Philips Prestigo Universele afstandsbediening SRU6006/10

Philips Perfect replacement Universele afstandsbediening SRP3014/10

Philips Perfect replacement Universele afstandsbediening SRP3014/10
Bekijk alle Afstandsbedieningen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

rogo 16-12-2013

goed mits rustig en weinig gebruikt

na vlotte installatie makkelijk in gebruik. Helaas kwam na relatief korte tijd de OK-knop los van z'n omgeving. Deze knop wordt veel gebruikt en zit vast aan de omliggende cirkel met pijltjes. Scheurt daar makkelijk van los, helaas. heb de levensduur met enige maanden kunnen verlengen door de knop met secondenlijm opnieuw te positioneren, maar uiteindelijk raakte het toch onklaar. Daarnaast bleek het display niet bestand tegen vallen (viel daardoor compleet uit; wel licht, geen tekst meer).
Kortom: de eerste indruk is dat het een zeer solide AB is, maar in gebruik valt dat tegen.

RL1956 30-10-2013

Als een apparaat herkend wordt dan gaat het kopieren van de functies gemakkelijk en snel
Als een apparaat niet herkend wordt door de Prestigo dan is het even doorzetten om knopje voor knopje te kopieren, maar het is goed te doen.
In het gebruik is de Prestigo wel even wennen, een kleine display om het juiste apparaat te kiezen.
We zijn er blij mee, 5 afstandsbedieningen minder op de tafel

LambertusJohannes 22-07-2013

Dit product werk zeer nauwkeurig

Het gezoek naar de verschillende aftands bedieningen is nu van de baan Maar in stilstand mag het verbruik van de batterij wel minder zijn

carlovh 30-06-2013

onhandig in gebruik

In de instellingen zijn niet naar mijn wens in te stellen display zou verlicht moeten zijn je ziet er avonds bij schemerlicht niks op

Hendrie47 24-06-2013

Goed mee te werken eenvoudig te bedienen.

Is een afstandbediening die eenvoudig is te installeren en te bedienen. Ligt goed in de hand en kan er totaal zes apparaten mee bedienen. Geeft duidelijk aan wanneer de batterijen vervangen dienen te worden.

OpaGerard 16-06-2013

geen slecht product maar vervangt niet alles op juiste volgorde

deze universele ab is niet slecht maar helaas wordt niet alles op juiste volgorde gezet conform de te vervangen ab. enkele functies werken helemaal niet. ontwerp is goed maar display mag iets duidelijker(groter?).

jandeman1962 16-05-2013

Een afstandbediening welk gebruiksvriendelijk te programmeren is

Ik heb al vele universele afstand bedieningen gehad , welke nogal omslachtig te programmeren waren. De optie om via USB de afstandbediening te kunnen configureren is echt een uitkomst. Even als de bediening en de toevoeging van het kleine lcd display. De enigste tegenvaller is dat de configuratie van de samen met de TV aangeschafte HTS3563 Home Theater set niet herkend wordt in de configuratie , terwijl dit ook een Philips product is. Hiervoor hebben we alle invoer handmatig moeten ingeven.

fotoHans 07-07-2012

Prima afstandsbediening voor een redelijke prijs.

Hij bevalt prima. Het enige (kleine) minpuntje is dat ie wat zwaar is. Hij heeft 3 (? ja 3) batterijen en hij is gebouwd als een tank. Dat maakt 'em wat lomp. Wij hadden een zilverkleurige gekocht omdat ik hoopte dat hiervan de toetsen wat minder silliconen/rubber-achtig zouden zijn. Mijn ervaring is dat zulk soort toetsen op den duur nogal vettig gaan aanvoelen. Maar deze toetsen zijn ook nog wel een beetje rubberig (zij het wat minder). De tijd zal het leren.
Met behulp van een PC programma en de bijgeleverder USB kabel is alles in te stellen en te programmeren. Wat wel opviel is dat onze Harman Kardon geluidsinstallatie er niet bij zat en de de Samsung TV niet compleet was. Uiteindelijk bijna alles via de 'learn' functie zelf moeten programmeren. Je moet er wel even een uurtje voor gaan zitten om alles in te stellen en te programmeren, maar daarna doet ie het prima.

OpaGerard 20-05-2012

voldoet niet aan mijn verwachtingen

voldoet niet aan mijn verwachtingen omdat een aantal functies niet overeenkomen met de functies van de originele afstandsbediening.
ook is de volgorde niet altijd logisch van opzet.

aanbevelen doe ik in principe niet. als een product tegenvalt heb jij het gedaan. ik heb daarvan geleerd.

tonan 14-01-2012

tot nu toe onbruikbaar

Ik heb inmiddels 3 à 4 uren geinvesteerd in dit toestel. Resultaat:
samsung tv: kan zenders kiezen en volume instellen, de meeste andere functies werken niet
cisco hd-ontvanger: wordt wel herkend door de Prestigo, geen enkele functie werkt
Philips !! blu ray speler: volledig met de hand moeten instellen, meeste functies werken nu wel
JVC home cinema set: een aantal functies werken, ben er nog niet achter welke functies onder welke toetsen zitten.
Gezien het voorgaande is het logisch dat het programmeren van activiteiten zinloos is, bovendien is de gebruiksaanwijzing te summier: ik weet nog niet hoe ik tussen apparaten kan wisselen.
Gezien de overige reacties kan het zijn dat het toestel stuk is, maar ik heb geen zin in verdere oefeningen en ga het inruilen

Rene1955 10-10-2011

Zeer gemakkelijk te bedienen en gemakkelijk te installeren

Binnen een klein half uurtje heb je het apparaat geïnstalleerd. Werkt direct en is heel gemakkelijk te bedienen.

Anoniem 10-10-2011

goede prijskwaliteit verhouding

Het is product dat doet wat het moet doen! Aansluiten aan de computer via USB en programmeren.
Als je het type weet van de apparatuur die je wilt aansturen met deze afstandsbediening hebt is het echt een fluitje van een cent. Maar ook als dit niet bekend is kunt u deze afstandsbediening de mogelijkheden van de officiele afstandsbeniening leren.
Een nadeel is het verbruik van batterijen, 3 AA gaat ongeveer 1,5 á 2 maanden mee.

jac346 10-10-2011

Handig apparaat

in het begin kreeg ik het apparaat niet goed in gestelt ik heb hem wel vijf keer op de computer aan gesloten om hem goed tekrijgen
nadat ik dat door had, wilde hd ontvanger niet aan de tv wel.
nu ik door heb dat dit probleem bij de hd ontvanger zit,is het een goed apparaat.
het werkt goed en snel ook op de dvd speler

hannes51 10-10-2011

doet waarvoor het bedoeld is maar kan beter

het apparaat doet waarvoor het bedoeld is het zou wat makkelijker te bedienen moeten zijn. Spraak besturing??

boeb65 09-10-2011

mooi apparaat met goede prijs maar helaas is dit al mijn 3e omruil exemplaar

De SRU6006 was mij al bekend van vrienden dus was de beslissing snel genomen om ook deze universele afstandsbediening aan te schaffen.
Ik weet niet of ik pech heb gehad maar het is wel een feit dat ik nu al aan het derde omruilapparaat toe ben.
Bij de eerste liepen de toetsen vast en bij de tweede liet de lijm los van de bovenplaat (over de toetsen).
Philips heeft wel iedere keer na een klacht snel gereageerd en een nieuwe afstandsbediening opgestuurd.
Het apparaat wat ik nu gebruik is klachtvrij en goed. Ik vind het nog steeds een mooi design en het ligt prettig in de hand.
Als je de afstandsbediening voor een paar apparaten gebruikt dan werkt het prettig maar zodra je 6 apparaten wil bedienen wordt het onoverzichtelijk. Het LCD scherm is daarvoor veel te klein en je moet te vaak van scherm switchen om zelfs 1 apparaat te kunnen bedienen.
De interface voor het instellen van de afstandsbediening via de computer is duidelijk en gemakkelijk.

lionheart 09-10-2011

Eenvoudige vervanging voor meerdere afstandsbedieningen

De universele afstandsbediening is door de vele voorgeprogrammeerde internetbestanden makkelijk in te stellen, staat er toch een van de afstandsbedieningen niet in de lijst, dan is door deze via de computer en een usb kabel, tegenover de Philips te leggen en dan de knoppen 1 voor 1 aan te wijzen toch eenvoudig te programmeren.
Om in de Philips meerdere handelingen achter elkaar te programmeren is de gebruiksaanwijzing net wat te vaag. Dit had beter gekund. Als de Philips eenmaal is geprogrammeerd, dan doet hij zijn werk prima.

Thomas1980 09-10-2011

Algemeen tevreden

Algemeen tevreden alleen soms reageert ie niet helemaal op alle apparaten zodat je alles per apparaat moet bedienen.

elleboy 09-10-2011

sommige functies zijn niet te activeren via de computer

De handleiding om de afstandsbediening te programeren via de computer zijn niet echt simpel, sommige functies zijn gewoon niet te programeren.

Wizzard49 09-10-2011

Doet wat het moet doen.

Instelling een beetje moeizaam. Twee functionaliteiten van originele afstandbediening krijg ik niet goed geinstalleerd. Erg veel knoppen.

Wordt geberuikt als backup. Vervanging veel apparaten eigenlijk niet nodig door gebruik van maar 1 afstandsbediening van UPC mediabox met harde schijf.

Coach 09-10-2011

Mooi beeld en makkelijk bedienbaar

Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Stond in dubio, maar de keuze is reuze.

Alleen 1 minpuntje, het automatisch uitschakelen na drie uur is heel vervelend. Alles wat ik instel, het toestel gaat gewoon uit.