Inventum BM90 - Reviews

zwart, roestvrijstaal

7,9

P Roosw 07-11-2015 Product jaar of meer in bezit

6,7
WE moeten leren omgaan met het apparaat. Het gaat beter. Jammer dat de slagijzers hardnekkig in het brood achterblijven.

Krijefs 20-07-2015 Product paar dagen in bezit

Compact, makkelijk te bedienen en schoon te maken, en natuurlijk het allerbelangrijkste; heerlijk (spelt)brood!

P Roosw 04-07-2015 Product kwartaal in bezit

4,7
Het gaat om de IB121B; gewoon brood komt er goed uit;
enkele denkfouten: het bakblik kan met veel moeite geplaatst worden op de machine;
Als je per ongeluk teveel gist gebruikt, loopt het deeg in de machine; een vreselijke klus om het weer schoon te krijgen.
Geen handleiding voor glutenvrij brood.
Voor ons maar een gedachte: deze nooit meer.

C.J.C.M schraven 08-05-2015 Product paar dagen in bezit

Hebben lang gezocht naar een nieuwe broodmachine. na diverse reviews en recensies te hebben gelezen, ging onze voorkeur uit naar de MB 90. Uitstraling Perfect. Bedieningsgemak zeer tevreden. Degelijkheid niets op aan te merken. Een aanrader voor de thuisbakker.

Astrid de Bruin 30-04-2015 Product paar dagen in bezit

Duidelijke handleiding, weinig knoppen en eenvoudig te bedienen. Veel verschillende mogelijkheden.Helaas geen kort programma voor Spelt brood. Timer is simpel en werkt uitstekend. Geeft alleen een erg luid signaal als het brood klaar is. Kwaliteit voor een redelijke prijs.

Siurt40 01-04-2015 Product jaar of meer in bezit

Eigenlijk gebruik ik maar één programma, maat dat gaat altijd goed. Ben heel tevreden. Mijn vorige broodbak machine was ook een Inventum, heeft het 12 jaar uitgehouden.

mevr. Herbie 28-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Instellen is gemakkelijk. Mogelijkheden uitgebreid, al hoewel wij niet alle mogelijkheden gebruiken. Hartstikke degelijk. Na meer dan 1000 broden begon alleen het kneedmechaniek wat mankementen te vertonen. Motor, programmeerplaat, anti-aanbaklaag waren nog prima. Net weer opnieuw een MB90 aangeschaft. We hebben er alle vertrouwen in dat deze net zolang meegaat.

tineke woertman 26-01-2015 Product paar dagen in bezit

erg makelijk in de omgang,duidelijk en makelijk te bedienen,lekker brood hoor,nu iedere morgen weer de lekkere geur van het vers gebakken brood in ons huis,heerlijk die geur

K van der Zwan 11-01-2015 Product maand in bezit

Zeer gemakkelijk te bedienen, met alle mogelijkheden die je verwacht van een broodbakmachine. Ook het schoonmaken is eenvoudig.
Heerlijk wakker worden met de geur van versgebakken brood; het kan echt!

B. Zwaag 18-12-2014 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat
Veel mogelijkheden
Gemakkelijk in gebruik
Makkelijke uitleg
IN een handomdraai lekker vers brood waar je bijna niks voor hoeft te doen. Gemak dient de mens :-)!

D. zu Engelsholt 05-06-2014 Product jaar of meer in bezit

3,7
Zeer ontevreden en teleurgesteld, na amper 2 jaar is het draaimechanisme ook bij ons stuk. Zeer luidruchtige machine. niet aan te bevelen!!! Zo wordt het broodbakken wel heel duur. D.zu Engelsholt

JHuisman55 06-05-2013 Product jaar of meer in bezit

5,7
Wij gebruiken de broodbak machine nu 2 jaar, maar hij is al kapot.
Een machine die binnen 2 jaar het draai mechanisme kapot gaat is niet goed .
Zeker als dit niet onder de garantie valt.
Jammer natuurlijk.Reparatie kost zeker euro 50.-
Dat staat niet in verhouding tot de aanschaf prijs.
Jan Huisman
Boxtel

LH18 09-09-2012 Product paar dagen in bezit

6,7
2 jaar met veel plezier deze machine gebruikt. De borden lukten (bijna) altijd. Helaas ging ook hier het draai mechanisme stuk, en kon niet meer gerepareerd worden.

Corrien1970 23-05-2012 Product kwartaal in bezit

Prima broodbakmachine. Ik bak veel verschillende soorten brood maar dat gaat eigenlijk altijd goed met prima resultaat. Machine ziet er geod uit en de verschillende soorten bakprogramma's zijn makkelijk en ruimvoldoende voor een scale aan soorten brood. Timer funtie om uitgesteld ('s ochtends vroeg klaar) is een handige funtie. 900 gram brood is voor ons gezin (5 personen) groot genoeg. Je bak voor de volgende dag of 2 dagen later gewoon weer een vers brood. Een groter brood wordt ander te oud.

inventumgebruiker 07-11-2010 Product jaar of meer in bezit

6,3
Het is onze tweede inventum broodbakmachine, hiervoor een BM05 gehad. De machine bakt prima brood en andere dingen maar al vrij snel maakte de machine veel lawaai en had de machine moeite met ronddraaien, ook met wat extra water. Bij het vorige exemplaar heb ik al eens een bakblik met deeghaak vervangen maar dat kost dan 30 euro. Bij dit exemplaar blijkt het lager van het onderstuk na zo'n anderhalf jaar en zo'n 150 broden (waarvan 30 notenbroden die wat meer van de machine vragen) helemaal versleten. Zelf openschroeven is er eigenlijk niet bij, er zitten speciale schroeven in die heel ver weg zitten verstopt. De kneedhaken worden aangedreven door een tandriem, deze was eraf gesprongen. Repareren lijkt met echt zinloos, dat gaat te veel geld kosten. De kans dat het weer een Inventum wordt is, ondanks de goede bakresultaten, minimaal geworden.

bakster 06-11-2010 Product jaar of meer in bezit

6,3
Vorig machine inventum 7 jaar gebruikt zonder problemen.
Nu na 2,5 jaar is in het bakblik het draaimechanisme stuk het schuift steeds naar onder.

bakker44 13-08-2010 Product jaar of meer in bezit

6,7
de bm 90 is mijn tweede inventum,bij de eerste ging de thermostaat kapotmet als gevolg een blaauwe walm in de keuken en een heftig reagerende brandmelder,de tweede had ik 2jaar en net buiten de garantie lopen de deeghaken steeds vast en laat de teflon laag los.Jammer...pech.
Ook vond ik het blik van begin af in ergrondzwalken in de machine,dus veel lawaai,ik heb nu een andere machine gekocht en dat is geen Iventum geworden..........

SSchelhaas 12-04-2010 Product paar dagen in bezit

Machine inmiddels ruim 1,5 jaar in gebruik. Of eigenlijk drie machines...

De machine bij de Makro Groningen gekocht. Dit vanwege een redelijke prijs, mooie machine (uiterlijk) en de goede reviews.

De eerste machine ging na 1,5 week kapot: het hele scherm en de machine reageerde niet meer. Mogelijk kortsluiting. Van de Makro gelijk een andere meegekregen. De tweede machine hebben we toen 1,5 jaar gebruikt. Gemiddeld 2/3 per week brood gebakken naar tevredenheid: lekkere broden die bijna nooit mislukte. Was feitelijk onze eerste machine, we waren zeer tevreden.

Totdat 2 maanden geleden de motor van de machine niks meer deed. Hij bakte dus wel; maar mixte niks meer. Naar de Makro terug gebracht, welke deze ter reparatie toezond. Conclusie: "door slijtage aan het bakblik is de motor beschadigd. Aangezien het bakblik niet onder garantie valt doet deze reparatie dit ook niet". Uiteraard was ik het hier niet mee eens, met name omdat over dergelijk onderhoud / controles niks staat weggeschreven in de handleiding. (enkel regelmatig schoonmaken, wat wij niet vaak maar mi wel voldoende deden). De Makro was blijkbaar met mij eens en heeft uiteindelijk de kosten voor haar rekening genomen. Toch blijft een naar gevoel kleven: want wat heb ik verkeerd gedaan qua onderhoud en het is belachelijk dat Inventum ca € 100 voor reparatie rekent, welke nooit is uitgevoerd. De teruggezonden machine was namelijk een nieuwe. Het eerste gebakken brood was trouwens erg lekker!

Ik hoop dat Inventum of iemand anders mij kan vertellen waaraan ik een dergelijk versleten bakblik kan herkennen. En waar we deze kunnen kopen (via een winkel of moet dit via Inventum zelf?)

Jos_56 20-02-2010 Product half jaar in bezit

We hebben deze machine nu een half jaar in bezit en voldoet prima. Het is inderdaad even schipperen met de hoeveelheden maar wij krijgen wel een egaal en luchtig brood. Je moet wel het brood niet lange tijd na einde baktijd in de machine laten zitten anders wordt de bovenkant vochtig. Verder prima apparaat!

alfa1949 06-12-2009 Product paar dagen in bezit

Deze broodmachine heb ik enkele dagen in gebruik gehad.Ik heb eerst kant en klaar broodmix van Koopmans gebruikt.Brood rees steeds tot aan het kijkglas. Met een vermindering van meel en water ging het goed. Ik was echter niet tevreden over de structuur van het brood.Het brood was compact en niet luchtig, vooral aan de onderkant, bovendien was het brood te vochtig.Ik heb in totaal 4 broden gebakken en ik was niet tevreden. Al met al ik ben niet tevreden over de bakresultaten van deze machine.