Canon PIXMA MG5650

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,9

Maaike 03-09-2016

Deze dus NIET kopen!

De printer amper een maand in mijn bezit. Printer begint slechts halve pagina's af te drukken en stopt er dan mee. Na contact opgenomen te hebben met Cool Blue zeggen ze dat je de stekker er uit moet trekken. Dat gedaan en ja, hij deed het daarna een keer weer ok. Daarna hetzelfde probleem. Weer contact opgenomen met Cool BLue. Ze kunnen de printer laten repareren. Repareren.... het ding is amper een maand oud en nauwelijks gebruikt. Pas al hij niet te repareren blijkt maak je aanspraak op een nieuw product. Je bent m dan een week kwijt, zeggen ze. Lekker, als bedrijf.
Slecht product, slechte klantenservice ook van Cool Blue.
Printer geeft nu een prachtmelding: "Afdrukgegevens kunnen niet worden verzonden vanwegen de huidige printerstatus. Controlleer of de printer is aangesloten en of deze is ingeschakeld. Als er een fout met de printer is opgetreden, verhelpt u de fout." Hoe staat er dan weer niet bij. Wat een bagger!

rakker1949 20-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ervaring na 1 jaar

6,6
We hebben deze printer gekocht op basis van onze ervaring met PIXMA MP600. Afdrukkwaliteit is goed, duurzaamheid matig, herkend papiersoort niet meer en geeft melding dat cassette leeg is, bekend fenomeen zoals blijkt uit andere reviews. Weigert dan ook te printen.

jitter 16-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

Na jaren met grote tevredenheid een Pixma MP550 gebruikt te hebben ging deze plots kapot. OK, na bijna 5 jaar en veel prints kan dat.
Ik had snel een nieuwe nodig, dus ik had niet eerst naar gebruikerservaringen gezocht. Grote fout, blijkt achteraf.
Zo goed als de MP550 was, zo slecht is deze MG5650.

Het enige, maar dan ook het enige waarmee de MG5650 net zo goed presteert als de MP550 is de afdrukkwaliteit. Al het andere aan deze printer blijft mijlenver achter bij zijn voorganger.
Goedkoop plastic uiterlijk, veel herrie en veel moeite met papier pakken.

Het moeite hebben met papier pakken (niet willen pakken of juist de hele bak met uiteraard stevig vastlopen) begon al vrij snel maar wordt helaas niet consequent. Ik vrees dat daardoor bij ter service aanbieden al snel wordt gezegd: "klacht niet geconstateerd, geen garantie" en dat de onderzoekskosten dan meteen hoger zijn dan een nieuwe printer aanschaffen. Een goed voorbeeld van bezuinigen op een goed ontwerp dat te ver is doorgeslagen.

Helaas voor Canon geen positieve review, hopelijk helpt het wel bij het weer op peil krijgen van de kwaliteit. Ondertussen mijn tip aan geïnteresseerden: niet kopen, deze MG5650.

Jhn 24-10-2015

2,4
De meest slechte printer die ik ooit gehad heb. Kwam goed uit de reviews, had hievoor ook een Canon Pixma 4.. maar heb er totaal geen plezier van gehad. Heb er misschien maar totaal 20 prints mee gemaakt, alleen zwart, maar de inkt is nu al op, van alle kleuren zelfs. Door op te starten verdwijnt er al inkt. Het papier loopt steeds vast, geeft steeds aan dat het papier op is. Pas na lang proberen pakt hij weer een velletje. Voor mij nooit meer een Canon, de grootste miskoop ooit.

Mister Woody 10-10-2015
  • Product half jaar in bezit

3,2
Zeker niet tevreden over deze printer terwijl hij nog wel zo goed uit de consumententest kwam. De inkt is niet zo duur en de print kwaliteit is goed, maar dat is dan ook alles.
Voorheen had ik een HP wifi printer en nooit problemen, die overigens op precies dezelfde plaats stond.Deze Canon wordt door ons drieën gebruikt en steeds is hij niet bereikbaar in het netwerk, het lijkt wel of hij inslaap maar hij wordt vervolgens niet meer wakker, dus als je wil printer of scannen is hij weer niet bereikbaar, vervolgen even uit zetten en weer aan en dan werkt hij soms. Wake-on-lan is toch al een oud begrip inmiddels. Verder zitten er zo veel functies in waar ik niets mee doe en die toch geïnstalleerd worden, zelf om je inkt te kopen.Hij is ook groot en de papierlade zit zeer onhandig. Echt waardeloos, nee voor mij nooit geen Canon meer. Als ik de inkt op heb koop ik weer een wifi HP Printer

leiden071 14-09-2015

5,2
Nooit meer zo een printer , hiervoor een oud type mx in bezit geweldig jaren lang veel plezier van gehad in netwerk jammer genoeg printerkop kapot( slijtage kan ) , dachten wijs te zijn door soort gelijke te kopen maar grote fout geweest. Ik ga kijken voor een andere printer want dit is ergernis ten top werkt voor geen meter : iedere keer bij printen papier op melding , problemen met wifi verbinding maken ene keer wel andere keer weer niet , verschrikkelijk veel herrie bij uitzetten en display niet kantelbaar echt recht erop kijken om wat te zien. Al en al nooit meer zo een type

FrankH 29-06-2015

6,4
Nu ik een half jaar verder ben met deze printer, is mijn enthousiasme wat getemperd.

De afdrukkwaliteit is nog steeds erg goed (zeker een 9), maar dan moet-ie wel afdrukken. En dat doet hij soms niet, met 180 grams fotopapier, wat hij gewoon zou moeten pakken.

De mogelijkheden zijn ook nog steeds super, maar als papier vastloopt, dan is de mogelijkheid "remote printen" (vanaf de MacBook op zolder) komen te vervallen als je naar beneden moet lopen om het vastgelopen papier probleem weer op te lossen.

Het gebruiksgemak? Wat moet ik zeggen. Bij vastlopers ervaar ik ongemak.

De problemen begonnen na een maand. Vandaar mijn onvoldoende voor duurzaamheid.

Canon geeft overigens "niet thuis", en Dixons helpt me ook niet (onderzoekskosten die net zo hoog zijn als de kosten voor een nieuwe printer, dat soort zaken).

Conclusie: het is een perfecte scanner (met een Mac), en het is een zeer goede printer, als-ie het doet. Als hij hapert… ik had beter verwacht van een nieuwe Canon! Mijn oude MP190 deed het veel langer probleemloos.

FrankH 22-01-2015

9,4
Aanleiding
Mijn oude printer, een Canon Pixma MP190, ging kapot. Scannen ging nog prima, printen op zich ook, maar de sensoren dachten geregeld dat de klep nog dicht was, of het papier op, of ..., terwijl dat allemaal niet het geval was. Na 5 minuten klepje open klepje dicht lukte het soms om te printen.

Eisen
De kwaliteit van mijn MP190 beviel me wel. Alleen die inkt is nogal duur. Een model met meer dan 2 inkttanks had dus de voorkeur.

Tegenwoordig hebben we meerdere computers en mobiele devices. De printer moet kunnen printen zonder dat hij direct via USB op een computer aangesloten is, en AirPrint is ook erg nuttig.

Met alle verslagen die geprint worden, is een snelle en zuinige draft stand een pluspunt, net zoals dubbelzijdig kunnen printen.

Short list
Bij HP heb je (in de betaalbare klasse) alleen maar printers met 2 inkttanks. Daardoor had Canon mijn voorkeur.

Canon heeft onder de 100 euro (na cashback) verschillende multifunctionals:

Pixma MG2x50: voldoet niet aan mijn eisen;
Pixma MG3x50: voldoet aan de meeste eisen, lijkt op de MP190 die hij moet vervangen;
Pixma MG5x50: voldoet helemaal, dubbelzijdig en 5 inkttanks;
Pixma MG6x50, MG7x50: prachtige printers, maar ik kan de hogere prijs niet rechtvaardigen.
Je snapt het al: het is de MG5650 geworden!

Setup
Het is een wifi printer, dus ben ik aan de slag gegaan om hem zonder computer te installeren. Ik kan je vertellen: dat werkt prima!

Na het verwijderen van wat transportplastic, zet je de printer aan en volg je de instructies op het scherm. Inktpatronen plaatsen, papier plaatsen, testafdruk maken, en kalibreren / uitlijnen gebeurt door de testprint simpelweg op de scanner te leggen: makkelijker kan niet!

De installatie gaat verder met de wifi setup. Gewoon het netwerk kiezen en het wachtwoord invoeren was voldoende.

Vanaf dat moment was de printer beschikbaar op mijn iPad: zonder iets in te stellen was hij te kiezen, en kon ik printen!

De USB kabel naar m'n computer heb ik achterwege gelaten. Hij communiceert nu via wifi, waardoor de printer zonder problemen een meter opgeschoven kon worden.

Op mijn Mac's heb ik de oude printer weggegooid, en op toevoegen printer gedrukt. Ik kon meteen de MG5650 kiezen, en toen ik dat had gedaan, werd de driver van de Apple servers gehaald. Even kijken of scannen werkt resulteerde in de vraag of ik de driver wilde installeren, en dat wilde ik natuurlijk.

Gebruik
Binnen een half uur na het openen van de doos had ik de printer werkend op 2 Mac's, een iPad en een iPhone.

De kwaliteit van de afdrukken is prima, zoals ik van Canon gewend ben.

In MS Word kan ik niet echt een Draft stand kiezen, maar Normaal is snel. Maar Normaal is ook scherp, waardoor je naar mijn idee geen inkt bespaart.

Bij het afdrukken van foto's had ik met mijn oude printer (MP190) in iPhoto vele instelmogelijkheden. De kwaliteit kon ik in verschillende stappen verhogen en verlagen, er waren vele verschillende papiersoorten in te stellen, alles was mogelijk. Nu heb ik voor zowat alles twee mogelijkheden:
afdrukken op gewoon papier of fotopapier;
kwaliteit goed of best;
kleur of zwartwit;
enkelzijdig of dubbelzijdig

Het resultaat is overigens een perfecte foto!

Dus qua instelmogelijkheden ben ik er met de MG5650 op achteruit gegaan, maar met de kwaliteit is niks mis. Misschien krijg ik mijn mogelijkheden terug als ik een USB kabel gebruik, maar ik vind het wel goed zo. Het werkt goed, en de kwaliteit is goed.

dirkdark 24-03-2015

Beste Frankh , hoe gaat/bevalt het draadloos scannen met bijv. airprint naar de mac in de praktijk?

FrankH 25-03-2015

Beste dirkdark,

Ik scan, net zoals voorheen met een USB printer, met Voorvertoning, en dat werkt nog steeds hetzelfde: prima dus!

Je kunt alles aanpassen: resolutie, kleur, bereik, …

Je hebt bij scannen meer opties dan bij printen...

fluweel 05-11-2017

goede printer voor weinig geld

printer werkte prima maar na verloop van tijd werd de afdrukkwaliteit van foto's beduidend minder er kwamen allemaal strepen door de foto, printerkop gereinigd maar nee hoor.
tot er op een gegeven moment een fout melding kwam dat hij niet meer werkte en terug moest naar de winkel. ik heb de printer twee en een half jaar mogen gebruiken en nu is hij kapot.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • WIFI werkt perfect
  • losse inkt cartridges
  • plat model waardoor hij niet veel plaats inneemt

Minpunten

• snel kapot,valt net buiten de garantie

Laura 20-03-2017

Al na 18 maanden kapot....

Voorheen altijd uitstekende ervaring met canon printers gehad, deze all-in-one printer is echter al kapot na slechts 18 maanden! De afdrukkwaliteit was goed, maar de papierinvoer doet het niet meer, dus dan heb je er helaas niets meer aan. Je zou denken dat je dan binnen de garantieperiode valt, idd, maar daar zitten zoveel haken en ogen aan, dat ik er niet eens aan ga beginnen. Printer online bij BCC gekocht, kan er mee terug naar de winkel, maar er is er niet een in de buurt, opsturen kan, kosten daarvan voor mij, en op voorhand allerlei mitsen en maren...

Pluspunten

• Goede printkwaliteit

Minpunten

• Bijzonder korte levensduur, bij normaal gebruik
  • Veel lawaai bij het printen
  • Is lang aan het opwarmen

Roos 20-02-2017

Dure cartridges en korte levensduur van het apparaat

Deze printer had kennelijk de verkooptruc van 25 euro terug hard nodig. De cartridges zijn verschrikkelijk duur bovendien een extra zwarte waar je niks aan hebt, want hij weigert toch te printen als er maar één van de twee leeg is. De derder set cartridges zal helaas vrijwel ongebruikt naar de recycling gaan, want het apparaat is binnen twee jaar kapot. Het weigert papier op te nemen en maakt een hels lawaai. Aangezien wij net op dit moment de printer niet kunnen missen, moeten we wel een nieuwe gaan kopen.

Peter 15-03-2016

Uitstekende printer , beter dan verwacht

Na het lezen van de reviews en ook een aantal negatieve ervaringen, toch gekozen voor deze printer.
Heb de printer nu een paar weken in huis. Was wat bezorgd over de installatie, maar als je de "aan de slag" handleiding volgt, met installatie CD ,dan werkt het probleemloos. Ik heb eerst hem geïnstalleerd met de usb kabel aansluiting en toen alles klaar was, via het printer display menuutje , WLan gekozen en vervolgens via de WPS knop op het modem, Wi-Fi verbinding gemaakt, binnen een minuut geregeld. De printer werkt dus nu zowel op mijn vaste pc (zonder Wi-Fi) via de USB kabel aansluiting en via Wi-Fi draadloos via de laptop . Zelfs via een app op mijn smart Phone kan ik nu printen.
Qua inktverbruik valt het me tot nu toe mee, Ik heb met de originele cartridges die erin zaten bij de aanschaf al zeker 50 prints afgedrukt deels kleur voornamelijk zwart. Afdrukken zijn erg mooi. Maar aan de inktstatus is nauwelijks verbruik te zien. Inderdaad veel lawaai bij aanzetten en na afloop van het printen . Of dat koppenreinigen is , weet ik niet. Maar er zijn trouwens overal hele goedkope alternatieve cartridges te koop voor deze printer (met chip) Al met al erg tevreden. Voordelen: mooi, snel te installeren en werkt gelijktijdig via USB kabel aansluiting als via Wifi . Nadelen : de online handleiding is niet eenvoudig , onduidelijk zelfs, meer dan 900 pagina's!!! , maar heb je eigenlijk niet nodig

FrankH 16-03-2016

Zo direct uit de doos lijkt het een perfecte printer! Dat was ook mijn ervaring (zie mijn review plus aanpassing hier op deze site). De problemen komen later pas!

Ik hoop dat het voor jou meevalt, maar eerlijk gezegd snap ik niet dat je de vele waarschuwingen hier in de wind hebt geslagen...

Peter 21-03-2016

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem nu een paar weken pas natuurlijk. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, maar je weet inderdaad nooit.
Het vreemde is dat hij weer in reviews op andere sites, heel goed uit de bus komt.
Ik heb ook wel eens producten gekocht, puur op basis van de allerbeste reviews op kieskeurig en dan bleek bij mij het toch niet zo goed te werken. Dus blijft toch altijd afwachten.
Vandaar dat ik de reviews wat relativeer, positief of negatief.
Maar ik print niet veel en voor mij werkt het goed. De printer kostte mij €59,95. Dus mocht het echt helemaal misgaan dan is dat nog niet zo'n ramp. Voordeel voor mij was dat de inktcartridges goedkoop verkrijgbaar zijn € 9,95 bij Action (complete set 2 zwart, 3 kleur) of op allerlei inkt webwinkels max. €15,95 voor hele set Of alleen zwart voor 3,95. De originele set van canon kost € 59,--

Gianny 03-03-2016

5,6
Het is een mooi product, maar absoluut veel te duur als je alleen maar in zwart print. Er wordt desondanks veel te veel kleur gebruikt en het blijkt ook nog dat er twee zwarte inktcartridges zijn. Ik ga op zoek naar een ander apparaat.

LteH 25-01-2016

Helaas begaf onze printer de Canon Pixum MG 5250 het na 5 jaar waar we erg tevreden over waren.
De Pixum MG 5650 aangeschaft. Ok... De afdrukken zijn prima. Met veel herrie wordt er een printje gemaakt en.... na afloop een uitgebreide koppenreiniging!!! Of je nu één printje maakt of vier achter elkaar na afloop reinigt hij elke keer de koppen. Na een dag geruild voor een ander exemplaar van de MG 5650 maar geen verschil. Ook deze blijft na elke aktie de koppenreinigen, Canon hierover gebeld en zij wilde het afschuiven op de instellingen op mijn laptop ik moest Microsoft maar bellen. Totdat ik vertelde dat de uitgebreide koppenreiniging zelfs inwerking wordt gesteld na het maken van een kopietje. De printer nu 2 dagen in huis maar deze gaat ook terug!!!

Wouw 25-12-2015

printen is een regelrechte ramp, meestal loopt het canon image garden programma vast, dat is erbij geleverd, maar de print komt er meestal niet uit.
"print wordt verwerkt" is de enige respons.
scan klep is onhandig te bedienen. De uitvoer van pagina houd de pagina's niet vast, deze vallen op de grond.

sponsjes 13-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

goede printer/scanner en goede prijs/kwaliteit verhouding, ik heb hem nu vanaf juli 2015 en ik vind vooral ook de dubbelzijdige manier van afdrukken buitengewoon handig

Thomascoeck 05-12-2015

7,4
heb deze printer een paar dagen alles in orde uitgezonderd een ding hij print ontzettend traag heb alles al gecontroleerd maar zie nergens waar ik dit zou kunnen veranderen weet iemand de oplossing e mail is romain.linda@skynet.be

FrankH 06-12-2015

Hij print erg mooi, maar ook erg traag. Daarnaast heeft hij geregeld problemen met het pakken van papier. Als je nog garantie hebt, probeer 'm dan terug te brengen naar de winkel. Succes!

Karel-59 17-11-2015

6,8
NEGATIEF, direct gestart met de grote 551 cartridges en de 550 XL BL. Binnen drie weken minder dan 100 pr nauwelijks met kleur, al gestalkt dat inktvoorraden op gingen raken !
Geklaagd bij klantenservice, naar hun idee niet meer op het centrale aan/uit stroomblok meeplaatsen, altijd eigen constante stroom geven. Er wordt bij iedere pc-opstart dan steeds onnodig veel inkt verziekt ! Dus meteen al een gehele originele set verloren. Dit had ik graag eerder geweten, schande !
Printer zelf is goed, voor mij een 8.

Els Enschot 24-08-2015
  • Product maand in bezit

4,5
Afdrukken lukt nooit ineens. Altijd moet het papier weer opnieuw in de lade gelegd worden; anders foutmelding over te weinig papier. Als er een andere fout optreedt, wordt die niet nader aangeduid waardoor niet te achterhalen valt waar de fout zit. Deze printer is ook lang niet zo intuïtief te bedienen als mijn vorige Canon (MP630) die een fantastisch goede printer was. Afgezien daarvan maakt deze printer enorm veel kabaal en is hij enorm traag bij opstarten en afsluiten. Verder neemt de printer inderdaad onnodig veel ruimte in doordat de papierlade niet meer volledig onder het apparaat geschoven kan worden. Het enige goede eraan is dat als hij print, het goede afdrukken zijn.

sponsjes 24-08-2015

7,4
Een goede printer en scanner, voorheen ook een Canon printer gehad en was daar tevreden over, omdat ik nu op Windows 10 zit maar een nieuwe aangeschaft, werkt hier goed mee.

Ik vind het prettig dat er aparte inktcardridges geleverd kunnen worden, bij de vorige had ik alleen maar kleur en zwart-wit.

Het is wat lastig dat je het papier niet kunt laten zitten, vanwege het uitstekende klepje van de toevoer.
Verder is de stille methode nou niet bepaald stil. :)

Goed aparaat voor een prima prijs.