Alecto DBX-62 - Reviews

display
Muziek

Stephanie 23-08-2016 Product paar dagen in bezit

Algemeen ontevreden

Goedkoop materiaal, slechte geluidskwaliteit, Philips is veel degelijker
Lichtprojectie is moeilijk te projecteren

Pluspunten

• Nachtlampje

Minpunten

• Materiaal

Lars 14-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyphone

babyfoon werkt zoals verwacht. Bevat een veel handige features, zoals temperatuurmelding, slaapliedjes, nachtlampje, voedingswekker, etc.

Ook handig dat je er meer units aan kan koppelen, wanneer je meerdere kinderen hebt!

Enige minpuntje is kwaliteit van het geluid.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Uitgebreid product
  • Features

Minpunten

N. 29-06-2016 Product half jaar in bezit

ontevreden

De geluidskwaliteit is slecht. Op het moment dat het muziekje van de babyfoon aanzet, staat dat zo hard dat we de baby niet meer horen. Het geluid van het muziekje kan niet zacht genoeg gezet worden.
Het geluid op de ouderunit staat ook erg hard. Zelfs op de meest zachte stand staat het erg hard.
Daarnaast vinden wij het zeer onhandig dat het muziekje en de lichtprojector alleen op de ouderunit bediend kunnen worden en niet op de babyunit zoals op onze andere alecto babyfoon .
Verder vinden wij de schermverlichting erg fel, zelfs in de zwakste stand. 's nachts wordt de hele kamer verlicht op het moment dat de babyfoon aanslaat.
De batterij is erg snel leeg. Onze andere alecto babyfoon kan een ruime week zonder opladen. Deze babyfoon moet elke dag op de oplader. Is erg onhandig. Bovendien geeft de babyfoon maar kort van te voren een signaal dat de batterij leeg is. Zodra je de eerste piep hoort van dit signaal, is de batterij zeer kort daarna helemaal leeg.
Over onze andere alecto babyfoon, alecto dbx-88-eco zijn wij zeer tevreden. Wij hadden van deze babyfoon dan ook dezelfde kwaliteit verwacht. Helemaal gezien de behoorlijk hoge prijs. Helaas is dit niet het geval. Ik heb nog contact gehad met de klantenservice om te vragen of deze babyfoon niet omgeruild kon worden voor een dbx-88-eco, omdat we daar wel erg tevreden over zijn. Helaas kon dat niet.

niels 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

prima ding

7,6
babyfoon werkt naar behoren. veel features zoals een muziekje. en je kan er een 2de zender aan koppelen voor 2 kamers/kids.

MN 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect voor groter terrein

Aanvankelijk wilden we een videofoon, maar volgens reviews hebben deze minder bereik. Deze gekocht omdat we een groter terrein hebben met grote schuur. Bereik is goed. Handig dat je bij veel lawaai ook visueel kan zien of de baby huilt. Sterrenhemel is daarnaast een leuke bijkomstigheid welke wisselt in de kleuren groen rood blauw.

Roel 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk en degelijke babyfoon

Is tweede babyfoon van Alecto en hebben dit model gekozen omwille van extra bereik, daar ons vorig model soms weg viel. Geen problemen tot nu toe. Enigste min-punt ten opzichte van vorig Alecto model is dat de muziek door ouder-unit blijft spelen wanneer deze wordt opgezet.

Susanne 18-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Makkelijk in gebruik, mooi display.
Geluid is prima.
Alleen jammer dat die niet onthoud welk muziekje er elke avond wordt afgespeeld je moet eerst langs de andere in het menu.
Verder mooi apparaat en goed bereik.
Makkelijk bij je te dragen, licht in gewicht.

Bart 16-05-2016 Product paar dagen in bezit

prima product met veel mogelijkheden

Op die product zit alles wat je van een babyfoon verwacht. Je hoort je baby/babies (ook uitbreidbaar voor meerlingen)niet allen huilen, je kan ook terugpraten, muziek afspelen, licht laten schijnen, enz.

Feenstra 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product

De babyfoon was gemakkelijk in te stellen (in combinatie met extra babyunit) en heeft een uitstekend bereik. Als je eenmaal weet hoe de touch screen werkt en hoe je tussen de babyunits kunt schakelen, werkt hij super fijn. Hij geeft temperatuur in de kamers weer, is voldoende gevoelig, je kunt vanaf ouder unit het lichtje (dat mijn kids geweldig vinden) bedienen. De babyunit is daarbij ook lekker compact.

elien 03-05-2016 Product paar weken in bezit

degelijke babyfoon

Een sterke en degelijke babyfoon die tegen een stootje kan. Hij heeft een goed bereik en is makkelijk te hanteren. Het was enkel een beetje zoeken hoe lang je precies op het aannraakscherm moest duwen voor de functie geselecteerd werd maar dit werd na enkele keren proberen ook al snel duidelijk.

loes 18-04-2016 Product paar weken in bezit

Babyfoon die doet wat ie moet doen!

Het is een eenvoudig te bedienen babyfoon. Soms vind ik het geluid echter wel aan de schelle kant!
Op de verschillende sites zag ik staan dat er geen terugspreekfunctie is, deze zit er echter wel op.

Sandra 17-04-2016 Product paar weken in bezit

Goede babyfoon met superbereik

Wij hadden eerst de alecto dbx 88 eco, een babyfoon waar we zeer tevreden van waren, echter het bereik liet te wensen over. Vandaar onze keuze voor de dbx 62. Onze vereisten waren vooral een groot bereik, temperatuurweergave en slaapliedjes. Deze babyfoon voldoet aan al onze vereisten. Het bereik is zeer goed, ook in een grote nieuwbouwwoning. Mindere puntjes vind ik vooral dat je de liedjes niet kan opzetten op de babyunit, je moet dus altijd de ouderunit bij de hand hebben als je je kindje te slapen legt. Er is ook geen temperatuurweergave op de babyunit. Qua gebruiksvriendelijkheid is deze babyfoon minder makkelijk dan de dbx 88 maar het went wel. De handleiding moet je best eerst even doorbladeren.

Angela 29-03-2016 Product paar weken in bezit

super fijne babyfoon

we zochten een babyfoon met ver bereik en zuiver geluid en dat is deze zeker. hij is wel redelijk aan de prijs maar zeker een aanrader. hij voldoet aan zijn verwachtingen.

Hagen 22-03-2016 Product maand in bezit

Touch screen is niet degelijk

7,4
Babyfoon gekregen van onze ouders bij de geboorte van onze 2e. Reden is dat deze babyfoon uitbreidbaar is met een extra baby unit (DBX-63). Onze huidige / voorganger had die mogelijkheid niet. Erg handig met één ouder unit toch beide kleintjes in de gaten kunnen houden. Het koppelen van de 2e baby unit is erg eenvoudig doordat het enkele kleine handelingen zijn. Verder heeft de babyfoon een handige temperatuurmeter en muziekjes voor het in slaap vallen. Het bereik is goed, kan prima naar familie in het volgende blok zonder dat het bereik wegvalt. Enige minpunt is het touchscreen, deze reageert traag en loopt zelfs af en toe vast. In dat opzicht is deze dus niet echt degelijk. maar voor de rest prima babyfoon!

Gert 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Groot bereik

We hebben voor deze babyfoon gekozen vanwege het bereik. Verder zitten er veel handig extra functies op, zoals licht en liedjes. Als je de babyfoon een beetje doorhebt is deze handig in gebruik. Ook blijft de batteruj lang vol.

Dizzytiger 04-03-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Mijn babyfoon gekocht op de beurs. gelijk de volgende dacht in gebruik genomen. We zijn naar de Alecto stand gegaan om advies te vragen omdat onze huidige babyfoon niet zo goed meer werkte en aan het kijken waren voor een andere. Wij moesten er 1 hebben die ook uit te breiden met een extra baby-unit. Bij deze is die mogelijkheid er. Het bereik is erg groot wat zorg voor een kraakhelder geluid. Hij is makkelijk in gebruik en zo in te stellen. De sterrenprojector is een leuke extra optie en vind mijn zoontje helemaal geweldig!
Ik geef geen nachtvoedingen meer, maar dat alarmknopje erop is wel verdomde makkelijk voor mensen die dat nog wel doen. De talk back functie werkt erg goed en is klinkt ook zuiver en duidelijk. de trilfuntie is erg makkelijk. Menu is erg duidelijk en simpel in gebruik. Is heel makkelijk met meerdere kinderen. Een erg leuke toevoeging, elke baby unit kan je de naam op aanpassen. Dus elke unit de eigen baby/kind naam. Ook makkelijk om dan onderscheid te maken wie wie is.

Thijssen 22-02-2016 Product paar dagen in bezit

Voor deze babyfoon gekozen vanwege het grote bereik (1 km). In eerste instantie wilde wij graag een beeldbabyfoon, echter was het maximale bereik van 300 meter van deze babyfoons onvoldoende in ons huis (nieuwbouw). Het bereik van deze babyfoon heeft me enorm verrast. Het bereik is enkele huizen verder (binnen in de woning)nog zeer goed. Apparaat is makkelijk te bedienen en heeft veel handige functies (voedingstimer, lichtprojectie, slaapliedjes, gevoeligheid en terugspreekfunctie). Het enige nadeel is dat de lichtprojectie niet vanzelf stopt, deze moet je via de ouderunit aan- en uitschakelen.

Dominique 09-02-2016 Product paar weken in bezit

Deze babyfoon is gemakkelijk in gebruik. Het heeft veel verschillende functies maar het allerbelangrijkste vind ik het geluid en het bereik. Daarnaast is het ook handig dat je ziet wanneer er geen bereik meer is middels het lampje. Het nadeel met opladen is dat het apparaat niet aangeeft wanneer de batterij volgeladen is.

PDW80 09-02-2016 Product half jaar in bezit

Goede babyfoon. Gekocht vanwege de grote bereikbaarheid op de camping nog niet kunnen toepassen maar verder functioneer de babyfoon zoals je zou verwachten. 1 minpuntje is dat de muziek altijd via de controller gestart moet worden.

Sonia 05-01-2016 Product maand in bezit

Makkelijk in gebruik, behalve babynaam instellen en het configureren/beheren van meerdere baby units. Meer dan voldoende mogelijkheden als je een camera niet belangrijk vindt. Niet echt gevoelig voor zachte geluiden. Geen bereik problemen ondervonden. Units voelen niet echt solide.