Alecto DBX-62 - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Roel 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk en degelijke babyfoon

Is tweede babyfoon van Alecto en hebben dit model gekozen omwille van extra bereik, daar ons vorig model soms weg viel. Geen problemen tot nu toe. Enigste min-punt ten opzichte van vorig Alecto model is dat de muziek door ouder-unit blijft spelen wanneer deze wordt opgezet.

yamuna 07-03-2017 Product paar maanden in bezit

Hele hoge gevoeligheid, reageert laat en ruist.

Het product is mij erg tegengevallen. De babyfoon is super gevoelig en gaat zelfs af bij het langsrijden van een auto op straat of het draaien van de wasmachine. geeft een ruistoon wanneer de ouderunit iets ontvangt, reageert laat op een geluid van de baby en komt niet boven het geluid van pratende mensen of de stofzuiger uit. De rustgevende lichtjes zijn minimaal zichtbaar en niet erg spannend om naar te kijken, omdat er niets beweegt. Je hoort de muziek door de ouderunit, waardoor je niet weet of je kind zelf nu rustig is of niet.

Pluspunten

• handzaam
  • overzichtelijk scherm

Minpunten

• heel gevoelig voor elk geluid
  • ruist bij ouderunit bij geluid moet doorgeven
  • ontvangst geluid vertraagt
  • kan niet hard genoeg

Angela 29-03-2016 Product paar weken in bezit

super fijne babyfoon

we zochten een babyfoon met ver bereik en zuiver geluid en dat is deze zeker. hij is wel redelijk aan de prijs maar zeker een aanrader. hij voldoet aan zijn verwachtingen.

Liane de Jong Boers 21-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goed bereik lange accuduur

We zijn super tevreden over deze babyfoon van Alecto prijs kwaliteit verhouding is goed. De accu gaat lang mee van de ouder unit de baby unit werkt gewoon op stroom wat voor ons niet uitmaakt.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Groot bereik
  • Uitbreidbaar met extra baby unit

Alecto DBX-62 03-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon

Mooie touchscreen, wel een batterij die er vast in zit, geen gewone AA of AAA dus lastig vervangen, mooie sterrenhemel en muziekjes, fijn dat hij uitbereidbaar is en ver bereik! Goed product tot nu toe, hopen in de toekomst ook

Pluspunten

• Ver bereik
  • Uitbereiding mogelijk

Minpunten

• Speciale batterij

lijansen 28-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Duidelijk en overzichtelijk scherm

Fijn dat er eenn terugspreekfunctie aanwezg is evenals de mogelijkheid om een deuntje af te spelen (niet voor ons van toepassing) en wanneer er gehuild wordt gaan de sterren aan.
Wat helemaal fijn is: er zijn nu 2 units aangesloten op 1 ouderunit! Helemaal handig!

Enig nadeel is dat het scherm niet tegen een stootje kan en dat er redelijk laat gereageerd wordt op huilen

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • terugspreekfunctie
  • 2 units aangesloten
  • lange batterijduur

Minpunten

• late reactie op huilen
  • soms slecht verstaanbaar bij terugspreekfunctie

BaetenZ 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

Met temperatuurmeting en visuele waarschuwingen.

Heel tevreden met deze babyfoon voor onze kleine spruit!
Handig is de temperatuurmeting, zo zet ik de babyfoon een half uur voor ze gaat slapen aan en kan ik verwarmen als dat nodig is.
Ook vind ik het heel handig dat er visueel getoond wordt wanneer je baby huilt.
Verder is het bereik heel goed en kan je muziek of een led-sterrenhemel op afstand aan- en uitschakelen.
Bereik is voor mij heel goed.
Topproduct!

Pluspunten

• Visuele waarschuwingen
  • Touchscreen
  • Naam kind instelbaar op scherm
  • Temperatuurmeting in kamer
  • voedingsalarm

Minpunten

• zendunit geen oplaadbare batterij

Wendy 11-12-2016 Product paar maanden in bezit

Erg slecht product

Ouder unit loopt continu vast. Dit is al het 2e apparaat wat we hebben. De eerste had dit probleem ook. Hadden ze in de winkel nog nooit meegemaakt. Heb ook alecto zelf hiervan op de hoogte gebracht. Maar hier krijg je totaal geen reactie van.

Officiele reactie van Hesdo 12-12-2016

Beste Wendy,
Excuses als je geen reactie gehad hebt, wij willen dat graag corrigeren. Graag komen wij met je in contact om dit probleem op te lossen. S.v.p. even bellen ( 073-6411355) of mailen (service@alecto.nl) dan gaan we dit probleem voor je oplossen.

Bart en Helena 05-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Doet precies wat het hoort te doen!

Een babyfoon die helemaal in te stellen is voor een perfecte nachtrust. Enkel wanneer het nodig is word je gewekt, geen geruis. Kan tegen een stootje en ideaal om verder mee uit te breiden. Ingebouwde thermometer stelt je als ouder ook gerust in hete zomers en koude winters.
Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Langdurige batterij

Mai 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden maar ik mis iets...

Gevoeligheid kan je enkel instellen op baby unit en is hetzelfde als het instellen van het volumen voor de muziekjes.
Baby unit mocht ook een basis station hebben om batterijen op te laden.
Lichtjes zijn prullerig.

Pluspunten

• Uitbreidbaar vr 2 e kindje
  • Trilfunctie
  • Oplaadstation ouder unit
  • Temperatuursensor
  • Lampje en muziekje via ouder unit aanuit

Minpunten

• Prullerige lichtjes
  • Gevoeligheid enkel vanaf baby unit
  • Laadstation vr baby unit

Tobias 08-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer slechte klantenservice , babyphone valt weg

Onze kleine heeft deze babyphone. Valt continu weg .. zij ligt 1 hoog wij zitten begaande grond.. hiertussen ligt een houtenvloer.. gebeld naar klantenservice .. ik mag hem opsturen, hoor na 2 weken hoe ze dit gaan oplossen. 2 weken!!!! Wel de hoofdprijs vragen , en als deze hoofdprijs binnen is mag je wachten en wachten.. zeer triest!

Minpunten

• Valt weg
  • Defect , daarna slechte service

Officiele reactie van Hesdo 10-11-2016

Beste Tobias,
heel vervelend dat je problemen ondervindt met je Alecto babyfoon, de service afdeling probeert je zo goed mogelijk te helpen. Om de babyfoon te kunnen maken hebben wij hem wel even op onze technische dienst nodig, met op- en neer sturen erbij ben je hem dan maximaal 14 dagen kwijt. Wij hebben niet "de hoofdprijs"gevraagd want wij hebben hem niet aan jou verkocht, wij proberen je enkel te helpen. Wellicht dat de winkel waar je de babyfoon gekocht hebt je tijdelijk van een bruikleentoestel kan voorzien? Sommige winkels leveren deze service, zou ik zeker even naar informeren. Verder mag je natuurlijk ook altijd met de babyfoon bij ons service center in 's-Hertogenbosch langskomen, dan helpen we je direct!

Stephanie 23-08-2016 Product paar dagen in bezit

Algemeen ontevreden

Goedkoop materiaal, slechte geluidskwaliteit, Philips is veel degelijker
Lichtprojectie is moeilijk te projecteren

Pluspunten

• Nachtlampje

• Materiaal

Lars 14-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyphone

babyfoon werkt zoals verwacht. Bevat een veel handige features, zoals temperatuurmelding, slaapliedjes, nachtlampje, voedingswekker, etc.

Ook handig dat je er meer units aan kan koppelen, wanneer je meerdere kinderen hebt!

Enige minpuntje is kwaliteit van het geluid.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Uitgebreid product
  • Features

N. 29-06-2016 Product half jaar in bezit

ontevreden

De geluidskwaliteit is slecht. Op het moment dat het muziekje van de babyfoon aanzet, staat dat zo hard dat we de baby niet meer horen. Het geluid van het muziekje kan niet zacht genoeg gezet worden.
Het geluid op de ouderunit staat ook erg hard. Zelfs op de meest zachte stand staat het erg hard.
Daarnaast vinden wij het zeer onhandig dat het muziekje en de lichtprojector alleen op de ouderunit bediend kunnen worden en niet op de babyunit zoals op onze andere alecto babyfoon .
Verder vinden wij de schermverlichting erg fel, zelfs in de zwakste stand. 's nachts wordt de hele kamer verlicht op het moment dat de babyfoon aanslaat.
De batterij is erg snel leeg. Onze andere alecto babyfoon kan een ruime week zonder opladen. Deze babyfoon moet elke dag op de oplader. Is erg onhandig. Bovendien geeft de babyfoon maar kort van te voren een signaal dat de batterij leeg is. Zodra je de eerste piep hoort van dit signaal, is de batterij zeer kort daarna helemaal leeg.
Over onze andere alecto babyfoon, alecto dbx-88-eco zijn wij zeer tevreden. Wij hadden van deze babyfoon dan ook dezelfde kwaliteit verwacht. Helemaal gezien de behoorlijk hoge prijs. Helaas is dit niet het geval. Ik heb nog contact gehad met de klantenservice om te vragen of deze babyfoon niet omgeruild kon worden voor een dbx-88-eco, omdat we daar wel erg tevreden over zijn. Helaas kon dat niet.

niels 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

prima ding

7,6
babyfoon werkt naar behoren. veel features zoals een muziekje. en je kan er een 2de zender aan koppelen voor 2 kamers/kids.

MN 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect voor groter terrein

Aanvankelijk wilden we een videofoon, maar volgens reviews hebben deze minder bereik. Deze gekocht omdat we een groter terrein hebben met grote schuur. Bereik is goed. Handig dat je bij veel lawaai ook visueel kan zien of de baby huilt. Sterrenhemel is daarnaast een leuke bijkomstigheid welke wisselt in de kleuren groen rood blauw.

Susanne 18-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Makkelijk in gebruik, mooi display.
Geluid is prima.
Alleen jammer dat die niet onthoud welk muziekje er elke avond wordt afgespeeld je moet eerst langs de andere in het menu.
Verder mooi apparaat en goed bereik.
Makkelijk bij je te dragen, licht in gewicht.

Bart 16-05-2016 Product paar dagen in bezit

prima product met veel mogelijkheden

Op die product zit alles wat je van een babyfoon verwacht. Je hoort je baby/babies (ook uitbreidbaar voor meerlingen)niet allen huilen, je kan ook terugpraten, muziek afspelen, licht laten schijnen, enz.

Feenstra 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product

De babyfoon was gemakkelijk in te stellen (in combinatie met extra babyunit) en heeft een uitstekend bereik. Als je eenmaal weet hoe de touch screen werkt en hoe je tussen de babyunits kunt schakelen, werkt hij super fijn. Hij geeft temperatuur in de kamers weer, is voldoende gevoelig, je kunt vanaf ouder unit het lichtje (dat mijn kids geweldig vinden) bedienen. De babyunit is daarbij ook lekker compact.

elien 03-05-2016 Product paar weken in bezit

degelijke babyfoon

Een sterke en degelijke babyfoon die tegen een stootje kan. Hij heeft een goed bereik en is makkelijk te hanteren. Het was enkel een beetje zoeken hoe lang je precies op het aannraakscherm moest duwen voor de functie geselecteerd werd maar dit werd na enkele keren proberen ook al snel duidelijk.