Kenwood DMX7018DABS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DMX7018DABS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pi 23-09-2021

Dit toestel werkt prima, dank aan Kenwood.

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De inbouw radio speelt met 6 nieuwe speakers in een oude Saab 9-3 cabrio erg (en kan luid) helder. De Apple CarPlay connectie werkte direct. Android Auto op een Samsung S20+ kostte me wel een dag zoeken. Lag het aan de firmware upgrade, de app instellingen of de gebruikte usb kabel. I dunno. 2 Dagen getest en de radio doet alles binnen de aangeboden functionaliteiten (ook Android Auto). Ik ben nog op zoek naar een hardware stuurwiel interface voor de knopbediening alhoewel spraak commando’s werken. De Mirroring OA for Kenwood app nog niet getest (is deze review aanpasbaar?). Zou een aangenaam extraatje zijn.
Besluit: naar smaak aanpasbare geluidsinstallatie, FM werkt prima, DAB+ soms even zoeken naar beste connectie bij een langere rit, telefoon prima, Android Auto app prima, gebruikt heel het scherm met keuze apps: navigatie, Spotify, YouTube, Apple Music… via usb stick films/opnames te bekijken. Kenwood zorgde voor een firmware upgrade en aangepaste handleiding waarvoor dank voor de klantenondersteuning. De minpunten die ik las over trager opstarten? Start een laptop/pc/smartphone na cold reset ook direct op? Misschien bieden nieuwere versies nog meer aan maar ik ben een tevreden gebruiker van dit -ouder- toestel. Alles wat ik wilde, biedt dit toestel.

Pluspunten

• Geluidsinstelling
  • FM, DAB+, telefoon
  • Android Auto/Apple Carplay ondersteuning
  • Usb stick voor bekijken opnames
  • Handleiding en toestel software support

Minpunten

• Connectie met Google Android Auto app

Ruud Pajero. 23-06-2021

Modern design. Geweldig apparaat en werk goed met Apple.

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Goede prijs kwaliteit verhouding. Hij werkt geweldig samen met de iPhone. Heerlijke sound die je goed naar eigen gevoel kan instellen.

• Bedien gemak.

HvdM 01-06-2021

Mooie vormgeving, fantastisch geluid, makkelijk gebruik

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Erg mooi apparaat: groot en overzichtelijk scherm, intuïtief bruikbaar, fantastisch geluid (verschil tussen FM en DABS hoor je nu echt wel!)

Pluspunten

• makkelijk bruikbaar
  • groot scherm
  • fantastisch geluid

Wim57 30-05-2021

Prima scherm, goede documentatie en perfecte dab+ ontvangst

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Werkt fijn samen met met iPhone 11, CarPlay is echt fijn bij het navigeren. Geluid is goed aan je persoonlijke voorkeur aan te passen.

Paul vd Meer 16-05-2021

Overzichtelijk groot scherm met veel opties

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Omdat van mijn huidige originel Ford auto radio de bluetooth en aux niet meer functioneerden ben ik opzoek gegaan naar een vervangende radio. Deze moest dan ook vanzelf sprekend meer opties hebben zoals Apple carplay en Android auto om zo het navigeren een stuk makkelijker te maken. Ook is muziek luisteren nu een stuk makkelijker en met DAB+ is de keuze ook bijna oneindig.

Pluspunten

• DAB+
  • Apple carplay/ Android auto
  • Bluetooth

Minpunten

• Mijn originele speakers

ErikTillema 13-05-2021

Geeft extra waarde en gemak aan de auto!

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Was tijd voor nieuw audio en navigatie combinatie in de auto en gekozen voor kwaliteit en gemak! Heb er heel veel plezier van. Prima geluid en helder gebruiksvriendelijk scherm!

Jos 30-04-2021

Prima autoradio!

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Ik heb deze autoradio gekocht om een achteruitrijcamera te kunnen gebruiken. Ook Andriod Auto was een must. Het scherm is prima en de bediening is intuitief. De aanraakvlakjes aan de linkerkant hadden echter van mij knopjes mogen zijn.

Pluspunten

• scherm
  • bediening

Minpunten

• "touch" knopjes links

Maarten R. 27-04-2021

Geeft alles wat je mag verwachten

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Doet wat t moet doen. Daarnaast intuïtieve bediening en zeer veel mogelijkheden het geluid op persoonlijke smaak in te stellen. Een groot plezier.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Ruime geluidsinstellingen

Minpunten

• Lightningkabel vereist

marco 15-04-2021

prima radio slechte dab

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

ik heb de radio nog maar kort de radio bevalt tot nu toe redelijk let wel voor stuurwielbediening heb je een interface nodig kosten bijna 100 euro extra de dab ontvangst is slecht

Pluspunten

• mooi

Minpunten

• dab

Arno Vervest 30-01-2021

Fantastisch mooie, goed klinkende en complete receiver

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Alles wat je van een autoradio entertainment center mag verwachten. Goed geluid en plenty instelmogelijkheden, prima bluetooth. Android auto werkt goed. Gemakkelijke bediening en mooie display. Over de prijs/kwaliteit kan ik niet veel zeggen, omdat er erg veel keuze is in dit segment en vergelijken is erg ingewikkeld vanuit de informatie op de websites. Ik heb me in de keuze ook laten leiden door de awards die Kenwood heeft gekregen.

Pluspunten

• Mooi intuitief scherm
  • Geluid
  • Mogelijkheden

Metin Öge 23-01-2021

Easy control

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Makkelijk te bedienen en prima geluid. Prima dab ontvangst. Handsfree mogelijkheden zeer uitgebreid en Apple CarPlay is voortreffelijk.

Pluspunten

• Mooie graphics
  • Goede menustructuur

Minpunten

• Prijs

Debora 23-01-2021

Wilde de zelfde!

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Ik had deze gekocht toen hij voor het eerst te verkrijgen was.
Door een storing in mijn auto is de radio kapot gegaan en deed het daardoor niet meer!
Maar hij beviel me zo goed dat ik perse de zelfde weer terug wilde!

Marcel 10-01-2021

Groot scherm

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Interface werkt redelijk soepel.
De geluidskwaliteit is ook prima.
Telefoon stembediening werkt ook goed.

Larsvk 03-01-2021

Makkelijke bediening, oogt mooi

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Het is makkelijk te bedienen en oogt erg mooi als het ingebouwd zit
Alles zit erbij om hem goed aan te sluiten

Pluspunten

• Strak design
  • Makkelijk in gebruik

surfsmurf 03-12-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

In gebruik nemen en aansluiten is een fluitje van een cent met de din aansluitingen. Alles werkte direct naar behoren, dat is nogal eens anders. Zeer tevreden over de Android auto functionaliteit. Ook Spotify werkt perfect, definitief het einde van cd's en usb sticks.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Plug and play

Martijn 21-11-2020

Mooi geluid

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De standaardautoradio van mijn prius gaf geen goed geluid. Deze Kenwood is veel beter. Super ook dat je makkelijk kunt koppelen met bluetooth

Pluspunten

• Geluid
  • Bluetooth

Minpunten

• DAB hapert (nog)

Peter van der Graaf 22-09-2020

Zeer net schern goed helder beeld

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Heb altijd kenwood auto radio’s gehad. En een goede ervaring mee zo dus nu ook weer een moderne vesie genomen van kenwood natuurlijk

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede kwalitijd

koffiejunk 05-09-2020

In de basis goed. Wel met bugs

Algemeen:
Ik heb de autoradio nu ongeveer een week in gebruik en mijn eerste indruk is over het algemeen positief. Echter zoals zovaak: hoe meer functionaliteit, hoe meer er mis kan gaan. Waar ik tegenaan loop zijn voornamelijk problemen met de software. Ook start hij traag op. Je bent zo een halve minuut verder voordat je Android Auto hebt opgestart.

Hardware:
De hardware zelf is goed. Het stoorde initieel wel op de boordcomputer van mijn auto (opel corsa uit 2012). Verschillende lampjes gingen branden op het dashboard. Het alarmlampje van de handrem bleef branden. Een anti-slip lampje ging even branden. Ik heb 2 verschillende waarden gezien in het motormanagement systeem. Bij de garage konden ze dit wel oplossen. Hier was ik zelf niet uitgekomen en ik ben ook blij dat ik gelijk alles door een garage heb laten doen.

DAB radio:
Weinig gebruikt. Doet verder gewoon wat het moet doen.

Bluetooth:
Om de een of andere reden speelt hij muziek via bluetooth heel zacht af. Dan moet je echt op 75% gaan zitten wil je een normaal volume krijgen. Misschien zit het er in dat ik op mijn telefoon nooit het volume op 100% zet en dat de radio dit overneemt? Ik zou verwachten dat de radio gewoon een genormaliseerd volume zou nemen tussen de verschillende functionaliteiten.

Apple carplay:
Geen ervaringen mee.

Android Auto:
Ik heb de radio hoofdzakelijk voor de Android Auto functionaliteiten en hier zitten tevens de meeste problemen in. Ook ben ik erachter gekomen dat Google nog geen officiele ondersteuning biedt voor Android Auto in Nederland. Het is dus maar afwachten wanneer onderstaande bugs opgelost gaan worden.

De telefoon App weet niet goed raad met dual-sim telefoons. Als je probeert te bellen dan weet hij niet via welke simkaart dit moet en dan stopt het gewoon.

Waze blijkt vast te lopen als je een (whatsapp) bericht gestuurd krijgt. Hij update je locatie dan niet meer. Let wel: toen dat gebeurde had ik de app alleen geopend vanwege de nuttige meldingen onderweg (flitspalen, te hoge snelheid etc.). Ik weet niet of het ook vast loopt als je daadwerkelijk de navigatiefunctionaliteit gebruikt

Berichten voorlezen gaat ook fout. Hij pakt de Engelse Google Assistent en die probeert dan het bericht voor te lezen in het Nederlands. Hierdoor is er geen touw aan vast te knopen wat er nou gestuurd is. Een snelle google actie leerde mij dat dit issue al een maand of 2 speelt en ik ben benieuwd of/wanneer dit opgelost wordt.

Spotify is echt ideaal voor mij. Lekker mijn eigen playlists afspelen en niet dat oneindige geouwehoer over de radio. Bovendien heb ik een vrij aparte muzieksmaak waarvoor ik geen goede radio heb gevonden.

Pluspunten

• scherm
  • spotify

Minpunten

• traag
  • bugs in android auto

Bart7754 29-08-2020

Modern multimediasystem

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Superblij met dit systeem.
Android auto werkt super.
Audio veel beter dan het oude Bose system.
Ook heel handig via de stuurknoppen te bedienen.
Het beste audio systeem dat ik ooit heb gehad.

Pluspunten

• Goede makkelijke bediening
  • Mooi interface
  • Android Auto google maps

Minpunten

• Geen.

Subra 17-08-2020

Zeer fijne radio compleet wekt goed met de telefoon ideaal

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Zeer fijne radio compleet wekt goed met de telefoon ideaal Google duidelijk en ook Spotify werkt perfect altijd u eigen muziek

Pluspunten

• google
  • Android

Jozias 15-08-2020

Prima indeling, reageert snel, helder scherm

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Eindelijk een radio die veel meer kan dan alle voorgaande. Het is even wennen dat er geen draaitoetsen zijn. Ook definitief afscheid van de CD speler. En wat klinken alle zenders via DAB helder, echt genieten. Alle muziekvoorkeuren nu via playlist, prima koppeling met mobiel, ook het spraakgestuurd navigeren werkt geweldig. Top aanschaf, want dit rijdt echt veilig.

Pluspunten

• groot en helder scherm
  • prettige indeling

Minpunten

• geen

PVS 04-08-2020

Groot scherm enveel opties

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Het is erg mooi scherm en groot scherm, duidelijk beeld en mooie kleuren.
Ook beschikt hij over de nieuwste opties en DAB+. Voorheen ook altijd goede ervaringen met Kenwood.

Pluspunten

• groot scherm
  • mooie kleuren
  • DAB+

Minpunten

• GEEN

Broekema 27-07-2020

Super toestel en makkelijk in gebruik, en werkt perfect

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Zoals gemeld een super mooie radio en werkt perfect, makkelijk te installeren en zekers het geld waard

Jeff Chin 16-07-2020

Fijn dat mijn Apple goed door radio word ondersteund

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

Makkelijk in gebruik. Opletten dat je de energiebesparing scherm uitschakeld, anders zal de scherm gaan knipperen als je dimlicht of verlichting aanzet.

Pluspunten

• Apple car play
  • Goed ontvangst DAB+ dmv bijgeleverde antenne

Minpunten

• Geen minpunten tot op heden gevonden

Peter van den Hadelkamp 03-07-2020

Gebruiksvriendelijk met groot en helder scherm.

Geschreven voor: Kenwood DMX7018DABS

De vele mogelijkheden waren doorslaggevend met name de combinatie met GSM. De achteruitrijcamera geeft een mooi duidelijk beeld. De radio is zeer gebruiksvriendelijk evenals de rest van het apparaat. De mogelijkheden om gebruik te maken van mijn GSM zijn geweldig.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Combinatie met GSM
  • Google maps via scherm is uper