Sony MEX-N4100BT - Reviews

8,0 Lees 1 review

Beoordeling op basis van 1 review

Emmerx2 11-04-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat mijn 5 jaar oude MEX-BT3800U kapot was gegaan (zie review daar) toch weer een Sony besteld vanwege:
= de remote control integratie met mijn autostuur (Sony specifiek)
= goede externe microfoon die ik heb ingebouwd in het dashboard
= lage prijs voor veel mogelijkheden

Ik had een MEX-N4000BT besteld bij een Duitse webshop, maar die leverden dus een 4100. De 'mooiere' 4000 en 5000 bleken niet meer leverbaar.

Mijn ervaringen tot nu toe:
+ veel meer mogelijkheden geluid aan te passen aan de acoustiek van de auto: 9-bands equalizer, zitpositie middels time delay etc
+ veel aansluitingen.
Bluetooth 3.0, USB en Aux.
Externe eindversterkers voor en achter/subwoofer.
En de mogelijkheid direct een subwoofer aan te sluiten, dan i.p.v. de achterspeakers.
+ Externe microfoon aansluiting.
Hoe dichter de microfoon bij je mond zit hoe minder vermoeiend het bellen is voor je gesprekspartner. De interne microfoon is eigenlijk net niet goed genoeg.
+ Licht kleuren
De rode instelling past beter bij mijn auto dan de blauwe.

- veel te felle verlichting voor avond/nacht.
De dimmer dimt nu wel de gekleurde knoppen ipv alleen het schermpje, maar het blijft zelfs gedimd bizar veel licht.
Ik heb het frontje opengemaakt en de LEDs afgedekt met plakband: nu veel beter.
- Bediening met afstandbediening aan stuur staat nu standaard uit, moet je aanzetten in het menu STEERING (USER --> EXTERNAL).
- Design en lokatie knoppen (Megabass ?).
Ik vind het persoonlijk een lelijk ding en door het design hebben ze sommige knoppen op vreemde plekken moeten zetten.
- SongPal App
Waardeloze App omdat de helft van de functies niet werkt, de app instabiel is en je hem niet kan afsluiten ...

Ik zal de review aanvullen als ik de N4100BT wat langer heb gebruikt.