Maxi-Cosi Priori SPS - Reviews

autogordel
Plaatsing
met de rijrichting mee

JudithMarco 27-02-2012 Product paar dagen in bezit

Sinds kort de Priori (model 2012) in bezit. Had voor die tijd hier gekeken en had me dus op het ergste voorbereid wat betreft het verstellen van de gordels.....

wat is dat meegevallen!!! Was even kwestie van goed de juiste stappen volgen (moet je wel even je hoofd bij houden), maar was verder met logisch nadenken goed te doen. Heb de gordels nu op de één na onderste stand gedaan en dat gaat prima. In de gebruiksaanwijzing staat soms dat je het zitje in slaap- of zitstand moet zetten om ergens bij te kunnen. Klopte niet overal, maar had dat zelf door dus bij een bepaalde handeling in zitstand gezet i.p.v. slaapstand en toen kon ik er wél bij.
Denk dat ik een minuut of 25 bezig ben geweest, dus valt best mee (je doet dit immers ook niet dagelijks).
Wellicht dat ze het verstellen met het 2012-model hebben verbeterd dus?

Zoon zit er goed in en kan in de auto de gordels ook goed bij hem omdoen. Wél geklooi gehad om het stoeltje goed in de auto te installeren. Autogordel kwam hoger dan de rode klemmen waar ze onder moesten. Met veel moeite de stoel wel goed strak erin gekregen gelukkig.

Roelio008 09-10-2011 Product jaar of meer in bezit

4,5
Ogenschijnlijk heeft het stoeltje drie gordelhoogte standen. In de praktijk blijkt de middelste gordelstand niet/nauwelijks instelbaar omdat je er gewoon niet bij kunt.... Buiten het feit dat het verzetten van de gordelhoogte een drama is om te doen. Net meer dan een uur mee bezig geweest, zucht. Naast deze priori hebben we een römer autostoeltje waarbij de gordelhoogte heel erg eenvoudig in te stellen is. Ik zou deze römer adviseren dan ook adviseren ipv de priori vanwege het gebruikers gemak. Ook heeft de römer een betere slaapstand.

Lieke72 23-06-2011 Product maand in bezit

5,5
Pffff, ook ik heb de gordelhoogte versteld... Wat een klus! En ik ben niet de onhandigste maar ik stond op het punt terug te gaan naar de winkel om het daar te laten doen. Moet toch niet erger worden!
Verder een fijn en comfortabel stoeltje.

H.S. 10-05-2010 Product maand in bezit

Fijn stoeltje. Redelijk eenvoudig te installeren. Vijfpuntsgordel eenvoudig te bevestigen. Drie standen (zit - bijna liggen). Kindje zit comfortabel en lijkt prettig te zitten. Als het slaapt, dan heeft het hoofdje wat weinig steun (knikkebolt naar zijkanten (niet naar voren/achteren).Kindje kan tussen de voorstoelen door meekijken naar de weg. Ziet er mooi uit. Bekleding reinigen nog niet geprobeerd. Kindje zit er bij ons in vanaf 8 kg (9,5 maanden) en dat gaat prima.

Anoniem 08-02-2010 Product paar dagen in bezit

Dit stoeltje gekocht in de zomer van 2008. Prima stoel, goed en makkelijk vast te zetten en stof is mooi stevig.

We hebben ook de duurdere variant (de XP Black Reflection). Deze stoel hebben we op 30 december 2007 gekregen bij de geboorte van onze dochter. Pas ergens halverwege 2008 in gebruik genomen.

De stoel op zich zal best wel goed zijn, bij ons is de bekleding al gaan scheuren bij de gordelbevestiging (tussen de beentjes zeg maar). De stoel wordt op een heel normale manier gebruikt en zit altijd in de auto.

We zijn nu NET de garantie voorbij (2 jaar) en heb contact gehad met Maxi Cosi. Ze willen echter geen tegemoetkoming geven omdat de garantie is verlopen. Service is dus naar mijn idee niet perfect voor zo'n grote marktleider.

Kortom, de SPS voldoet ons veel beter als de XP die veel duurder is. Voor ons geen Maxi Cosi meer.

marse 30-03-2009 Product paar weken in bezit

6,5
Net ´even´ de gordelhoogte versteld. Nou ik ben geloof ik bijna 3 kwartier bezig geweest wat een gepruts zeg! Wij hebben hem als tweede autostoel gekocht. Hebben in de hoofdauto de maxi cosi tobi, die is toch wel even een stuk gebruiksvriendelijker (is ook duurder dat wel).

Cien 04-12-2008 Product kwartaal in bezit

Prima stoel, onze zoon zit er prinsheerlijk in. Na een keertje oefenen is bevestigen in de auto ook gemakkelijk te doen. Hij zit stevig vast. Er is 1 groot minpunt aan deze stoel en dat is als je de gordels wilt verstellen in hoogte. Wat een gepruts. Er moest een mes aan te pas komen om de gordels door de gaatjes te kunnen krijgen en mijn vingers pasten bijna niet tussen het smalle kiertje. Wat klantonvriendelijk dat dat niet op een normale manier te doen is.

bakkerannemarie 16-09-2008 Product half jaar in bezit

Wij hebben een Maxi Cosi Priori SPS besteld bij een winkel. De stoel bevalt erg goed afgezien van het feit dat de storf vrij snel begon te pillen. Wij hebben hierover een mail met foto's naar kinderstoeltje gestuurd en binnen 2 weken hadden wij een volledig nieuwe hoes in huis!!! Prima service, vriendelijke medewerkers. Zo kan het dus ook!

sie 19-02-2008 Product paar dagen in bezit

Mijn zoontje is nu 1 jaar, hij zit lekker hoog en vindt het geweldig om naar buiten te kijken.
Wij zijn erg te vreden. Alleen de slaapstand is niet helemaal slaap...ik vindt het meer naar achteren leunen dan slapen. goede slaapstand is 1 van de voornamelijkste reden waarom we voor deze stoel hebben gekozen. In de boekjes staat 5 standen maar ik heb er maar 3 ontdekt.

frank.f 08-07-2006 Product paar dagen in bezit

ik heb het autostoeltje via internet gekocht.
ik heb vooraf betaald en toch had ik het 2 dagen na bestelling al binnen, het
is een perfecte stoel

goodday sunsine 06-03-2006 Product maand in bezit

Perfect stoeltje voor ons mannetje van nu 9 maanden oud. Vooral de slaapstand
is erg prettig, nu hij nog niet zo oud is en veel slaapt in de auto.
Hij kan mooi naar buiten kijken, zit lekker hoog.
Is aan te bevelen.

beek987 09-11-2005 Product half jaar in bezit

Perfecte autostoel. makkelijk te plaatsen en mijn zoontje zit er comfortabel
in.

Hellema 16-03-2005 Product jaar of meer in bezit

Een perfecte autostoel. Goede zitcomfort, in verschillende standen te
verstellen. Echt een ideale stoel.