Canon PIXMA MG3650 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,3

Hans 20-02-2016

Deze Canon is een mooi compact apparaat dat doet wat het moet doen. De draadloze toepassingen werken goed en het apparaat kan zichzelf automatisch uit- en ook (draadloos!) weer inschakelen als een printopdracht wordt gegeven.
De installatie stuitte op problemen. Dat bleek veroorzaakt doordat de handleiding van toepassing is op meerdere producten die een lcd schermpje hebben. Dit apparaat heeft dat niet waardoor het lastiger is en je de installatie beter via een smartphone kunt doen. Maar door de prima telefonische ondersteuning van Canon was het daarna snel gefixt en werkte alles zoals het hoort.
De tweezijdige afdrukfunctie is een mooie feature in deze prijsklasse.
De voorklep kan alleen dicht als het papier er uit genomen wordt. Dat komt doordat het apparaat erg compact is.
Ik vind dit apparaat voor deze prijs een echte aanrader.

Anniek 25-05-2016

Prima prijs-kwaliteit verhouding

De printer doet het goed via de WiFi en was redelijk makkelijk te installeren. Het is fijn dat hij automatisch dubbelzijdig print. Ook kunnen er voor deze printer XL cartriges gekocht worden die 15/21 ML inkt bevatten, wat erg veel is! Het is een goede printer voor een lage prijs.

Spitsmuis 04-03-2016

Nu drie dagen in mijn bezit. Wat een top-printer! Zeer eenvoudig te installeren op onze iMac. Alles werkte in 1 keer. Printer is strak vormgegeven. Het geluid wat hij maakt valt reusachtig mee. Zeer geschikt als huis-tuin-keuken printer. Zeker zijn geld waard.

Eric 02-07-2017

Fijne printer

Inmiddels paar maanden in bezit, dus tijd voor een tweede review. Nu was ik in m'n eerste review al positief, dat is nu weer zo. Gewoon een fijn apparaat die doet wat hij moet doen en dat voor een zeer scherpe prijs. Prints zijn goed van kwaliteit en tot op heden heeft de printer nooit dienst geweigerd. ik gebruik de printer met iPhone en iPad en daarmee is hij zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Prettig geprijsd
  • Goede prints
  • Makkelijk in gebruik

Annepannetje 13-05-2016

Goede printer!

Leuke printer, nette vormgeving, ideaal dat draadloos afdrukken en goede kwaliteit. Een fijne printer.

Rlnd 18-06-2017

Rammelende printer

Matige, zeer matige printer. Even een snelle print maken is er met een de Canon Pixma MG3650 niet bij. Ten eerste start de printer bijzonder traag op, daarna is het maar de vraag of de printer in het (draadloze) netwerk gevonden wordt. De ene keer wel. De andere keer niet.

"De ene keer wel. De andere keer niet" is sowieso exemplarisch voor deze printer. De inkt is wel/niet/wel op, de printer meldt steeds wat anders. Het papier is wel/niet/wel op, aldus de printer, ook al zit er een stapel papier keurig in de feeder. Printen is daarmee een kwestie van 'trial & error'. Met een beetje geluk heb je in 10 minuten een print. Met evenzoveel pech ben je veertig minuten met de Pixma aan het worstelen.

Meer dan 1 pagina afdrukken? Succes! Over het algemeen komt dit er op neer dat je handmatig iedere pagina stuk-voor-stuk moet uitprinten.

Het enige wat eigenlijk na behoren werkt is de scan-functie van de deze Pixma. Verwacht geen hoge kwaliteitsscans (een mooie foto scannen op een fatsoenlijke kwaliteit zit er niet niet) maar bonnetjes, facturen of tekst scannen: gaat prima. Tenministe: alleen als je Canon's originele print-cartridge gebruikt: anders zegt de scanner "neen".

Pluspunten

• Bescheiden formaat printer
  • Heel redelijke afdrukkwaliteit
  • Scanner werkt naar behoren

Minpunten

• Lawaaiig, zelfs in 'stille modus'
  • Gammele bouwkwaliteit
  • Onterechte foutmeldingen (papier, inkt is op).
  • Print maken vooral kwestie van 'trial & error'
  • Niet bepaald zuinig in inktgebruik

A. Holtvlüwer 07-06-2017

rommel

Installatie is alleen draadloos mogelijk, aangezien geen usb kabel is meegeleverd.
Na installatie is je hele bureaublad vergeven van de pictogrammen, maar hoe je moet printen is mij een raadsel. Na 2 keer installeren blijft het ding een fout geven als je wilt afdrukken, maar wat de fout dan is?
Ik heb het na 3 afdrukken maar in de grijze container gegooid. Teveel opties, maar wat het ding moet doen, doet hij niet.

Minpunten

• geen usb kabel
  • geen meegeleverde handleiding ( alleen online )
  • werkt niet na installatie
  • allerlei onzinnige opties
  • geen pictogram om te printen, dus via Ctrl-P

Eric 13-03-2017

Prima printer voor vriendelijke prijs

Prettig in gebruik, mede dankzij AirPrint icm IPad/IPhone. Vriendelijk geprijsd en ziet er mooi uit. Installatie is fluitje van een cent dankzij duidelijke gebruiksaanwijzing. Jammer dat deel1 wel in het Nederlands is en deel2 niet. Printkwaliteit is uitstekend. Nog te kort in bezit om cartridge gebruik te kunnen beoordelen. Op zoek naar een goede en voordelige printer met veel verbindingsmogelijkheden? Dan is dit een goede keus.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Makkelijk te installeren
  • Prima printkwaliteit

Minpunten

• Deel2 van installatiehandleiding niet in ned.

Tjerk 10-03-2017

duidelijke gebruiksaanwijzing, gemakkelijk in gebruik

Gekeken naar beste koop: daarom gekozen voor dit product. Voldoet inderdaad aan onze verwachtingen. Installatie was in een mum van tijd geregeld.

Pluspunten

• voordelig inktgebruik
  • gemakkelijk in gebruik

Timelaps 24-07-2017

Ik heb de printer nu meer dan een jaar. Wifi pakt hij niet altijd. Lukt wel met IOS, maar niet met android.
Cartridges gaan er snel doorheen. Print geen tekst meer. Alles geprobeerd. Nieuwe cartridges, drivers, verschillende pc's. Hij print niets meer. Snel printen kan niet. Hij start enorm langzaam op. Denkt vele minuten. Even iets snel uitprinten gaat niet. Persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk apparaat. Tijd voor een nieuwe. Geen Canon.

Pluspunten

• Cartdridges overal te koop
  • Dubbelprinten gaat goed

Minpunten

• Traag
  • Wifi onstabiel

Super printer 31-08-2018

Super printer

Had eerder een revieuw geschreven , dat ik problemen had met installeren.
Zag gewoon bepaalden dingen over het hoofd. Maar gelukt. Super printer , achteraf en voor weinig geld en toch wel heel tevreden en blij ermee. !!

Mascha 24-08-2018

Ik vind het de slechtste printer aller tijden

Zou niet verkocht mogen worden! Twee keer een nieuwe gehad, drie keer hetzelfde probleem met de gammele papierinvoer! Trekt het papier scheef (of loopt vast) en geeft dan code 'geen papier aanwezig' Ik heb bij alle drie de exemplare er niet meer dan een paar prints uit gekregen en een heleboel ellende. Krijg nu eindelijk mijn geld terug. Niet kopen!

Minpunten

• papierinvoer is zwak
  • papier steekt uit niet compact dus

Joke 28-02-2018

wat een slechte printer!

Binnen de kortse keren waren de bijgeleverde cartridges leeg. Hij vraagt om papier als er papier in zit, drukt ondanks annuleren printen dan toch uiteindelijk de hele bende af eb maakt tijdens dit hele proces een herrie of je een boek afdrukt.

Minpunten

• Mmoeilijk in gebruik
  • Geen handleiding buiten de on line handleiding
  • Er knippert altijd wel een lampje ergens
  • Scannen is belachelijk ingewikkeld
  • Herkent papier niet

Joost Boswijk 22-05-2017

Fijn printertje

Voor nog geen vijf tientjes mag je niet veel verwachten, maar deze printer overtreft dat ruimschoots. Een behoorlijke afdrukkwaliteit, goede scans en niet eens tergend langzaam. Een fijn printertje voor de dagelijkse printjes, maar verwacht geen topprestaties. Installatie ging redelijk vlot. Je krijgt alleen en gigantische hoop papier erbij met instructies in zo ongeveer alle talen. Dat mag wel wat minder. Er is trouwens een zeer uitgebreide handleiding (ruim 900 bladzijden!) te vinden op internet, maar dat moet je zelf uitvinden.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Prestaties

Minpunten

• Uiterst minimale meegeleverde handleiding