wordt de gist al actief. Ik gebruik al lang geen mix meer maar losse ingredienten. Dan heb je veel meer keus en kun je goed tweaken. Mijn ervaring voor beste resultaat: voeg 2 a 3 fijngedrukte vitamine C tabletjes toe, 2 theelepels melkpoeder en gebruik als vetstof roomboter (b.v. smeerbare lurpak). De broden worden dan echt supter goed, beter dan van de beste bakker! Verder aanrader is programma 7 (Frans) of 12 (speciaal) te gebruiken, duurt wat langer maar veel lekkerder en luchtiger resultaat.