Maxi-Cosi Tobi - Reviews

Plaatsing
met de rijrichting mee

6,9

Andre 01-09-2016 Product paar maanden in bezit

Ook wij: gordelproblemen.. en oorzaak ontdekt

Het is in basis best een goed stoeltje. Het is stevig vast te maken op de autostoel en je kindje zit goed en stevig vast.
Maar inderdaad... de gordels. We hebben heel vaak dat we de gordels bij aankomst met geen mogelijkheid meer los krijgen. Zodat je schouders en armpjes van je kindje eruit moet zien te wurmen met tot gevolg een huilend kind.

Terug naar de winkel en -gelukkig- ditzelfde geconstateerd bij het showroomexemplaar. En wat blijkt: de twee gordels zijn aan de achter/onderzijde met een knoop aan elkaar verbonden en niet netjes gestikt oid. Als je de gordels losmaakt dwz naar voren trekt, blijft deze knoop achter een horizontaal stangetje aan de achterzijde steken. Dit kun je 'oplossen' door je arm tussen stoeltje en autostoelleuning te wringen en aan de achterkant aan de gordel te trekken. Knulligheid ten top dus.

In ieder geval jammer dat dit nog steeds niet is opgelost. Misschien maar gewoon niet kopen.

Pluspunten

• Stevig te bevestigen
  • Kind zit prettig

Minpunten

• Gordelproblemen

livo86 30-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Fijne stoel. Paar jaar geleden gekocht voor mn stiefdochter, toen bijna niet gebruikt. Nu weer uit de berging gehaald om te gebruiken voor mijn eigen dochter, blijken de gordelspanners kapot. Zo zonde en voor een stoel die 4 jaar geleden 300 € kostte en maar 1 jaar gebruikt is erg veel geld!!!

Dennis de Lange 16-12-2013 Product maand in bezit

5,5
Mooie stoel gekregen van schoonouders..
Na een hoop geklungel met de gordels nu maar aan de kant gezet.
De gordels konden alleen maar strakker, en een heel enkele keer losser..
Nu blijkt dat de gordelspanner zo goed als versleten is.
De stoel is minimaal gebruikt en reparatie kost €70 wat ik teveel vind om nog te investeren in dit stoeltje.
Jammer genoeg lees ik dat er nog meer mensen zijn met dit probleem..
Had wat anders gehoopt bij Maxi Cosi en de reputatie die ze hebben/hadden.
Gordelspanner werkt door het middenstuk volledig naar beneden te drukken, maar als deze versleten is werkt het niet meer.
De gordels zijn dan alleen nog maar strakker te krijgen en niet losser.
Onveilige situaties tot gevolg..

Danielle884 12-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Ook hier problemen met de gordelsluiting.
Gisteren kregen we deze niet meer open. kind met stoel en al uit auto gehaald en met vereende krachten uiteindelijk de gordel los gekregen waarbij de gordelsluiting kapot is gegaan, de onderdelen vlogen ons om de oren. Erg jammer, dacht toch altijd dat het hier om een kwaliteitsproduct ging.

JessAugustijn 20-10-2013 Product paar dagen in bezit

5,5
Helaas ook wij hebben een defect aan het gordel mechanisme!gordeltjes kunnen alleen nog maar strakker en niet losser.... helaas kan onze tweede zoon dus niet in deze stoel en zal ik alsnog een tweede autostoel moet kopen...denk je een kwalitatief goede stoel te kopen en daar ook extra voor te betalen...helaas buiten de garantietijd en vind 69,00 reparatiekosten echt te veel..erg jammer... vooral als je dan leest dat er zoveel klachten zijn rondom het gordel mechanisme... zou fijn zijn als er dan toch in tegemoet gekomen zou worden...

MvKR 24-08-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
Wat een mooie autostoel! En wat zit je kindje lekker hoog!
Slaapstand prima etc. Harnas springt fijn opzij, zodat vastmaken gemakkelijker gaat.

Maarrr, wat je al tientallen keren gelezen hebt: de gordelspanner weigert dienst. In de winkel zeggen ze dat de gordel in de knoop zit, maar het werkelijke probleem is dat de hele constructie in het kruisgedeelte broddelwerk is.
Ongeveer net zo knullig als de ruitenwisserconstructie van de Fiat Punto, waarbij bij slijtage een palletje loskomt en zoekraakt en de wisser loskomt.

De babydump mag de reparatie niet zelf uitvoeren. Nogal logisch. Ze zullen in de fabriek simpelweg het kruisgedeelte vervangen, de hoofdprijs rekenen en het probleem zal vast terugkomen want het is gewoon een stomme constructie.
Leuk bedacht, stom uitgevoerd. Ik kan het niet goed uitleggen, je moet het zelf maar bekijken.

MuppetGirl 09-07-2013 Product half jaar in bezit

waardeloos! 1 woord, gordelsysteem blokkeert constant, en door het gewrik enz om de gordel weer los te krijgen zijn onze gordels nu geknapt, het zou je maar gebeuren tijdens een aanreiding!!! waar ligt je kindje dan???

Sarahh 24-05-2013 Product half jaar in bezit

Mooie stoel, ja, daardoor heb ik me laten vangen. IK dacht: een autostoel mag gerust veel geld kosten, uiteindelijk gaat het om veiligheid en gaat hij lang mee. maar...deze aurostoel slaat echt wel alles. Telkens ik de gordels aantrek blokkeert het systeem en komen ze niet meer losser. (de bedoeling is dat wanneer je de gordels losklikt, ze automatisch losser komen. Dan had ik gelezen van de truuk om de hoes eraf te nemen en het gordelsysteempje helemaal plat te dusen om ze te deblokkeren, maar det is telkens zo een gedoe) en nu werkt zelfs dat niet meer met als gevolg dat de gordels potvast zitten en ze niet meer loskomen. Dus: autostoel naar het containerpark en weer honderden euros uitgeven voor een nieuwe. Neen: Maxi Cosi heeft zijn "goede" naam absoluut niet verdiend met deze.

olga1974 15-05-2013 Product paar dagen in bezit

5,5
Mooie stoel en zit heerlijk maar het gebruik van het riempje werkt bij mij gewoon niet. Vaak hangt hij er gewoon uit en roept dan 'mama' en dan schrik ik enorm op de snelweg.

Ronduit onveilig, waarom wordt hier niets aan gedaan?

Erfa 07-05-2013 Product paar dagen in bezit

Het is een hele mooie stoel waar de kleintjes erg goed in zitten.
MAAR.... Na een aantal maanden ging er bij de grijze banden al wat mis waardoor hij blokkeerde en niet meer aangesnoerd kon worden...weg autostoel van veel €!!!!
Dit probleem bleek later vaker voor te komen las ik.
Je kan dit wel laten maken maar dit zou een hoop geld kosten. Dus wij kochten een nieuwe ANDERE stoel.
Het is jammer van die mooie stoel,maar maxi cosi gaat er niks aan doen.....eigenlijk belachelijk !!!

marjoleinvz 26-01-2013 Product jaar of meer in bezit

6,5
Al heel snel was van de grijze band die vooraan zit om de gordels aan te trekken, het zwarte dopje eraf waar hij mee dubbelgevouwen zat. Nu ging ik deze week het stoeltje schoonmaken, maar toen trok ik per ongeluk de grijze band eruit, waardoor hij niet meer voor uit te stoel komt, waardoor mijn stoel onbruikbaar is! Ik ben ermee terug naar de Halfords geweest, zij kregen het niet gerepareerd en hebben met Maxi Cosi gebeld, en die kunnen het alleen repareren tegen betaling, wat heel duur blijkt te zijn. Daar zit je dan met je stel van 200 euro, die kan nu vanwege zo'n stomme band die al veel te snel kapotging, naar de stort!

Mabel 19-12-2012 Product jaar of meer in bezit

4,5
PAS OP MET DEZE STOEL!!!!!!
Het gordelspanmechanisme is ondeugdelijk. Het mechanisme is zo ontworpen dat het moet deblokkeren als je de gordelbevestiging naar voren beweegt. De veer is echter na verloop van tijd lam, waardoor je de gordel alleen maar kan aanspannen en niet meer losser kan maken. Dit is erg onhandig als je terug naar huis wil rijden en je kunt je kind niet meer meenemen.

Onbegrijpelijk dat hier geen terugroepactie voor is geweest! Dit is gewoon een constructiefout in een essentieel onderdeel!

Nogmaals: LET OP, MET NAME BIJ TWEEDEHANDS STOELTJES!!!!!!

Wendy72 19-02-2012 Product jaar of meer in bezit

6,5
Ook wij ondervonden vanaf het begin (rond mei 2007) problemen met het aansnoeren. Vaak wilden de riemen niet langer worden als je er aan trok. Daardoor vaak m'n kindje in een krappe riemstand (de riempjes staan standaard omhoog met een korte riemlengte) in het stoeltje proppen. Daarom gebruiksgemak een 7 gegeven. Tevens zit onderin een groen vlakje en die moet je geheel zien, dan zitten de gordels goed (ongeacht lengte van je kindje, zit altijd dan strak). Maarrr....... vlak daarna 'glijdt' het vakje van geheel groen naar half groen/half rood. Dit betekent: zit niet goed strak c.q. vast! Maar hij glijdt iedere keer van het gehele groene vlakje af. Ook onze kindjes konden hun armpjes eruit wurmen. Zeker wanneer ze geen jas aanhadden, dan is er helemaal 'voldoende' ruimte om los te komen. En dan hingen ze met 1 arm aan het inklapbare hendeltje wat boven de deur hangt aan de binnenkant :-) . En dan zeiden ze: kijk mama, papa! En kijk je om en schrik je je een lolberoerte! Je kind zit half los (in zo'n duur autostoeltje)!! Daarom heb ik Zitcomfort cijfer 6 gegeven, anders een 10. De verre ligstand vind ik een uitkomst! En tot slot: de bekleding van beide stoeltjes (de andere is een Limited Edition Azerbaijan) is verkleurd door (zon)licht, alsmede versleten op het zitrandje. Erg jammer en eigenlijk zou het niet mogelijk moeten zijn voor zulke dure stoeltjes.

nataschah 03-02-2012 Product jaar of meer in bezit

6,5
Op zich een mooie stoel maar het aantrekken van de riempjes blijft een gedoe. Dacht eerst dat t nog stroef was omdat ie nieuw was maar nu bijna 2 jaar verder is het nog steeds lastig...Slaapstand wel prima en stoel blijft verder mooi

Lollipop 03-11-2011 Product jaar of meer in bezit

De stoel zelf is verder hartstikke leuk goed en de slaapstand ideaal, maar ook wij hebben het probleem met de gordels. En daar gaat het toch, de VEILIGHEID!. We hebben de stoel nieuw gekocht en voor 2 meisjes in gebruik en allebei weten ze binnen een paar minuten hun armen uit de gordels te krijgen. Ik denk dat het probleem ligt in de gordelaanspanner. Deze ging bij ons vanaf het begin al heel stroef. mijn vriendin heeft precies dezelfde stoel en bij haar gaat het vele malen soepeler als bij ons. Van de week is de gordelspanner dan ook helemaal stuk gegaan, we krijgen het niet meer strakker of losser.

mama van digna en meije 17-07-2011 Product jaar of meer in bezit

wij hebben de tobi nu 1,5 jaar ruim, het is een topstoeltje! Riempjes blijven mooi staan, ze kunnen er niet onderuit als je de riempjes tenminste goed vasttrekt. Dit gaat overigens allemaal heel soepel, net als de kiepstand voor een dutje! Vastzetten in de auto is een eitje. Je moet 1 keer weten hoe het werkt en dat is dan ook alles.

Voor ouders die twijfelen tussen priori (XP) en Tobi:
Neem de Tobi! Wij hebbben ter overbrugging een tijdje een priori te leen gehad voor onze 2e dochter en ze stonden dus naast elkaar in de auto. We konden ze zo dus ook prima vergelijken. Priori is lastiger vast te zetten. Priori heeft de riempjes niet open staan, altijd achter de rug vandaan vissen. Het belangrijkste verschil is dat de priori gewoon keihard is! En ook permanent een beetje achterover helt waardoor je kind nooit helemaal rechtop zit! Zitcomfort is dus 0. Sinds onze jongste over is naar de Tobi huilt ze ook ook niet meer als wij haar erin zetten. Ze zit duidelijk lekkerder! Echt! Als je twijfelt, geef iets meer geld uit en koop een Tobi!
Gr mama van 2 vrolijke meiden

analie 16-07-2011 Product half jaar in bezit

6,5
Wij hebben 2 auto's en 2 maxi cosi tobi's. Bij alle twee hetzelfde probleem ons dochtertje murwt haar armpjes uit de schoudergordels en dan zit ze alleen nog in de heupgrodel. levensgevaarlijk.
MC gebeld en die doen alsof we de enigste zijn met dit probleem! Zou aan ons dochtertje liggen die zou het wel niet leuk vinden in de auto of zich vervelen. Niet leuk of vervelen is geen sprake van. het is zo simpel, handje onder de gordel door over de buik en weg schoudergordel. Er zit gewoon te veel ruimte tussen de gordel en het buikje. Hoe strak we de gordels ook aantrekken het probleem blijft.
Onbegrijpelijk dat dit voorkomt bij zo'n duur en goedgekeurd stoeltje, wat het beste van het beste moet zijn.
Onze stoeltjes gaan weg, ze zijn gewoon niet veilig.

scareface 09-01-2011 Product jaar of meer in bezit

stevig, makkelijk,degelijk en goed schoon te houden.
2 jaar ervaring met geen enkele klacht

wij drieen 16-07-2009 Product half jaar in bezit

wij zijn ook erg tevreden over de maxi cosi tobi.
hadden em net gekocht en lazen toen hier een serie ontevreden klanten...
nou gelukkig kunnen we hun mening niet delen!
Zou em zo weer kopen!
Makkelijk in gebruik, ligstand ligt voldoende om te slapen, en wij hebben een hele slecht autoslaper....
zeker met het gebruikersflimpje op youtube is het plaatsen een eitje!
En daar zal je ook horen dat het weer verkleuren van de gordel NIET erg is!!!!!!

Goed kijken en luisteren dus, dan ga je met een gerust hart op pad.

En diegene waar de kleine niet vast genoeg zit ben ik van mening dat die dus nog in de gewone maxi cosi moeten...
Zijn ze dus blijkbaar niet toe aan een kinderstoel.

mama777 14-05-2009 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels hebben wij de Tobi bijna 2 jaar in gebruik en we zijn er niet tevreden over. Onze zoon komt met gemak onder de gordels uit. Instructies van de fabricant hebben dit probleem niet verholpen. De gordels zijn aan de bovenkant zo stijf dat ze extra ruimte bieden voor gewurm. Bovendien slipt de gordel iets los. De stof verkleurt vrij sterk onder invloed van de zon en de slaapstand is zeer gering. Onze zoon valt altijd met zijn hoofd naar voren in slaap. Ik zou deze stoel nooit meer kopen.