Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter op Kieskeurig.nl.

jd_thuis 21-01-2020

Top printer met stevige aanschafprijs en lage kosten.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Laatst deze printer mogen testen.
Om te beginnen met de installatie. Deze ging erg goed en snel. Het papier laden was niet lastig en de inkt bijvullen gaat erg makkelijk zeker in vergelijking met cartridges, kwestie van de fles rechtop in de vulopening te zetten en even wachten.
Het dubbelzijdig printen gaat makkelijk en werkt lekker snel.
Aangezien wij meerdere apparaten hebben ben ik erg blij met de WiFi opties: wifi direct en wifi. De installatie Cd-rom heb ik niet hoeven te gebruiken, verbinden met de printer en je wordt helemaal begeleid met de installatie. Ik print vaak grote bestanden en dat ging zonder problemen, de inkt raakt ook niet snel op.
De printer heeft een goed formaat en alle nodige functie zijn goed te bereiken.
Deze printer is zeer geschikt voor bijvoorbeeld kleine bedrijven die alleen zwart-wit printen.
Dit is een betrouwbare printer en ik zal ieder die twijfelt over de aankoop aanraden om deze aan te schaffen.
De aanschafprijs ligt best hoog maar door het gebruik van inktflessen zijn de verbruikskosten erg laag voor deze printer.
Kortom een aanrader voor kleine bedrijven en/of gezinnen waar veel geprint wordt.

Pluspunten

• Connectiviteit
  • snelheid
  • verbruikskosten
  • kwaliteit
  • functies

Minpunten

• handmatig dubbelzijdig scannen
  • aanschafprijs

Hbsa 14-01-2020

Epson ecotank

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

De afgelopen weken hebben we de Epson printer mogen testen. Hij is makkelijk aan te sluiten en te configureren. Met de bijgeleverde handleiding kun je de stappen uitvoeren voor het vullen van het inkt reservoir, het koppelen van de netwerk instellingen via kabel of WiFi en het koppelen van de Epson cloud print service, waarmee je van ieder toestel via een zelfgekozen of uniek e-mail adres de print opdracht kunt opsturen. Wanneer de printer aanstaat zal deze de print opdrachten uit de cloud ontvangen en afdrukken. De print kwaliteit is ook prima, de printer kan wel alleen zwart/wit, dit is wel iets om rekening mee te houden. Tijdens de installatie heb je de mogelijkheid de printer te kalibreren en het contrast te bepalen.
Erg fijn is de tank met inkt, deze raakt niet snel op en je kunt dus veel printen.
De kopiër functie werkt ook prima en gemakkelijk. Inscannen gaat ook goed, al gebruik ik dat zelf minder omdat je ook makkelijk een foto van iets kunt maken en het opslaan. Tot nu toe zeer tevreden met het product.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Vanaf elke plek kan geprint worden
  • Goed printkwaliteit

Minpunten

• Alleen zwart/wit

Katinka 09-01-2020

fantastische printer, met heel veel functies

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Installeren heel makkelijk, uitgebreide handleiding, zeer snel, mooi prints, veel functies.
Geweldig

Pluspunten

• zeer snel
  • hele mooie prints
  • mooie foto's
  • uitgebreide handleiding

roy19841 04-01-2020

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Sinds enkele weken de eigenaar van de Epson EcoTank ET-M3170 en tot op heden met grote tevredenheid. De printer is hoofdzakelijk bedoeld voor zakelijk gebruik, maar ook privé, waar ik hem voornamelijk voor gebruik, is het een prima printer. Een prima printer, maar wel met een zakelijk prijskaartje. Voor een printer die enkel zwart/wit kan printen is deze aardig aan de prijs. Hiervoor krijg je wel een apparaat terug dat kinderlijk eenvoudig te installeren is en zowel bekabeld, via WiFi en via AirPrint binnen no-time gebruiksklaar is.
Niet alleen de softwarematige installatie is eenvoudig, maar ook het vullen van de inkt was zo gebeurd. Deze printer is geen laser, maar inktjet printer. In tegenstelling tot andere inktjetprinters werkt deze niet met dure inktpatronen, maar met een fysiek inktreservoir in de printer dat vanuit een fles gevuld kan worden waarvan er twee bij de printer geleverd worden. Ook het vullen van dit reservoir was kinderlijk eenvoudig en is minstens zo makkelijk als het inschenken van een glas limonade. Over de rest van de accessoires een klein minpuntje dat niet alleen voor deze printer geldt, maar bijna bij alle printers. De USB-kabel welke nodig is om de printer op de computer aan te sluiten ontbreekt!

Dan de printkwaliteit. Daarover kan ik kort zijn. Deze is perfect. Waar bij veel inktjetprinters het papier verzadigd wordt door inkt met bobbels in het papier ontstaan, zijn de afdrukken bij deze printer super strak en het papier blijft zijn originele vorm behouden.

Klein praktisch minpuntje aan het ontwerp is dat je de afdrukken aan de achtkant uit de printer moet halen. Dit is ook mogelijk aan de voorzijde, maar dan loop je het risico dat de pagina's alsnog kreuken bij het verwijderen uit de printer.

Kortom. Een goede printer, maar dat mag je wel verwachten voor een printer in die prijsklasse.

Pluspunten

• Installatie
  • AirPrint
  • EcoTank

• Papieruitname

Jos 30-12-2019

Mooie, handzame printer van vertrouwde EPSON-kwaliteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

In tegenstelling tot veel andere printers is dit een zeer mooi en licht exemplaar. De printer (drukt overigens alleen in zwarte inkt) heeft een mooi design en is daarnaast ook degelijk. Het heeft even moeite gekost om de printer met het netwerk te verbinden, maar dat zal zeker ook aan mij kunnen liggen. Ik heb de printer dan ook pas net in gebruik, zodat ik in deze review een eerste indruk geef van de prestaties. In plaats van de gebruikelijke Wifi-verbinding heb ik gekozen voor een bekabelde LAN-verbinding. De review wordt dan ook gegeven op basis van die LAN-ervaring. En daarmee gaat printen prima. De afdrukken zijn keurig en 100%. Alleen maakt de printer iets meer dan gemiddeld geluid. Zeer handig en goedkoop is ook dat de printer met een fles inkt gevuld kan worden. Scannen gaat wat omslachtiger. De document feeder werkt (nog) niet, maar die functie moet ik misschien nog ontdekken. Scannen vanaf de "plaat" gaat wel goed. Al ging het scannen met een vorige EPSON-printer van mij een stuk eenvoudiger (en dubbelzijdig). Maar nogmaals: dat moet ik nog verder ontdekken. Van de fax-functie maak ik geen gebruik (wie nog wel?). Al met al een handige printer, die zeker het verder ontdekken van de mogelijkheden de moeite waard maakt. Voorlopig zet ik de test met alle plezier voort.

Pluspunten

• mooi en degelijk
  • prima afdrukken in zwart
  • navullen met een fles inkt

Minpunten

• installatie gaat wat moeizaam

dbs 24-12-2019

Mooi klein compacte printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Mooi compacte printer, voor mensen met die alleen zwart wit willen printen. Zoals bedrijven die alleen facturen uitprinten. Het installeren is heel makkelijk, staat duidelijk omschreven hoe het moet. Het inkt bijvullen is ook makkelijk, staat duidelijk bij hoe vol de printer nog is. De display is duidelijk en makkelijk te gebruiken door touch. De printer print duidelijk en print 2 pagina's op 1 a4, ook ideaal, kost minder papier.

Pluspunten

• kleine printer
  • makkelijk installeren