Eminent e-Alarm - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

ThaDoc 26-06-2014

Sinds enkele dagen heb ik het alarmsysteem van Eminent, aangekocht via iBood, in mijn bezit. Er kwam heel wat kritiek op het productforum over dit systeem maar je moet realistisch blijven: voor deze prijs heb je natuurlijk geen professioneel systeem!
Wat je wel krijgt is een zeer degelijk basis alarmsysteem met heel wat nuttige functionaliteiten. Alles wat moet werken werkt ook zoals het hoort. De handleiding mocht misschien iets uitgebreider, bv over de energiebesparing van de bewegingsdetectoren, maar uiteindelijk wijst het systeem zichzelf uit. De basiseenheid ziet er trouwens ook erg strak uit en is geen lelijk ding dat je ergens wil wegmoffelen zodat je het niet ziet.
Het installeren was een fluitje van een cent.
Zoek je een basis alarmsysteem voor niet al te veel geld, geen abonnementskosten en waarschuwing op je GSM: dan is dit zeker iets voor jou!
Hou er wel rekening mee dat je een extra GSM kaartje moet aanschaffen anders kan je het systeem niet gebruiken. Configuratie loopt namelijk via SMS. Zelf heb ik een Telenet "prijs volgens verbruik" kaartje in het systeem zitten. Enkel de initiële installatie kost je een paar SMS berichtjes, nadien bepaal je zelf voor welke meldingen je een SMS ontvangt. De gratis Eminent Android app om het configureren te vereenvoudigen werkt overigens super!
Ik ben zeer tevreden met dit systeem!

gotjee 26-06-2014

Het was dus mogelijk om de pincode en voicemail te deactiveren bij zo'n Telenet kaartje?

Stoffel007007 30-06-2014

Eminent basissysteem aangekocht en ondertussen ook al randapparatuur bijgeplaatst. Allen zeer handig in plaatsen en inloggen op het systeem. Sensoren zenden voldoende ver. Geen last van onterechte meldingen. Het systeem voldoet prima. Extra sirene is wel aan te raden.

Jurre891 25-06-2014

Gisteren het alarmsysteem van Eminent, aangeschaft via iBood, geïnstalleerd en het werkt perfect! Het systeem is gemakkelijk te installeren en kan binnen een uur in gebruik worden genomen. De Nederlandse gebruiksaanwijzing is duidelijk en helder en de accessoires zijn erg gemakkelijk aan te melden op het systeem.

Ik heb er zelf nog wat extra accessoires bij aangeschaft (buitensirene met zonnecellen voor automatisch opladen, extra bewegingsmelders en magneetcontacten en twee extra RFID-tags).

Voor een relatief goedkoop alarmsysteem is dit een echte aanrader: gebruiksvriendelijk, makkelijk te installeren, goed geprijsde accessoires en een degelijk en stylish uiterlijk. Voor degene die nog twijfelt, ik zou de gok durven nemen.

knuckelhead 25-06-2014

Een heel effectief, goedkoop, en doet wat het moet alarm. Is nog uit te breiden dus zeker een plus punt. Juist 1min puntje een stille sirene. maar op te lossen door een extern bij te hangen. Makkelijk in te stellen zeker als je er een simkaart insteekt en alles doet via de app van je smartphone.