HP Photosmart CN245B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Photosmart CN245B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

ped19 27-09-2012
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Nu een aantal jaren in bezit. Gekregen bij aanschaf van een nieuwe laptop. En nu ben ik erachter waarom die dingen gratis zijn. Want ze hebben geen waarde. De printkwaliteit is echt beroerd, nooit goed geweest. Onze vorige HP photosmart deed het vele malen beter. Foto afdrukken doet ie erg gelig en vaag; verre van goede kleurmenging. Printer reinigen en uitlijnen doet niets beter. De inktcartridges zijn verrekte snel op (2e reden waarom de printers zo goed als gratis zijn). Verder wel veel mogelijkheden. WiFi functionaliteit niet in gebruik; heeft geen meerwaarde als het apparaat niet aanstaat.

Marina32 22-05-2012
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Wat een knuddeapparaat. Allereerst hadden we heel veel moeite met de installatie, pas na een aantal keren installeren pakte hij de router (wifi). Toen op de ene pc wel andere niet, op een duur hebben we het opgegeven en heeft hij een half jaar geen kleur gebruikt. (wel zwart). De persoon op de ene pc gebruikt geen kleur, en nu is dat dus kapot. Logisch eigenlijk. In het apparaat steek je cartridges die (relatief) goedkoop zijn omdat ze niet zelf de inkt op het papier overbrengen, dit doet de wagen. Dit maakt de cartriges goedkoop, maar als je wagen verstopt zit, moet die vervangen worden, kosten: 120,-!!!!! Schoonmaken door in een bad met reinigingsvloeistof te zetten werkt niet. Optie die ik nog niet geprobeerd heb; er bestaat een reinigingscartridge. Wat ik ook niet fijn vindt is dat hij heel snel gebruikte cartridges afkeurt. Zelf bijvullen is dus niet meer zo aantrekkelijk. Het zelf bijvullen gaat trouwens wel makkelijker dan ooit, gewoon inkt op het inktkussentje druppelen met een spuitje. Het apparaat wil je wel zelf bijvullen, want hij zuipt inkt! Wat ik wel weer leuk vind is dat er op het apparaat zelf de mogelijkheid zit om kleurplaten, bladmuziek, gelinieerd papier, sodoku's, etc af te drukken zonder dat je de pc daar voor nodig hebt(wel internetverbinding)
Even samenvattend: koop dit ding niet.

HereIsTom 23-05-2012

Nou volgens mij heb jij een andere printer, want je review klopt voor geen meter!
Ik hed deze printer bij diverse mensen geïnstalleerd zonder problemen en nu bijna een jaar later werken ze allemaal nog perfect! Ook gebruikt deze printer niet veel inkt, hij is juist zuinig vergeleken andere merken! Dus je hebt toch iets verkeerds gedaan, want dit is gewoon een perfecte printer!

Jansen1000 25-04-2012
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

De printer print in principe best goed, zeker gezien de prijs. Maar pas op! De inkpatronen zijn bizar snel leeg. Dit heb ik nog nooit met een printer meegemaakt. Zelfs XL cartrdiges zijn op voordat je het in de gaten hebt. Wij printen behoorlijk weinig en begrijpen ook echt niet dat de dure cartridges zo snel op zijn. Wij bestellen nog eenmaal nieuwe cartrdiges a € 60,- totaal en dan bekijken we wat we met de printer gaan doen.

Daarnaast was de printer direct kapot bij aankoop. Hij was gewoon spiksplinternieuw maar de kop was beschadigd of iets dergelijks. Dit werd overigens zeer netjes door HP opgelost, maar dit moet echt niet kunnen. Ik lees ook dat ik echt niet de enige ben, dus HP zou zich moeten schamen!

Het aansluiten van de printer stelt niet heel veel voor. Zorg wel dat je een niet al te lange WPA(2) key hebt voor je WIFI want anders duurt het wel even voordat je die ingesteld hebt.

Het verbinden met de pc is verder ook zeer eenvoudig en ook het scannen/printen vanaf de pc werkt prima.

Al met al dus niet echt tevreden gezien de duurzaamheid en het verbruik van het apparaat.

HereIsTom 26-04-2012

Dit is niet mijn ervaring met deze printer! Ik heb 'm nu een jaar en hij werkt nog steeds zonder problemen!
Ook verbruikt hij niet veel inkt hier! Goedkope en goede cartridges koop je het beste via http://www.123inkt.nl en dan hun eigen merk!

pietv23 27-02-2012
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Bijna 1 jaar geleden dit type gekocht. Na een paar maanden de melding "printkop ontbreekt of beschadigd". Printen niet meer mogelijk alleen scannen. Via winkel een nieuwe gekregen (wel een paar weken zonder printer!). Afgelopen weekend weer opeens dezelfde melding en begint het verhaal opnieuw. Kortom kwaliteit is bagger.

Mr Francois 07-08-2011

Hallo,

Ik heb nu deze printer 1 week , afdrukken zijn goed en ook foto's zijn best mooi geprint.Draadloos werkt alles naar wens, printen en scannen lopen zoals het hoort.De installatie van de printer verliep zonder problemen,gewoon de instructies opgevolgd op het printerscherm .Bij de installatie van de software op de laptop kreeg ik een foutmelding ! ook op mijn andere laptop ! dus er moet dan toch iets fout gelopen zijn, heb deze melding weggeklikt en uiteindelijk is het dan verder toch goed gegaan...misschien mis ik wel wat ?
Hopelijk heb ik met deze printer wat meer geluk,het is de tweede printer ..de éérste deed het niet als hij uit de doos kwam.Mijn vorige HP zelfde type maar niet draadloos gaf na enkele maanden er ook de brui aan ! Ik heb dit nu weer gemeld aan HP en ik ben opgebeld door HP , ze vonden het natuurlijk jammer dat ik al zoveel pech had gehad .Ze hebben een compensatie gedaan en hebben me een set cartridges XL opgestuurd ...en dat mag dan ook eens worden gemeld !

HereIsTom 06-07-2012

Jammer dat je deze ervaring hebt, ik heb deze HP printer nu bijna 2 jaar en hij werkt nog steeds uitstekend!

Mr francois 04-06-2013

Hallo,

Hier zijn we weer !!! jammer genoeg !!! weer problemen met de printer , weer de printkop !!!de printer is nu 22 maanden en nik zit weer in de shit .

hp gemaild en die zijn nu niet meer thuis !!krijg gee directe hulp meer , dus gedaan met printen ....met een printer van HP kwam ik van de kant in de gracht !!

kan alleen maar besluiten ...en slechte serie van printers zowel de 109 als de 110.

groeten allemaal

françois

Royyy 07-07-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Gratis gekregen bij aankoop van een laptop bij bol.com. Super goede printer/scanner. Installatie was een eitje als je gewoon de instructies opvolgt uit het boekje. Ik hoop dat ie nog lang mee gaat. En snap niet dat in sommige reviews zo negatief word gedaan en ook het gezeur 'touchscreen' (is dat fenomeen misschien niet bij iedereen bekend) want er zitten duidelijke knopjes aan ipv touchscreen!

HereIsTom 17-04-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

De perfecte draadloze printer! Zonder kabeltjes overal vandaan printen met deze printer!
Zelfs vanaf de andere kant van de wereld kun je hierop printen!
Hiervoor een Canon gehad, maar deze HP is stukken beter en ook doet de HP veel langer met de inkt.
Kortom een echte aanrader deze alles in 1 printer van HP!

sjoerd_1970 30-03-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Na de recensies hieronder was had ik mijn twijfels. Ik ging overstag door de test in de consumentenbond over de prijs per afdruk (laag) en de prijs (aanbieding voor 100 euro bij inleveren oude printer en laat die nu net stuk zijn).

Hiervoor had ik een Canon Pixma 600R. Die was kennelijk niet zo degelijk, want de papierdoorvoer liep vast. Ik wilde wel weer een wireless printer.

Waarbij ik de Canon met moeite kon configureren (draadloos) was dit een fluitje van een cent. Je kunt de gegevens handmatig invoeren of gebruik maken van de snelle connect functie als je router dit ondersteunt. Handmatig invoeren ging ook goed en ik las dat als de stroom eraf is dat je helemaal niet alles opnieuw moest instellen. Dat moet ik nog ervaren.

De problemen met het LCD scherm herken ik niet. het scherm is helemaal niet aanraakgevoelig, er zitten tiptoetsen naast. Die moet je aanraken, gaat gewoon licht. Bediening vind ik prettig en duidelijk.

Instellen gaat geheel via het display en verrassend dat er instructiefilmpjes op het scherm worden getoond. Boekje heb je niet nodig en hier staat ook niets in over de installatie.

De ePrint verbaast me. Printen door een mail te sturen. Grappig. Instellen was makkelijk.

Updaten via WIFI is eenvoudig. Printer maakt connectie met internet en voila, updates zijn binnen.

ik geef extra punten voor mogelijkheden, omdat er apps opzitten waarmee je speciale afdrukken kunt maken zoals kalenders, puzzels en knutsels. Erg grappig. verder natuurlijk scanner, copier en printer in één.

Vormgeving is strak en klein. Zat een beschermhoes bij en alls is strak afgewerkt. Elegant apparaatje.

Duurzaamheid weet ik niet. SInds mijn vorige na een paar jaar kapot ging koop ik maar de wat goedkopere printers. Die kan ik dan om de 5 jaar vervangen voor een nieuwere. Voor rond de 100 kan dat wel.

santana01 25-03-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Een eenvoudige printer en scanner, die aan mijn verwachtingen voldoet.
Alhoewel het aanraakscherm een beetje oefening vergt, is het zo gedaan met de installatie.
Zolang je de stekker in het stopcontact houd, kan je gewoon draadloos printen.
Want alleen op die manier houd dit apparaat contact met je pc.
Dus gewoon de aan/uit knop indrukken en klaar voor gebruik, en daarna weer de aan/uit knop indrukken.
Dus mocht je de stekker eruit halen, dan zal je de pincode voor contact met je netwerk weer in moeten voeren.

RalphJ 01-03-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Heb deze printer nu enkele dagen in bezig.
De installatie begon niet goed. Ik had de toner in de printer geplaatst en dit was dus niet toegestaan. De installatie wizard liep hierdoor helemaal vast.
Na de printer uit en aan te hebben gezet was de band waarmee de toner bewegen niet meer uitgelijnd volgens de printer. Na vele vijven en zessen bijna de moed opgegeven dat ik nog ooit 1 vel papier zou printen.

Echter heb ik toen de volledige CD geïnstalleerd en de printer via de USB kabel aangesloten, hierna was de band wel opeens uitgelijnd en ging de printer verder met kalibratie.

Sinds dien geen noemenswaardige problemen meer gekend.

Een ding ging nog mis: het registreren op de HP website voor de e-mail-to-print functie. Error op de site van HP. Helaas. Maar dit is een functie die ik kan missen.

Kortom: als je een beetje een uitdaging wil (ook gezien de overige reacties) is dit een leuke printer. Ben je niet technisch onderlegd (lees: installeren van print drivers in Windows) niet kopen.

chris100660 28-02-2011

Rot printer !

Printen en kopieren werkt op zich perfect, maar om het toestenbord te bedienen moet je erg veel kracht in de vingers hebben.. en dat heb ik.. maar ondanks dat blijft het een waardeloos 'toetsenbord'.

2-e probleem : Na alle wifi instellingen te hebben gemaakt en via het wireless netwerk de printer aan de praat gekregen te hebben, wilde ik de printer verplaatsen. Stekker uit het stopcontact en er weer in. Kon ik dus weer de WPA code opnieuw instellen en werd weer gevraagd de CD in de computer te doen.
Na een stroomuitval moest weer alles overnieuw !!! kortom qua printer eigenschappen niets dan lof.. mooie scherpe printjes, maar verder een waardeloos ding dat niet te bedienen is door het slechte toetsenbord en iedere keer opnieuw moet worden ingesteld... het is dat ik hem 'gratis' kreeg bij de aankoop van een HP computer, maar als ik dit ding zelf had gekocht had hij nu door de ruit van de winkel gegaan

JW D 27-02-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Printer besteld op ibood voor een prima prijs.

Installeren ging soepel en snel, printer uitpakken, cartridges erin en aangezet. Vond meteen het netwerk na configuratie.
Het touchscreen was wel even wennen, je moet de 'knoppen' door de printer heendrukken willen ze werken. Maak dan knoppen als dit niet werkt.

Eenmaal geinstalleerd doet de printer goed zijn werk. Vanaf elke pc in het huis kan ik nu met gemak draadloos printen en scannen. De printer staat wel altijd op standby want bij uitzetten moet je de wlan sleutel opnieuw invoeren, wat een ergernis is met dit touchscreen.

De printer biedt genoeg opties, de desktopwidget voor windows 7 is goed! Ik ben zeer tevreden over de afdrukkwaliteit. Ik kreeg 3 fotopapiertjes meegeleverd, de afdrukken die ik daarop heb gemaakt deden niet onder voor die van de hema!

Al met al prima wlan printer. Ik ben zeer tevreden!

Xaaf 22-02-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Ook bij mij was de installatie een makkie! Voor de echte dummies was een quick start guide wel handig geweest, maar met gezond verstand en logica had ik het zo voor elkaar!
Heerlijke multi-functional voor thuisgebruik!

Dickvr 10-02-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Ik heb deze printer 2 weken geleden gratis bij een laptop gekregen. Na het lezen van de reviews was ik wat sceptisch, maar ik moet zeggen dat ik het een superapparaat vind. Alles werkt naar behoren en de bediening is eenvoudig. Ik ben ook zeer te spreken over de printkwaliteit. Ook het draadloos aansluiten ging probleemloos. Als hij uit geweest is hoef ik de netwerksleutel niet(!) opnieuw in te voeren.
Absoluut een aanrader

Theo022 04-02-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Dinsdag besteld en donderdag binnen gekregen.
Is een prima printer en installatie ging vrij simpel, geen kabels of iets nodig.is wel jammer dat je iedere keer als hij uit geweest is de netwerkinstellingen weer opnieuw moet invoeren.

misansoft 28-01-2011
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

In bezit gekomen van deze printer via een aanbieding van iBood voor minder dan 50 euro. De printer laat zich via het display heel gemakkelijk installeren. Een USB-kabel is er niet aan te pas gekomen. Draait nu in mijn thuisnetwerk als een tierelier. Ben benieuwd waarom de vorige reviewer zoveel problemen heeft gehad en daarom zo'n negatief rapport heeft geschreven!

Ruudv1973 30-12-2010
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Deze printer gratis ontvangen bij de aankoop van een HP laptop, installatie ging goed. Ook draadloos printen is mogelijk. Het probleem is dat in kleur printen niet gaat, verder maakt deze printer veel lawaai bij het scannen. Blij dat ik hem niet gekocht heb.

Ik ga mijn oude HP 880 en HP scanner van 10 jaar oud maar weer gebruiken.. Weet iemand of je garantie hebt op een gratis bij product ?

sjakie1956 19-12-2010
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Instaleren ging prima (windows 7). Kost wat tijd, maar met zorgvuldig instructies opvolgen in 1x voor elkaar. WPA sleutel op printer invoeren en de usb kabel is helemaal niet nodig. Aanmelden bij HP en de printer krijgt automatisch een emailadres toegewezen. Elk bericht gestuurd naar dit emailadres wordt inclusief bijlagen automatisch afgedrukt.
Afdrukkwaliteit is voor een printer in deze prijsklasse absoluut goed.
Pluspunten:
- prijs/kwaliteit
- draadloos printen (ook vanaf iPad)
- gescheiden inktpatronen
Minpunt:
- na uitschakelen moet de WPA sleutel opnieuw ingevoerd worden

sprechs 12-12-2010
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

We hebben hier een PC met Windows 7 (32 bits) en op de installatieCD staat dat de driver er mee compatibel is.
Echter na 3 volle uren niet klaar gekregen om de driver werkende te krijgen. De installatieprocedure verloopt goed tot het moment dat we de usb-kabel aan de printer moeten aankoppelen. Hij geeft dan na enkele ogenblikken aan dat de printerdriver niet kan worden geinstalleerd.
Alle voorgestelde mogelijkheden al uitgeprobeerd, nl:
- via msconfig alle opstart-items geblokkeerd (oa antivirus, ed)
- driver rechtstreeks van HP-site gehaald.
Geen enkele oplossing bracht soelaas.
We brengen hem terug naar de winkel...... Jammer

bert287 30-10-2010
Geschreven voor: HP Photosmart CN245B

Heb de CN245B nu een paar weken in bezit. De afdrukkwaliteit is prima, *als* hij print.
De meegeleverde software is waardeloos, inclusief dus de benodigde drivers. Het installeert een onnodige berg software op je PC, maar - erger - na installatie worden er veel services en apps permanent actief en deze vertragen je PC aanzienlijk. En het merendeel is niet eens nodig. Probeer ook geen 'custom installation' te doen, de printer werkt in mijn geval daarna niet eens. Testen ze hun software bij HP wel eens? Elke HP applicatie (scan, print, settings) ziet er weer anders uit qua look and feel. Er zit geen enkele synergie in en ze werken ook niet goed met elkaar.
Enfin, na 3 mislukte custom installaties om ‘m via Wifi aan de praat te krijgen maar een full installatie geprobeerd. Dat werkte. Na een paar weken prima gefunctioneerd te hebben heb ik het IP adres van mijn router aangepast. Elk apparaat, dus PC, laptop, android telefoon, windows mobile PDA heeft daar geen enkele moeite mee behalve ... de HP printer. Die doet het dus niet meer. Op een lokale PC alles opnieuw geinstalleerd. Werkt niet. Factory reset op de printer en weer opnieuw geinstalleerd. Nu werkt hij maar half, alleen printen maar scannen dus niet meer. Dit gedrag is reproduceerbaar op de overige computers in mijn netwerk, na een volledige de- en installatie van HP drivers werkt hij maar half. Bedankt HP!
En dan heb ik het nog nie gehad over het stroomverbruik in standby en het volledig onnodige om-de-dag onderhoud wat de printer automatisch niet-onderbreekbaar uitvoert. Minutenlang aan ’t rammelen.