Philips Hue Bewegingssensor 8718696595190

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Hue Bewegingssensor 8718696595190 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Cornelis 11-01-2017

Handige aanvulling op Hue systeem

De Motion Sensor doet wat hij moet doen. Hij reageert goed op bewegingen en in combinatie met de instelbare lichtintensiteit gaat het licht pas aan als het echt nodig is. Wel belangrijjk om hem op een logische plek neer te zetten, waar het niet te donker is dus waar de lichtintensiteit goed gemeten kan worden.

In de Hue App kan er wel wat geoptimaliseerd worden in de samenwerking tussen een Hue remote, gedefinieerde routines (tijdklokken) en de Motion Sensor. Prioritering tussen de verschillende schakelbronnen is niet mogelijk.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Eenvoudig te configureren

Minpunten

• Prioritering schakelbronnen niet mogelijk

Bartverwer 08-01-2017

Mooie gevoeligheid, goed in te stellen

Prima uitbreiding. Als je hem een beetje strategisch ophangt (simpel met 1 schroefje of aan bestaand metaal) reageert hij op het goede moment en met fijne range. De gevoeligheid is prettig en eenvoudig i stelbaar

Pluspunten

• Range
  • Makkelijke instelling
  • In de juiste ruimte een fijne uitbreiding

Minpunten

• Moeilijk om hem even uit te zetten

Floor 05-01-2017

Uistekende aankoop voor Hue gebruikers

Ik heb deze motion sensor nu 1 maand in gebruik. Bij ons staat hij in de hal. We lieten het licht nogal eens per ongeluk aan. Die tijden zijn voorbij, erg fijn. Installatie is zeer simpel, het bereik is groot en hij werkt perfect. Via de Hue app kun je de sensor gemakkelijk instellen.

Als er iemand binnen komt of de trap afkomt, springt de lamp aan. Na enkele minuten gaat deze ook vanzelf weer uit. Meerdere bezoekers hebben al gevraagd hoe we dit geregeld hebben. De sensor zelf ziet er strak uit en heeft een groot bereik. Hij reageert op beweging in onze hele hal.

We zijn dus erg tevreden. Een goede toevoeging voor Hue gebruikers en de prijs is zeer redelijk. Zeker tov andere motion sensor lampen is de prijs kwaliteit verhouding erg goed.

Pluspunten

• Bij ons een groot bereik
  • Strak vormgegeven
  • Gemakkelijke installatie
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Je moet hem wel aan de muur hangen
  • -----

Michiel 03-01-2017

Prima add-on voor de Hue-lampen

Ik kan het alleen maar eens zijn met de reviews hieronder.
Het doet precies wat je verwacht, de instellingen zijn uitgebreid en intuïtief te doen via de app.
Prijs vind ik vrij redelijk, zeker tov de basisset die nogal overpriced is.

Pluspunten

• simpel in gebruik
  • goeie app

Frederique 03-01-2017

Werkt perfect

Als je in het donker opstaat en een lamp moet aanzetten, stoot je je scheenbeen nog wel eens aan meubilair in het donker. Tenminste, ik wel. Nu dus niet meer, dankzij de motion sensor. Je kunt de bewegingsgevoeligheid aanpassen naar eigen wens. Bij mij springt ie aan zodra ik richting de badkamer loop. Ideaal!

Pluspunten

• Goede gevoeligheid
  • Gevoeligheid naar eigen wens in te stellen
  • Gemakkelijk te koppelen aan de lampen via de app

Churchill 03-01-2017

Geweldig ding

De sensor voelt als een goed gemaakt en doordacht kastje. Er zitten dus beweging sensor, licht sensor en temperatuur sensor bij. Toepassingen die worden genoemd zijn o.a. je lichten laten anders kleuren als de temperatuur in de kamer bepaalde niveau bereikt. Eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel aan. Ik heb hem in eerste instantie ingesteld als een sensor om mijn lichten aan te laten gaan als het donker wordt, en dan vervolgens als er geen beweging in de kamer gedetecteerd wordt na 5 minuten uitschakelen. Na een dag werd dit erg irritant ervaren thuis. Dus heb ik een ander toepassing bedacht. Ik ga een lampje in de portiek van mijn huis schroeven en dan met de sensor laat aangaan als het donker is en als er beweging gedetecteerd wordt. Ik moet wel zeggen dat ik moet nog kijken of zo een hue lamp buitenshuis veilig kan blijven werken. En ander zorg is hoe kan ik het beste de motion sensor bevestigen zo dat het dieven proof is.

Pluspunten

• Klein
  • Lange batterij duur
  • Overal te bevestigen
  • Zowel bewegingssensor als lichtsensor

Richard 03-01-2017

Eenvoudige detectie van beweging

De motion sensor is erg geschikt om je philips hue lampen automatisch aan te laten gaan afhankelijk van beweging, maar ook de hoeveelheid licht die er in een ruimte is.

Zelf heb ik de motion sensor een tijd in de woonkamer getest, maar liep daar tegen het probleem dat als ik een tijd voor de tv zat hij de lampen op een gegeven moment ging uitschakelen omdat ik niet genoeg had bewogen. Even zwaaien met de armen zorgde er dan wel weer voor dat de lampen weer gewoon aangingen. Dit is voor mij echter wel reden om de sensor alleen toe te passen in ruimtes waar je niet langere tijd bent en dus maar tijdelijk licht nodig hebt.

Eelke 03-01-2017

Goed in zijn eenvoud.

De motion sensor doet precies wat je er van mag verwachten. Je kan hem makkelijk installeren en koppelen aan je bestaande Philips Hue setup.
Je koppelt de sensor via de bridge en de app eenvoudig aan een lamp of groep. Sensor gevoeligheid is traploos in te stellen. De lichtintensiteit heeft bepaalde standen en kan je koppelen aan tijdslots. Bijvoorbeeld tussen 19:00u en 22:00u - 'normale intensiteit' en na 22u 'nachtlampje' oid.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Sterk in eenvoud. Werkt zoals het moet!

Minpunten

• Sensor altijd loodrecht op de muur bevestigd
  • Geen makkelijk klepje om batterij te vervangen.