Canon PIXMA MG5650 - Reviews

flatbed

6,2

Maaike 03-09-2016 Product paar weken in bezit

Deze dus NIET kopen!

De printer amper een maand in mijn bezit. Printer begint slechts halve pagina's af te drukken en stopt er dan mee. Na contact opgenomen te hebben met Cool Blue zeggen ze dat je de stekker er uit moet trekken. Dat gedaan en ja, hij deed het daarna een keer weer ok. Daarna hetzelfde probleem. Weer contact opgenomen met Cool BLue. Ze kunnen de printer laten repareren. Repareren.... het ding is amper een maand oud en nauwelijks gebruikt. Pas al hij niet te repareren blijkt maak je aanspraak op een nieuw product. Je bent m dan een week kwijt, zeggen ze. Lekker, als bedrijf.
Slecht product, slechte klantenservice ook van Cool Blue.
Printer geeft nu een prachtmelding: "Afdrukgegevens kunnen niet worden verzonden vanwegen de huidige printerstatus. Controlleer of de printer is aangesloten en of deze is ingeschakeld. Als er een fout met de printer is opgetreden, verhelpt u de fout." Hoe staat er dan weer niet bij. Wat een bagger!

rakker1949 20-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Ervaring na 1 jaar

6,6
We hebben deze printer gekocht op basis van onze ervaring met PIXMA MP600. Afdrukkwaliteit is goed, duurzaamheid matig, herkend papiersoort niet meer en geeft melding dat cassette leeg is, bekend fenomeen zoals blijkt uit andere reviews. Weigert dan ook te printen.

Peter 15-03-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende printer , beter dan verwacht

Na het lezen van de reviews en ook een aantal negatieve ervaringen, toch gekozen voor deze printer.
Heb de printer nu een paar weken in huis. Was wat bezorgd over de installatie, maar als je de "aan de slag" handleiding volgt, met installatie CD ,dan werkt het probleemloos. Ik heb eerst hem geïnstalleerd met de usb kabel aansluiting en toen alles klaar was, via het printer display menuutje , WLan gekozen en vervolgens via de WPS knop op het modem, Wi-Fi verbinding gemaakt, binnen een minuut geregeld. De printer werkt dus nu zowel op mijn vaste pc (zonder Wi-Fi) via de USB kabel aansluiting en via Wi-Fi draadloos via de laptop . Zelfs via een app op mijn smart Phone kan ik nu printen.
Qua inktverbruik valt het me tot nu toe mee, Ik heb met de originele cartridges die erin zaten bij de aanschaf al zeker 50 prints afgedrukt deels kleur voornamelijk zwart. Afdrukken zijn erg mooi. Maar aan de inktstatus is nauwelijks verbruik te zien. Inderdaad veel lawaai bij aanzetten en na afloop van het printen . Of dat koppenreinigen is , weet ik niet. Maar er zijn trouwens overal hele goedkope alternatieve cartridges te koop voor deze printer (met chip) Al met al erg tevreden. Voordelen: mooi, snel te installeren en werkt gelijktijdig via USB kabel aansluiting als via Wifi . Nadelen : de online handleiding is niet eenvoudig , onduidelijk zelfs, meer dan 900 pagina's!!! , maar heb je eigenlijk niet nodig

Gianny 03-03-2016 Product kwartaal in bezit

5,6
Het is een mooi product, maar absoluut veel te duur als je alleen maar in zwart print. Er wordt desondanks veel te veel kleur gebruikt en het blijkt ook nog dat er twee zwarte inktcartridges zijn. Ik ga op zoek naar een ander apparaat.

LteH 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

Helaas begaf onze printer de Canon Pixum MG 5250 het na 5 jaar waar we erg tevreden over waren.
De Pixum MG 5650 aangeschaft. Ok... De afdrukken zijn prima. Met veel herrie wordt er een printje gemaakt en.... na afloop een uitgebreide koppenreiniging!!! Of je nu één printje maakt of vier achter elkaar na afloop reinigt hij elke keer de koppen. Na een dag geruild voor een ander exemplaar van de MG 5650 maar geen verschil. Ook deze blijft na elke aktie de koppenreinigen, Canon hierover gebeld en zij wilde het afschuiven op de instellingen op mijn laptop ik moest Microsoft maar bellen. Totdat ik vertelde dat de uitgebreide koppenreiniging zelfs inwerking wordt gesteld na het maken van een kopietje. De printer nu 2 dagen in huis maar deze gaat ook terug!!!

Wouw 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

printen is een regelrechte ramp, meestal loopt het canon image garden programma vast, dat is erbij geleverd, maar de print komt er meestal niet uit.
"print wordt verwerkt" is de enige respons.
scan klep is onhandig te bedienen. De uitvoer van pagina houd de pagina's niet vast, deze vallen op de grond.

sponsjes 13-12-2015 Product kwartaal in bezit

goede printer/scanner en goede prijs/kwaliteit verhouding, ik heb hem nu vanaf juli 2015 en ik vind vooral ook de dubbelzijdige manier van afdrukken buitengewoon handig

Thomascoeck 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
heb deze printer een paar dagen alles in orde uitgezonderd een ding hij print ontzettend traag heb alles al gecontroleerd maar zie nergens waar ik dit zou kunnen veranderen weet iemand de oplossing e mail is romain.linda@skynet.be

Karel-59 17-11-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
NEGATIEF, direct gestart met de grote 551 cartridges en de 550 XL BL. Binnen drie weken minder dan 100 pr nauwelijks met kleur, al gestalkt dat inktvoorraden op gingen raken !
Geklaagd bij klantenservice, naar hun idee niet meer op het centrale aan/uit stroomblok meeplaatsen, altijd eigen constante stroom geven. Er wordt bij iedere pc-opstart dan steeds onnodig veel inkt verziekt ! Dus meteen al een gehele originele set verloren. Dit had ik graag eerder geweten, schande !
Printer zelf is goed, voor mij een 8.

Jhn 24-10-2015 Product kwartaal in bezit

2,4
De meest slechte printer die ik ooit gehad heb. Kwam goed uit de reviews, had hievoor ook een Canon Pixma 4.. maar heb er totaal geen plezier van gehad. Heb er misschien maar totaal 20 prints mee gemaakt, alleen zwart, maar de inkt is nu al op, van alle kleuren zelfs. Door op te starten verdwijnt er al inkt. Het papier loopt steeds vast, geeft steeds aan dat het papier op is. Pas na lang proberen pakt hij weer een velletje. Voor mij nooit meer een Canon, de grootste miskoop ooit.

jitter 16-10-2015 Product kwartaal in bezit

Na jaren met grote tevredenheid een Pixma MP550 gebruikt te hebben ging deze plots kapot. OK, na bijna 5 jaar en veel prints kan dat.
Ik had snel een nieuwe nodig, dus ik had niet eerst naar gebruikerservaringen gezocht. Grote fout, blijkt achteraf.
Zo goed als de MP550 was, zo slecht is deze MG5650.

Het enige, maar dan ook het enige waarmee de MG5650 net zo goed presteert als de MP550 is de afdrukkwaliteit. Al het andere aan deze printer blijft mijlenver achter bij zijn voorganger.
Goedkoop plastic uiterlijk, veel herrie en veel moeite met papier pakken.

Het moeite hebben met papier pakken (niet willen pakken of juist de hele bak met uiteraard stevig vastlopen) begon al vrij snel maar wordt helaas niet consequent. Ik vrees dat daardoor bij ter service aanbieden al snel wordt gezegd: "klacht niet geconstateerd, geen garantie" en dat de onderzoekskosten dan meteen hoger zijn dan een nieuwe printer aanschaffen. Een goed voorbeeld van bezuinigen op een goed ontwerp dat te ver is doorgeslagen.

Helaas voor Canon geen positieve review, hopelijk helpt het wel bij het weer op peil krijgen van de kwaliteit. Ondertussen mijn tip aan geïnteresseerden: niet kopen, deze MG5650.

Mister Woody 10-10-2015 Product half jaar in bezit

3,2
Zeker niet tevreden over deze printer terwijl hij nog wel zo goed uit de consumententest kwam. De inkt is niet zo duur en de print kwaliteit is goed, maar dat is dan ook alles.
Voorheen had ik een HP wifi printer en nooit problemen, die overigens op precies dezelfde plaats stond.Deze Canon wordt door ons drieën gebruikt en steeds is hij niet bereikbaar in het netwerk, het lijkt wel of hij inslaap maar hij wordt vervolgens niet meer wakker, dus als je wil printer of scannen is hij weer niet bereikbaar, vervolgen even uit zetten en weer aan en dan werkt hij soms. Wake-on-lan is toch al een oud begrip inmiddels. Verder zitten er zo veel functies in waar ik niets mee doe en die toch geïnstalleerd worden, zelf om je inkt te kopen.Hij is ook groot en de papierlade zit zeer onhandig. Echt waardeloos, nee voor mij nooit geen Canon meer. Als ik de inkt op heb koop ik weer een wifi HP Printer

leiden071 14-09-2015 Product kwartaal in bezit

5,2
Nooit meer zo een printer , hiervoor een oud type mx in bezit geweldig jaren lang veel plezier van gehad in netwerk jammer genoeg printerkop kapot( slijtage kan ) , dachten wijs te zijn door soort gelijke te kopen maar grote fout geweest. Ik ga kijken voor een andere printer want dit is ergernis ten top werkt voor geen meter : iedere keer bij printen papier op melding , problemen met wifi verbinding maken ene keer wel andere keer weer niet , verschrikkelijk veel herrie bij uitzetten en display niet kantelbaar echt recht erop kijken om wat te zien. Al en al nooit meer zo een type

Els Enschot 24-08-2015 Product maand in bezit

4,5
Afdrukken lukt nooit ineens. Altijd moet het papier weer opnieuw in de lade gelegd worden; anders foutmelding over te weinig papier. Als er een andere fout optreedt, wordt die niet nader aangeduid waardoor niet te achterhalen valt waar de fout zit. Deze printer is ook lang niet zo intuïtief te bedienen als mijn vorige Canon (MP630) die een fantastisch goede printer was. Afgezien daarvan maakt deze printer enorm veel kabaal en is hij enorm traag bij opstarten en afsluiten. Verder neemt de printer inderdaad onnodig veel ruimte in doordat de papierlade niet meer volledig onder het apparaat geschoven kan worden. Het enige goede eraan is dat als hij print, het goede afdrukken zijn.

sponsjes 24-08-2015 Product paar weken in bezit

7,4
Een goede printer en scanner, voorheen ook een Canon printer gehad en was daar tevreden over, omdat ik nu op Windows 10 zit maar een nieuwe aangeschaft, werkt hier goed mee.

Ik vind het prettig dat er aparte inktcardridges geleverd kunnen worden, bij de vorige had ik alleen maar kleur en zwart-wit.

Het is wat lastig dat je het papier niet kunt laten zitten, vanwege het uitstekende klepje van de toevoer.
Verder is de stille methode nou niet bepaald stil. :)

Goed aparaat voor een prima prijs.

Karel-59 30-07-2015 Product paar weken in bezit

Sympathiek, simpel installatie en gebruikersproces. Meegedaan met de Canon zomer cash-back actie en een deel van mijn investering retour ontvangen. Aanrader.

tygerpower 22-07-2015 Product paar weken in bezit

De printer vergt wel het nodige geduld voor de installatie compleet is afgerond maar daarna print deze echt goede kwaliteit.

Het voordeel is ook dat er allemaal losse print cartridges inzitten wat voordeliger is bij het vervangen.

Enigste nadeel is dat die wat meer herrie maakt bij het starten van de printer en afsluiten. maar dat is een kwestie van wennen.

Voor rest nog geen enkel probleem gehad met deze printer.

pietdekoning 02-07-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Ik geef helaas een lage score voor gebruiksgemak omdat de installatie nogal wat voeten in de aarde heeft. En nu nog steeds kan ik niet op mijn hoofd computer Packard Bell printen.Ik gebruik nu dus een laptop voor het printen wat goede prints oplevert.

FrankH 29-06-2015 Product paar dagen in bezit

6,4
Nu ik een half jaar verder ben met deze printer, is mijn enthousiasme wat getemperd.

De afdrukkwaliteit is nog steeds erg goed (zeker een 9), maar dan moet-ie wel afdrukken. En dat doet hij soms niet, met 180 grams fotopapier, wat hij gewoon zou moeten pakken.

De mogelijkheden zijn ook nog steeds super, maar als papier vastloopt, dan is de mogelijkheid "remote printen" (vanaf de MacBook op zolder) komen te vervallen als je naar beneden moet lopen om het vastgelopen papier probleem weer op te lossen.

Het gebruiksgemak? Wat moet ik zeggen. Bij vastlopers ervaar ik ongemak.

De problemen begonnen na een maand. Vandaar mijn onvoldoende voor duurzaamheid.

Canon geeft overigens "niet thuis", en Dixons helpt me ook niet (onderzoekskosten die net zo hoog zijn als de kosten voor een nieuwe printer, dat soort zaken).

Conclusie: het is een perfecte scanner (met een Mac), en het is een zeer goede printer, als-ie het doet. Als hij hapert… ik had beter verwacht van een nieuwe Canon! Mijn oude MP190 deed het veel langer probleemloos.

AnnemarieV 26-06-2015 Product kwartaal in bezit

4,5
Hoewel de afdrukken prima zijn, vind ik dit toch niet zo'n fijne printer als de Canon MP550 die we hiervoor jarenlang met veel plezier hebben gebruikt.
Deze Canon PIXMA MG5650 maakt enorm veel herrie bij het afdrukken (klinkt ook allemaal erg goedkoop) en maakt ook regelmatig herrie als hij helemaal niks doet.
Ook staat de horizontale papierlade als er papier in zit de hele tijd open, waardoor het papier veel stof vangt en ook onnodig veel ruimte op het bureau wordt ingenomen. Papier in deze la doen vraagt ook het nodige geduld, zo precies moet dit.
Bij het scannen zoek ik mij een ongeluk naar de locatie van de scans, iedere keer weer, ondanks de opdringerige menu's die deze printer op je bureaublad plaatst.
Gebruiksonvriendelijke, onhandige printer voor wie af en toe even snel iets wil uitprinten, maar van printen geen dagtaak wil maken.