Fritel BM 1807

8,7 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

verhoeff26 06-09-2013 Product half jaar in bezit

Speciaal voor deze machine gekozen omdat hij normaal formaat broden produceert. Het was de bedoeling dat we alleen in het weekend vers brood zouden bakken. Maar het bevalt zo goed dat we nu elke dag vers bakken. In het begin wel wat getobd met vastzittende kneedhaken. Dit blijft een lastige bijkomstigheid, maar dat geld voor alle broodbakmachines. Goed schoonmaken van de haken en met boter invetten van de asjes scheelt enorm. Dan nog vergt het wel enige handigheid maar in elk geval ruïneer je niet heel het brood.
Het resultaat is keer op keer top. Vooral de snelle bak functie word veel gebruikt en geeft eigenlijk het beste resultaat. Baktijd bedraagt dan een acceptabele 2 uur en 12 minuten.
O ja, gebruik wel bakkerskwaliteit meel want anders word het niks. Vaak mix ik Weizenmeel 812 met een donkere broodmix. Meel koop je bij bakzolder of zuidmolen. Beetje broodverbetermiddel erbij en bakken maar.

sandradelooff 17-09-2013

Een poosje terug heb ik ook dit broodbakmachine gekocht maar bij mij rijzen de broden nog steeds niet goed, wat ik ook geprobeerd heb. (meer gist enz.)Ik heb het nog niet met de snelle bak functie geprobeerd, dat ga ik binnenkort is doen. Het meel koop ik gewoon bij een echte bakker, dus daar kan het niet aan liggen. Wie heeft er nog meer tips om het brood lekker luchtig te krijgen?