Epson WorkForce WF-2760DWF - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Pascal 27-09-2017

Prima indruk!

Alle tape verwijdert die alle klepjes vastzet. Eerst printer aan netvoeding gezet, patronen geplaatst (netwerkkabel ingestoken). CD-rom in windows pc gestopt. Installatie in minder dan 10 minuten geklaard. Daarna op laptop dezelfde cd-rom geinstalleerd, maar nu voor WIFI afdrukken: ook hier geen problemen. Printer maakt geen "rare"geluiden, is weliswaar geen stil apparaat, maar print prima, scannen ook oke. Ik had gewoon een printer nodig met netwerkaansluiting en deze voldoet prima. Kloon-cartridges ook verkrijgbaar voor deze printer!

Pluspunten

• makkelijk installeren
  • display / LCD
  • kwaliteit prints en scans voldoet ruim
  • printer schakelt vanzelf naar standby stand
  • veel aansl. mogelijkh usb, wifi, LAN

Minpunten

• meegeleverde set inkt is maar halfvol

Ruud 01-08-2017

Goede (foto)printer

Eenvoudig te bedienen printer. Drukt snel af, maar behoudt wel kwaliteit; ook bij foto's. Simpel in te stellen papierbak. Neemt niet veel ruimte in beslag. Scan is niet al te snel, maar de kwaliteit is zeer goed. Uiteraard vier losse cartridges, waardoor het gebruik stukken goedkoper is. Al met al een goede printer voor een goede prijs.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Drukt snel af
  • Goede kwaliteit afdruk
  • Goede foto's

Minpunten

• Scan wat langzaam
  • Maakt redelijk wat lawaai

SchmitzNL 14-07-2017

Niet kopen! Maakt veel lawaai

De standaard handleiding voor aansluiten is matig en geldt voor veel types. Geen info over het instellen van WiFi. Achteraf kom je erachter dat je de verbinding met je netwerk eerst op het touchscreen moet invoeren.

Daarna moet je de printer bekend maken op je PC, mbv. een DVD.
De installatie is bijzonder klant-onvriendelijk. Soms lijkt de installatie te hangen, of verdwijnt het installatiescherm en lijkt er niets te gebeuren
Deze is niet te onderbreken. De X-afsluiter rechtsboven werkt niet. Alleen via Windows Taakbeheer kun je het programma beëindigen (maar niet iedereen weet hoe dat moet).

Na een 2e Installatie-poging de scanner-setup handmatig van DVD gestart. Pa na héél lang wachten (ca. 15 minuten op een heel snelle computer) zonder melding kwam er een vervolgscherm. Hierna ging de installatie verder goed.

Maar wat volgde was een grote teleurstelling. Wat een LAWAAI !

Het lijkt qua werking wel een antiek apparaat uit de begintijd van de computer.
Alles op en in de printer schudt, piept en kraakt.
Ik durf hem ’s avonds niet te gebruiken, zoveel lawaai.

Dan het Scannen. De scan wordt in stukjes gedaan.
Zeeeer (!) slecht op 200 dpi. Bij 200 dpi zijn er vlekken en witte strepen in de tekst.
Op 1200 dpi ziet de scan er goed uit, maar dat gaat zeer langzaam .
Een scan op 1200 dpi van 1 A4 enkelzijdig duurde 4 minuten

Documenten uit de ADF worden scheef gescand.

Scannen van een 8x16 cm foto: Na 20 min. was de printer nog niet klaar, en toen volgde een crash van de scan.

Oordeel: ONACCEPTABEL slecht!

Waarom had ik deze dan toch eerst gekocht?
De meeste Epson printers zien er niet uit. Of ze lijken monsterlijk, wat je niet op je buro wilt hebben, OF ze zijn zo fragiel gemaakt dat je bang bent dat alles afbreekt bij aanraken.
Deze zag er qua formaat nog redelijk robuust uit, al was het niet bepaald een fraai apparaat.
En er waren nog niet heel veel slechte reviews.

Ik heb heel vroeger een Epson printer gehad die goed beviel.
Maar kwaliteit lijkt bij Epson uit de boeken verdwenen.
Voor mij voorlopig geen Epson meer !

Pluspunten

• Niet heel fraai maar lijkt robuust

Minpunten

• Heel veel lawaai. Alles piept, kraakt en rammelt
  • Automatische scan trekt scheef
  • Installatie-software werkt niet
  • Scan van kleine foto crasht